Jacu Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Witam Jakie polecacie kute tłoki do WRX 2,5? Auto ma 286KM i nie przewiduję dalszych modyfikacji, chce założyć kute tłoki aby wzmocnić nieco konstrukcję bo oryginalne niestety pękły Wszelkie podpowiedzi mile widziane, dodam że auto użytkowane jest na codzień, nie jeżdżę ciągle pod odcinke ale też nie zamulam na prawym pasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Bezpośrednio to Ci chyba nikt nie odpowie dokladnie jakie, ale ...jest w Polsce parę firm, co się dobrze znają w temacie tego silnika. Zbierz propozycje, oferty. Ori tłoki pękły przy tej mocy ? Pytanie, czy tylko tłoki dostały? Pewnie warto sprawdzić też stan wału, panewek, owalizację cylindrów, itp. Jaki przebieg? W okolicach 200tkm może już być potrzeba grubszego remontu. Często nie warto się rozdrabniać i remontować po kawałku. Są dostępne całe kute shortblocki za około 12tzł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacu Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Wał jest w porządku, panewki będą nowe, cylindry szlifowane pod nowy wymiar bo jeden tłok zrobił rysę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 OK. Jasne. Zakres prac mniej więcej znany. Nie wiem skąd jesteś, ale oparłbym się raczej na wiedzy jednego ze znanych warsztatów od Subaru, jest ich parę w Polsce, albo niech na początek zaproponują coś Ci, co rozebrali i ocenili silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip_B Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Kucizna i auto na codzien.... Wybierz jedno, chyba ze ciasno spasowane ale wg mnie to jednak nie tedy droga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacu Opublikowano 13 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 @Filodorro dzięki za odpowiedź, będzie to pierwszy silnik w którym zamierzam zamontować kute tłoki, co przemawia za tym aby z tego zrezygnować? Mówiąc że auto jest na codzień nie mam na myśli że wsiadam w nie i jadę po bułki... Mam do tego inne auto ale roczny przebieg Subaru to około 20000km więc użyłem sformułowania "na codzień" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 (edytowane) Pęknięcia tłoków w 2,5T to nic nadzwyczajnego i zdarza się w autach bez modyfikacji. Sam tego doświadczyłem. Auto prawie 4 lata temu było poskładane na tłokach Mahle i przeznaczenie miało być też do codziennej jazdy. Życie trochę inaczej się potoczyło i samochód jest od 2ch lat systematycznie upalany. Wszystko działa jak należy i spisuje się znakomicie. U mnie mając rozebrany silnik oprócz tłoków zostaly zamontowane panewki ACL Race, uszczelki Cosworth i szpilki głowicy ARP. Warto to rozważyć, bo koszt nie jest jakiś ogromny a jakby zmieniła się koncepcja co do użytkowania, to bedzie jak znalazł . Edytowane 14 Marca 2018 przez Simon WRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacu Opublikowano 14 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 2 godziny temu, Simon WRC napisał: U mnie mając rozebrany silnik oprócz tłoków zostaly zamontowane panewki ACL Race, uszczelki Cosworth i szpilki głowicy ARP. Warto to rozważyć, bo koszt nie jest jakiś ogromny a jakby zmieniła się koncepcja co do użytkowania, to bedzie jak znalazł . Szpilki ARP już czekają niecierpliwie na montaż, panewki są w bardzo dobrym stanie ale i tak chyba wrzucę ACL bo tak jak mówisz silnik jest rozebrany do śrubki a to niewielki koszt patrząc na całość Co do uszczelek to myślałem założyć Cometic, znajomy już 3 lata jeździ na tym i bardzo poleca. Co do tłoków Mahle: bardzo są głośne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Jacu napisał: Szpilki ARP już czekają niecierpliwie na montaż, panewki są w bardzo dobrym stanie ale i tak chyba wrzucę ACL bo tak jak mówisz silnik jest rozebrany do śrubki a to niewielki koszt patrząc na całość Co do uszczelek to myślałem założyć Cometic, znajomy już 3 lata jeździ na tym i bardzo poleca. Co do tłoków Mahle: bardzo są głośne? Wyraźnie je słychać gdy silnik jest zimny ale tak od 1800 obr/min cisza. Ponad 20 tys zrobione na Mahle i nie słychać ich bardziej niż na początku, za to zużycie oleju bardzo mocno spadło (Mahle mają szersze pierścienie olejowe). Drugi raz też bym się na takie rozwiązanie zdecydował. Ja zresztą zawsze decyduję się na to co mi Maras proponuje . Mam 280KM i 390 Nm, zresztą sam zadzwoń do MTS i poproś o radę, wycenę Edytowane 14 Marca 2018 przez piotruś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KotMorderca Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 5 godzin temu, Simon WRC napisał: Pęknięcia tłoków w 2,5T to nic nadzwyczajnego i zdarza się w autach bez modyfikacji. Sam tego doświadczyłem. Auto prawie 4 lata temu było poskładane na tłokach Mahle i przeznaczenie miało być też do codziennej jazdy. Życie trochę inaczej się potoczyło i samochód jest od 2ch lat systematycznie upalany. Wszystko działa jak należy i spisuje się znakomicie. U mnie mając rozebrany silnik oprócz tłoków zostaly zamontowane panewki ACL Race, uszczelki Cosworth i szpilki głowicy ARP. Warto to rozważyć, bo koszt nie jest jakiś ogromny a jakby zmieniła się koncepcja co do użytkowania, to bedzie jak znalazł . A tak przy okazji: które masz tłoki u siebie? 2618 czy 4032? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 3 godziny temu, KotMorderca napisał: A tak przy okazji: które masz tłoki u siebie? 2618 czy 4032? Hmmm, nie mam pojęcia. Zapytaj Carfita . 6 godzin temu, Jacu napisał: Co do tłoków Mahle: bardzo są głośne? Słychać trochę przez chwilę na zimnym silniku, ale nie powiedziałbym, że są głośne. 5 godzin temu, piotruś napisał: Mam 280KM i 390 Nm, zresztą sam zadzwoń do MTS i poproś o radę, wycenę Ja mam teraz jakieś 380KM i prawie 600Nm, więc dają radę . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 W dniu 13.03.2018 o 22:54, Jacu napisał: @Filodorro dzięki za odpowiedź, będzie to pierwszy silnik w którym zamierzam zamontować kute tłoki, co przemawia za tym aby z tego zrezygnować? Mówiąc że auto jest na codzień nie mam na myśli że wsiadam w nie i jadę po bułki... Mam do tego inne auto ale roczny przebieg Subaru to około 20000km więc użyłem sformułowania "na codzień" Moje sti 2.5 stoi również aktualnie w MTSie i pan Marek doradził mi również kucizne i zamknięcie bloku. Jestem zielony w tym temacie, to moje pierwsze Subaru, więc nie podważam doświadczenia i kompetencji pana Marka Auto również używane jak twoje tyle, ze zrobi może max 10 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 26 minut temu, filipk93 napisał: Moje sti 2.5 stoi również aktualnie w MTSie i pan Marek doradził mi również kucizne i zamknięcie bloku. Jestem zielony w tym temacie, to moje pierwsze Subaru, więc nie podważam doświadczenia i kompetencji pana Marka Auto również używane jak twoje tyle, ze zrobi może max 10 tys km. Jak planujesz grube mody, to rozumiem zamykanie bloku, ale jak kosmetyczne to bez sensu. Z zamykaniem bloku też trzeba uważać, bo są różne metody i można się na tym bardzo przejechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Godzinę temu, Simon WRC napisał: Jak planujesz grube mody, to rozumiem zamykanie bloku, ale jak kosmetyczne to bez sensu. Z zamykaniem bloku też trzeba uważać, bo są różne metody i można się na tym bardzo przejechać. Koszt zamknięcia bloku przy tych wszystkich kosztach nie jest już jakiś kosmiczny, a kto wie co mi przyjdzie do głowy za parę lat. Może będzie pomysł na program pięćset plus Simon a tak z ciekawości z czym może być problem przy zamknięciu bloku? Z góry dzięki za odpowiedź i pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Godzinę temu, filipk93 napisał: Simon a tak z ciekawości z czym może być problem przy zamknięciu bloku? Z góry dzięki za odpowiedź i pozdro Z chłodzeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 7 minut temu, Simon WRC napisał: Z chłodzeniem Mishimoto będzie wsadzone i inna pompa pompa wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 6 godzin temu, filipk93 napisał: Mishimoto będzie wsadzone i inna pompa pompa wody Ja mam dość rozbudowany układ chłodzenia z chłodnicą wody i oleju Mishimoto i innymi patentami. Blok nie jest zamknięty a mimo to lubi się grzać. Taki urok 2,5 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacu Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Jako ciekawostkę zobaczcie jak potrafi popękać tłok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Jak już gdzieś pisałem, nieszczęście dopadło mnie w Bułgarii. Mam Mahle od 6 kkm, olej Millers 10 w 60 NT+, klekot taki, że w innym pojeździe nigdy tego nie było. Ale, kopa ma, na 2500 km (trzecia wymiana w trakcie docierania) zużył 4 mm z miarki. Teraz już kopany do 6000 rpm. Ostatni wyjazd W-wa - Rzeszów - Kraków - W-wa. 2X zdarzyło się po 180 km/ph. Zobaczymy, co dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 5 godzin temu, Jacu napisał: Jako ciekawostkę zobaczcie jak potrafi popękać tłok Znam ten problem, poniżej mój seryjny tłok . W 2.5T to standard, pękają pomiędzy pierścieniami. Często ludzie jeżdżą z tym długo bez świadomości, że coś jest nie tak. Objawy to trochę większe zużycie oleju. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 19 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 W dniu 3/17/2018 o 17:48, Simon WRC napisał: ... Często ludzie jeżdżą z tym długo bez świadomości, że coś jest nie tak. Objawy to trochę większe zużycie oleju. Kurka wodna, wychodzi że mam wszystkie 4 pęknięte . patrząc sie na zużycie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się