dubelt Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Cześć. Przypadkowo natrafiłem na test napędów w wersji "polskiej" przy współudziale teamu subaru. Jako że jestem posiadaczem B13 w jedynym słusznym silniku 2.0D (hihi) i miałem nieprzyjemność ześlizgnięcia się z wąskiej drogi.... próbuje czasem przeanalizować historyczne zdarzenia aby na przyszłość mieć świadomość i wiedzę co mogę a czego nie z tym samochodem. co prawda w filmiku pokazują stare, nowe forki oraz jednego OBK (nowszego)... jednak coś nie pasuje mi w kwestii braku możliwości uciągnięcia samochodu na jednym kole. Czy mieliście okazje przetestować swoje samochody w takich warunkach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Miałem okazję przetestować na dokładnie tych samych rolkach, gdzieś chyba nawet był filmik z tego. Dzięki temu, że mam również zaszperowany tył, to auto na jednym kole poszło bez problemów. Ty masz z tyłu otwarty dyfer i bez wspomagania w postaci X-Mode zwykły wykrzyż unieruchamia Twoje auto. Można próbować coś hamulcem ręcznym sobie pomagać... ale w foresterze to też nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubelt Opublikowano 5 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 kolejne zaproszenie do wymiany OBK na coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Pytanie, w jakich warunkach to ześlizgnięcie nastąpiło i czy dodatkowy napęd tylnego koła by temu zapobiegł? Może gdyby opony były lepsze albo dostosowane lepiej do nawierzchni (łańcuchy?) to problemu by nie było? Cięższe typowo terenowe auta 4x4 na zblokowanych dyfrach też pięknie się ześlizgują i spadają z drogi Czasem mają tylko większą szansę na wyjechanie (głównie dzięki wyciągarce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek78 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 mnie ciekawi jaki to model był na kładce bo jednak różnice w budowie 4x4 pomiędzy manual/CVT/EAT5 są spore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubelt Opublikowano 6 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Kwestia ześlizgnięcia na lodzie to moja ułańska fantazja i wiara w gwiazdki w logo S Opony oczywiście w pełni śniegowe, kto to myślał że pod śniegiem na górce jest lód. Łańcuchy dałyby pewnie 100% pewności i satysfakcji. Może rozwiązaniem jest przeróbka dyfra na LSD... co też rozważam. W teren nie jeżdżę zbyt często, a w sumie to spontaniczne mam eventy survivalowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 W dniu 3/5/2018 o 19:48, klonek78 napisał: mnie ciekawi jaki to model był na kładce bo jednak różnice w budowie 4x4 pomiędzy manual/CVT/EAT5 są spore To nie do końca kwestia skrzyni, bo ta rozdziela z pomocą mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu lub sprzęgła wielopłytkowego napęd między przednią a tylną oś - i na filmie widać, że obie osie dostają moment na koła. Problemem jest brak układu ograniczającego poślizg na danej osi, czy będzie to realizowane za pomocą szpery w tylnym mechanizmie różnicowym czy też poprzez dohamowywanie indywidualnych kół (jak jest to w nowszych skrzyniach CVT z X-mode). W dniu 3/6/2018 o 09:11, dubelt napisał: Może rozwiązaniem jest przeróbka dyfra na LSD... co też rozważam. Na lód najlepsze są kolce... lub łańcuchy. Tylna szpera może by coś pomogła jakby jedno tylne koło miało się czego złapać. Na lodzie żadna guma bez kolców nie trzyma. Tylna szpera jest też fajna w ciasnych zakrętach (uczucie dociągania tyłu w zakręcie), ale to już nieco bardziej przyczepne historie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek78 Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, aflinta napisał: To nie do końca kwestia skrzyni, bo ta rozdziela z pomocą mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu lub sprzęgła wielopłytkowego napęd między przednią a tylną oś - i na filmie widać, że obie osie dostają moment na koła. Problemem jest brak układu ograniczającego poślizg na danej osi, czy będzie to realizowane za pomocą szpery w tylnym mechanizmie różnicowym czy też poprzez dohamowywanie indywidualnych kół (jak jest to w nowszych skrzyniach CVT z X-mode). z tego co miałem z "subarów" to najlepiej w terenie sprawuje mi się OBK MY00 z pakietem zimowym czyli m.in. z lekką szperą z tyłu, trochę gorzej wypada na mojej testowej górce OBK MY10 H6, ale daje radę. za to ani OBK CVT ani XV CVT nie dają rady w ogóle. żaden z nich x-mode nie ma ale jednak H6 wypada znacznie lepiej od CVT.... Edytowane 7 Marca 2018 przez klonek78 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 17 minut temu, klonek78 napisał: za to ani OBK CVT ani XV CVT nie dają rady w ogóle. żaden z nich x-mode nie ma ale jednak H6 wypada znacznie lepiej od CVT.... X-Mode czyni dużą różnicę. Opony rozumiem we wszystkich autach takie same? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 18 minut temu, klonek78 napisał: ale jednak H6 wypada znacznie lepiej od CVT.... nie do końca rozumiem ....bo można mieć H6 CVT OBK 3.6 (2015-2017 )posiada X-mode oraz skrzynię CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 16 godzin temu, Piskoor napisał: nie do końca rozumiem H6 jest MY10 z E-5AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Dlatego napisałem że nie bardzo rozumiem :-) 2 godziny temu, aflinta napisał: H6 jest MY10 z E-5AT Dlatego napisałem że nie bardzo rozumiem, bo wstępuje również połączenie H6 z CVT oraz X-mode porównanie wskazuje na przewagę MY2010 H6 5-EAT z OBK 2.5 CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 8 godzin temu, Piskoor napisał: porównanie wskazuje na przewagę MY2010 H6 5-EAT z OBK 2.5 CVT Ewentualnie przewaga nad OBK 2.0D z CVT Za mało danych z tego krótkiego opisu by głębsze wnioski wyciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek78 Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 W dniu 2018-03-07 o 15:49, aflinta napisał: X-Mode czyni dużą różnicę. Opony rozumiem we wszystkich autach takie same? opony zwykłe "szosówki" , mój stary OBK to 2,5 z 4EAT, nowszy to 3,6H6 z 5EAT,a te które testowałem to OBK 2,5CVT bez x-mode i XV 2,0CVT też bez x-mode Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się