Henryk82 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 19 godzin temu, ewemarkam napisał: Zmierz ładowanie na alternatorze. Tzn jedną sonda miernika do kabla + alternatora, druga do obudowy alternatora, albo bloku silnika itp. Pomiar z światłami , z podgrzewaniem lusterek i szyby i z klimą bezpośrednio na alternatorze 14,1 a po załączeniu się 2 wiatraka od klimy spada do 13,0 ma alternatorze a na akumulatorze nawet do 12,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Miałem takie same objawy. Do przeczyszczenia masz masy między alternatorem a podstawą alternatora , podstawą a blokiem silnika, kablem masowym aku a rozrusznikiem. Najlepiej się to robi taką szczotką nylonową na wiertarkę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 W dniu 13.08.2019 o 22:45, Gustaf napisał: Miałem takie same objawy. Do przeczyszczenia masz masy między alternatorem a podstawą alternatora , podstawą a blokiem silnika, kablem masowym aku a rozrusznikiem. Najlepiej się to robi taką szczotką nylonową na wiertarkę. Wykonałem dzisiaj te prace czyszcząc klemy i przewody łączące silnik , rozrusznik i alternator. Poprawiło się napiecie ładowania i na alternatorze pokazywało 14,3 a na akumulatorze 14,2 . Zadowolony po udanej naprawie wyjechalem do szwagra i na przejezdzie kolejowym po ppkonaniu 15 km ponownie zapaliła sie lampka chceck engine i już mi ręce opadają i brak pomysłu o co mu chodzi. Jeszcze alternator podrzuce do tych co regenerują na testy , a jak się okaże że sprawny to gdzie szukać problemu bo brak mi już pomysłów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Ale check chyba nie od tego się zapalił. Odczytaj błędy najpierw teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 W imprezie GD nawet po spadku napięcia do 12,7V check ani kontrolka ładowania się nie zapalają. Odczytaj w ECU czego dotyczył błąd o ile będzie bo może nie być zapamiętany w ogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Nawet nówka sztuka prosto z Japonii może mieć wadę. Np. powieszona szczotka. Jakiś wtręt z obcego materiału, korozja po pięciu latach pobytu w wilgotnym magazynie i gotowe. W cuda nie należy za bardzo wierzyć. Sprawdzaj co możesz, czego nie możesz, oddaj do innego fachmana. To są naprawdę dość proste konstrukcje. Jeżeli masz dobre masy, to np. może padła któraś z diód. Przeciętny alternator to prądnica prądu zmiennego, trójfazowa. Po wylocie jednego mostka robi się dwufazowa, po wylocie drugiego jednofazowa. Co oznacza wydajność prądową na poziomie 2/3 nominalnej lub 1/3 nominalnej. Do sprawdzenia oscyloskopem. Krzywa usterek w czasie pokazuje największą awaryjność w początkowym okresie użytkowania, później jest dobrze a pod koniec przewidywanego czasu życia znowu gwałtownie idzie w górę. Mogę powiedzieć coś innego. U mnie w firmie codziennie idzie od 200 do 1000 baterii AA czyli R6 na śmietnik. Mikroporty, SQN i podobne, zlecenia... Dlaczego baterie, zwykłe, nie alkaliczne, kupowane za granicą, mogą pracować np. w pilotach, trzy lata po okresie przydatności do użytku, a Varta Industrial, oczywiście alkaline, potrafi wylać się na 6 lat wcześniej ???!!! Przed końcem terminu przydatności do użytku ? Akurat zaczynam wojnę z dostawcą. To chyba podobnie jak z legendarnymi proszkami do prania. Prawie nigdy nie masz gwarancji, że kupiony przez Ciebie element nie jest odrzutem z produkcji. Oczywiście nie chciałem obrazić ASO, bo tam się przez prawie 14 lat nigdy nie zawiodłem, ale poza nimi, ten nasz polski rynek jest naprawdę zupełnie WOLNY ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 (edytowane) 13 godzin temu, ewemarkam napisał: Ale check chyba nie od tego się zapalił. Odczytaj błędy najpierw teraz. A jednak chyba od tego, wracając od szwagra wieczorem nagrałem zachowania prędkościomierza który wariował i skakał góra dól podczas hamowania i powolnej jazdy : https://drive.google.com/file/d/1-VvyCY1nhhZGC9Hhq_LRi9YgwVp7C5fA/view?usp=drivesdk Po dojechaniu do domu i odczekaniu z 30 min napięcie na akumulatorze 12,5 v a w południe jak czyściłem klemy i masę to podładowałem akumulator na maksa. Edytowane 16 Sierpnia 2019 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Napięcie na akumulatorze spadło do prawidłowej wartości. Odczytaj błędy ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 (edytowane) Dziś poszukam instrukcji i wymrugam kody błędu . Sprawdziłem mruganie check i wyszło ze 2 błędy ma jeden to kod 22 a drugi to kod 32 Jeśli dobrze odczytałem to kod 22 to czujnik stukowy a kod 32 to sonda lambda ? Edytowane 16 Sierpnia 2019 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się