Skocz do zawartości

Błąd homologacji w dowodzie rejestracyjnym


kamul

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna dyrekcjo,

 

Dziś na przeglądzie wszystko przesło mi wzorowo w satcji diagnostycznej natomiast, masa całkowita zespołu pojazdów jest inna na tabliczce znamionowej 3545kg a w dowodzie mam wbitą 3535kg w związku z czym nie dostałem pieczątki o prawidłowym przejściu przeglądu.

Po kontakcie z wydziałem komunikacji dostałem informację, że w poprzedmim dowodzie również wartość 3535kg była wbita i prawdopodobnie jest to jakiś błąd w wypisanej homologacji i mam w tej sprawie skontaktować się z producentem bo oni nie mogą nic zrobić.

 

Bardzo bym prosił o pomoc. O ile to możliwe to prosiłbym jak najszybciej bo mam tylko 14 dni na ponowne podbicie przeglądu po pomniejszonym koszcie...eh :( 

IMG_0241.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

Ja bym uderzał oficjalnym kanałem do SIP bo Dyrekcja nie zawsze ma czas śledzić tutaj wpisy na bieżąco. 

 

1 godzinę temu, BartoszN napisał:

@kamul możesz udać się też do lokalnego dealera Subaru z prośbą o pomoc lub centrala@subaru.pl +48 12 687 43 00  ul. Josepha Conrada 51 31-357 Kraków 

 

 

Dzięki Panowie, SIP skontaktowany bezpośrednio :) 

No i jest odpowiedź:

 

"Szanowny Panie Kamilu,

 

Na podstawie otrzymanych materiałów, do końca tygodnia prześlę Panu odpowiednie zaświadczenie."

 

Także jestem dobrej myśli i dziękuję za szybke i rzeczowe załatwienie sprawy  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako  diagnosta mogę tylko powiedzieć, że (zgodnie z procedurą badań technicznych) wynik badania powinien być pozytywny (pieczątka w dowodzie) z zaznaczoną w rejestrze badań usterką drobną: oczywiste omyłki związane z danymi techniczymi zawartymi w dowodzie rej.

Do wyjaśnienia na spokojnie z Wydziałem Komunikacji.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 14.3.2018 o 13:29, kamul napisał:

Bardzo bym prosił o pomoc

 

W dniu 14.3.2018 o 13:48, aflinta napisał:

Dyrekcja nie zawsze ma czas śledzić tutaj wpisy na bieżąco

Tak niestety jest.

W dniu 14.3.2018 o 13:48, aflinta napisał:

Ja bym uderzał oficjalnym kanałem do SIP

 

W dniu 14.3.2018 o 15:55, kamul napisał:

Dzięki Panowie, SIP skontaktowany bezpośrednio :) 

No i jest odpowiedź:

Ja dziękuję za udzielenie pomocy pod moją nieobecność na Forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aflinta @BartoszN @Dyrekcja Udało się sprawę ogarnąć z wynikiem pozytywnym za co bardzo dziękuję :) 

 

 Mój wynik badania wyglądał jak w załączniku @piotr_autosport I dla Pana diagnosty było to nie do przeskoczenia.

 

Ścieżka załatwienia sprawy:

kontakt z wydziałem komunikacji - tam info że muszę mieć potwierdzenie od producenta (a co jeśli nie istnieje już ?)

kontakt z sip - wysłanie potwierdzenia kurierem i na mail

przekazanie zaświadczenia do wydziału komunikacji i upragniona pieczątka w adnotacjach do dowodu że prawidłowa masa F3 jest o te 10kg faktycznie większa 

dotarcie do diagnosty (niestety po kilku dniach bez ważnego przeglądu - sprawy typowo organizacyjno-rodzinne nie pozwoliły inaczej) i po opłaceniu a jakże dodatkowych 20 zł (bo wyrobiłem się przed 14 dniami - oczywiscie diagnosta o to zapytał) i w końcu jeżdżę na legalu.

 

Żeby nie być gołosłownym wybrałem zakład przy ul. Kąty Grodziskie 53 w Warszawie ze względu na jego dobre opinie i szczegolarstwo więc można powiedzieć, że sam się prosiłem.

Natomiast poza tym incydentem jestem zadowolony z jakości przeglądu i czuje się dzięki temu bezpiecznie w aucie a chyba o to chodziło.

 

Nie mniej nie wiem czy zakład polecać bo robi z igły widły i do tego chyba niesłusznie.

D16170EA-387F-4217-8369-E9636BD57E68.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej ja zaznaczyłbym z procedury badań punkt 0.2. e) oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu - po zmianach od 13-11-2017 jest to usterka drobna. Było to specjalnie wprowadzone żeby nie utrudniać życia  właścicielom pojazdów i na spokojnie wyjaśniać te rozbieżności. W końcu dane z tabliczki znamionowej nie są niezgodne ze stanem faktycznym (stan faktyczny ustala producent w homologacji) a z danymi w dowodzie rej. Podpunkt zaznaczony przez twojego diagnostę zaznaczyłbym gdyby tabliczka wyglądała na podrobioną i albo zawierała jakieś dziwne masy. Z drugiej strony sprawa załatwiona szybko a jak się da wynik pozytywny klienci nie mają już takiej motywacji żeby szybko sprawę wyjaśnić i na kolejnych przeglądach jest to samo.

 

Ale najważniejsze, że wszystko załatwione pozytywnie :).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, piotr_autosport napisał:

Tak jak napisałem wcześniej ja zaznaczyłbym z procedury badań punkt 0.2. e) oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu - po zmianach od 13-11-2017 jest to usterka drobna. Było to specjalnie wprowadzone żeby nie utrudniać życia  właścicielom pojazdów i na spokojnie wyjaśniać te rozbieżności. W końcu dane z tabliczki znamionowej nie są niezgodne ze stanem faktycznym (stan faktyczny ustala producent w homologacji) a z danymi w dowodzie rej. Podpunkt zaznaczony przez twojego diagnostę zaznaczyłbym gdyby tabliczka wyglądała na podrobioną i albo zawierała jakieś dziwne masy. Z drugiej strony sprawa załatwiona szybko a jak się da wynik pozytywny klienci nie mają już takiej motywacji żeby szybko sprawę wyjaśnić i na kolejnych przeglądach jest to samo.

 

Ale najważniejsze, że wszystko załatwione pozytywnie :).

 

Dzięki za profesjonalne rozjaśnienie sprawy co i jak wygląda. Dla mnie całość sprawy to też bardzo pozytywny kontakt z SIP i zdobycie nowych doświadczeń bo szczerze to takich rzeczy się nie spodziewałem nigdy ze strony diagnosty. Być może takie info przyda się kiedyś komuś na przyszłość. Najbardziej tylko w całości tego załatwiania boli strata czasu bo tego nie odzyskam w żaden sposób.

 

Tak czy inaczej żeby zakończyć temat w sposób humorystyczny auto dostało pełną pozimową myjnię na rozpoczęcie wiosny włącznie z nomen omen owadami w pakiecie ;) 

222C180A-B5B1-4181-B217-54EDC74BCCF6.jpeg

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, piotr_autosport napisał:

Tak jak napisałem wcześniej ja zaznaczyłbym z procedury badań punkt 0.2. e) oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu - po zmianach od 13-11-2017 jest to usterka drobna. Było to specjalnie wprowadzone żeby nie utrudniać życia  właścicielom pojazdów i na spokojnie wyjaśniać te rozbieżności. W końcu dane z tabliczki znamionowej nie są niezgodne ze stanem faktycznym (stan faktyczny ustala producent w homologacji) a z danymi w dowodzie rej. Podpunkt zaznaczony przez twojego diagnostę zaznaczyłbym gdyby tabliczka wyglądała na podrobioną i albo zawierała jakieś dziwne masy. Z drugiej strony sprawa załatwiona szybko a jak się da wynik pozytywny klienci nie mają już takiej motywacji żeby szybko sprawę wyjaśnić i na kolejnych przeglądach jest to samo.

 

 

 

Dokładnie tak powinno to wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kamul napisał:

Tak czy inaczej żeby zakończyć temat w sposób humorystyczny auto dostało pełną pozimową myjnię na rozpoczęcie wiosny włącznie z nomen omen owadami w pakiecie

 

Niech tak będzie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Urabus zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...