Skocz do zawartości

sprężyny do klasyka


buras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Pacjent impreza wrx eu 1999 , jako że dojrzałem do wymiany swojego obecnego zawieszenia (kayaba  agx + sprężyny H&R) , mam pytanie do kolegów czy podążam dobrą drogą :-).

Istotne w całym rozważaniu jest zaznaczenie ,że mój egzemplarz ma na pokładzie abs ,klimatyzację ,poduszki i szyber dach czyli jakieś 50kg więcej niż golas którego waga oscyluje około 1250 kg ,wiec mamy już jakieś 1300 kg ,do tego dochodzi kompletny swap 6mt ( hamulce złote brembo , zwrotnice ,dyfer r180  ,półosie itp.) , dokladamy znowu jakieś 50 kg wagi ,mamy już jakieś 1350 kg .Posiadam drugą imprezę , wersję nardi czyli golas (jakieś 1250 kg) w której mam kompletny zawias z sti 2004 us , auto stoi jakieś 2,5 -3 cm wyżej od serii ,nic nie podskakuje , bardzo dobrze wybiera nierówności ,generalnie brak zastrzeżeń , oczywiście z racji wysokości  na równym w jeździe na wprost prowadzi się gorzej od wrxa na kayabie , ale w każdym innym wypadku jest o niebo lepiej .Teraz konkrety , zamówiłem w Japonii sprężyny od modelu gd STI różowe wersja obniżająca 20 mm , przód k45 (4,6 kg) tył k38 (3,9 kg)  do tego chcę kupić kayaba ultra sr do sti (gruba sztyca ) . Nie kupiłem sprężyn do sti GC ,ponieważ takowych już nie ma w ofercie , jedyne dostępne to obniżające o 30mm i do tego miękkie (3,5kg przód 3,1 kg tył) , z racji wagi mojego auta całkowicie odpadają . Proszę tylko nie pisać dla czego nie kupiłem forumowego świętego grala czyli  AGX + eibach pro kit , bo dla mnie to zawias nieporozumienie takie jak mój obecny .Dzięki z góry za wszelkie uwagi wnoszące coś do tematu .

 

Edytowane przez buras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, buras napisał:

Proszę tylko nie pisać dla czego nie kupiłem forumowego świętego grala czyli  AGX + eibach pro kit , bo dla mnie to zawias nieporozumienie takie jak mój obecny .

 

 

 

Dlaczego tak uważasz? Wszyscy wychwalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na takim zawieszeniu ( agx + eibach ) , (agx +H&R) i w porównaniu do zawieszenia ori STI GD to jest przepaść , może w porównaniu do zwykłego zawisu GT ,WRX jest faktycznie lepiej ,tego nie wiem bo wszystkie auta które miałem były już po takich modach ,na seri w budzie GC nie jeździłem .Zawias Sti GD to inna bajka szybkość wybierania nierówności (czuć że to koło wpada w dziurę a nie cała buda :-) ,poczucie kontroli nad autem zakrętach (wiesz kiedy auto zaczyna uciekać ) ,generalnie mimo tego ,że jest wyżej prowadzi się znacznie pewniej .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć stoję teraz przed takim samym problemem zamierzam założyć ultra sr z sti do seryjnych sprężyn gt i zobaczymy co wyjdzie a najlepsza obcja to ultra sr i sprężyny sti do gc ale te sprężyny praktycznie nie do dostania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki właśnie zestaw szykuję :-) , sprężyny można kupić (nowe różowe sti) tylko kosztują swoje i trzeba się naczekać ,zakładanie ulra sr (gruba sztyca ) do seryjnych gsprężyn od GT to będzie dramat nie zawias , taczka ci się zrobi , sprężyna jest za słaba do tego amortyzatora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały cyrk z tymi sprężynami i amortyzatorami polega na tym , że ludziska łączą ze sobą różne kombinacje dostępnych na rynku i wychodzi to raczej na chybił trafił ,z naciskiem na chybił , ja już swoje frycowe zapłaciłem i doszedłem do wniosku ,że jestem za biedny na eksperymenty , kupuje sprężyny i amortyzatory które tunerprzygotował do działania ze sobą i musi to działać (mam nadzieję :-) odpowiednia charakterystyka amortyzatora i dobranej do tego sprężyny to podstawa każdegozawiasu , jedyny dylemat jaki mam to czy przy mojej budzie ( waga )  będzie to optymalne ,dla tego wybrałem wersję mniej twardą i obniżającą o 20mm (zniweluje to częściowo lub w całości efekt podniesienie budy gc) , występują jeszcze w ofercie sprężyny różowe do sti GD o twardośći  przód 5,8kg i tył 4.9 kg ,ale te z pewnością przesłużą się  tylko posiadaczom STI  po 2000 roku 

Edytowane przez buras
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam dylemat odnośnie zakupu amortyzatorów Ultra Sr STI (gruba sztyca ) do moich sprężyn o których mowa wyżej , po przewertowaniu forum większość pisze ,żę najlepiej  kupić do budy GC tył ( KYB 321008 ,321009 ) dedykowane 2000- 2002 r lub (321004 , 321005 ) rocznik 2003-2004 , a na przód albo (321006 , 32007 ) rocznik 2000-2002 lub przód (321002 , 321003) rocznik 2003-2004 . Jeżeli chodzi o przód to piszecie , że pasują pod poduszki od GC  z obydwu roczników , natomiast tył ma różnice w mocowaniu do poduszki (frezowanie ), tylko jakie to ma znaczenie jeżeli tylne poduszki i tak muszę kupić od STI GD (żeby sprężyna pasowała ), rozumiem że muszę tylko pamiętać żeby zamówić poduszki na tył do odpowiedniego rocznika jaki wybiorę z powyższych ? 

Edytowane przez buras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano znaczenie ma to takie, iż jeżeli chodzi o tył to w tych rocznikach co piszesz zmieniła się "budowa" sprężyny:

1.j2vk.jpg.f99e78ec8fa683657003d93890d15868.jpg

2.img2773p.jpg.31b3dceea553165ea378769afb8bb573.jpg

 

Do sprężyn z obrazka nr 2 będziesz potrzebował takiej poduszki:

8868850f42a6b4f5fdb52c16a8e3.thumb.jpg.a6e425ee0948938632080dc9553b9a4f.jpg

 

a jeżeli będziesz chciał założyć poduszkę z GC wraz z talerzykiem, to będziesz potrzebował prawdopodobnie takiej tulejki:

 

IMG_2857.jpg.a458fe383bc015ed5f1ac62a26a4a137.jpg

 

Z poduszką nowego typu jest mała rzeźba, bo trzeba przestawić dwie szpilki o ile mnie pamięć nie myli, w gc jest inny rozstaw.

Nie wiem gdzie zamawiasz ale jeżeli jest to hurtownia we Wro, to dogadaj się tak aby przysłali dwa typy amorów na tył z tych roczników co pisałeś i podjedź do nich ze swoimi poduszkami i springami na przymiarkę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rok produkcji przedstawiają poszczególne zdjęcia ?, co do tylnej poduszki to wiem że nie od gc nie podejdzie i trzeba przerabiać .

 

 

poza rozstawem szpilek w poduszce to raczej sprężyna od gd nie będzie pasował rozmiarem do poduszki z gc , chyba ze się mylę 

 

jaszcze bardzo ważna rzecz o której nie pisałem a po po odpowiedzi kolegi "BRAHU" zwróciłem na to uwagę , moje sprężyny według japońskiego katalogu pasują do modeli sti 2003-2006  co potwierdza zmianę kształtu tylnej sprężyny od 2003 roku .

 

Edytowane przez buras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia znalezione gdzieś w sieci. Ja to już chyba sam się teraz zamotałem. Przerabiałem ten temat z 5 lat temu i miałem trochę sztukowania z tym tyłem..

 

Ale jeszcze raz.

W dniu 26.02.2018 o 11:47, buras napisał:

zamówiłem w Japonii sprężyny

  od modelu gd STI

i

3 godziny temu, buras napisał:

tylne poduszki i tak muszę kupić od STI GC (żeby sprężyna pasowała )

 

To jakie masz te sprężyny, bo jeśli od gc to będą pasować poduszki od gc, a jeśli springi są od gd to musisz dobrać poduszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, buras napisał:

jaszcze bardzo ważna rzecz o której nie pisałem a po po odpowiedzi kolegi "BRAHU" zwróciłem na to uwagę , moje sprężyny według japońskiego katalogu pasują do modeli sti 2003-2006  co potwierdza zmianę kształtu tylnej sprężyny od 2003 roku

To zrób tak:

zamów pierw poduszkę i zobacz czy Ci pasuje do sprężyny, jeżeli będzie pasować, to dokupisz do zestawu odpowiednie do poduchy amory, a jeżeli nie to szukasz dalej itd. itd.;)

ps

Tak jak pisałem. Różnica w amorach z 00-02, a 03-04 jest prawdopodobnie w wysokości tego frezowania o którym pisałeś. Jeżeli nie uda Ci się dobrać odp amora do poduchy, to różnicę w wysokości można zniwelować dorabiając odpowiednią tulejkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to wszystko jakoś się zaczęło kleić do kupy :) , a więc tak :

- sprężyny STI 2003-2006 ( różowe ) -20 mm  4,6 / 3,9 kg

- poduszka tył sti 2003-2004 , przód pasuje z GC 

- amortyzatory ultra sr tył 321004 / 321005  (2003-2004)

- amortyzatory przód do wyboru 321002 / 321003(2003-2004) lub 321006 /321007 (2000-2002) ,tu trzeba poszukać czym się różnią pod względem charakterystyki 

tak to widzę , jak ktoś ma uwagi lub wyłapał babola to proszę o sprostowanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, buras napisał:

amortyzatory przód do wyboru 321002 / 321003(2003-2004) lub 321006 /321007 (2000-2002) ,tu trzeba poszukać czym się różnią pod względem charakterystyki 

hmm jakby była możliwość sprawdzenia jakie springi były w zestawie z jakimi amorami (charakterystyka/twardość), bo przykładowo amory ze spceca były twardsze od zwykłego sti, a do Twoich różowych springów też by się przydały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z amerykańskiego foru polecane do GC

zastaw na szuter" rough gravel": amortyzatory 04 STI + sprężyny 03-04 (v8) STI "różowe" (257 front / 217 rear [lbs]) lub STI v6 (2001) (237/195lbs)

zestaw na szuter "smooth gravel" : amortyzatory 04 STI + sprężyny STI v8 spec c (03-04) (224 front / 195 rear [lbs])- 

dzielimy przez 55,75 i mamy w kg.  przykład ( 257 /217 ) to 4,6 kg/3,9 kg.

moje sprężyny są o 20 mm niższe więc będzie bardziej uniwersalny ( asfalt ,szuterki )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe jak Ci to wyjdzie. Będziemy musieli kiedyś porównać. Ja mam amory ze speca 04 plus finalnie dobrałem springi czarne RCE, tyle że one mają drop na poziomie 10-15mm. Oczywiście zestaw używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, buras napisał:

twoje RCE jaką mają twardość

Nie mam pojęcia. Dobierane metodą prób i testów, a były ori sti, jakieś HiR, pro kit. 

Jeszcze co do tylnych amorów, to będziesz musiał się zaopatrzyć w śruby do regulacji tzw. mimośrodowe ponieważ bez nich koła będą stały w pozytywie. Ja u siebie rozwiązałem ten problem robiąc "fasolki" w górnych otworach na amorze ale jako, że Twoje będą nowe, to chyba lepiej będzie zastosować śruby.

 

Zdjęcie z serii "piękna i bestia". Mniej więcej tak stoi:D

 

P2080632.thumb.jpg.6d943cf9da20e5f1b24473a2333bdf90.jpg

 

Ewidentnie widać tylne koło jeszcze bez zrobionych "fasolek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki  kolego za pomoc , o śrubach z mimośrodem wiem , na razie cierpliwie czekam aż przypłyną  sprężyny , to mi da trochę czasu na zebranie sianka na amortyzatory , poduszki i śruby :) , a potem działam i reszta wyjdzie w praniu .

Edytowane przez buras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...