Skocz do zawartości

Wentylator w Forku 2017


Siemek

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie: Czy w ASO jest możliwość zmiany ustawień regulacji wentylatora aby wymusić zerowe obroty przy włączonym podsystemie ogrzewania/wentylacji ?

 

Standardowo mamy regulację od 1 w górę - przy czym na 1 wentylator kręci się i szumi co czasami bywa męczące.

Oczywiście można użyć przycisku OFF ale to wyłącza ogrzewanie całkowicie (gasną wskazania temperatury).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń zapytaj, to jest bardzo prosty układ 2 kable i przełącznik. Tam nie ma co się zepsuć. Największy problem to  estetyczne wpasowanie gdzieś guzika.

Tylko może okazać się że całkowicie nie spełni to twoich oczekiwań, w starych autach nawiew działał bez wentylatora z powodu różnicy ciśnień , napierające powietrze   tworzyło nadciśnienie w komorze silnika a jednym z jego ujść był właśnie układ wentylacji. Teraz samochody są dużo szczelniejsze więc może okazać się że bez dmuchawy nie leci nic. Możesz to sprawdzić wyciągając kostkę od dmuchawy

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2018 o 13:38, marol napisał:

a przypadkiem nie zadziała coś takiego:

wyłączenie nawiewu, klimy przyciskiem off

włączenie funkcją mode_wybor nawiewu

U mnie w OBK tak to działa. Do wyboru jest jedynie tryb nawiewu i wybór wewn./zewn. Nie da się zmienić temperatury ...i w ogóle nie bardzo czuć żeby to działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przed wyłączeniem nastawiasz temperaturę np. na 20 to po wciśnięciu tych kombinacji ..."jakieś" ciepłe powietrze będzie leciało ... analogia przy zimnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, marol napisał:

."jakieś" ciepłe powietrze będzie leciało ... analogia przy zimnym

Jak powinno być, czy jak byśmy sobie życzyli żeby było, to ja wiem. Napisałem z praktyki, że nie za bardzo czuć, by działało... ;)

W starszych samochodach taki system (grzania/chłodzenia) z wyłączoną dmuchawą sprawdzał mi się bardzo dobrze, ale może, tak jak piszą koledzy w nowszych jest zbyt szczelnie ...a może po prostu Subaru tak ma. B)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach z manualną klimą nie ma problemu bo mieszalnikiem powietrza steruję jedno pokrętło. Tutaj zachodzi prawdopodobieństwo że mieszalnik powietrza blokują się w jakiejś pozycji np full zimno/full ciepło /na środku ale w ogóle zamyka dopływ powietrza.

Mimo wszystko nawet w nowożytnych autach z manualną klimą nie czuć prawie żądnego nawiewu bez dmuchawy.

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, przerabiałem ten temat głośna praca wentylatora i ten specyficzny dziwny zakres częstotliwości który przyprawiał mnie i o ból głowy rozwiązałem, trzeba kupić dolną obudowę wentylatora 66066FJ010 pasuje do Forestera SJ.

Obudowa jest dłuższa niż ta oryginalnie zamontowana i znacznie wycisza prace wentylatora nawiewu. 

Górna cześć 66066FJ010

Dolna to oryginał. 

 

Polecam każdemu. 

 

XT obudowa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...