Jump to content
joki199

Drgania podczas rozpędznia się

Recommended Posts

  Witam wszystkich,

 

 Pacjent:  Subaru Outback III 2005r. 2,5 (165KM) automat

 Objawy: Występujące drgania, wibracje podczas rozpędzania się przy niskich prędkościach.

 

 Jak ruszam spod świateł lub skręcam w prawą/lewą stronę wjeżdżając na drogę główną wyczuwam drgania, wibracje na karoserii auta.

Drgania występują przy biegach 1,2,3 prędkość max 70km/h, gdy jadę szybciej np. w trasie to nie wyczuwam żadnych wibracji (jak jadę jednostajną prędkością to też praktycznie ich nie wyczuwam)

Postawiłem do "mechanika" stwierdził, że prawy przegub wewnętrzny (został wymieniony) drgania niby ustały ale po ok. 1tyg znowu powróciły nieco mniejsze.

Postanowiłem, że wymienię sam drugi (lewy) przegub wewnętrzny niby też drgania ustały na krótki okres ale po kilku dniach znów powróciły (dodam, że jak jest ciepło na zewnątrz od +5 stopni drgania czuć mocniej, niż jak jest zimno, tak samo z rana jak auto jest zimne drgania są prawie wcale nie wyczuwalne (szczególnie gdy były temperatury poniżej -10 stopni), jak auto się rozgrzało i przejedzie ok 5-10km to znowu było czuć wibracje.

Wymieniłem przegub zewnętrzny lewy i prawy i nadal problem pozostał.

Może ktoś z kolegów miał podobny problem i podpowie co jeszcze może mieć wpływ na opisane wyżej drgania (półoś, poduszka skrzyni biegów, wał do wyważenia ) ?

 

będę wdzięczny za każdą sugestię

 

pozdrawiam

Łukasz

Edited by joki199

Share this post


Link to post
Share on other sites

luzy zaworowe były robione w ubiegłym roku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzyżak wału napędowego? Miałem drgania, kilka błędnych diagnoz. Ostatecznie trafiłem do dobrego serwisu, diagnoza strzał w 10. Regeneracja i wszystko działa. Może to być to, może nie. Ale sprawdzić warto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy uszkodzonym krzyżaku miałeś same drgania czy występowały też stuki metaliczne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, joki199 napisał:

Przy uszkodzonym krzyżaku miałeś same drgania czy występowały też stuki metaliczne?

 

w starym OBK miałem jedno i drugie - jeden krzyżak zapieczony a drugi rozbity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerknij na gumy podpory tylnego dyfra czy się nie "pocą". Pisząc że wymieniłeś przeguby wewnętrzne masz na myśli półoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przebieg 202 000km pisząc wymiana przegubów czyt. same przeguby półoś została ta sama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety może to być konwenter, miałem podobnie, ale sprzedałem z tą wadą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, rafalm napisał:

Niestety może to być konwenter, miałem podobnie, ale sprzedałem z tą wadą. 

 

możesz opisać jakie miałeś objawy uszkodzonego konwertera? czy były to mocne drgania czy delikatne, czy w każdym przedziale obrotów, czy na wolnych też występowały itp.

Edited by joki199

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drgania przy rozpędzaniu, zatrzymaniu na D; czy mocne/słabe to ciężko mi określić: były wyraźnie wyczuwalne na kierownicy, lewarku, pedale, czasami na karoserii. Przy większych prędkościach ustawały, zakładam że przy zmianie prędkości obrotowej amplituda niwelowała je do akceptowalnego "poziomu". Na N czy P nie występowały, czy na R to nie pamiętam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok to trochę mnie pocieszyłeś bo u mnie nic nie czuć na pedałach, kierownicy ani na lewarku zmiany biegów (po za tym drgania występujące u mnie są delikatne i osoba siedząca z boku może ich nawet nie wyczuć, ale jak ja jeżdżę codziennie to je czuję... ) sprawdzę jeszcze podporę dyfra bo jak sprawdzałem auto przed kupnem u speca od subaru to wspominał, że ktoś wstawił inną niż powinna tam być (więc jest jakiś punkt zaczepienia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie delikatne drgania (i tylko to - żadnych metalicznych stuków, itp.) występują przez chwilę tylko podczas zwykłego przyśpieszania w zakresie 30-40kmph. 

Potem w czasie jazdy żadne drgania już się nie pojawiają; chyba, że zwolnię do takiej prędkości i znów zacznę przyśpieszać.
 

Gdy w grudniu zeszłego roku byłem w serwisie na wymianie świec +oleje/płyny/filtry (silnik, skrzynia, tylny most) to zwracałem na to uwagę, ale nic oczywistego nie udało się znaleźć i na razie tak jeżdżę.

Na wiosnę planuję czyścić chłodnice (i być może zainwestować w zabezpieczenie antykorozyjne), więc przy okazji wrócę do tematu drgań - poproszę o sprawdzenie tego krzyżaka wału napędowego i podpory dyfra.

 

 

Aha, gdy pod koniec zeszłego roku byłem w serwisie to stał tam też inny OBK3, ale 2.5 AT i podobno miał takie same drgania podczas przyśpieszania..

 

Edited by czekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy podniosłem auto w celu szukania drgań zauważyłem, że gdy chwycę ręką za wał i wykonam energiczne ruchy to wał cały się rusza... pytanie moje czy tak powinno być ? Nie wiem czy podpora kwalifikuje się do wymiany czy wszystko jest z nią w porządku... może, któryś z kolegów przerabiał już temat i może się wypowiedzieć w tej kwestii  (w załączniku umieściłem krótki filmik)

VID_20180310_090535.mp4

Edited by joki199

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego typu wibracje są typowe dla tego modelu. W kolejności najczęstszych przyczyn: przeguby wewn. przednich półosi, przeguby wewn. tylnych półosi, wał napędowy (krzyżaki, najpierw tylny, potem przedni). W automatach odczuwalne w szczególności (!). Często też zrywają się silentbloki mocujące tylny most do sanek. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to co na filmie, to nie jest podpora wału. IMO powinna być bardziej trzymająca w jednej pozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Dziś kolejny raz podniosłem auto do góry i zauważyłem, że poduszka pod automatyczną skrzynią biegów jest luźna (tzn. nakrętka była na trzpień wkręcona oraz podkładka z gumową częścią ale wyglądała jakby jeszcze czegoś w niej brakowało - była wolna przestrzeń ok 1-2cm) prawdopodobnie to generowało wibracje - póki co dorobiłem tulejkę i dokręciłem poduszkę - pojeżdżę teraz tydzień, dwa zobaczę czy drgania ustąpiły, dodam, że gdy wyjeżdżałem z warsztatu to już nie czułem drgań (może jedyni minimalnie coś w tle ale to już mogę być przewrażliwiony na tym punkcie) ewentualnie jak będzie git to dla spokoju wymienię poduszkę, bo jak miała taki luz to możliwe, że coś się urwało w trakcie jazdy. Odezwę się czy temat  został zamknięty...

 

Pytanie jeszcze czy ktoś wymieniał taką poduszkę? Czy trzeba ingerować w skrzynię czy odkręcamy mocowania poduszki i wymieniamy wszystko na podnośniku?

Edited by joki199

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj podjechałem do ASO Szczypka w Mikołowie w związku z akcją serwisową (możliwość korozji w układzie hamulcowym) i przy okazji poprosiłem o diagnozę drgań.

Wał napędowy (krzyżaki) sprawdzony - wszystko OK B)

Wygląda na to, że problemem jest lewy przegub wewnętrzny z przodu - będzie robiony po świętach i mam nadzieję, że to rozwiąże problem :rolleyes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

w jaki sposób zrobili diagnozę drgań wału i krzyżaków? na podnośniku rozpędzali auto czy "namacalnie" ruszali elementami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw się przejechali, potem macali, a na koniec rozpędzali na podnośniku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Mam OBK 2008 2.5i wersja USA (4AT) i mam dokładnie to samo. Z tego co widziałem w papierach to krzyżak wału był wymieniony. Drgania są wyczuwalne na karoserii też w zakresie do około 40 km/h.

 

Daj znać jak wygląda sytuacja po wymianie przegubu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie przeguby zewnętrzne z allegro nie wytrzymały długo i zaczęły trzeszczeć, także jedną półoś kupiłem używkę z przegubami a drugi wsadziłem swój stary oryginał to wibracje ustąpiły natomiast,  mniej więcej od momentu, gdy "nowe z allegro" przeguby zaczęły trzeszczeć pojawiły się lekkie drgania ("telepanie budą" podczas jazdy w każdym zakresie prędkości nawet jak jadę na luzie i na gładkim równym asfalcie to nie ma gładkiej równej jazdy tylko czuć delikatnie jak całą buda lata... po wymianie półosi i starego przegubu, o których pisałem wcześniej nie ustąpiły objawy i już sam nie wiem co tam może się dziać,  jutro jadę do mechanika bo już nie mam pomysłów na to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie osłon przegubów (wewn. lewy i zewn. prawy) i uzupełnieniu smaru - ponoć przeguby były w porządku.

Niestety drgania dalej się pojawiają w zakresie 30-40kmph, więc szukamy dalej :/

 

Kolejny pomysł to podmiana wału..

Czy w H6 jest inny wał niż w H4 lub SBD?

Edited by czekker

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, czekker napisał:

Jestem po wymianie osłon przegubów (wewn. lewy i zewn. prawy) i uzupełnieniu smaru - ponoć przeguby były w porządku.

Niestety drgania dalej się pojawiają w zakresie 30-40kmph, więc szukamy dalej :/

 

Kolejny pomysł to podmiana wału..

Czy w H6 jest inny wał niż w H4 lub SBD?

 

Pytałem o przebieg, bo luzy mogą być w którymś z dyfrów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...