Jump to content

dane techniczne Forestera 2.5X


szymon123

Recommended Posts

Mam zamiar kupic nowego Forestera 2.5X tylko nie jestem pewny co do dwoch rzeczy:

- jaka jest moc tego modelu, w ameryce pisza ze ma 165ph a na bliskim wschodzi 150ph, niby nic ale zawsze warto wiedziec

- jaki sa hamulce tylnie i jak sa to bebny czy mozliwa jest ich wymiana na tarcze w Polsce. jaki jest koszt tej zmiany.

Jeszcze proslbym o podanie wartosci rzeczywistego spalania Forestera z silnikiem 2.5

Wszystkim z gory za pomoc dziekuje

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Forester 2.5 X ma z tyłu hamulce bębnowe.

Forester 2.5 XS ma z tyłu tarcze.

Silnik jest praktycznie identyczny z oferowanym w poprzedniej wersji Legacy i Outback. Różnica w pomiarze mocy wynika za stosowanych norm (w Stanach SAE, w Europie ECE). Moc 165 KM (SAE) odpowiada mocy 156 KM wg naszej normy. Prędkość maksymalna jest określona jako 116 MPH (czyli 187 km/godz).

Co do rzeczywistego spalania wolę się nie wypowiadać, jako że nie mam praktycznego doświadczenia z tym modelem.

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Poniewaz w kraju w ktorym kupuje tego Forestera firma Subaru jest "malo" znana, oferuja oni tylko wersje 2.5X. Poniwaz bardzo mi zalezy na bezpieczenstwie,(a wiem z tesow ze droga hamowania wersji 2.0X z identycznymi hamulcami wynosi az 45m) po powrocie do kraju chcialbym je zmienic na tarcze. Czy jest to mozliwe i jaki jest tego koszt. Zalezy mi rowniez ma serwisowaniu tego modelu w Polsce czy to jest rowniez mozliwe?

A moze wiesz jaki jest spalanie Outback z tym 2.5 silnikiem, pytam o rzeczywiste?

Dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

2.5 X ma taki sam system hamulcowy, jak nasze 2.0.

Forester 2.0 hamował w teście Auto Bild Alles Allrad na dystansie 40,9m.

Uwzględniając charakter opon montowanych w tych samochodach (allround, szosa + teren) jest to zupełnie przyzwoity wynik. Zgodnie z testami opon należy oczekiwać, że przy montażu typowo szosowych droga hamowania skróciła by się o 1 - 2m. Niemniej trzeba pamiętać, że przy eksploatacji w Polsce wartości tego typu są i tak czysto teoretyczne.

Zanieczyszczenie dróg i nierówności nawierzchni, a nawet sam materiał nawierzchni zdecydowanie wydłużają drogę hamowania.

Uwzględniając powyższe uważam, że wymiana hamulców tylnych na tarczowe niewiele zmieni (tym bardziej, że przy ostrym hamowaniu na przyczepnej nawierzchni przód i tak przenosi ok 80% całkowitej siły hamowania). Całkowity koszt operacji będzie niestety znaczny, albowiem po wstępnej ocenie należy się liczyć z koniecznością wymiany nastęujących elementów:

-zwrotnice

- tarcze do mocowania tylnych szczęk hamulca ręcznego

- zaciski

- klocki.

Przy szczegółowej analizie może jeszcze coś dojść.

 

Zużycie paliwa w Outbacku 2.5 (o ile dobrze pamiętam - zazwyczaj jeżdżę H6) wynosiło pomiędzy 9,0 (spokojna jazda w Polsce) do 21l (maks w Niemczech).

Forester powinien palić nieco mniej w Polsce (lżejszy) i nieco więcej przy dużych prędkościach na trasie (wyższe opory powietrza)

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem ze z serwisowaniem takie modelu w Polsce nie bedzie wiekszych trudnosci. Co w przypadku kiedy samochod, ktory zamierzam kupic a nastepnie sprowadzic do Polski, jest jeszcze ma gwarancji. Czy Subaru Import Polska bedzie uwzgledniac warunki gwarancji, czy tez gwarancja takowa traci moc?

Dzieki bardzo za pomoc

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Uznawanie gwarancji zależy od kraju pochodzenia (gwarancja wydawana jest na zasadzie regionalności). W przypadku Polski (i innych krajów Unijnych) uznawana jest gwarancja krajów Unijnych + Szwajcaria, Norwegia etc.

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Witam

Od niedawna mam Subaru Forester 2009r. automat z silnikiem 2.5L H4 SFI SOHC 16V.

Wersja z USA - VIN JF2SH61619H791128.

W dowodzie rej. mam wpisaną nierealną moc 166kW (jest to wersja bez turbiny).

Jaka jest moc tego silnika ? Czy ten silnik jest w ofercie w którymś modelu Subaru na rynek PL ?

Może ten silnik ma oznaczenie typu EJ25.., które umożliwi łatwy dobór części zamiennych, filtrów, świec itp. ?

Link to comment
Share on other sites

Jezeli masz wolnego ssaka SOHC to masz pewnie silnik EJ 253.

 

Na pewno wpisałeś poprawny VIN ? Bo przynajmniej ja nie moge takiego wyszukac w bazie.

 

VIN jest OK.

 

Za autocheck:

 

Vehicle Summary

We found 15 records for this vehicle.

VIN: JF2SH61619H791128

Year: 2009

Make: Subaru

Style / Body: SUV 4D

Engine: 2.5L H4 MPI

Country of Assembly: Japan

Model: Forester X

 

autko może i z USA, ale japońce produkowali u siebie, przynajmniej po VINie:)

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

nierealną moc 166kW (jest to wersja bez turbiny).

Wygląda na to, że zamiast KM wpisali kW :wink:

Czy ten silnik jest w ofercie w którymś modelu Subaru na rynek PL ?

Bardzo podobny ( choć nie identyczny ) silnik jest montowany w Legacy 2.5 oraz OBK 2.5.

autko może i z USA, ale japońce produkowali u siebie, przynajmniej po VINie:)

Forestery generalnie nie są produkowane w USA, tylko w JP.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Rzeczywiście to będzie silnik EJ253, potwierdzenie znalazłem na stronie http://www.cars101.com/subaru/vin.html.

Wynika z niej, że Forestery z 2009 z początkiem VIN-u JF2SH616x to modele z 2.5L silnikiem SOHC o mocy 170 KM (moc chyba wg norm USA, nie wiem czy dla oferty w Europie przelicza się tą moc wg norm europejskich?).

Interesuje mnie jak jest z dostępnością części zamiennych, filtrów, uszczelek, świec ?

Napisałem na allegro do kilku sprzedawców części (filtry, świece itp.) do japończyków podając nr VIN, dostałem odpowiedzi wersja USA, filtry na zamówienie ze Stanów. Kilku niepewnych optymistów odpisało, że te które mają w ofercie "raczej powinny pasować".

Może ktoś poleci dobry sklep internetowy z dostępnymi częściami do "amerykańskiego" Forestera?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Rzeczywiście to będzie silnik EJ253, potwierdzenie znalazłem na stronie http://www.cars101.com/subaru/vin.html.

Wynika z niej, że Forestery z 2009 z początkiem VIN-u JF2SH616x to modele z 2.5L silnikiem SOHC o mocy 170 KM (moc chyba wg norm USA, nie wiem czy dla oferty w Europie przelicza się tą moc wg norm europejskich?).

Interesuje mnie jak jest z dostępnością części zamiennych, filtrów, uszczelek, świec ?

Napisałem na allegro do kilku sprzedawców części (filtry, świece itp.) do japończyków podając nr VIN, dostałem odpowiedzi wersja USA, filtry na zamówienie ze Stanów. Kilku niepewnych optymistów odpisało, że te które mają w ofercie "raczej powinny pasować".

Może ktoś poleci dobry sklep internetowy z dostępnymi częściami do "amerykańskiego" Forestera?

Pozdrawiam

 

Najbliższe ASO:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...