Sylwester123 Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Witam, jak w temacie. Bardzo podoba mi się legacy IV generacji. Ponieważ chciałbym mieć trochę zapasu mocy to interesuje mnie 3.0 h6 w automacie. Jak z awaryjnością? Dodam że chce zamontować w nim LPG. Słyszałem że często trzeba regulować luz zaworowy a w h6 to silnik trzeba wyjąć i to bardzo duże koszta, to prawda? Jak z kosztami utrzymania? Zjadają czy normalny Kowalski jest w stanie utrzymać to auto w bardzo dobrym stanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wily Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 O awaryjności krążą różne legendy, na gazie bywa różnie, zależy w jakiej kondycji będzie silnik. Podczas zakupu sprawdź dobrze jak działa automat, bo to nie tania sprawa w naprawie. Co do regulacji zaworów niestety silnik trzeba wyciągnąć z samochodu, także koszt też nie mały - ale frajda z jazdy jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester123 Opublikowano 15 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 A mniej więcej co ile trzeba regulować zawory? Jedni mówią co 20tys inni co 100 tys. A są jakieś typowe bolączki auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wily Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Regulacja luzów zaworowych wg manualna powinna być wykonana co 100 tys., ale przy zasilaniu LPG ten interwał pewno zmniejszy się o połowę. Generalnie z autopsji mogę powiedzieć, że łożyska kół przód i tył, z tym że wymienia się całe piasty, łączniki stabilizatora przód. Poza tym standardowy mat. eksploatacyjne. Ja nie posiadam H6 tylko 2,5T, ale moc jest podobne, tylko H6 brzmi piękniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester123 Opublikowano 15 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 A generalnie co łatwiej kupić w dobrym stanie? I ile trzeba liczyć na zakup? Rozrzad to ciężki temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 koniecznie test upg przed zakupem. To bardzo solidne auta, w utzymaniu droższe niż zwykłe ale nie wiem czy znacznie droższe niż podobne auta z v6. UPG w tym aucie pada gdzieś między 200-300k km. O wymianie krążą legendy ale trzeba się liczyć z wydatkiem 4-10k zł. Co do dźwięku to nie jest źle jak to porównasz do R4 ale w zestawieniu z innymi H6 (Porsche) czy nawet innymi V6 to szału moim zdaniem nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Tak, na UPG trza zwrócić uwagę, dodatkowo nawet jak nic nie wyjdzie przy sprawdzaniu, to miej na uwadze, że jak nie było UPG robione, a silnik ma już te 200-250kkm, to możesz się takiej awarii w niedalekiej przyszłości spodziewać. Co do rozrządu, to jest na łańcuchu, wymiana całości (napinacze + łańcuchy) to jakieś 2k za same części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester123 Opublikowano 15 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Czyli tak, uważać na upg, w autach po 200kkm raczej będzie potrzebna naprawa (zamierzam dużo autem jeździć). A rozrzad co ile jest polecane wymieniać? Ogólnie opłaca mi się pakować w to jeżeli chciałbym kupić auto za 20-23kola max? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Godzinę temu, Sylwester123 napisał: A rozrzad co ile jest polecane wymieniać? Nie ma konkretnego przebiegu, w jednym przy 200kkm a w innym przy 250kkm. Godzinę temu, Sylwester123 napisał: Ogólnie opłaca mi się pakować w to jeżeli chciałbym kupić auto za 20-23kola max? Kupując H6 w takich pieniądzach musisz mieć świadomość, że auto będzie wymagało dużych nakładów finansowych w najbliższym czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Niestety tania zabawka to nie jest, także dobrze jest się zastanowić, bo potrafi szarpnąć po kieszenie, no ale coś za coś. Niestety zakup używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko, już pomijam ludzi, którzy celowo zatajają pewne wady/usterki, ale nawet jak w momencie zakupu samochód jest tip top, to jednak przy większych przebiegach pewne rzeczy mogą się pojawić. Jak już się zdecydujesz na zakup, to dobrze zrobić sobie Subarową skarbonkę, bo niektóre naprawy drenują kieszeń mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester123 Opublikowano 15 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Rozumiem. Chyba jednak będę musiał sobie subaryne odpuścić na chwilę obecną a szkoda bardzo podoba mi się to auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 1 godzinę temu, Sylwester123 napisał: Rozumiem. Chyba jednak będę musiał sobie subaryne odpuścić na chwilę obecną a szkoda bardzo podoba mi się to auto. Możesz poszukać 2.0 czy 2.5 NA - auto jest wolniejsze ale to w zasadzie jedyna wada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester123 Opublikowano 16 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Właśnie przez to że dużo tras zależy mi na dużej mocy i dynamice auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 17 godzin temu, Tinuviel napisał: Możesz poszukać 2.0 czy 2.5 NA - auto jest wolniejsze ale to w zasadzie jedyna wada. Chyba nie jeździłeś takimi. Względem H6, czy GT różnią się niemal wszystkim na minus- hamulcem, charakterystyką zawieszenia, przełożeniem przekładni kierowniczej a nawet wyciszeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Tinuviel! Jak można było porównać H6 do 2.0NA!!!!!!!!! BOŻE!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 W dniu 3/15/2018 o 15:36, Sylwester123 napisał: Ogólnie opłaca mi się pakować w to jeżeli chciałbym kupić auto za 20-23kola max? Ja bym proponował zwiększyć budżet do 40k: kupić jakieś fajne H6 za 30k, a resztę przeznaczyć na: (1) pakiet startowy (plus ubezpieczenie z dobrym assistance) i (2) fundusz remontowy na przyszłość. Nie żartuję, przy takim podejściu jeździ się z większym uśmiechem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 (edytowane) Panowie wcale nie żartują, sam kupiłem spec b po mocno zaniżonej kwocie (poniżej 30k zł), oczywiście nic w przyrodzie nie ginie i tak z plusów, miałem nowe reflektory oem po poprzednim właścicielu, roczne opony lato/zima 18 cala, za prawie 5k zł, bardzo ładny stan w środku jak na swój przebieg (okolice 300k km), z minusów jednak przez 2 lata doprowadzam auto do mechanicznej perfekcji, pochłonął już kwotę zakupu na serwis, także mam nadzieję, że będzie to jeszcze sporo jeździć, no, ale jak dzisiaj patrzę na tę kwotę, którą za niego dałem, to wydaje się śmiesznie niska. Pytanie następujące, które się zawsze nasuwa to czy kupować "igłę" za grubą kasę, w której się różne elementy z biegiem czasu mogą wysypać, czy wziąć auto po kosztach, mieć gotówkę na remont i robić wszystko z głową dla siebie. Wtedy wiesz co masz i tak dalej, tak czy siak, z kwotą 30k zł bez żadnego zapasu, to ja chyba bym się w to nie pakował. Pozdrawiam. Edytowane 16 Marca 2018 przez nysiopysio84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Proponuję Tobie przeanalizować rynek, ponieważ mowa tutaj o aucie około 15 letnim i podawane kwoty aby szykować nie wiadomo jak dużo pieniędzy są lekko mówiąc zawyżone - moim zdaniem. Kupno używanego auta ciągnie za sobą wielkie ryzyko i nie ma tutaj raczej wzoru matematycznego, który wskazałby kiedy kupić, trzeba się trochę orientować, mieć szczęście i coś w kieszeni na pakiet startowy. Z mojego obecnego doświadczenia:- LPG, działa lecz trzeba liczyć się z kosztami eksploatacji (regulacja luzu to koszt około 3k PLN), chyba że zrobisz samodzielnie...- korozja w tym wieku raczej nie unikniona- sprawdzić jak pracuje skrzynia- mechanika zawieszenia wbrew pozorom nie jest droga w naprawie- jak czytam prognozy o UPG chyba przestanę jeździć bo jak w mordę strzelił jestem tuż tuż przed:)Podsumowując uważam że za wymienioną kwotę coś znajdziesz tylko trzeba cierpliwości i miej świadomość o buforze w kieszeni, niezależnie co to za markaPozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 @Sylwester123 interesuje Cię tylko Legacy H6 czy również Outback H6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 11 godzin temu, house_1 napisał: Chyba nie jeździłeś takimi. Względem H6, czy GT różnią się niemal wszystkim na minus- hamulcem, charakterystyką zawieszenia, przełożeniem przekładni kierowniczej a nawet wyciszeniem. Hamulce w H6 i tak super nie są (nie wiem jak GT), zawieszenie w zwykłej H6 to nie te same amorki/sprężyny co w NA? Co do wyciszenia to trochę powątpiewam -u mnie i tak jest głośno i wypadałoby poprawić, to nie wiem jak by to miało wyglądać z jeszcze gorszym wyciszeniem H6 jest o tyle fajny względem innych że to jest zawsze pełna opcja wyposażenia (przynajmniej gen 4 EU). Wybierając inne silnik to zaczyna się -tego nie ma, tamtego nie ma itd. 10 godzin temu, krvrad napisał: Tinuviel! Jak można było porównać H6 do 2.0NA!!!!!!!!! BOŻE!!!!! Jeździłem 2.0NA w Imprezie i nic do tego silnika nie miałem i dalej prowadzę swoją osobistą krucjatę na tym forum w imię oborny 2.0/2.5 NA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Ja też mogę dodać swoje 3 grosze na temat H6 i 2.0 NA. Nie wiem tylko czy jest sens porównywać te 2 silniki bo to całkiem inne 2 światy. H6 daje radość przy każdym wciśnięciu gazu, dźwięk 6 cylindrów też robi swoje. NA 2.0 to poczciwy kawał wozidła, który również daje frajdę z jazdy po krętych dróżkach Gdybym miał wybierać? No cóż moje serce jest przy nowym Outbacku H6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 7 godzin temu, Tinuviel napisał: Hamulce w H6 i tak super nie są Jak w Legacy H6 są słabe hamulce (316mm przód i 290mm tył) to pomyśl jak hamuje w 2.0 lub 2.5 (294mm przód, a tyłu nie pamiętam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Tarcze 316mm to chyba w Spec B? Ja w OBK miałem przód 294mm i tył 274 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 17 godzin temu, nysiopysio84 napisał: czy wziąć auto po kosztach, mieć gotówkę na remont i robić wszystko z głową dla siebie. Wtedy wiesz co masz i tak dalej, tak czy siak, z kwotą 30k zł bez żadnego zapasu, to ja chyba bym się w to nie pakowaPozdrawiam. To to to. Oczywiście wszystko z głową. Kompletnego sztrucla też nie ma sensu kupować. Ja osobiście wolałbym chyba kupić h6 po obniżonej cenie i mieć budżet na naprawę. UPG to pewnik nie prawdopodobieństwo. Nie mniej to nic strasznego jak się człowiek przygotuje. H6 w manualu. Tym się po prostu świetnie jeździ! ŚWIETNIE! No ale to nie skoda w tdiku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Jakbym czytał siebie Też wolę kupić taniej i robić dla siebie, wiem co zamontowane i u kogo. Z rezerwą należy przyjmować słowa sprzedającego "zrobiono to i tamto", a papierów brak. Jeżeli chodzi o UPG w H6 to miałem przebieg ok. 240 kkm i żadnych objawów nie było - zależy kto jak auto użytkuje i serwisuje - nie ma reguły. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się