Skocz do zawartości

sprężyny do klasyka


buras

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie różowych spreżyn STi to faktycznie super pracują, mam je w Type R, ale nie wiem jakiej twardości :rolleyes: Niebieskie znaczki mają ze znaków szczególnych.

DSC_0262.thumb.JPG.80cc923d3c5c1bcbb423b019e095fe18.JPG

Pracują w oryginalnym secie z amorami na grubej sztycy - oem zestaw z RA limited my98. Wszystko na poduszkach i tylnych talerzykach GC.

DSC_0261.thumb.JPG.2a6568f8d835a09874af03942c2bf9e1.JPG

DSC_0271.thumb.JPG.482966aecc6f8354da28cdaf73de269d.JPG

 

Z kolei do drugiego projektu (też GC STI) skompletowałem takie coś: 

DSC_0761.thumb.JPG.6dc39e9ac903ced2e259ca44d2f33532.JPG

DSC_0766.thumb.JPG.7d776548d70ba38437499655e952d578.JPG

DSC_0782.thumb.JPG.f5a53b053df127c76ce6887e3d0a670d.JPG

Czyli zawias z Buga STI + spreżyny Eibach + poduszki przód STI GD, tył wraz z talerzykami oem GC.

 

Tylne poduszki STI 2001-2003 wyglądają tak i nie pasują do budy GC, inny rozstaw szpilek, ale to już pisaliście ;)

DSC_0783.thumb.JPG.aa1a4f30296161457e77d45d6a880d9a.JPG

Jako ciekawostka, mają zintegrowane talerzyki z mocowaniami na stałe.

 

A tutaj z kolei macie tylne mocowania STI 2003-2005:

DSC_0654.thumb.JPG.91fc7b1b97b35a8b7545e9fce0614679.JPG

DSC_0656.thumb.JPG.bbb096d0d6e202bcf5b814ffecaa9512.JPG

 

One tak samo nie pasują do GC.... A więc nie wiem czy dobrze planujesz ten element:

 

12 godzin temu, buras napisał:

Już to wszystko jakoś się zaczęło kleić do kupy :) , a więc tak :

- sprężyny STI 2003-2006 ( różowe ) -20 mm  4,6 / 3,9 kg

- poduszka tył sti 2003-2004 , przód pasuje z GC 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki tylne będę  musiał przerobić (2003-2005 ) bo stosuje amortyzatory KYB ,ale to juz pisałem , ty stosujesz  ori amortyzatory z buga , gdzie sprężyna z tyłu ma inny kształt niż późniejsze roczniki dla tego pewnie wlazła w poduszkę od gc , ja tego nie mogę zrobić , ponieważ moje spręzyny produkowane są tylko do rocznika 2003-2006  , poza tym nie chciałem używanych amortyzatorów STI (oem) ponieważ używki mają uż prawie 20 lat i zakup nowych jest kosmicznie drogi i niczym nie uzasadniony .Czy poduszki z przodu zakładałęś od sti gd ponieważ takie miałęś , czy sprężyna nie pasowała do poduszki z GC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2018 o 10:23, buras napisał:

ty stosujesz  ori amortyzatory z buga , gdzie sprężyna z tyłu ma inny kształt niż późniejsze roczniki dla tego pewnie wlazła w poduszkę od gc ,

 

Nie zupełnie tak. Sprężyny które złożyłem z amorami Buga to Eibach-y pod GC. Czyli musiało mi się to zgrać.

 

W dniu 8.03.2018 o 10:23, buras napisał:

poza tym nie chciałem używanych amortyzatorów STI (oem) ponieważ używki mają uż prawie 20 lat i zakup nowych jest kosmicznie drogi i niczym nie uzasadniony

 

Kwestia co się trafi i w jakim stanie... Ten pierwszy komplet z różowymi springami mimo że z RA o przebiegu bodaj 140 tkm jest w idealnym stanie, na trzepakach wszystkie 4 mają po 80% i zero pukania z tylnych ;)

Z kolei ten drugi ma przebieg 90 tkm i stan na pewno nie gorszy :) Koszt zakupu wiadomo jak się komu uda. Ja je po tyle kupowałem, że z uwagi na ich jak się okazało doskonały stan, opłacało się bardziej jak nowe. Ale gdyby były szrotem to zgodzę się, że byłaby wtopa ;)

 

W dniu 8.03.2018 o 10:23, buras napisał:

Czy poduszki z przodu zakładałęś od sti gd ponieważ takie miałęś , czy sprężyna nie pasowała do poduszki z GC ?

 

Tak, przednie założyłem od GD i pasują dobrze. Na moje oko zasadniczo nie różnią  się od tych od GC8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2018 o 22:05, Gaceq napisał:

Kwestia co się trafi i w jakim stanie... Ten pierwszy komplet z różowymi springami mimo że z RA o przebiegu bodaj 140 tkm jest w idealnym stanie, na trzepakach wszystkie 4 mają po 80% i zero pukania z tylnych ;)

Z kolei ten drugi ma przebieg 90 tkm i stan na pewno nie gorszy :) Koszt zakupu wiadomo jak się komu uda. Ja je po tyle kupowałem, że z uwagi na ich jak się okazało doskonały stan, opłacało się bardziej jak nowe. Ale gdyby były szrotem to zgodzę się, że byłaby wtopa ;)

 

 w takim razie szczęściarz ciebie , ja doszedłem do wniosku ,że jak mam płacić za kota w worku 1400- 1600 zł za 4 używane sztuki ori sti (po tyle sprzedają na allegro), to wolę dołożyć 700zł  i kupić nowe ultra sr , jak dla mnie za duże ryzyko wtopy , nawet jak się okaże na trzepakach , że jest ok. to nie będzie gwarancji ,że za chwile nie zdechną ze starości 

 

W dniu 12.03.2018 o 22:05, Gaceq napisał:

Tak, przednie założyłem od GD i pasują dobrze. Na moje oko zasadniczo nie różnią  się od tych od GC8.

to dobra wiadomość , bo moje poduszki z gc 8 mają przejechane jakieś 7-8 tyś ,więc szkoda by było znowu wywalać kilka stówek na zakup poduszek gd 

Edytowane przez buras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja takiego szczęścia nie miałem i moje tylne pomimo wyczyszczenia i nasmarowania nowym smarem, to mają wyczuwalne pukanko ale i tak nie zamieniłbym ich na żaden gwint za 2tysie, tylko tak jak @buras pisał, wolałbym dołożyć i kupić nowe ultrasy. No chyba, że jest możliwość wymiany samej teflonowej uszczelki, wtedy problem stukania miałbym z głowy-_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak po prawdzie, to nie, choć na upartego pewnie będą. To jest zwykły blob? wrx sti? Problem polega na tym, że charakterystyka sprężyn dobierana jest pod konkretny model auta i tu GT jest sporo lżejszy od budy GD więc jak to się będzie sprawować w cięższej budzie, trudno przewidzieć ale może być średnio. 

Ja bym odradzał taki zabieg, no chyba że zależy Ci tylko na walorach estetycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zwykły blobeye. Żaden wrx, żaden sti. Zależy mi, żeby to trochę obniżyć bo na felgach 17 i seryjnym zawieszeniu to wygląda jak kareta. Gdzieś czytałem, że w którymś roku subaru wprowadziło inne sprężyny, czy to prawda? Tylko jak mówisz, że mogą być miększe, to gd może sporo siąść i zamiast tych fabrycznych 35/30 można uzyskać darcie podwoziem o ziemię  w budzie gd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Apex-y w Type R. Siedział nawet niżej niż na Prokitach. Po założeniu do GD gdzie taki Blob jest 200 kg cieższy to na nich wyjdzie Ci strzelam ok -50 mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
W dniu 14.12.2018 o 16:24, buras napisał:

Witam ,po długiej przerwie , wszystko poskładane do kupy ,zero problemów :) ,wysokość jak dla mnie idealna , świnka prowadzi się fenomenalnie .

IMG_4567.JPG

Odgrzeję kotleta. Na jakich amortyzatorach to ostatecznie zlożyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, mam pytanie do  użytkownika "buras". W jaki sposób przerabiałeś tylne poduszki 2003-2005 czy musiałeś przewiercić jedną szpilkę w tym metalowym talerzyku czy dwie (żeby zachować osiowość amortyzatora)?

Czy nadal jeździsz na tym zawieszeniu? Jeśli tak to jak się sprawuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...