Skocz do zawartości

Dziwna praca skrzyni CVT i problem z kamerą cofania


Starosta Gosiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po przedstawieniu w dziale powitalnym mam dwa pytania co do pracy skrzyni CVT w moim Subaru 2,5 Bi-fuel.

 

1. W czasie redukcji biegu przy obciążeniu np jadąc pod górę (zarówno D jak i Tempomat) ze skrzyni dobiega lekkie piszczenie tak jakby poślizg jakiegoś paska czy rolki...

Sytuacja taka na zimnym silniku jest częstsza i zdecydowanie bardziej słyszalna niż po przejechaniu kilkunastu km. Nie mniej piszczenie nie znika, ew jest cichsze i rzadsze.

Jest to trochę niepokojące ale może taki urok CVT?? Wydaje mi się, że dzieje się tak przy obrotach poniżej 2tyś, ale nie jestem pewien bo jeszcze za mało km zrobiłem.

Z książki serwisowej wynika, że ok 30 kkm temu był przegląd skrzyni w ASO, zakładam, że przy takim przeglądzie wymieniany był olej.

Czy spotkaliście się z takim przypadkiem??

Przeczytałem chyba wszystkie tematy ale nie natrafiłem na ten przypadek.

 

2. Drugi temat jest następujący.

Chodzi o kamerę cofania. Po włączeniu biegu R monitor przełącza się na kamerę ale zamiast obrazu jest czarne tło i informacja Check surranding system (czy coś takiego).

Przeczytałem na forum, że może to być kwestia przekaźnika lub połączenia, i żeby sprawdzić czy świeci się lampa cofania. Sprawdziłem i światło cofania świeci ok.

Jaki może być inny powód takiej sytuacji?? Co mógłbym własnymi siłami sprawdzić zanim oddam samochód do elektryka czy do ASO.

 

Z góry dziękują za wszelką pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Starosta Gosiem napisał:

Z książki serwisowej wynika, że ok 30 kkm temu był przegląd skrzyni w ASO, zakładam, że przy takim przeglądzie wymieniany był olej.

 

Z tego co kojarzę, w CVT nie ma w ogóle planowanej wymiany fluidu... Tylko na życzenie.  Więc lepiej nie zakładać, że to zostało zrobione, tylko się upewnić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Karenz napisał:

Mam ten problem z kamera i doszedłem do absurdalnego wniosku że winny jest brudny wizjer. Za każdym razem czyszczenie palcem rozwiązuje wszystkie problemy.

Hmmm, przeczyściłem raz jak ruszyłem po zakupie i nic nie pomogło... Może za słabo??

 

Przyłożę się bardziej jutro i zobaczę czy to coś da... było by miło, choć faktycznie brzmi to jak już sam napisałeś absurdalnie:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Starosta Gosiem napisał:

Dzięki Panowie za podpowiedź.

 

Sytuacja dokładnie taka jak w filmach z youtube.

 

Swoją drogą dziwie się, że przeglądając forum (wszystkie 70 stron) nie znalazłem tego wątku.

 

PS Wymiana oleju w ASO czy w normalnym warsztacie?

Ja wymieniałem statycznie w ASO. Plus czyszczenie miski. Piszczenie nie ustało od razu tylko stopniowo zanikało. Opisałem to w linku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Starosta Gosiem napisał:

zamiast obrazu jest czarne tło i informacja Check surranding system (czy coś takiego).

Przeczytałem na forum, że może to być kwestia przekaźnika lub połączenia, i żeby sprawdzić czy świeci się lampa cofania. Sprawdziłem i światło cofania świeci ok.

Każdy samochód z kamerą cofania musi mieć taki komunikat, to chyba nawet jest uregulowane prawnie. "Check surroundings" to przypomnienie, żeby rozejrzeć się w każdą stronę i upewnić się że jest pusto, a nie polegać na samej kamerze. W niektórych samochodach komunikat zasłania cały obraz kamery na kilka sekund (lub do zaakceptowania go manetką systemu multimedialnego), a w innych nie zasłania obrazu i jest gdzieś przy brzegu ekranu. Chyba, że tam jest coś innego napisane i faktycznie jest jakiś problem z kamerą

infotainment.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem dziś dobrze kamerę cofania więc z zewnątrz jest czysta.

 

Zauważyłem natomiast, że wewnątrz jest zaparowana - być może to jest problem.

 

Zobaczymy czy jak się ociepli i to w środku wyschnie czy kamera będzie działała.

 

Co do informacji o sprawdzeniu dźwięku otoczenia, to u mnie jest to u dołu ekranu, nie wiem czy jest jakiś przycisk, którym trzeba to potwierdzić. W samej instrukcji nic nie znalazłem.

 

Swoją drogą ma ktoś może instrukcję w języku polskim bądź angielskim do OUTBACK 2011r bo póki co mam włoską a to jest strasznie karkołomny język.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat nie zaleca „sprawdzenia dźwięku otoczenia” tylko „sprawdzenie otoczenia”. Angielskie Instrukcje użytkownika i serwisowe znajdziesz na jdmfsm.info (Link).

Fabryczna kamerka najwyraźniej po kilku latach traci szczelność i wilgoć demoluje ją od środka.

Miałem podobne objawy - krople widoczne w obiektywie, na początku kamerka reagowała jeszcze na regulowanie poziomu jasności (przebudzała się i obraz  powracał) ale koniec końców padła i pozostał czarny ekran z liniami parkowania i komunikatem.

Na amerykańskich forach jest trochę takich przypadków i wygląda na to, że jeżeli okablowanie jest ok, lekarstwem jest wymiana kamerki (niestety drogi gadżet i sporo zabawy przy rozbiórce klapy). 

 

Edytowane przez twitt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.

Powoli się ociepla więc zobaczymy czy coś się z kamerą poprawi.

Ponadto sprawdzę przekaźnik od kamerki.

Widziałem na allegro że używane kamerki kosztują po 500zł.

Dodatkowo znalazłem w instrukcji samochodu notkę o wymianie bezpieczników z kamery? (6-19, środkowa kolumna, ostatni punkt)

Kamera nie wisi na  wspólnym bezpieczniku z światłami cofania??

Może faktycznie jakiś bezpiecznik poleciał.

Edytowane przez Starosta Gosiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Światła biegu wstecznego świecą, więc to chyba nie czujnik.

 

Chyba, że te obwody nie są bezpośrednio połączone.

 

Chodzi mi po głowie jeszcze zdemontowanie kamery i przemierzenie czy wszystko jest ok.

 

W ostateczności zerkną w serwisie co tam jest grane.

 

Co do skrzyni biegów to jestem już po wymianie oleju.

 

I tu ciekawostka. Okazało się, że w skrzyni był wlany czerwony olej a nie ten zielony do Lineatronika.

 

Po wymianie oleju piski praktycznie znikły. Raz czy dwa razy były słyszalne rano w drodze do pracy przy bardzo dużej wilgotności na zewnątrz (samochód póki co stoi pod chmurką).

 

Przy okazji wymiany oleju w skrzyni wymieniłem też w moście i w silniku.

 

Ostatnie dwie wymiany we Włoszech były na 10W40, wróciłem do 5W30 i póki co nie zaobserwowałem, żeby coś było nie tak.

 

PS. Pozdrowienia dla Kolegi poznanego w serwisie w Mikołowie od OUTBACK'a H6.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2018 o 07:59, niXon napisał:

7 litrów, czyli zmienili Ci tylko większą połowę, w sumie tam wchodzi chyba 12,5L

Powiedzieli, że w przekładni zostało jeszcze ok 2,5-3L, bo to nie spłynie samo przy tzw statycznej wymianie.

Polecili natomiast, żeby zrobić z 5 kkm i powtórzyć wymianę. Głównie z uwagi na wcześniej zalany niewłaściwy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...