mati19999 Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Witam, Planuję zmienić olej w tylnym dyfrze w moim STI V2 My96. Skrzynia ma oznaczenie TY752VB4AA , przełożenie 4.11. Orientuje się ktoś czy w tym tylnym dyfrze jest LSD ? Bo do tej pory myślałem, że nie ma,ale jak zacząłem szperać w necie to są różne opinie i nie wiem czy zwykły olej zalać z normą GL5 czy też dedykowany do LSD ? Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takumifan Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 (edytowane) Podobno ta skrzynia nie ma LSD. Nie wiadomo jednak co działo się przez 22 lata z autem. Podnieś tył i zakręć jednym z tylnych kół. Jeżeli będzie szpera to oba będą się obracać w tę samą stronę. A tutaj coś co się może przydać jak będziesz kiedyś rozbierać dyferencjał. Edytowane 20 Marca 2018 przez takumifan Przesunięcie zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 20 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Wielkie dzieki za pomoc. Jutro sprawdze i dam znac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brahu Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 (edytowane) Powinieneś mieć Visco LSD ale żeby się upewnić, a jest do tego okazja bo będziesz wymieniał olej, to po jego spuszczeniu możesz zdjąć dekiel i wtedy będziesz już wiedział co i jak tam siedzi. Aaa coś pomieszałem. Dedykowany do LSD, to musiałbyś mieć płytkę, a tam jak pisałem wyżej raczej powinna siedzieć Viskoza (VLSD) więc tak czy siak raczej zwykły GL5, bo visko ma "swój" olej. Edytowane 20 Marca 2018 przez brahu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 W dniu 20.03.2018 o 15:48, takumifan napisał: Podobno ta skrzynia nie ma LSD. Nie wiadomo jednak co działo się przez 22 lata z autem. Podnieś tył i zakręć jednym z tylnych kół. Jeżeli będzie szpera to oba będą się obracać w tę samą stronę. NIe ,bo zależy to od oporów ruchu reszty układu napędowego i momenty siły spinania szpery- może być różnie. Jak nie wiesz jaka szpera to lej olej LS ,bo do płytkowej potrzebny , a do innej nie zaszkodzi-najwyżej będzie bez sensu. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takumifan Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 2 godziny temu, respect napisał: NIe ,bo zależy to od oporów ruchu reszty układu napędowego i momenty siły spinania szpery- może być różnie. Jak nie wiesz jaka szpera to lej olej LS ,bo do płytkowej potrzebny , a do innej nie zaszkodzi-najwyżej będzie bez sensu. pozdr. Może być różnie. To prawda ale akurat tutaj chodziło o najprostszy sposób sprawdzenia co tam siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 26 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 (edytowane) Dzisiaj sprawdzilem na podniesionym aucie no i po zakręceniu jedym z kół to drugie tylne kręci sie w tym samym kierunku, ale jak probowałem jedną ręką obracać w jednym kierunku koło a drugie koło w przeciwnym to też idzie chyba faktycznie najbezpieczniej bedzie zalac olej ls tylko pytanie czy 75w90 czy 75w140 ? Edytowane 26 Marca 2018 przez mati19999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 W dniu 23.03.2018 o 22:26, takumifan napisał: Może być różnie. To prawda ale akurat tutaj chodziło o najprostszy sposób sprawdzenia co tam siedzi. Tylko właśnie może byc różnie więc dlatego z tej próby nie da się wnioskować co siedzi. 8 godzin temu, mati19999 napisał: Dzisiaj sprawdzilem na podniesionym aucie no i po zakręceniu jedym z kół to drugie tylne kręci sie w tym samym kierunku, ale jak probowałem jedną ręką obracać w jednym kierunku koło a drugie koło w przeciwnym to też idzie NIe wyciągniesz wniosków,bo tu zależy dużo od oporów ruchu dyfra centralnego i przedniego i przełozeń. Nawet jak zostawisz przód na ziemi i podniesiesz tył to kręcąc jednym kołem drugie będzie kręcić się odwrotnie, ale dalej nie wiesz ,czy opór wynika z wisko czy np. z preloadu płytki. Najlepiej zajrzeć pod dekiel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 23 godziny temu, respect napisał: Tylko właśnie może byc różnie więc dlatego z tej próby nie da się wnioskować co siedzi. NIe wyciągniesz wniosków,bo tu zależy dużo od oporów ruchu dyfra centralnego i przedniego i przełozeń. Nawet jak zostawisz przód na ziemi i podniesiesz tył to kręcąc jednym kołem drugie będzie kręcić się odwrotnie, ale dalej nie wiesz ,czy opór wynika z wisko czy np. z preloadu płytki. Najlepiej zajrzeć pod dekiel. Pod dekiel nie bede zagladal bo trzeba by demontowac dyfer. Zaleje olej ls i bede spal spokojnie. Dzieki jeszcze raz za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Wg.tej tabelki http://www.gearhack.com/Forums/Automotive/Subaru_Transmission_Chart.files.hidden/Transmission ID Chart_Public.pdf masz wiskozę,o ile wszystko jest fabryczne i nikt nic nie zmieniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brahu Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 (edytowane) W dniu 26.03.2018 o 12:21, mati19999 napisał: 75w90 czy 75w140 Nie szalej z tym w140 75w90 w zupełności Ci starczy, a jak tak bardzo chcesz to millers ma w110, tyle że jest bez LS. Edytowane 28 Marca 2018 przez brahu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się