Jump to content
Zbyszek_

ASO oscyloskop analiza pinow

Recommended Posts

Czy w aso robicie tego typu analize z oscyloskopem sygnalow na pinach?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy dobry diagnosta samochodowy powinien oprócz skanera posiadać oscyloskop i to kilku kanałowy. To co ScannerDanner pokazuje na tym filmiku, czyli odczyt sygnału z MAFa można dokonać np RomRaiderem, ale nie to jest najważniejsze, najważniejsze jest żeby wiedzieć jak interpretować uzyskane dane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odczyt napiecia oscyloskopem a odczyt parametrow ktore widzi ECU to nie jest to samo. Chocby dlatego ze odczyt danych ma swoj interwal a na oscyloskopie widac napiecie w trybie ciągłym (oczywiscie skrot myslowy, wspolczesne oscyloskopy sa cyfrowe wiec tez probkuja sygnal ale duuuzo czesciej niz ECU)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/9/2018 at 5:38 PM, lutek34 said:

najważniejsze jest żeby wiedzieć jak interpretować uzyskane dane.

A znacie jakieś książki dostępne gdzieś, które warto postudiować aby się tego dowiedzieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.03.2018 o 14:43, Zbyszek_ napisał:

Czy w aso robicie tego typu analize z oscyloskopem sygnalow na pinach?

 

 

Kolego jak się nie mylę masz przepławkę, kostka na 5 pinów

Jak patrzysz na wtyczkę od lewej liczysz 1,2,3...

 

Pomiędzy 1a2 masz czujnik temperatury - zwykły termistor

wykazuje się rezystancją zależną od temp. od około 16 Kilo omów ze wzrostem temperatury opór malej. Dla około 20C powinno być około 2 -2,4 Kilo oma

 

Do pomiaru potrzebujesz zwykły omomierz.

 

3 zasilanie, ale nie pamiętam czy była 12 czy 5V

4 masa

5  sygnał jest w woltach chyba do 0 - 5v.

 

Do pomiaru potrzebujesz zwykły woltomierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Sprawdziłem organoleptycznie i pędzelkiem poczyściłem i  przez OBD2 telefonem. I jest ok. Nie chciało mi się tachać oscyloskopu z biura do garażu i go brudzić.
Miałem w mgłach i deszczu jednego dnia P0172(za bogata mieszanka wykryta przednią lambdą) , i czarny dym jak deptałem pedał gazu w tylnym lusterku i falowanie na jałowym. Podejrzewam, że musiała mi wilgoć wpaść w te rezystory w tym czujniku bo wszystko wróciło do normy na drugi dzień - ew. może coś tym pędzelkiem przeczyściłem - ale wyglądał na czysty jak go oglądałem. Może mam mokry filtr powietrza?

 

Dzięki, spokojnej nocy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...