Jump to content

Drgania podczas rozpędznia się


Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Podpinam się do tematu.

Czeka mnie wymiana przegubów wewnętrznych. Jakie są symbole tych części. Wiem, że jest wewnętrzny lewy i prawy.

Pozdrawiam Marcin Mierzejewski

Link to post
Share on other sites

nr  OE 28392-AG000 ,

             28392-AG00A ,

             28392-AG00B ,

             0811-B9 ,

            28392-SC000 ,

            28392-SC002 ,

            28392-SG000

 

np. ASVA  SBIU-B13  - dla modelu (Outback BL, BP) \ Legacy BP9

Link to post
Share on other sites

Witam podłączam się do tematu, U mnie są również drgania podczas przyśpieszania a w dodatku jeszcze ściąga do prawej strony czy drgania i ściąganie to mogą pochodzić z tego samego źródła. Nie ukrywam nie da się jeździć. Subaru legacy IV 2.0 r 150 hp 167 000 km przejechane. CZy za drgania i ściąganie może odpowiadać półośka ??

Edited by Mademan
Link to post
Share on other sites

Drgania pojawiają się gdy przyśpieszasz? gdy puścisz nogę z gazu ustępują? Jeżeli tak to na 90% będzie, któryś przegub wewnętrzny (często w subaru padają), co do ściągania to w pierwszej kolejności sprawdź ciśnienie w oponach, później na wyważanie kół i jak nie pomoże to stacja z kontrolą i ew. ustawieniem zbieżności / geometrii

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Pojawiły się okresowo drgania (dwa razy), wyraźne przy prędkości 100-120 km/h.

Drgania bardzo się nasilały przy przyhamowywaniu w zakresie tych wyższych prędkości, ale ustąpiły po przebiegu kilkunastu km. Objawy jak przy zwichrowanej tarczy hamulcowej.

Zrobiłem oględziny przednich hamulców i pomiar bicia bocznego tarcz. Wszystko w jak najlepszym porządku.

 

Czy to może być zacierający się krzyżak wału?

Przebieg auta 100600 km, jak dotąd bezawaryjny.

Link to post
Share on other sites

Szanowni Koledzy, Koleżanki.

 

Na początek się przywitam, gdyż to mój pierwszy post na forum po zakupie OBK. Ogólnie raczej będę pytał niż objaśniał, bo specjalizuję się w innej branży, jednakże coś tam tematu mechaniki przez te lata liznąłem oraz będę dzielił się doświadczeniem po "ewentualnych naprawach" :faja:

Jest to również moje pierwsze Subaru oraz dodatkowo jeszcze nie użytkowałem nigdy skrzyni AT, autko ma 215000 na liczniku :) Na chwilę obecną, jestem zakochany :)

 

Niedługo po zakupie i nadal po przejechaniu ok. 1000 km obserwuję również wibracje budy w zakresie 60-70 kmH, niestety nie wiem kiedy i  co było robione wcześniej, przegląd przeszedł wczoraj. Wymienione zostały świece (pozostawili opakowanie 4 szt,  świec jest 6 także dodatkowe dwie..? oczywiście brak konkretnego wyjaśnienia, a cięzko to sprawdzić) oraz 2 cewki, które rzekomo były wadliwe, ale Pany pozostawili, przyjrzałem się i wyglądają ni najgorzej, bez pęknięć, także sądzę, że ściemnili, ale już trudno - nic się nie zmieniło a propos poszarpywania.


Wibracje mogę porównać jakby do "chciałby zmienić bieg z 5 na 4" i nie może, wówczas są wibracje, ale po dodaniu gazu i redukcji biegu drgania ustępują. Skrzynia chodzi jak dla człowieka niedoświadczonego  - bez zastrzeżeń, nic nie szarpie płynnie wskakują biegi i obroty, tryb Sport działa bez zastrzeżeń. W trybie Sport ta wibracja szybciej ustępuje, bo bieg szybciej się redukuje poprzez inne obroty ale jednak występuje delikatniej.

 

Mam wrażenie, że problem jest z LPG, bo na benzynie go nie zaobserwowałem, ale jeszcze się przyjrzę.

Planuję jeszcze wymienić olej statycznie w skrzyni biegów.

 

Także tu taka dodatkowa dygresja, będę obserwował temat i forum OTB, pzdr :)

Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, thorxahest napisał:

Wymienione zostały świece (pozostawili opakowanie 4 szt,  świec jest 6 także dodatkowe dwie..? oczywiście brak konkretnego wyjaśnienia, a cięzko to sprawdzić) oraz 2 cewki, które rzekomo były wadliwe, ale Pany pozostawili, przyjrzałem się i wyglądają ni najgorzej, bez pęknięć, także sądzę, że ściemnili, ale już trudno - nic się nie zmieniło a propos poszarpywania.

Na sam początek radzę pojechać do warsztatu specjalizującego się w Subaru (nie musi być ASO) ;)

 

59 minut temu, thorxahest napisał:

Na początek się przywitam, gdyż to mój pierwszy post na forum po zakupie OBK.

Witamy, chociaż najlepiej się przywitać tutaj: :D

 

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Wymienione obie półosie z przodu i drgania w końcu zniknęły :D

Założone nowe SKF VKJC 7515.

Stare OEM zostały na przyszłość (do regeneracji).

 

IMG_20190314_170432801~01.jpg

 

IMG_20190314_170528516_HDR~01.jpg

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.03.2019 o 20:01, czekker napisał:

Wymienione obie półosie z przodu i drgania w końcu zniknęły :D

Założone nowe SKF VKJC 7515.

Stare OEM zostały na przyszłość (do regeneracji).

 

IMG_20190314_170432801~01.jpg

 

IMG_20190314_170528516_HDR~01.jpg

Pytanie... w jaki sposob zdiagnozowano ze problemem byly przednie poloski - no i czy obie byly zuzyte czy tylko jedna?

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.03.2019 o 19:57, Eryk napisał:

Pytanie... w jaki sposob zdiagnozowano ze problemem byly przednie poloski - no i czy obie byly zuzyte czy tylko jedna?

 

Diagnoza metodą chybił-trafił ;)

 

Delikatne drgania budy przy 30-40km/h były od początku gdy kupiłem auto.

Jedna z gumowych osłon przegubów była uszkodzona i wyciekał smar - rok temu byłem z tym w ASO (prawa półośka została zdemontowana, przegub sprawdzony (ponoć OK), założona nowa osłona i smar), ale niestety drgania nie zniknęły.

ASO sugerowało, że jeżeli nie przeguby/półosie to może wał napędowy nadawać się do regeneracji, ale musiałbym zostawić auto na kilka/kilkanaście dni więc temat został odłożony na później.

Z kolei nie-ASO raczej wykluczało problem z wałem (ponoć byłyby inne objawy) więc wymyśliłem, żeby wymienić obie półosie z przodu na zamienniki i zobaczyć czy będzie lepiej (do wyboru były SKF, GSP, NTY, i jeszcze na allegro chyba coś na B.. , ale najlepiej z tego wyglądały te szwedzko-chińskie SKF ;))

Stare oryginalne półosie zostawiłem do ewentualnej regeneracji jeżeli okaże się, że zamiennik kiedyś padnie.

 

BTW, korzystał ktoś z tego warsztatu regeneracji w Katowicach (naprawapolosi.pl)?

 

Edited by czekker
Link to post
Share on other sites

Też mam takie drgania delikatne przy przyspieszaniu, a jak jadę ze stałą większą prędkością 100-130 kmh, to kierownica po puszczeniu lata prawo lewo 2 mm, nie ściąga nic i w tamtym roku profilaktycznie wymieniłem łączniki stabilizatora z przodu bazując na doświadczeniach z poprzedniego auta - widziałem, że jeden przegub jest spocony, dzięki za info w poście, chyba zacznę od tego przegubu, bo luzów w zawieszeniu na ubiegłorocznym przeglądzie nie zdiagnozowano - zobaczę co w tym roku się wykluło, poza tym, że wszystkie gumy zawieszenia skrzypią i są sparciałe, będę musiał zakupić całość ogumienia najprawdopodobniej :mellow:

Link to post
Share on other sites

Miałem coś podobnego w ford sierra tylko przy innym zakresie prędkości. 

Wymiana wału pomogła. Znajdź jakąś używkę. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.04.2019 o 12:32, MKK napisał:

Miałem coś podobnego w ford sierra tylko przy innym zakresie prędkości. 

Wymiana wału pomogła. Znajdź jakąś używkę. 


Trochę przesadziłem z tymi drganiami, są wyczuwalne na kierownicy, ale nie są problematyczne na tyle, żeby ąz tak rozbebeszać auto - obstawiam raczej jakiś luz w zawieszeniu, który nie wyszedł na ostatnim przeglądzie, obecnie po roku już coś bardziej się wytłukło z tego co słyszę - sworzeń, końcówka drążka - może w tym roku coś się dowiem ;) dzięki, pzdr, MP

Link to post
Share on other sites

no właśnie tak oglądałem ostatnio na podnośniku te wszystkie gumy zawieszenia mojego - na jednym tylnym kole, jest z 5-6 tulei gum w zawieszeniu (x 4 koła) :)

Wszystkie miały ślady poparciałę, przypuszczam, że tkwią tam od nowości, więc pewnie zacznę od nich - tylko jeszcze nie wiem, jak je wyciągnąć.

Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, thorxahest said:

no właśnie tak oglądałem ostatnio na podnośniku te wszystkie gumy zawieszenia mojego - na jednym tylnym kole, jest z 5-6 tulei gum w zawieszeniu (x 4 koła) :)

Wszystkie miały ślady poparciałę, przypuszczam, że tkwią tam od nowości, więc pewnie zacznę od nich - tylko jeszcze nie wiem, jak je wyciągnąć.

Z przodu masz akurat dwie i tak jak @maciuo napisał, warto zerknąć na te tylne tuleje przednich wahaczy bo one potrafią sporo drgań przenosić jak są wywalone.

 

Edited by Waldek Woźny
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Byłem na szarpakach, wyszło jedynie: przedni lewy łącznik stabilizatora do wymiany i tylne lewe łożysko/piasta z trudem dojrzał - reszta niby ok, luzów nie stwierdził diagnosta, tuleje niby też nie drgają. Gumy skrzypią, ale trudno stwierdzić które, pewnie wszystkie B)
Wymienię stabilizatory (choć wymieniałem w tamtym roku po zakupie auta profilaktycznie) i zobaczę jak będzie, łożysko odpuszczam, bo nie wyje, ale zalążek sprawy jest :)


Dzięki Kolegom za porady, na pewno będę na ten element baczył w przyszłości.

Pozdr,

MP

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...