Knurek1111 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Zasięgnę mądrości zbiorowej. Może ktoś miał podobny przypadek i napisze coś ciekawego Otóż EJ20F w 'lanosie' ma nienaturalne kłopoty z dynamiką. Ospale reaguje na ruchy prawym pedałem i słabo ciągnie powyżej 3000RPM. Ale od czasu do czasu, za każdym razem po solidnym 'pogonieniu kota', budzi się z letargu. Jest rześki, chętny do jazdy i ma normalny subarowy dźwięk (a nie wyje jak anemiczna krowa). Nie jest to słynny muł 2.0DOHC. Mam ECU od Saszy i problem mnie nie dotyczy. Kiedy patrzę w logi, widzę że problemy występują kiedy korekty AFR są dodatnie (mieszanka paliwowa jest wzbogacana na podstawie sondy lambda). Wtedy także 'komputerek' zaniża spalanie w stosunku do rzeczywistego. Kiedy natomiast problem nie występuje, korekty są ujemne w zakresie do -5%. Czyli jest już jakiś trop: silnik dostaje zbyt ubogą mieszankę. Ale: - jednocześnie jest podejrzenie, że mam lekko przytkany katalizator (maksymalny przepływ powietrza przez silnik to 110g/s). Raz przejechałem testowo bez wkładu filtra powietrza i doszedłem do 125g/s, korekty AFR były ujemne, samochód jechał dobrze. Wymieniłem filtr na nowy OE i... nic to nie dało - obecnie, samochód jest solidnie przegoniony i od ok. tygodnia jeździ dobrze. Korekty są ujemne ale przepływ słaby (znowu 110g/s) Są więc następujace przypadki: - jeździ dobrze gdy ma wysoki przepływ i ujemne korekty LUB przepływ słaby i ujemne korekty - jeździ źle gdy przepływ jest słaby i dodatnie korekty (3-5%, sporadycznie do 10%) Pojawia się więc pytanie czy w ogóle przepływ ma tu znaczenie? Może istotne są tylko korekty (czyli walka z ubogą mieszanką)? MAF jest wymieniony przed niecałym rokiem. Na starym problem także występował. Instalacja podciśnieniowa raczej szczelna (wężyki wymienione i pozaciskane jeśli trzeba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Mam ten sam przypadek w lanos 2.0 terz silnik f z zamulwniem ponizej 3000 poradzilem sobie montujac czujnik stukowy na skrzyni,ale tak jak ty muj silnik nie ma ducha powyzej 3000 jedyna obcja moze byc przydkany katalizator chociaz kreci do konca i osiaga maksymalna pretkasc wydaje mi sie ze te silniki tak poprostu maja slabe sa poprostu zadnych bledow nie mam dawaj znac jak do czegos dojdziesz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Wyprzedzenie zapłonu utrzymuje się większość czasu powyżej 30 st. przed GMP i nie spada poniżej 20. Jak pisałem: tu nie chodzi o ’muła 2.0 DOHC’) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 (edytowane) Knurek1111, jednego nie zrozumiałem: za bogata, czy za uboga ? Przy wzbogacaniu, zbytnich problemów nie powinno być. Chyba, że masz problemy z zapłonem. Edytowane 17 Marca 2018 przez mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 (edytowane) 20 minut temu, mz56 napisał: Knurek1111, jednego nie zrozumiałem: za bogata, czy za uboga ? Przy wzbogacaniu, zbytnich problemów nie powinno być. Chyba, że masz problemy z zapłonem. Wyjściowo zbyt uboga i wzbogacana dopiero w wyniku wskazań sondy (dodatnie korekty). Przynajmniej tak wynika z logów. Edytowane 17 Marca 2018 przez Knurek1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Może bez sensu... umyj przepływkę. Widzi za mało powietrza, i dopiero sonda próbuje normalizować. Ale ja dopiero się uczę ! I jak zawsze, tylko myjka ultradźwiękowa. Reszta, to totolotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 To brzmi sensownie. Ale moja przepływka ma ok. 10 tys. przebiegu (oryginalna Hitachi ze starannie zamalowanym logo subaru ) Wg mnie przyczyn należy szukać gdzieś w mechanice. Bo inaczej nie 'odtykałby się' po mocnym pogonieniu (serpentyny w górach, 4 osoby na pokładzie, obroty przez cały zakres itp.). Katalizator? OK ale wtedy chyba byłoby widać większy przepływ (a nie widać). Nieszczelny / brudny zawór EGR? Ale on podobno ma diagnostykę czy aby się nie zaciął (i wtedy wyskakuje błąd). Brudne / przycięte wtryski? (samochód od czasu do czasu dostaje tzw. chemię do baku...) Niewydajne dostarczanie paliwa (coś z pompą)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 (edytowane) Przytkania wtrysków to Ci nie życzę. U mnie w STI 1-2-3 czarne, 4 stopiony cały tłok i urwany korbowód. EGR chyba też nie miałby wpływu na jazdę. W starym nissanie EGR objawiało się raczej nierównymi obrotami na jałowym. Jak się nie domykał, to na jałowych miał 1500 obr/min. Oczywiście raz 1200, raz 2200. Dokładne umycie dało nic. Kupiony w Słomczynie kawałek gaźnika załatwił sprawę. Obroty to inna sprawa. W starych gaźnikach, sterowanych elektronicznie, było też ssanie podgrzewane, elektrycznie. Słaby przekaźnik powodował wejścia na 3000 bez możliwości wyłączenia. To tylko takie przypomnienie historii. Pomyliłem ! 1-2-4 czarne a 3 stopiony. Nie legendarny 4. Edytowane 19 Marca 2018 przez mz56 Błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Mam ten sam przypadek w lanos 2.0 terz silnik f z zamulwniem ponizej 3000 poradzilem sobie montujac czujnik stukowy na skrzyni,ale tak jak ty muj silnik nie ma ducha powyzej 3000 jedyna obcja moze byc przydkany katalizator chociaz kreci do konca i osiaga maksymalna pretkasc wydaje mi sie ze te silniki tak poprostu maja slabe sa poprostu zadnych bledow nie mam dawaj znac jak do czegos dojdziesz Ałaaaaa, moje oczy płoną.... Ludzie, zamiast Subaru, kupcie sobie słownik ortograficzny - też jest na SWysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 5 godzin temu, Knurek1111 napisał: Niewydajne dostarczanie paliwa (coś z pompą)? a filtr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Mam wrażenie, że sprawdzenie ciśnienia na listwie paliwowej nie jest takie trudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Filtr wymieniony przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 125kkm zamiast przy 90. To chyba tyle z sensacji Obecnie 150kkm. No pewnie trzeba będzie sprawdzić ciśnienie w listwie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Knurkoski, piszecie, że po pogonieniu problem ustępuje... A czy w Twoim samochodzie jest czujnik temperatury powietrza dolotowego? Może on kłamie na zimno, a po rozgrzaniu wskazania są właściwe? Tylko, że wtedy miałoby to wpływ na wyprzedzenie zapłonu, a to masz ok (sam sobie odpowiedziałem...) No to faktycznie albo zalosowałeś drugą felerną przepływkę, albo na zimno kłopoty z zasilaniem paliwem. Pozdro! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Och nie Luke, źle mnie zrozumiałeś... Ja nie mówiłem o rozgrzaniu silnika tylko o ostrej jeździe (kilkadziesiąt km łojenia, najlepiej poprzedzone dłuższą trasą). Takie coś leczy moją przypadłość na kolejne kilkaset km. Jeśli zaś chodzi o porównanie pracy silnika na zimno i na ciepło: zimny jest zawsze bardziej dynamiczny. I znowu kiedy patrzę w logi to widzę, że mam wtedy ujemne korekty mieszanki (bo ta jest wyjściowo wzbogacona z racji niedogrzania silnika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 No to teraz zagwozdka. Pompa paliwa raczej parametrów (wydajności) po agresywnej jeździe nie zmienia. Czy ciśnienie w listwie może ulegać zmianie? Co miałoby na to wpływ? Wysoka temperatura? Dlaczego? Nie kupuję... A może coś z przepustnicą, która pod wpływem temperatury zaczyna inaczej (właściwie) reagować? Np otwiera się bez dodatkowych oporów itd? Wiem, że to kosmiczna teoria, ale objawy też są nie z tej ziemi Pozdro! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 8 godzin temu, Luke Skywalker napisał: No to teraz zagwozdka. Pompa paliwa raczej parametrów (wydajności) po agresywnej jeździe nie zmienia. Czy ciśnienie w listwie może ulegać zmianie? Co miałoby na to wpływ? Wysoka temperatura? Dlaczego? Nie kupuję... A może coś z przepustnicą, która pod wpływem temperatury zaczyna inaczej (właściwie) reagować? Np otwiera się bez dodatkowych oporów itd? Wiem, że to kosmiczna teoria, ale objawy też są nie z tej ziemi ... ale może jest np. jakiś zacinający się zaworek, który rozruszany podczas ostrej jazdy, lepiej pracuje przez pewien czas. Tak się tylko zastanawiam, czy wyskoczyłby błąd gdyby wzbogacanie ubogiej mieszanki korektą było nieskuteczne? Przepustnica jest 'na kabelku' więc trudno orzec. Czyszczona przed rokiem tak czy owak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Czyli kontrola ciśnienia. Zimny zawór zwrotny od paliwa a rozgrzany i przepłukany benzyną ? Sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 15 godzin temu, Knurek1111 napisał: Tak się tylko zastanawiam, czy wyskoczyłby błąd gdyby wzbogacanie ubogiej mieszanki korektą było nieskuteczne? Wydaje mi się, że nie... No to sprawdzaj tę listwę i daj znaka, bo sam ciekawy jestem. Pozdro! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się