Jump to content

Lanos 2.0 'nie jedzie'. No chyba, że jednak jedzie


Knurek1111
 Share

Recommended Posts

Zasięgnę mądrości zbiorowej. Może ktoś miał podobny przypadek i napisze coś ciekawego ;)

 

Otóż EJ20F w 'lanosie' ma nienaturalne kłopoty z dynamiką. Ospale reaguje na ruchy prawym pedałem i słabo ciągnie powyżej 3000RPM. Ale od czasu do czasu, za każdym razem po solidnym 'pogonieniu kota', budzi się z letargu. Jest rześki, chętny do jazdy i ma normalny subarowy dźwięk (a nie wyje jak anemiczna krowa).

 

Nie jest to słynny muł 2.0DOHC. Mam ECU od Saszy i problem mnie nie dotyczy.

 

Kiedy patrzę w logi, widzę że problemy występują kiedy korekty AFR są dodatnie (mieszanka paliwowa jest wzbogacana na podstawie sondy lambda). Wtedy także 'komputerek' zaniża spalanie w stosunku do rzeczywistego. Kiedy natomiast problem nie występuje, korekty są ujemne w zakresie do -5%.

Czyli jest już jakiś trop: silnik dostaje zbyt ubogą mieszankę.

 

Ale:

- jednocześnie jest podejrzenie, że mam lekko przytkany katalizator (maksymalny przepływ powietrza przez silnik to 110g/s). Raz przejechałem testowo bez wkładu filtra powietrza i doszedłem do 125g/s, korekty AFR były ujemne, samochód jechał dobrze. Wymieniłem filtr na nowy OE i... nic to nie dało :(

- obecnie, samochód jest solidnie przegoniony i od ok. tygodnia jeździ dobrze. Korekty są ujemne ale przepływ słaby (znowu 110g/s)

 

Są więc następujace przypadki:

- jeździ dobrze gdy ma wysoki przepływ i ujemne korekty LUB przepływ słaby i ujemne korekty

- jeździ źle gdy przepływ jest słaby i dodatnie korekty (3-5%, sporadycznie do 10%)

 

Pojawia się więc pytanie czy w ogóle przepływ ma tu znaczenie? Może istotne są tylko korekty (czyli walka z ubogą mieszanką)?

 

MAF jest wymieniony przed niecałym rokiem. Na starym problem także występował.

Instalacja podciśnieniowa raczej szczelna (wężyki wymienione i pozaciskane jeśli trzeba).

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam przypadek w lanos 2.0 terz silnik f z zamulwniem ponizej 3000 poradzilem sobie montujac czujnik stukowy na skrzyni,ale tak jak ty muj silnik nie ma ducha powyzej 3000 jedyna obcja moze byc przydkany katalizator chociaz kreci do konca i osiaga maksymalna pretkasc wydaje mi sie ze te silniki tak poprostu maja slabe sa poprostu zadnych bledow nie mam dawaj znac jak do czegos dojdziesz

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Knurek1111, jednego nie zrozumiałem: za bogata, czy za uboga ? Przy wzbogacaniu, zbytnich problemów nie powinno być. Chyba, że masz problemy z zapłonem.

Edited by mz56
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, mz56 napisał:

Knurek1111, jednego nie zrozumiałem: za bogata, czy za uboga ? Przy wzbogacaniu, zbytnich problemów nie powinno być. Chyba, że masz problemy z zapłonem.

 

Wyjściowo zbyt uboga i wzbogacana dopiero w wyniku wskazań sondy (dodatnie korekty).

Przynajmniej tak wynika z logów.

Edited by Knurek1111
Link to comment
Share on other sites

Może bez sensu... umyj przepływkę. Widzi za mało powietrza, i dopiero sonda próbuje normalizować. Ale ja dopiero się uczę !

I jak zawsze, tylko myjka ultradźwiękowa. Reszta, to totolotek.

Link to comment
Share on other sites

To brzmi sensownie. Ale moja przepływka ma ok. 10 tys. przebiegu (oryginalna Hitachi ze starannie zamalowanym logo subaru ;))

 

Wg mnie przyczyn należy szukać gdzieś w mechanice. Bo inaczej nie 'odtykałby się' po mocnym pogonieniu (serpentyny w górach, 4 osoby na pokładzie, obroty przez cały zakres itp.).

Katalizator? OK ale wtedy chyba byłoby widać większy przepływ (a nie widać).

Nieszczelny / brudny zawór EGR? Ale on podobno ma diagnostykę czy aby się nie zaciął (i wtedy wyskakuje błąd).

Brudne / przycięte wtryski? (samochód od czasu do czasu dostaje tzw. chemię do baku...)

Niewydajne dostarczanie paliwa (coś z pompą)?

Link to comment
Share on other sites

Przytkania wtrysków to Ci nie życzę. U mnie w STI 1-2-3 czarne, 4 stopiony cały tłok i urwany korbowód. EGR chyba też nie miałby wpływu na jazdę. W starym nissanie EGR objawiało się raczej nierównymi obrotami na jałowym. Jak się nie domykał, to na jałowych miał 1500 obr/min. Oczywiście raz 1200, raz 2200. Dokładne umycie dało nic. Kupiony w Słomczynie kawałek gaźnika załatwił sprawę. Obroty to inna sprawa. W starych gaźnikach, sterowanych elektronicznie, było też ssanie podgrzewane, elektrycznie. Słaby przekaźnik powodował wejścia na 3000 bez możliwości wyłączenia.

To tylko takie przypomnienie historii.

Pomyliłem ! 1-2-4 czarne a 3 stopiony. Nie legendarny 4.

Edited by mz56
Błąd.
Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam przypadek w lanos 2.0 terz silnik f z zamulwniem ponizej 3000 poradzilem sobie montujac czujnik stukowy na skrzyni,ale tak jak ty muj silnik nie ma ducha powyzej 3000 jedyna obcja moze byc przydkany katalizator chociaz kreci do konca i osiaga maksymalna pretkasc wydaje mi sie ze te silniki tak poprostu maja slabe sa poprostu zadnych bledow nie mam dawaj znac jak do czegos dojdziesz
Ałaaaaa, moje oczy płoną....

Ludzie, zamiast Subaru, kupcie sobie słownik ortograficzny - też jest na S


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Filtr wymieniony przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 125kkm zamiast przy 90. To chyba tyle z sensacji ;) Obecnie 150kkm.

No pewnie trzeba będzie sprawdzić ciśnienie w listwie...

Link to comment
Share on other sites

Knurkoski, piszecie, że po pogonieniu problem ustępuje... A czy w Twoim samochodzie jest czujnik temperatury powietrza dolotowego? Może on kłamie na zimno, a po rozgrzaniu wskazania są właściwe? Tylko, że wtedy miałoby to wpływ na wyprzedzenie zapłonu, a to masz ok (sam sobie odpowiedziałem...)

No to faktycznie albo zalosowałeś drugą felerną przepływkę, albo na zimno kłopoty z zasilaniem paliwem.

 

Pozdro!

Luke

Link to comment
Share on other sites

Och nie Luke, źle mnie zrozumiałeś... Ja nie mówiłem o rozgrzaniu silnika tylko o ostrej jeździe (kilkadziesiąt km łojenia, najlepiej poprzedzone dłuższą trasą). Takie coś leczy moją przypadłość na kolejne kilkaset km.

Jeśli zaś chodzi o porównanie pracy silnika na zimno i na ciepło: zimny jest zawsze bardziej dynamiczny. I znowu kiedy patrzę w logi to widzę, że mam wtedy ujemne korekty mieszanki (bo ta jest wyjściowo wzbogacona z racji niedogrzania silnika).

Link to comment
Share on other sites

No to teraz zagwozdka. Pompa paliwa raczej parametrów (wydajności) po agresywnej jeździe nie zmienia.

Czy ciśnienie w listwie może ulegać zmianie? Co miałoby na to wpływ? Wysoka temperatura? Dlaczego? Nie kupuję...

A może coś z przepustnicą, która pod wpływem temperatury zaczyna inaczej (właściwie) reagować? Np otwiera się bez dodatkowych oporów itd? Wiem, że to kosmiczna teoria, ale objawy też są nie z tej ziemi ;)

 

Pozdro!

Ł.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Luke Skywalker napisał:

No to teraz zagwozdka. Pompa paliwa raczej parametrów (wydajności) po agresywnej jeździe nie zmienia.

Czy ciśnienie w listwie może ulegać zmianie? Co miałoby na to wpływ? Wysoka temperatura? Dlaczego? Nie kupuję...

A może coś z przepustnicą, która pod wpływem temperatury zaczyna inaczej (właściwie) reagować? Np otwiera się bez dodatkowych oporów itd? Wiem, że to kosmiczna teoria, ale objawy też są nie z tej ziemi ;)

 

... ale może jest np. jakiś zacinający się zaworek, który rozruszany podczas ostrej jazdy, lepiej pracuje przez pewien czas.

Tak się tylko zastanawiam, czy wyskoczyłby błąd gdyby wzbogacanie ubogiej mieszanki korektą było nieskuteczne?

 

Przepustnica jest 'na kabelku' więc trudno orzec. Czyszczona przed rokiem tak czy owak.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Tak się tylko zastanawiam, czy wyskoczyłby błąd gdyby wzbogacanie ubogiej mieszanki korektą było nieskuteczne?

Wydaje mi się, że nie... No to sprawdzaj tę listwę i daj znaka, bo sam ciekawy jestem.

 

Pozdro!

Ł.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...