Skocz do zawartości

Forester 2.5 wersja US, czy warto ?


Kamil Jarosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się nad kupnem Forestera II pod lpg do 30 tys. Z racji tego, że wersja 2.0 ej20 125 km może być pod względem mocy niewystarczająca, to pod uwagę biorę wersję amerykańska 2.5 sohc 175 -177 km. Przejrzałem cały topic z dyskusji na temat tej wersji, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, więc zaczynamy:

 

Czy ten silnik ma takie same problemy z uszczelką pod głowicą  jak w wersji EU ?

 

Czy można podłączyć panel DVD, USB, radio itp do tej wersji ? będzie odbierać normalne częstotliwości ?

 

Na co zwrócić szczególnie uwagę przy zakupie wersji z US ?(poza oczywiście tylnym zawieszeniem )

 

Jaka skrzynia lepsza przy tej wersji, automat czy manual ?

 

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 07 2.0 MT i 05 2.5 US AT.

Upg się zdarza ale jest to zazwyczaj wyciek a nie wydmuchania jak przy turbo.

 

Sam silnik bardziej elastyczny ale 2.0 ma zmienne fazy rozrządu i 157 vs 165 w 2.5. Przynajmniej u mnie lepiej lata 2.0 na MT ale forek to nie wyścigówka i wolę AT.

 

Podobno 2.5 lepiej znosi gaz ale też pali nieco więcej.

 

Radio jest do przekręcenia od eu ale ja bym zainwestował w tablet w daszku nad radiem. Znacznie lepsze rozwiązanie.

Moja wersja ze zmieniarką nie miała AUX i musiałem dorabiać. W eu 1din jest to prostsze.

 

Zawieszenie w us jest akurat mniej awaryjne bo są zwykle amortyzatory a nie samopoziomujące jak w eu.

 

Ja bym przede wszystkim sprawdził Vin i jak mocno było strzelone lub zalane.

 

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

 

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Coocer dzieki za odpowiedź. 
 
Ty masz wersje 2.0 158 km? Masz lpg w nim? To tez jesr silnik ej20f? Jak czesto trzeba w tej wersji regulowac luzy na zaworach? 
 
Moze ten 2.0 158km to lepsza opcja niz 2.5 us


W żadnym nie mam gazu, poprostu za mało jeżdżę.

Luzy chyba co 60k i w 2.0 to wyciąganie silnika, ale tutaj ci się pewnie bardziej doświadczeni użytkownicy wypowiedzą.

W manualu masz reduktor. Przyjemna sprawa :) ale w automacie lepiej się jeździ poza asfaltem.

Automat jest nieco mułowaty szczególnie przy redukcji.

Co do tych 158 km to bym jakoś się nie napalał bo szału nie ma ale kręci się do 7.5 tyś. Wtedy coś się dzieje ;).

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

US manual nie będzie miał reduktora. Przynajmniej w obk tak jest.

 

2,0 158KM trzeba mocno kręcić, żeby od dołu jechał tak jak 2,5. W realu jeździ się zazwyczaj w dolnym, max średnim zakresie obrotów.

 

2,5 moim zdaniem najsensowniejszy pod lpg. Koszt serwisu nie zjada oszczędności.

Edytowane przez BiP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za odpowiedz, czyli tak jak wcześniej chciałem 2.5 wersja US. 
Jedynie licznik w milach i temperatura w F bedzie troche irytowac
Licznik ma małą skalę w km a do temperatury można się przyzwyczaić, chociaż nadal nie ogarniam wskazania na zewnątrz dlatego na tablecie mam w C.

Polecam daszek z zabudowanym tabletem jako navi.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek II z usa to będzie silnik sohc 165KM. Regulacja zaworów na śrubki = tanio.

Miałem takiego forka z 2004r., teraz mam impreze GC RS 2,5 oraz forka IV 2,5 z Kanady (IV to juz dohc i 172KM) - ogólnie bardzo lobię te auta ale trzeba kupować z głową.

Polecam do sprawdzenia DobregoWujka z passioncars :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2018 o 20:22, coocer napisał:

Luzy chyba co 60k i w 2.0 to wyciąganie silnika, ale tutaj ci się pewnie bardziej doświadczeni użytkownicy wypowiedzą.

 

Silnik bez "F" - sprawdzanie luzów co 30 kkm (da się zrobić bez wyciągania silnika). Ewentualna regulacja to dopiero następny krok.

Silnik z "F" - sprawdzanie luzów co 60 kkm. Podkreślam: sprawdzanie, a nie regulacja. Nie zawsze trzeba regulować.

 

Edytowane przez Malyboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Silnik bez "F" - sprawdzanie luzów co 30 kkm (da się zrobić bez wyciągania silnika). Ewentualna regulacja to dopiero następny krok.
Silnik z "F" - sprawdzanie luzów co 60 kkm. Podkreślam: sprawdzanie, a nie regulacja. Nie zawsze trzeba regulować.
 
Dzięki za korektę :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wybór bardzo prosty - 2.5. Elastyczniejsze i lepiej jedzie od dołu, do tego prosta regulacja na śrubki bez wyciągania silnika. 

Teraz mam 4te Subaru US, jak i Camaro'17 i w żadnym nie zmieniałem radia a stacje mi odbierają normalnie więc nie bardzo widzę potrzebę wymiany ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...