Skocz do zawartości

Jaki odsetek SBD padł? - Forumowa statystyka


Gazik

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, pawel-krasnik napisał:

To nowsze  SBD można kupować np 2013-2014?

Tak jak diesle innych marek: te same zalety i wady: turbina,  wtryski, dpf, egr ... Trzeba skalkulować czy oszczędności na paliwie są tego warte ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się sprawdza połączenie CVT i SBD?
Naprawdę super. Moim zdaniem lepiej niż z benzyną 2,5.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza się całkiem zacnie. Problemy są dwa.

Pierwszy to nie wina silnika tylko rosnącej masy nowych modeli, w związku z czym nie ma już tej dynamiki co np.w Legacy IV. No i spalanie też większe niż we wcześniejszych modelach. 

 

Drugi to DPF, który powoduje, że to auto średnio nadaje się do jazdy na krótkich odcinkach. Ja jeżdżę dużo w trasie, ale jak tylko pojeździe trochę po Krakowie to wypalanie filtra potrafi występować co 60-70km. Trochę to mało ekologiczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, pawel-krasnik napisał:

Jak się sprawdza połączenie CVT i SBD?


Jak dla mnie genialnie. Mam porównanie, ponieważ w domu cvt w hybrydowym wydaniu, trochę starsze i zdecydowanie inaczej się zachowuje tj. w modelu jaki mam subaru MY2015 symuluje biegi i nie ma tego irytującego wycia na stałych obrotach znane z silników benzynowych (przy maksymalnym przyspieszaniu).
Co do dynamiki nie mam zastrzeżeń, włączanie się do ruchu w mieście i czy też kick-down pozwala bardzo sprawnie przyspieszać, bardzo płynnie. Generalnie uważam, że skrzynia jest jednym z największych atutów tego auta, ze ścigania się spod świateł już dawno wyrosłem a jednocześnie daje mi pewność jazdy, nie martwię się bardzo dynamiką, mimo masy i wielkości auta bardzo pewnie się jedzie, zwłaszcza kick-down ma bardzo małe opóźnienie w porównaniu np. do skrzyń dsg. Można teoretycznie bawić się w zmianę biegów ręcznie, jednak włączyłem to 2 razy: piewszy by sprawdzić samemu jak to działa, drugi by pokazać Małżonce :-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sambor napisał:

wypalanie co 60 km to bardzo często. Nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Nie wiem czy to poprawne...

 

 

to na pewno nie jest normalne

zainwestowalbym w interface obd2 i program torque (z twoimi poprawkami) bo to najprostsza i najtansza diagnostyka

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z kosztami serwisu CVT? CO ile trzeba wymieniać olej? Ile pali taki Forester z 2014 czy Outback też z tego roku?
CVT SBD = + 1l SBD MT

to tak z grubsza. Odwrotnie jak w bęzynie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 MY09; 175kkm; padł

2.  MY09 154 tyś. żyje

3. MY 08 196kkm; nie padł

4. OBK MY09 - silnik padł przy 187k

5. OBK2008 MY przy 167tys padł silnik.

6. OBK MY14 Manual, padło sprzęgło przy przebiegu około 47 k km, silnik żyje.

7. OBK MY08 255kkm, padł

8. OBK MY08, padł przy 40 tys., wymiana na gwarancji, potem bezproblemowa jazda i sprzedaż przy 135 tys.

9 Forek MY 12, 125 tys. i śmiga aż miło

10. Forek MY 11 - 100k silnik ŻYJE

11. Forek MY09 120 tys. - (nie padł, ale po stukach i diagnozie serwisu wymieniony w ramach dobrej woli SIP), jeździ dalej już ponad 200 tys

12. OBK MY08 padł przy 145000, po naprawie jeździ teraz około 280.000

13. OBK MY 14 CVT 150.000 jeżdzi

14. MY10, 192 tys. km, jeździ

15.  MY08 - mój diesel H6 kombi - kupiłem padnięty z przebiegiem ok 200500km.

16. MY08 - mój ex - Forek SBD sprzedany koledze z pracy, 167 kkm, oryginalny silnik, sprzęgło, koło dwumasowe. Żyje i ma się dobrze

17. MY10 - Forek 125 kkm, oryginalny silnik, sprzęgło, koło dwumasowe. Był na Plejadach i pojedzie na jeszcze jedne

18. MY11- Legacy 282 tyś. km wymienione tylko wtryski na gwarancji, reszta bez zmian ciągle jeszcze oryginalan

19. MY13 - OBK CVT 335 tys km. wymienione wtryski po 200 tys przebiegu, poza tym oryginal, auto dalej jezdzi u 1 wlasciciela (wklejam na prosbe Jarka Wasia vel Czujnika z kreski)

20. MY14 - OBK CVT 39 tys przebiegu czyli moj :huh:

21. Forester MY2011  - 126 tys jeździ

22. MY08  - padł przy 146 tys. ale go przytarłem

23. OBK MY10 - 125 tys. km j.w.

24. OBK MY10 padł przy 150.000, po naprawie jeździ , teraz 235.000

25. OBK MY08 padł przy 192 kkm, po naprawie jeździ i dzisiaj ma ok. 251 kkm.

26. FSBD MY 08 wymiana/gest przy 106 tys. Aczkolwiek symptomy zauważalne sporo wcześniej.

27 Forester  MY10 kupiony z padniętym przy 335kkm, nowy silnik ma już 20 kkm

28 Legacy MY09 padł przy 168kkm, na nowym 125kkm
29. Forester 2.0D 2011/2012 - przy 105 tyś km zmieniłem kompletne sprzęgło na nowe, śmiga jak ta lala, pełen serwis ASO, wymiana oleju co 7 tyś km. :yahoo:

30. Forester MY09 jeszcze jeździ na pierwszym silniku przebieg coś koło 190kkm

31. Forester MY09 padł przy 105tkm, wymiana

32. OBK MY08 wymiana przy 270tkm, chyba powinien być na zielono przy takim nalocie:-)
33. MY08 - 81 000 km - zawiózł mnie w tym roku na narty i z powrotem. Żadnych awarii, oryginalne sprzęgło, dwumasa etc. 

34. OBK MY11- 246 tkm, po 145 tyś km zmieniłem kompletne sprzęgło, regularny serwis ASO

35.Forester MY2010  ..243tkm  jezdzi

36.Mój eks OBK MY08 padł przy 218kkm dziś ponad 270kkm dalej jeździ.

37. Obk MY 11 jeździł ale silnik do wymiany 294 000,

38 .drugi jeździ 270 000

39. Impreza MY09 155kkm, pękł wał, auto kupiłem już z nowym silnikiem zrobionym w ASO moje 40kkm auto bezawaryjne chyba, że sam coś zepsuje
40. Forester MY 09 sprzedany przy 120 000 km, zaraz potem padł nowemu właścicielowi...
41 . Pierwszy Forester 0,8' jeżdził do sprzedaży bez problemów . Sprzedany przy 150' km . Pierwsza wymiana sprzęgła przy sprzedaży.
42. Drugi OBK 13' CVT sprzedałem przy 160'km nic się nie działo (mapa w nieAso od 90; km - jeździł jak talala)
43. Aktualny OBK 16' SBD CVT 35' km nic się nie dzieje (mapy zrobić na razie się nie da)
44. Forester MY 2012, wystartował na drogi w 2014, przebieg 104 tyś, km, serwisowany w ASO, śmiga aż miło.
45. OBK MY12 (produkcja w 2011), manual. Równe 160kkm; żyje - wszystko w oryginale.
41. Legacy MY 09 przy 166 000 km, chyba pęknięty wał

47.  Forester MY 2010 6bManual 140 tys km działa jeździ oryginalne sprzęgło (końcówka). 4 lata ciągnięta przyczepa  w wakacje DMC1350kg wymieniono 2 krotnie rura turbo i EGR

48. OBK MY 08 manual, pierwszy przy 9 000 km, drugi przy 160 000 km.

49. Outback MY14 SBD Lineatronic, sprzedany przy 132 tyś. bez żadnych awarii i śmiga u kolegi dalej.

50. Legaś sedan MY08 ciągle żyje w oryginale 277190km

51. OBK MY09 manual, pierwszy właściciel, auto żyje i ma się dobrze, olej wymieniany co 8 tys., regularny przegląd, aktualny przebieg 254 tyś.sprzęgło wymieniane 2 razy
52. Legacy MY'10 150 kkm, pełen terminowy serwis ASO od urodzin do śmierci - najpiękniejsza wigilia na autostradzie;)

53. OBK MY12 manual 142tyś. ŻYJE, przy 132tyś wymiana sprzęgła i dwumasy

54. OBK MY10 SBD 262 tyś, ale po wymianie w ASO silnika, sprzęgła i dwumasy (obecnie do sprzedania)

55. Forester MY08 - 183 tyśwszystko OK

56.Wymiana silika przy 38kkm. Teraz ma 230kkm i śmiga po dodaniu mocy na 180KM

57. Forester MY10 - 170kkm - nic nie puka nic nie stuka ... najlepszy Diesel jakim jeździłem !

58 Impreza XV 2008-2009 od Marasa ;) - 512 kkm !!!!  Absolutny rekordzista

59 Legacy MY 10 padł po 215 tys.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowuję film o Foresterze IV na mój kanał na YouTube i mam olbrzymi kłopot ze znalezieniem właściciela SBD w tej generacji. Dlatego postanowiłem spróbować jakoś zmierzyć jak wiele aut ma te problemy.

 

Zebrane przez Was 59 przypadków przedstawia się na wykresach w ten sposób (rocznik / przebieg):

1578797183_SBD-awarie-rocznikiiprzebiegi.thumb.png.f834ca8f61d29adfbc9976a64fb1fc1a.png

Aut z 2012, 2013 itd jest o wiele mniej w zestawieniu niż starszych, są oczywiście młodsze i mają mniej przejechane - nie da się więc za dużo powiedzieć :-).

 

Świetna robota z zebraniem tych danych. Mam nadzieję, że nie będzie problemu jak wykorzystam je w filmie. Podając źródło rzecz jasna.

Edytowane przez Daniel Rurarz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2019 o 09:46, Gazik napisał:

1 MY09; 175kkm; padł

2.  MY09 154 tyś. żyje

3. MY 08 196kkm; nie padł

4. OBK MY09 - silnik padł przy 187k

5. OBK2008 MY przy 167tys padł silnik.

6. OBK MY14 Manual, padło sprzęgło przy przebiegu około 47 k km, silnik żyje.

7. OBK MY08 255kkm, padł

8. OBK MY08, padł przy 40 tys., wymiana na gwarancji, potem bezproblemowa jazda i sprzedaż przy 135 tys.

9 Forek MY 12, 125 tys. i śmiga aż miło

10. Forek MY 11 - 100k silnik ŻYJE

11. Forek MY09 120 tys. - (nie padł, ale po stukach i diagnozie serwisu wymieniony w ramach dobrej woli SIP), jeździ dalej już ponad 200 tys

12. OBK MY08 padł przy 145000, po naprawie jeździ teraz około 280.000

13. OBK MY 14 CVT 150.000 jeżdzi

14. MY10, 192 tys. km, jeździ

15.  MY08 - mój diesel H6 kombi - kupiłem padnięty z przebiegiem ok 200500km.

16. MY08 - mój ex - Forek SBD sprzedany koledze z pracy, 167 kkm, oryginalny silnik, sprzęgło, koło dwumasowe. Żyje i ma się dobrze

17. MY10 - Forek 125 kkm, oryginalny silnik, sprzęgło, koło dwumasowe. Był na Plejadach i pojedzie na jeszcze jedne

18. MY11- Legacy 282 tyś. km wymienione tylko wtryski na gwarancji, reszta bez zmian ciągle jeszcze oryginalan

19. MY13 - OBK CVT 335 tys km. wymienione wtryski po 200 tys przebiegu, poza tym oryginal, auto dalej jezdzi u 1 wlasciciela (wklejam na prosbe Jarka Wasia vel Czujnika z kreski)

20. MY14 - OBK CVT 39 tys przebiegu czyli moj :huh:

21. Forester MY2011  - 126 tys jeździ

22. MY08  - padł przy 146 tys. ale go przytarłem

23. OBK MY10 - 125 tys. km j.w.

24. OBK MY10 padł przy 150.000, po naprawie jeździ , teraz 235.000

25. OBK MY08 padł przy 192 kkm, po naprawie jeździ i dzisiaj ma ok. 251 kkm.

26. FSBD MY 08 wymiana/gest przy 106 tys. Aczkolwiek symptomy zauważalne sporo wcześniej.

27 Forester  MY10 kupiony z padniętym przy 335kkm, nowy silnik ma już 20 kkm

28 Legacy MY09 padł przy 168kkm, na nowym 125kkm
29. Forester 2.0D 2011/2012 - przy 105 tyś km zmieniłem kompletne sprzęgło na nowe, śmiga jak ta lala, pełen serwis ASO, wymiana oleju co 7 tyś km. :yahoo:

30. Forester MY09 jeszcze jeździ na pierwszym silniku przebieg coś koło 190kkm

31. Forester MY09 padł przy 105tkm, wymiana

32. OBK MY08 wymiana przy 270tkm, chyba powinien być na zielono przy takim nalocie:-)
33. MY08 - 81 000 km - zawiózł mnie w tym roku na narty i z powrotem. Żadnych awarii, oryginalne sprzęgło, dwumasa etc. 

34. OBK MY11- 246 tkm, po 145 tyś km zmieniłem kompletne sprzęgło, regularny serwis ASO

35.Forester MY2010  ..243tkm  jezdzi

36.Mój eks OBK MY08 padł przy 218kkm dziś ponad 270kkm dalej jeździ.

37. Obk MY 11 jeździł ale silnik do wymiany 294 000,

38 .drugi jeździ 270 000

39. Impreza MY09 155kkm, pękł wał, auto kupiłem już z nowym silnikiem zrobionym w ASO moje 40kkm auto bezawaryjne chyba, że sam coś zepsuje
40. Forester MY 09 sprzedany przy 120 000 km, zaraz potem padł nowemu właścicielowi...
41 . Pierwszy Forester 0,8' jeżdził do sprzedaży bez problemów . Sprzedany przy 150' km . Pierwsza wymiana sprzęgła przy sprzedaży.
42. Drugi OBK 13' CVT sprzedałem przy 160'km nic się nie działo (mapa w nieAso od 90; km - jeździł jak talala)
43. Aktualny OBK 16' SBD CVT 35' km nic się nie dzieje (mapy zrobić na razie się nie da)
44. Forester MY 2012, wystartował na drogi w 2014, przebieg 104 tyś, km, serwisowany w ASO, śmiga aż miło.
45. OBK MY12 (produkcja w 2011), manual. Równe 160kkm; żyje - wszystko w oryginale.
41. Legacy MY 09 przy 166 000 km, chyba pęknięty wał

47.  Forester MY 2010 6bManual 140 tys km działa jeździ oryginalne sprzęgło (końcówka). 4 lata ciągnięta przyczepa  w wakacje DMC1350kg wymieniono 2 krotnie rura turbo i EGR

48. OBK MY 08 manual, pierwszy przy 9 000 km, drugi przy 160 000 km.

49. Outback MY14 SBD Lineatronic, sprzedany przy 132 tyś. bez żadnych awarii i śmiga u kolegi dalej.

50. Legaś sedan MY08 ciągle żyje w oryginale 277190km

51. OBK MY09 manual, pierwszy właściciel, auto żyje i ma się dobrze, olej wymieniany co 8 tys., regularny przegląd, aktualny przebieg 254 tyś.sprzęgło wymieniane 2 razy
52. Legacy MY'10 150 kkm, pełen terminowy serwis ASO od urodzin do śmierci - najpiękniejsza wigilia na autostradzie;)

53. OBK MY12 manual 142tyś. ŻYJE, przy 132tyś wymiana sprzęgła i dwumasy

54. OBK MY10 SBD 262 tyś, ale po wymianie w ASO silnika, sprzęgła i dwumasy (obecnie do sprzedania)

55. Forester MY08 - 183 tyśwszystko OK

56.Wymiana silika przy 38kkm. Teraz ma 230kkm i śmiga po dodaniu mocy na 180KM

57. Forester MY10 - 170kkm - nic nie puka nic nie stuka ... najlepszy Diesel jakim jeździłem !

58 Impreza XV 2008-2009 od Marasa ;) - 512 kkm !!!!  Absolutny rekordzista

59 Legacy MY 10 padł po 215 tys.

60 OBK MY12 manual, 155 tys km, oryginalne sprzęgło, żyje. Komplet świec przy 130, trochę zamieszania z dpf przy 140 (ogarnięto). U mnie chyba na dożywociu bo sprzedaż to mission impossible ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...