Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo

 

Jako że w kwietniu będzie rok jak Panowie w jednym z ASO próbują naprawić skrzynię biegów CVT w zakupionym w Polskiej sieci Subaru Legacy rocznik 2013 z przebiegiem około 60 tys km.

 

Pozwalam sobie zwrócić się z uprzejmą prośbą do Szanownej Dyrekcji o wskazanie serwisu gdzie 

 

1) Będzie możliwym kontakt telefoniczny, sms lub mailowy z serwisem.

2) Panowie będą posiadali wiedzę i możliwości dokonania naprawy.

 

Pozdrawiam

 

Sebastian

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na powyższy post informujemy iż samochód jest obciążony dewastacją elektryczną oraz mechaniczną. Pocięta instalacja w kilku odnalezionych przeciętych/naciętych/rozszarpanych  miejscach została "zregenerowana", lecz nie dało to zadowalającego efektu. Ponadto w samochodzie na skutek przepięć elektrycznych uszkodzeniu uległy sterowniki oraz czujniki. Po dokonaniu analizy  wymienione elementy przyniosły oczekiwany skutek jednak pozostał błąd który nie pozwala na normalne użytkowanie pojazdu. Naprawa którą wykonujemy jest bardzo drobiazgowa i pracochłonna. Wymiana wiązki głównej oraz rozgałęzień wraz z elementami sterowania generowała koszty bliskie wartości  pojazdu.Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klienta przedstawiliśmy nasze stanowisko dotyczące ewentualnej naprawy. Informujemy że wszelkie usterki pojazdu nie wynikają z jego normalnej eksploatacji, a powstałe uszkodzenie nie są oczywiste do  zdiagnozowania.             

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o i tu widzę serwis potrafi jednak odpowiedzieć 

 

to i ja odpowiem

 

ad 1) W odpowiedzi na powyższy post informujemy iż samochód jest obciążony dewastacją elektryczną oraz mechaniczną.

 

         - jaki to ma związek z brakiem naprawy - takich nie naprawiacie?

 

ad 2) Pocięta instalacja w kilku odnalezionych przeciętych/naciętych/rozszarpanych  miejscach została "zregenerowana", lecz nie dało to zadowalającego efektu. 

 

         -czyli nie potrafiliście naprawić mimo wsparcia elektryków i elektroników i roku na serwisie

 

ad 3) Ponadto w samochodzie na skutek przepięć elektrycznych uszkodzeniu uległy sterowniki oraz czujniki. 

 

   wg informacji jakie mi wielokrotnie przekazywaliście : diagnostyka elektryka i elektronika nie wykazała błędów tych elementów , ( mimo to prosiłem o wycenę i zamówienie tych elementów aby je wymienić , ostatnia   informacja z przed 3 tygodni była o zamówieniu czujników. Jak rozumiem prze 10mcy diagnozowania nie można było ustalić co trzeba zamówić tylko działacie metoda prób i błędów ...metodą  nieskuteczną.

 

ad 4 )  Po dokonaniu analizy  wymienione elementy przyniosły oczekiwany skutek jednak pozostał błąd który nie pozwala na normalne użytkowanie pojazdu

 

   no tak z tym samym błędem samochód do Was przyjechał i z tym samym błędem mi go wydaliście jako sprawny po 1 wszym 1 miesięcznym pobycie auta u Was ,( gdzie mimo moich wielokrotnych

 pytań również mailowych czy sprawdziliście skrzynię ( wasz szef zauważył wyciek) ,wydaliście auto które przejechało 1 km i wróciło na lawecie

 

a wymienione elementy jak Pan pisze odniosły skutek..... ....../no jaki skutek skoro auto nie jezdzi ........  , chciałbym aby wskazano mi ASO gdzie naprawy będą polegały nie na wymianie elementów na chybił trafił tylko uczynią auto sprawnym

 

ad 5 ) Naprawa którą wykonujemy jest bardzo drobiazgowa i pracochłonna

 

 nie poddaje tego w wątpliowość

 

ad 6) Wymiana wiązki głównej oraz rozgałęzień wraz z elementami sterowania generowała koszty bliskie wartości  pojazdu.Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klienta przedstawiliśmy nasze stanowisko dotyczące ewentualnej naprawy

 

no tak , Wasze stanowisko było że to można naprawić i że to zrobicie , jak Pan przyznał kilka zdań temu .To zrobiliście naprawę ale nie wyeliminowało to błędu z jakim auto przyjechało.

Czyli albo naprawa nieskuteczna albo nie mająca nic wspólnego z błędem .  

 

ad 7)  Informujemy że wszelkie usterki pojazdu nie wynikają z jego normalnej eksploatacji

 

           nawet jeśli wynikają z czegoś nienormalnego to auto  nie przyjechało do Was po ekspertyzę z czego wynikają usterki ,tylko po naprawę , naprawę  płatną 

 

          a jak już Państwo macie ekspertyzę z czego wynika nienaprawialny błąd skrzyni to chętnie ją poznam, bo może usunięcie tej przyczyny pozwoli na naprawę ?

 

ad 8)  

a powstałe uszkodzenie nie są oczywiste do  zdiagnozowania.             

      

no nikt nie mówi tu że sa oczywiste 

 

ale na podstawie prawie rocznej waszej pracy mimo wsparcia SIP ,nie potraficie ich zdiagnozować i naprawić w dodatku nie odbieracie telefonów ,sms i maili

 

w związku z tym ponawiam pytanie do Dyrekcji 

 

Pozwalam sobie zwrócić się z uprzejmą prośbą do Szanownej Dyrekcji o wskazanie serwisu gdzie 

 

1) Będzie możliwym kontakt telefoniczny, sms lub mailowy z serwisem.

2) Panowie będą posiadali wiedzę i możliwości dokonania naprawy.

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.3.2018 o 12:22, haphap napisał:

Pozwalam sobie zwrócić się z uprzejmą prośbą do Szanownej Dyrekcji o wskazanie serwisu gdzie 

 

1) Będzie możliwym kontakt telefoniczny, sms lub mailowy z serwisem.

Zasadniczo z każdym ASO możliwy jest kontakt mailowy i telefoniczny ( gwarantowane umową ). Jeżeli tak jednak nie jest, to możliwe, że będzie potrzebna drobna "interwencja".

W dniu 19.3.2018 o 12:22, haphap napisał:

Panowie będą posiadali wiedzę i możliwości dokonania naprawy.

Wszystkie normalne naprawy są możliwe do wykonania w ASO ( w niektórych przypadkach naprawy blacharsko - lakiernicze są wykonywane przez poddostawców ).

Nie wiem dokładnie na czym polega problem w przypadku Pańskiego samochodu. Jeżeli Pan sobie życzy, skontaktuję się z DT z prośbą o ew. wyjaśnienie tematu.

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź

 

Co do kontaktu to się odblokował , śmiem podejrzewać moc Forum.

 

Jeśli można to informacje powinien mieć Pan Glowala z działu technicznego ,na bieżąco wspierał mnie i serwis pomocą .Z najnowszych informacji jakie mam to ma być teraz potrzebny sterownik skrzyni biegów.Szczerze pisząc  ,liczę na pomoc Dyrekcji .Ciągle jeszcze fan marki.Pozdrawiam Sebastian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.03.2018 o 10:53, Auto Test napisał:

Pocięta instalacja w kilku odnalezionych przeciętych/naciętych/rozszarpanych  miejscach została "zregenerowana", lecz nie dało to zadowalającego efektu. Ponadto w samochodzie na skutek przepięć elektrycznych uszkodzeniu uległy sterowniki oraz czujniki.

 

Tak z ciekawości, czy te dewastacje instalacji to sprawa zwierzaków: kun?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuny raczej nie

Warsztat zgłosił mi pod koniec sierpnia 2017 że odkryli uszkodzenie wiązki głównej wyglądające jakby ktoś naciął kable brzeszczotem a potem je połączył i zaizolował.

 

Czy to miała być jakaś wcześniejsza nieudolna naprawa czy bardziej zagmatwna historia to zostanie chyba tajemnicą poprzedniego użytkownika (auto z aukcji banku ,przyjechało lawetą serwisu z placu bankowego do tegoż serwisu właśnie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.3.2018 o 15:43, haphap napisał:

.Z najnowszych informacji jakie mam to ma być teraz potrzebny sterownik skrzyni biegów

Sterownik jest zamówiony w Japonii ( brak w Europie - rzadkie uszkodzenie ).

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie moim problem

 

Pozwolę sobie przekazać za jakiś czas ( czas dostawy sterownika jest dla mnie niestety tajemnicą) czy wymiana tej części jak odniosła skutek 

 

pozdrawiam

 

Sebastian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu ponownie nieszczęśliwy nieużytkownik Subaru legacy .

 

Chcialem ponownie zameldować brak kontaktu z serwisem .

Z ostatnich informacji z Sip wynikało że nietypowy japoński sterownik Zamowiony 22 marca ,ma być dostarczony 8 maja ,Próbuje sie dzisiaj czyli 16 maja dodzwonić do serwisu ats szczypka Mikołów ...ale nie odbierają ...

Te terminy realizacji części oraz brak kontaktu z serwisem chyba trochę wyjaśniają czemu naprawa trwa już ponad rok :( 

Jak Dyrekcja obstawia idziemy w kierunku 1,5 roku na naprawę ? czy 2 lata ?

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszamy za problemy z kontaktem telefonicznym. Myślę że wszystko wraca do porządku dziennego, czego dowodem jest kontakt z Panem dziś rano. Niestety poranne godziny są najbardziej oblężone w serwisie przez klientów. Staramy się odebrać jak największą liczbę połączeń w miarę możliwości. Pozdrawiamy Serwis Mikołów.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak potwierdzam , dzisiaj udało się do was dodzwonic  :)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry  ponownie :)

 

Jako że właśnie rozpoczynam moje drugie Plejady w serwisie ASO .

 

Pozwalam się przypomnieć pamięci Szanownej Dyrekcji ponowić prośbę o pomoc .

 

Stan na dzisiaj :

 

W ciągu ostatniego roku wymieniono kolejno( wszystko przy wsparciu i instruktażu Waszego działu technicznego) :

 

tablicę elektrozaworów, różnego rodzaju czujniki a ostatnio sterownik(komputer skrzyni biegów)

 

Każda kolejno zamawiana część ( w międzyczasie jeszcze diagnostyka i naprawa elektryki) miała być ostatecznym rozwiązaniem problemu ( od samego początku błąd P 730 skrzyni biegów).

 

Nie była. Także każdą z tych "napraw" oceniam jako prowadzaną metodą prób i błędów albo kompletnie nietrafionej diagnostyki problemu.

 

Każda z zamawianych części okazuje się nietypową i wymagającą sprowadzenia z Japonii albo wręcz zamawiania jej do produkcji przez Japonię(sterownik)-średni czas zamówienia części ,jej dostawy ,zamontowania oraz stwierdzenia że nie pomogło to 2 miesiące .

 

Również ostatnio sprowadzony sterownik nie pomógł ,jak dowiedziałem się wczoraj w ASO.

 

W związku z tym ponawiam prośbę o pomoc i pytanie czy Dyrekcja może wskazać serwis który będzie w stanie dokonać naprawy.

 

Pozdrawiam i życzę udanych Plejad 

 

 

Sebastian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie wygląda dobrze

Miałem kiedyś przypadek, że w B6 z przebiegiem 400km padła jakaś część. W pierwszej trasie, z dala od domu. 

Diagnoza przy pomocy fabrycznych techników trwała ok 2 tygodni. Zamówienie części i dotarcie do serwisu ok 3 tygodni. Wymiana części w serwisie ok 5 roboczogodzin. Padł jakiś czujnik. Podobno trzeci przypadek w modelu. Wszystko w eu. No ale dzięki podpowiedzi serwisu miałem auto zastępcze w całym okresie.

Miałem w S80 wymianę skrzyni, na gwarancji na szczęście. Przyjechała nowa po ok 2 tygodniach, umówiony termin wymiany i odbioru auta. przyjeżdżam a tam info, ze muszą zamówić kolejną.

Zdarza się.

Ale miałem auto zastępcze.

Zdaję sobie sprawę, że tu sytuacja jest nieco inna ale ……. 

Proszę @DZIAŁ TECHNICZNY  "ulitujcie" się nad @haphap

Przecież Subaru Corporation i SIP na pewno dbają o ciągły wzrost goodwill.

A opisywany przypadek dramatycznie konsumuje ciężką pracę wielu świetnych ludzi 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję MKK za słowa wsparcia ...

 

Mam wrażenie że przy moich przygodach serwisowych ,każde inne bedą brzmieć jak bajka ;)

 

Pozdrawiam

 

Sebastian

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

 

To znowu ja ....i dalej z tą samą prośbą o wskazanie co robić ...bo

dalej nie mam diagnozy a teraz już nawet planu leczenia pacjenta Subaru Legacy 2013 :(

 

Aso czeka na dalsze wsparcie działu technicznego .Dział ponoć działa ..ale dni ,tygodnie,miesiące ,lata lecą....

Dyrekcja milczy ... 

 

 

Także proszę ponownie Szanowną Dyrekcję o poradę co poleca w temacie Aso 

a może trzeba nieaso?, prawnika?turbo kamerę ?księgę Guinessa?złomowanie?zakup lawety ?(to by było chyba ciekawe ,laweta z Subaru na następnych plejadach)klienta na auto z niewielkim przebiegiem za to drobnym błędem P0730?(na szczęście taki klient uniknąłby przy zakupie  ponoć występujących sporadycznie problemów z dieslem i też ponoć marginalnych problemów z upg)

coś jeszcze innego ktoś poradzi?

Co by zrobiła Szanowna Dyrekcja na moim miejscu? 

 

Pozdrawiam 

 

sebastian

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za cierpliwość.

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu ‎19‎.‎03‎.‎2018 o 10:53, Auto Test napisał:

W odpowiedzi na powyższy post informujemy iż samochód jest obciążony dewastacją elektryczną oraz mechaniczną. Pocięta instalacja w kilku odnalezionych przeciętych/naciętych/rozszarpanych  miejscach została "zregenerowana", lecz nie dało to zadowalającego efektu. Ponadto w samochodzie na skutek przepięć elektrycznych uszkodzeniu uległy sterowniki oraz czujniki. Po dokonaniu analizy  wymienione elementy przyniosły oczekiwany skutek jednak pozostał błąd który nie pozwala na normalne użytkowanie pojazdu

 

w sytuacji , jeżeli wszystko jest ok. a błąd P0730 pozostaje sugerowana jest wymiana skrzyni...:(

ps. wydaje mi się , że w/w uszkodzenia zasugerowały serwisowi poszukiwanie przyczyny (i słusznie) nie tam gdzie jest.....bywa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

w sytuacji , jeżeli wszystko jest ok. a błąd P0730 pozostaje sugerowana jest wymiana skrzyni...:(

ps. wydaje mi się , że w/w uszkodzenia zasugerowały serwisowi poszukiwanie przyczyny (i słusznie) nie tam gdzie jest.....bywa 

Dziękuję za głos w sprawie i mam pytanie czy spotkał się już Pan w praktyce z tym błędem?Jeśli tak to 

Czy wymianie skrzyni została przeprowadzona w ramach gwarancji? Czy też błąd P0730 uchodzi za niegwarancyjny?

 

Pozwolę sobie też zauważyć że 

dział techniczny Sip twierdzi (nadzorując naprawę od samego początku i znając występujący błąd) że wymiana skrzyni nie jest konieczna ...bo skrzynia jest Ok i potrafią ją naprawić 

 

Czy z Pana wiedzy wynika że sie mylą bo dany błąd wskazuje na konieczność wymiany skrzyni?

 

Mam nadzieję w takim razie że Panowie ze wsparcia technicznego Sip czytają to forum i poprawią swoją wiedzę a nie będą proponowali napraw skrzyń cvt w Subaru tylko po prostu zalecą ich wymianę (oczywiście tylko w przypadku wystąpienia żadkiego i nietypowego błędu P 0730)

 

Na pewno to uprości i przyspieszy procedury napraw .

I żaden klient nie bedzie miał wątpliwości co się stanie jak będzie miał problem z cvt 

 

Pozdrawiam 

Sebastian

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, haphap napisał:

Czy wymianie skrzyni została przeprowadzona w ramach gwarancji? Czy też błąd P0730 uchodzi za niegwarancyjny?

 

Warunki gwarancji są określone w książce gwarancyjnej , Nie wiem jak do Pana uwag ustosunkuje się firma/osoba od której Pan to auto kupił i czy ilość uszkodzeń/dewastacji w tym aucie wystarczy by sprzedający zgodził się  odstąpić od umowy...

31 minut temu, haphap napisał:

Czy z Pana wiedzy wynika że sie mylą bo dany błąd wskazuje na konieczność wymiany skrzyni?

 

jeżeli wykonane są wszystkie wymagane czynności sprawdzające i dały one pozytywny wynik a błąd pozostaje to wg. instrukcji producenta pozostaje wymiana kompletnej skrzyni.

W przypadku tego auta , jak można przeczytać , było wiele uszkodzeń mechanicznych wiązki a co za tym idzie uszkodzeń sterownika i czujników więc siłą rzeczy serwis musiał doprowadzić auto do stanu w którym można testować samą skrzynię biegów i coś ustalić....Bez naprawy/wym. uszkodzonych elementów nie da się określić czy sama skrzynia jest ok. czy nie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

Warunki gwarancji są określone w książce gwarancyjnej , Nie wiem jak do Pana uwag ustosunkuje się firma/osoba od której Pan to auto kupił i czy ilość uszkodzeń/dewastacji w tym aucie wystarczy by sprzedający zgodził się  odstąpić od umowy...

 

 

:) Ja się zapytałem czy Pan miał taki przypadek z błędem P0730 i jak go rozpatrzył i czy nastąpiła wymiana skrzyni gwarancyjna lub niegwarancyjna.Bo z Pana odpowiedzi a jak rozumiem reprezentuje Pan jeden z serwisów ASO wynikało że ma Pan tu jakąś wiedzę praktyczną.A Pan mnie odsyła do książki gwarancyjnej? Ok

Dla wyjaśnienia nie zgłosiłem sie do serwisu z rozszczeniem gwarancyjnym.

 

Na Pana pytanie o to co na to sprzedający pozwolę sobie nieodpowiedzieć bo to temat dla prawnika a nie mechanika.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie , źle zrozumiałem Pana wypowiedz . Wracając do tematu to nigdy nie wymieniałem skrzyni biegów z powodu wyświetlającego się błędu. Przyczynę wskazywały czynności wstępne wskazane w instrukcji producenta. Czy był wśród nich błąd P0730 niestety nie pamiętam. Co do skrzyń CVT to wymieniałem dwie , w jednaj przyczyną był brak oleju w dyferencjale , w drugiej całodzienny test auta w błocie wykonywany przez pewnego dziennikarza o zacięciu "sportowym" :) O wymianie kompletnej skrzyni napisałem , zakładając , że wszystkie poprzedzające czynności sprawdzające zostały wykonane a uszkodzone części wymienione....być może się mylę ale zakładam , że mimo dość długiego okresu oczekiwania na niestandardowe elementy ( wiązka , sterownik itp. ) to czasu wystarczyło by to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wypowiedz 

 

jako że upłynął już ponad rok diagnostyk i wymian też mam wrażenie że czasu było dosyć i stąd moje apele na Forum z prośbą o pomoc Dyrekcji

 

pozdrawiam

 

Sebastian

Dzień dobry ....

 

to wracam z pytaniem z kwietnia ...

 

Pozwalam sobie zwrócić się z uprzejmą prośbą do Szanownej Dyrekcji o wskazanie serwisu gdzie 

 

1) Będzie możliwym kontakt telefoniczny, sms lub mailowy z serwisem.

2) Panowie będą posiadali wiedzę i możliwości dokonania naprawy.

 

Pozdrawiam

 

Sebastian

 

 

właśnie sprawdziłem , rok i 2 mce w serwisie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subaru - wstyd i Masakra!!!

Nic więcej nie trzeba już chyba dodać....

No może jeszcze jak wspomniał @kukson szacunek za cierpliwość i żelazne nerwy dla Sebastiana.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj uznałem że utraciłem wiarę w Aso i Sip .

Szkoda mi już czasu i nerwów na próby kontaktu z serwisem i dopraszanie się na Forum o pomoc Dyrekcji

(próbowałem się kilkunastokrotnie dodzwonić do serwisu w ciągu tego tygodnia :) zajęte albo nikt nie podnosi słuchawki ....

 

Napisałem do Aso maila że chce odebrać auto.(mail też tradycyjnie bez odpowiedzi :) 

 

Pewnie trzeba będzie podjechać i ustalić termin odbioru bo nowoczesne środki takie jak telefon i mail nie działają .

Ciekawe ile potrwa odbiór ? skoro diagnostyka 14 mcy ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×