Skocz do zawartości

Pomocy!!! Legacy IV 2.0 165KM


Goral1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich subarowiczów,

Mam od dawna problem z moim Subkiem Legacy 2,0 165KM 2006r LPG chodzi o zamulanie, opóźnioną reakcję pedału gazu, czasami gaśnięcie silnika falowanie obrotów oczywiście wiecznie świecącej lampki check jeżdżę od fachowca do fachowca i nikt nie potrafi albo boi się tym tematem konkternie zająć potrzebuję namiar na kogoś kto ogarnołby problem nie wiem może trzeba wgrać nowego softa bo też czytałem że ludzie takie rzeczy robili mam już dość problemów i wydanej w błoto kasy czy jest mi ktoś w stanie pomóc?

Pozdrawiam 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ze Śremu woj. WLKP no właśnie obawiam się że zawory nie były regulowane dość dawno przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ ostatnio jak była wymieniana uszczelka pod głowicą i był wyciągany silnik żaden mądry mechanik który to robił nie pomyślał o regulacji zaworów bo jak zadałem pytanie o zaworach pokiwał tylko głową i nie uzyskałem sensownej odpowiedzi czyli nikt nie zadał sobie trudu żeby to zrobić złożyli wszystko i podejrzewam bez regulacji, a wiem że do regulacji trzeba wyjąć silnik w tym modelu i szlag mnie trafi, czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób bez wyjmowania silnika czy zawory są dobrze ustawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu można sprawdzić luzy zaworowe bez wyjmowania silnika, zresztą regulację również można zrobić bez demontażu silnika. Generalnie każdy średnio ogarnięty gazownik i mechanik jest w stanie powiedzieć po odczycie parametrów, czy jest potrzebna regulacja zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krvrad napisał:

A CRUISE się nie pali na zielono na desce?

Cruise cały czas miga na zielono i z lewej świecie się na pomarańczowo cały czas check oraz wyłączenie kontroli trakcji

19 godzin temu, wily napisał:

Bez problemu można sprawdzić luzy zaworowe bez wyjmowania silnika, zresztą regulację również można zrobić bez demontażu silnika. Generalnie każdy średnio ogarnięty gazownik i mechanik jest w stanie powiedzieć po odczycie parametrów, czy jest potrzebna regulacja zaworów.

Witaj Wily no właśnie czy możesz mi polecić kogoś ogarniętego kto by mógł się tym zająć bo albo mam pecha i trafiam na takich co nie mają o tym pojęcia albo nie wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po pierwsze primo podaj co za błędy siedzą bo tak to wiesz - wróżbita Maciej. Po drugie - zawory można sprawdzić bez targania silnika ale już z regulacją to różne legendy krążą. Najczęstsza jest że ni huhu. A dobry mech - no hmmm ... lubisz łoscypki ? Wycieczka do New Sącza pomoże napewno, czy coś bliżej Ciebie - nie wiem, nie szukałem nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎16‎.‎03‎.‎2018 o 09:23, recki napisał:

No to po pierwsze primo podaj co za błędy siedzą bo tak to wiesz - wróżbita Maciej. Po drugie - zawory można sprawdzić bez targania silnika ale już z regulacją to różne legendy krążą. Najczęstsza jest że ni huhu. A dobry mech - no hmmm ... lubisz łoscypki ? Wycieczka do New Sącza pomoże napewno, czy coś bliżej Ciebie - nie wiem, nie szukałem nigdy.

Przesyłam foro z odczytu błędów

 

błędy subaru legacy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi i trzeci to błędy lambdy. Trochę dziwne że wpierw za niskie a potem za wysokie wskazania ... wtyczki od niej do wyczyszczenia, fuknąć je jakimś kontaktem, może się okazać że jednak konieczna wymiana.

 

Pierwszy to błąd układu zmiennych faz rozrządu - poniżej co i jak z czym 

 

DTC P0021 INTAKE CAMSHAFT POSITION - TIMING OVER-ADVANCED OR SYSTEM PERFORMANCE (BANK 2) - H4DOTC

DTC DETECTING CONDITION:
• Two consecutive driving cycles with fault
• GENERAL DESCRIPTION 

TROUBLE SYMPTOM:
• Engine stalls.
• Improper idling

STEP 1:
CHECK CURRENT DATA.
1) Start the engine and let it idle.
2) Inspect the output of AVCS advance angle and oil flow control solenoid valve duty.

CHECK:
Is AVCS advance approximately 0 degrees, and the oil flow control solenoid valve duty output approx. 10%?

IF "YES":
Check the following item and repair or replace if necessary.
• Engine oil (amount, dirt)
• Oil pipe (clog)
• Oil flow control solenoid valve (clog or dirt of oil routing, setting of spring, clog of valve)
• Intake camshaft (dirt, damage of camshaft)
• Timing belt (matching of timing mark)

IF "NO":
A temporary malfunction. Perform the following, and clean the oil routing:
Replace the engine oil and idle the engine for 5 minutes, and then replace the oil filter and engine oil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie masz klasyczny silnik ze sterownikiem Hitachi, który w tych samochodach sieje zamęt jeżeli chodzi o zamulanie. Klasycznie brak mocy od 2 -3,5 tys obrotów, wyżej jest ok. Jeżeli jesteś z wielkopolski to zgłoś się do Maptec Poznań oni bez problemu ogarniają takie klimaty. Co do błędów, to należało by sprawdzić ramki błędów w jakich warunkach one występują a później szukać przyczyny. Gaśnięcie może być wynikiem błędu nr 1, ale bez odpowiedniego kompa trudno powiedzieć. Tak jak recki napisał, można postąpić wg. załączonej instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak potrzebujesz fachowca to polecam Maćka Przybylskiego z Wrocławia . Firma auto plejada. Mają niezależny serwis subaru. Ja do nich pojechałem z podobnym problemem . Okazalo sie ze był uszkodzony zawór egr. Wymienili, pogrzebali w komputerze samochodu i wszystko działa. Ja mam do niego 400 kilometrów, ale warto . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2018 o 11:36, wily napisał:

Chłopie masz klasyczny silnik ze sterownikiem Hitachi, który w tych samochodach sieje zamęt jeżeli chodzi o zamulanie

 

A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Nikt z zamulaniem silnika nie wspominał o błędach P0021, więc raczej wątpliwe że to dobry trop. Wyda kasę w mapteku na nic.

P0021 wskazuje na problemy ze zmiennymi fazami rozrządu. Może najpierw niech tam podłubie, przyczyn może być kilka i nie koniecznie to komputer od razu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2018 o 16:48, przymar napisał:

A może by zacząć od prostego czyszczenia przepustnicy? Kiedyś przy muleniu na dzień dobry był zestaw czyszczenie + reset kompa.

Dokładnie tak.  Nie ma co wróżyć z fusów i wymieniać połowę części i czujników. W moim Legasiu 3 co chwila wywalało błąd sondy lambda i czujnika spalania stukowego. U mechaników zostawiłem sporo kasy... niestety... 

Aż pewnego magicznego dnia po rozmowie z jednym z forumowiczów zabrałem się za czyszczenie styków itd. Kupiłem spray "Kontakt" i każdy styk, każde połączenie najpierw wyczyściłem delikatnie papierem ściernym oszlifowałem, przedmuchałem, kontakt i połączenie. Sondę lambda wykręciłem rozszerzyłem delikatnie te otwory na jej końcu, wyczyściłem i złożyłem. Przejechałem już 9k km bez świecącego check engine. A koszt naprawy wyniósł mnie 17zł i trochę czasu. 

Czasami mam jeszcze problem z zamulaniem jak nacisnę od razu gaz do podłogi, że nie rozpędza się tak jak chce ale to na dniach wyczyszczę przepustnicę i zobaczymy co się będzie działo. 

Jak możesz coś zdziałać własnymi siłami to rób. Raz że oszczędzisz kasę dwa, że to fajne uczucie jak się przy własnym aucie coś grzebie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Więc tak wyczyściłem przepustnicę, wyczyściłem kontaktem styki od sond, nie wykręcałem sond z gniazd bo na razie nie mam możliwości technicznych na to, muszę jeszcze wykasować błędy w kompie i zobaczyć co będzie się działo ale już nie wiem czy to chwilowe ale jest poprawa min w z tym że silnik równo chodzi nie falują obroty i zamulanie jest ale dużo dużo mniejsze może to tylko chwilowe bo czasami mam wrażenie jak by to auto miało duszę i żyło swoim życiem :) czasami ma kopa jak rakieta a są takie dni że muli się jak by go coś bolało :). Wyczytałem że maptec robi zabieg polegający na : ( czytaj teks poniżej wklejony ze strony mapteca). Żebym ja wcześniej wiedział że można wyłączyć EGR to bym nie kupował w zeszłym roku nowego zaworu od EGR wydałem na niego prawie tysiaka i teraz się zastanawiam że jak bym zrobił ten zabieg w maptecu to czy go nie wykręcić włożyć z powrotem stary bo i tak to działać nie musi wtedy a ten sprzedać w końcu jest jak nówka sztuka może chociaż połowę kasy się odzyska co o tym myślicie?

 

Oferta dotyczy programowania sterowników silnika Subaru Forester ,Legacy ,Impreza z roczników 02-11MY z ECU Hitachi .Największe problemy napotykają właściciele roczników MY06-MY08 skarżąc się na tzw dziurę mocy,"zamulenie", chroniczny brak mocy pomiędzy 2-3000 obr/min, który znika tylko na parę set km lub mniej bezpośrednio po kasowaniu pamięci. Często również w tych rocznikach ulega awarii pompa dodatkowego powietrza.

Oferta dotyczy:

a) usunięcia błędów  DTC

-dodatkowej pompy powietrza

-EGR( mniejsze zużycie paliwa)

-związanych z sprawnością katalizatorów PO 420

-zlikwidowania dziury mocy , zamulenia pomiędzy 2000-3000 obr/min

-dopasowaniem działania pod paliwo 95 oktan , seryjna mapa w pełni jest wykorzystywana na 98 oktan, na 95 pojawia sie spalanie stukowe, zwłaszcza kiedy przepływomierz i pompa paliwa ma za Sobą więcej niż 50 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz czym skasowac to odlacz aku na pol godziny. Zostana jako zapamietane ale nie beda swiecic cel-a. Ja stawiam ze moga zniknac bledy lambdy ale nie walkow- tutaj ktorys z czujnikow albo prozaiczna zmiana oleju

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem tylko z falującymi obrotami, potrafią skakać od 300 do 1200 przy wysprzęglaniu (Legacy 2,0 165KM 2007r.). Umówiony jestem na regulacje zaworów, koleś podobno magik od LPG i z subaru już działał, zastanawiam się tylko czy nie poprzedzić tego czyszczeniem przepustnicy? NA LPG zrobiłem 50tys. na tą chwilę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, micpio1981 napisał:

Ja mam problem tylko z falującymi obrotami, potrafią skakać od 300 do 1200 przy wysprzęglaniu

 

To się nadaje na nowy wątek bo nijak się ma to do tego tematu.
Sprawdź czy na PB masz tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...