MichalKrakus Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Witam wszystkich ponownie. Mam kilka pytań odnośnie Forestera 2004 2.0 XT, a mianowicie: co ile tys. km potrzebna jest regulacja zaworów (auto na instalacji LPG od roku) ? co ile tys. km rozrząd ? Auto ma przejechane 235 tys. Kupowałem przy przebiegu 215 i wtedy podobno rozrząd był robiony ale nie wiem ile w tym prawdy. Dodam na wszelki wypadek ze olej w silniku zmieniam co 10 tys. i używam Millersa 5W-40. Czy oprócz regulacji i rozrządu musiałbym pomyśleć jeszcze o czymś? Dodam iż przy aktualnym przebiegu nie była jeszcze wymieniana chłodnica. Troche szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Na pewno dużo zależy od instalacji i jej wystrojenia. W moim przypadku (taki sam forek) zawory były regulowane 25k km od montażu instalacji (przy około 200k km przebiegu), przy 270k km przebiegu sprawdzano zawory i nie wymagały regulacji a dwa tygodnie temu, przy przebiegu 308k km kontrola wykazała zwiększony luz na jednym zaworze i zmniejszony na innym, ale nadal te wartości były na tyle akceptowalne, że regulacja może poczekać kolejne 15-20k km. Rozrząd najbezpieczniej zmieniać co 100-110k km. Wymiana oleju co 10-12k km to dobry nawyk, za który ten silnik będzie Ci bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zandeo Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Z tym rozrządem trzeba uważać. Kupiłem autko z komisu gdzie sprzedający zapewniał mnie iż rozrząd był wymieniony 5k km wstecz. Jako dowód była pieczątka w książce z po niemiecku wpisanym "rozrząd". Uwierzyłem na słowo. Po zakupie znalazłem pierwszego właściciela w Niemczech, wszystko się zgadzało właśnie oprócz rozrządu. Ten Pan Niemiec powiedział, że sprzedał auto bo nadchodziła wymiana rozrządu i regulacja luzów. Edytowane 2 Marca 2018 przez Zandeo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Dzięki za odpowiedz. Czyli jak będę sprawdzał zawory i ewentualnie regulował co ok 40 do 50 tys km to powinno wszystko grać ? Myśle ze instalacja założona i wystrojona jest dobrz e, ponieważ nigdy nie miałem żadnych problemów. Co do rozrządu i wymiany przy zakupie to niestety nie mam żadnych dowodów. Stad tez moje pytanie czy było by to rozsądne przy następnej regulacji zaworów od razu zrobić rozrząd z pompa wody ? Edytowane 2 Marca 2018 przez MichalKrakus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Miałem podobna sytuacje gdy kupowałem synowi używany samochód.Zakupiony był jako 3 letni w serwisie, ktoś oddał po kilku latach użytkowania a my go kupiliśmy. W książce były wypisane cuda, rzeczywistość okazała się inna, rozrząd , świece, elementy zawieszenia , to wszystko było na papierze wymienione, ale tylko na papierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalKrakus Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Zawieszenie zrbione i świece wymienione. Chodzi mi jeszcze o to czy przy rozpadzie i regulacji mam zwrócić jeszcze na coś szczególna uwagę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 (edytowane) Skoro przejąłeś auto z nieznaną "kartą chorobową", warto: - zmiana pompy wodnej - sprawdzenie/regulacja zaworów - świece/kable - rozrząd + napinacze = kpl i to zbliżony do oem = ten sam ale w innych opakowaniach, wyjątek pasek - ten sam oem - uszczelniacze pokryw zaworowych + uszczelniacze świec - ewentualne czyszczenie przepustnicy i innych elementów wterujących - płyn atf wspomaganie kierownicy - rolka klimatyzacji - olej dyfry + skrzynia Edytowane 4 Marca 2018 przez 4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotreks Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Podepne sie pod watek. Zabieram sie za swojego dopiero co kupionego Forka, SF, ale silnik juz EJ205. Piszecie o rozrzadach OEM, czy ktos moglby pidrzucic ktoregos z producentow, albo gdzue moge kupic te wlasciwe, dobrej jakosci? W Intercarsie widzialem SKFy, HEPU, INA, DAYCO i HERTH. Czy ktrys z tych lapie się? Wybaczcie może trochę głupie pytanie, ale dopiero zaczynam zgłębiać wiedzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się