Jump to content
Falkonix

Zakup Imprezy WRX, obawy

Recommended Posts

W tym budżecie, z tą wiedzą i znajomością tematu unikałbym Subaru jak ognia. Nawet bardzo zadbany egzemplarz z tych lat, sprawny technicznie, którego ze świecą szukać jest nieosiągalny. Po pierwsze za 20k pln niczego w co nie trzeba będzie dużo włożyć nie kupisz. Po drugie w Subaru każda naprawa jest dość kosztowna a budżet jaki przeznaczasz na ewentualne naprawy jest można powiedzieć żaden. 

 

Szukałem kiedyś fajnego Subaru przeszło rok, obejrzałem wiele wyselekcjonowanych aut. Budżet miałem kilka razy wyższy. Nawet jak masz duże pieniądze, bardzo ciężko znaleźć coś sensownego. Nawet jak ogłoszenie, zdjęcia i opis super, czar pryska po obejrzeniu. Ogłoszenie, które zamieściłeś już po pierwszych 3ch zdaniach czy pierwszym zdjęciu należy odpuścić. 

 

Dziwi mnie, że tyle osób poleca, co poleca. Będzie kolejne zdziwienie, rozczarowanie, dziesiątki nowych wątków z pytaniami i po pół roku próba pozbycia się auta o utopionej kasię nie wspominając.

 

Powtórzę, za 20k nie da się kupić 15 letniego auta o sportowym zacięciu w dobrym stanie a na pewno już nie Subaru ;).

  • Like 3
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Simon WRC napisał:

W tym budżecie, z tą wiedzą i znajomością tematu unikałbym Subaru jak ognia. Nawet bardzo zadbany egzemplarz z tych lat, sprawny technicznie, którego ze świecą szukać jest nieosiągalny. Po pierwsze za 20k pln niczego w co nie trzeba będzie dużo włożyć nie kupisz. Po drugie w Subaru każda naprawa jest dość kosztowna a budżet jaki przeznaczasz na ewentualne naprawy jest można powiedzieć żaden. 

 

Szukałem kiedyś fajnego Subaru przeszło rok, obejrzałem wiele wyselekcjonowanych aut. Budżet miałem kilka razy wyższy. Nawet jak masz duże pieniądze, bardzo ciężko znaleźć coś sensownego. Nawet jak ogłoszenie, zdjęcia i opis super, czar pryska po obejrzeniu. Ogłoszenie, które zamieściłeś już po pierwszych 3ch zdaniach czy pierwszym zdjęciu należy odpuścić. 

 

Dziwi mnie, że tyle osób poleca, co poleca. Będzie kolejne zdziwienie, rozczarowanie, dziesiątki nowych wątków z pytaniami i po pół roku próba pozbycia się auta o utopionej kasię nie wspominając.

 

Powtórzę, za 20k nie da się kupić 15 letniego auta o sportowym zacięciu w dobrym stanie a na pewno już nie Subaru ;).

Można kupić tak zwanego Kebaba czytaj e36  :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mniej wiecej w tej cenie kupiłem wolnossaka i jak narazie wymienilem tylko świece i akumulator :) Jednak dekle tez sie juz pocą co podobno jest normą niestety. TO moje pierwsze Subaru i uwazam ze na poczatek starczy. Turbiacza oczywiscie bede chcial ale tutaj czlowiek sie zapoznaje z samochodem ktory jest raczej bezawaryjny.

29214713_2173703689582912_3022766067022823424_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Kaspar93 napisał:

Możesz uzasadnić dlaczego  ? Ogólnie gc to buda która najbardziej mi się podoba ale auto ma być daily i Bug trochę bardziej cywilizowany mi się wydaje. 

 

Czasami marzenia trzeba skonfrontować z rzeczywistością.

 

Żadne z tych aut nie nadaje się na auto na codzień jako jedyny środek komunikacyjny.

Lata świetności te auta miały 10 lat temu, obecnie mają za sobą szestanstu właścicieli, 200-400kkm ciężkiej eksploatacji często na tuningowych betonowych zawiasach które zabijają sztywność bud, pękające w szwach skorodowane nadwozia, są niewygodne, dużo palą, prawidłowa obsługa techniczna kosztuje równiez dużo. Są pełnoletnie i dopóki nie wymienisz wszystkiego dookoła to będą sie sypać. Taka jest rzeczywistość rynkowa aut z zakładanego przedziału budżetowego.

A na koniec jeszcze LPG to zupełnie niezrozumiały kierunek. Niektórzy z jakiegoś dziwnego powodu oczekują oszczedności od tego typu aut.:unsure: i wcielają swoje szatańskie pomysły w życie.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Kaspar93 napisał:

Możesz uzasadnić dlaczego  ? Ogólnie gc to buda która najbardziej mi się podoba ale auto ma być daily i Bug trochę bardziej cywilizowany mi się wydaje. 

To na zasadzie komu co się bardziej podoba. Mi się np. bug nie podoba, a GT ka miałem. Był ładny i w ogóle.  Może to sentyment. O gustach lepiej nie dyskutować. Jeszcze ktoś się obrazi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, dirkdiggler napisał:

A na koniec jeszcze LPG to zupełnie niezrozumiały kierunek. Niektórzy z jakiegoś dziwnego powodu oczekują oszczedności od tego typu aut.:unsure:

No kurde a dla mnie głupotą jest mówienie że Subaru musi palić , bo tak !!! Sam nie mam gazu bo jezdze wolnossakiem i nie uwazam zeby palił jakos strasznie duzo patrzac na to ze jednak naped na 4 zjada no i 160 koni takze nie jest mało z 2 litrów. Jednak w przyszlosci bede chcial prawdopodobnie 2.5 XT ktory juz spalaniem odstrasza na maksa i pewnie go zagazuje. Czemu? Bo jesli mozna zaoszczedzic to czemu nie? Utarło sie w głupich rozumach Polaków że"Jak Cie STać to powinieneś wydawać wiecej". Czemu mam sie godzic na to ze jak kupuje subaru to zgadzam sie z duzym spalaniem skoro jest tańsza alternatywa?
 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, filipk93 napisał:

Można kupić tak zwanego Kebaba czytaj e36  :yahoo:

Kolega kupił trochę powyżej budżetu o którym tu mowa. Znana w centrum szybko jeżdżąca „jajecznica” :). Przez pierwszy rok wymienił skrzynię i sporo musiał zainwestować w zawias więc jak pisałem, zakup dobrego auta bez potrzeby doinwestowania jest niemożliwa ;).

3 godziny temu, Trojan86 napisał:

Ja mniej wiecej w tej cenie kupiłem wolnossaka i jak narazie wymienilem tylko świece i akumulator :) Jednak dekle tez sie juz pocą co podobno jest normą niestety. TO moje pierwsze Subaru i uwazam ze na poczatek starczy. 

Tylko co wspólnego ma N/A ze sportowymi aspiracjami? Muł jakich wiele i oprócz fajnego napędu niczym nie pociąga. To oczywiście kwestia subiektywna, ale ja bym nigdy nie kupił tak tandetnego auta jakim jest impreza GD, bo większość aut z tej epoki jest dużo lepiej wykonana, bardziej komfortowa, pojemniejsza, ekonomiczniejsza i ładniejsza. To, co przemawia za Subaru, to jedynie świetny napęd;).

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Simon WRC napisał:

To, co przemawia za Subaru, to jedynie świetny napęd;).

 

Wydaje mi się że przynajmniej połowa użytkowników marki trafiła tu z tego powodu, świadomie odrzucając wszystkie niesmaczki pokroju wyposażenie ubiegłego wieku w porównaniu do EU czy specyficzny, ubogi design. A może też bardziej ktoś ceni auto z pod znaku plejad niż oklepane niemce? ;) 

 

1 godzinę temu, Trojan86 napisał:

Bo jesli mozna zaoszczedzic to czemu nie? Utarło sie w głupich rozumach Polaków że"Jak Cie STać to powinieneś wydawać wiecej".

 

Wolę jeździć zagazowaną imprezą 2.0 niż pierwszym lepszym fiatem z łapanki 1.2 czy 1.4 za te same pieniądze. Kwestia gustu.

 

 

Nawiązując do tematu sam szukam Subary na "studencką kieszeń" w pieniądzach ok. 20 tys. jako daily oczywiście w sedanie, moje typy:

1) Hawk 2.0 160 - młody, nie zamulający już tak bardzo i stosunkowo bezawaryjny. Do prawdziwego Subaru trochę brakuje, poza tym te prawdziwe skończyły się w 2005 :D  

2) Blob 2.0 125 - silnik za słaby, muł. Wrxa w tych pieniądzach się nie dostanie, nie mówiąc już o bezpiecznym zapasie.

3) Bug WRX - stylistyką nie powala, kasa na styk, często poupalane i nie do końca zadbane egzemplarze, dosyć ryzykowne.

4) Gietek - wiekowy już niestety. Obecnie to już bardziej wyeksploatowane wozy, a te zadbane mocno się cenią. Jednak legenda wiecznie żywa ;) 

5) Lanos n/a - dobre daily, poza tym że muł i koło Subaru stoi na drugim końcu parkingu. SBD nie polecam, choć idzie wyrwać tanio z padniętym silnikiem :P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ericsson napisał:

1) Hawk 2.0 160 - młody, nie zamulający już tak bardzo i stosunkowo bezawaryjny. Do prawdziwego Subaru trochę brakuje, poza tym te prawdziwe skończyły się w 2005 :D  

??? Chyba raczej w 2007, bo czym blob różni się konstrukcyjnie od hawka? :P

Przejedź się tym autem ze 160KM - muł jakich mało w tym segmencie. Jedyna zaleta to, że możesz się poślizgać jak spadnie śnieg, bo na mokrym zapomnij :wacko:. Sto razy lepiej jedzie pierwsza lepsza honda 1,6. Dodatkowo o niebo lepiej się prowadzi, jest mniej awaryjna i tańsza w utrzymaniu.

 

2 godziny temu, Ericsson napisał:

3) Bug WRX - stylistyką nie powala, kasa na styk, często poupalane i nie do końca zadbane egzemplarze, dosyć ryzykowne.

4) Gietek - wiekowy już niestety. Obecnie to już bardziej wyeksploatowane wozy, a te zadbane mocno się cenią. Jednak legenda wiecznie żywa ;) 

Pisałem o tym wyżej...

 

2 godziny temu, Ericsson napisał:

5) Lanos n/a - dobre daily, poza tym że muł i koło Subaru stoi na drugim końcu parkingu. SBD nie polecam, choć idzie wyrwać tanio z padniętym silnikiem :P 

Wsiądź i się przejedź. To auto naprawdę nieźle się prowadzi, przynajmniej w porównaniu  GD...

 

Czyli jednak brniesz w temat. Powodzenia... :biglol:

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Simon WRC napisał:

Pisałem o tym wyżej...

 

Tak, ale dodałem to w formie subiektywnej opinii na liście.

 

1 godzinę temu, Simon WRC napisał:

??? Chyba raczej w 2007, bo czym blob różni się konstrukcyjnie od hawka?

Ogólnie to liftem nadwozia, silnikami i drobnostkami technicznymi. Powielam cytat z forum odnośnie 2005, dla części hawk nie należy do najlepszych liftingów :P 

 

1 godzinę temu, Simon WRC napisał:

Przejedź się tym autem ze 160KM - muł jakich mało w tym segmencie.

Jechałem tym, jeżdżę 125. Subiektywnie różnica odczuwalna na tyle, żeby zmienić łatkę z 'słaby' na 'wystarczający' do odpychania się. Może kwestia aut, którymi jeździliśmy. Tak w roli przypomnienia były to alternatywy "na studencką kieszeń", nie oczekujmy cudów i nie każdy może sobie pozwolić na modzone sti ;) 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Ericsson napisał:

Ogólnie to liftem nadwozia, silnikami i drobnostkami technicznymi. Powielam cytat z forum odnośnie 2005, dla części hawk nie należy do najlepszych liftingów :P 

Ciekaw jestem bardzo dlaczego? Niestety spora większość wypowiadających się tu ma mizerne doświadczenie i wiedzę w wielu tematach więc nie podążałbym takimi stwierdzeniami za większością ;). Podobno lanos STI też już nie jest prawdziwym Subaru a porozmawiaj sobie o tym z Kuzajem. Ale w sumie, co on może o tym wiedzieć, lepiej czytać wpisy tutaj :biglol:.

 

43 minuty temu, Ericsson napisał:

Tak w roli przypomnienia były to alternatywy "na studencką kieszeń", nie oczekujmy cudów i nie każdy może sobie pozwolić na modzone sti ;) 

Trzeba być bogatym studentem, żeby pozwolić sobie na Subaru ;).

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Simon WRC napisał:

Ciekaw jestem bardzo dlaczego? Niestety spora większość wypowiadających się tu ma mizerne doświadczenie i wiedzę w wielu tematach więc nie podążałbym takimi stwierdzeniami za większością ;). Podobno lanos STI też już nie jest prawdziwym Subaru a porozmawiaj sobie o tym z Kuzajem. Ale w sumie, co on może o tym wiedzieć, lepiej czytać wpisy tutaj :biglol:.

Ja również mam mizerną wiedzę w wielu tematach, myślę że nikt nie jest w stanie być perfekcyjnie wszechstronny ;) Zabrakło mi słowa 'podobno', a słowa Kuzaja to głos jednostki, na forum powielane są mity i nie tylko przez spore grona osób gdzie każdy ma swoje zdanie :P 

 

11 minut temu, Simon WRC napisał:

Trzeba być bogatym studentem, żeby pozwolić sobie na Subaru ;).

Ceny na rynku wtórnym zaczynają się od niespełna tysiąca zł za pojazd marki Subaru, także miałoby to sens dopiero jeśli założymy, że innego niż bogatego studenta nie stać na samochód ;) Chyba że ktoś tu podtrzymuje stwierdzenie "Subaru bez turbo to nie Subaru", również z forum :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ericsson powielasz takie głupoty że szkoda gadać. Wersja gh nie jest prawdziwym subaru? Akurat mam dwa wrx, lanosa i hawk-a i Lanos jest zajebistym autem. Dużo lepsza pozycja za kierownicą i większa sztywność nadwozia, powodują większą przyjemność z jazdy.

 

Edited by Polak821

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Polak821 napisał:

@Ericsson powielasz takie głupoty że szkoda gadać. Wersja gh nie jest prawdziwym subaru? Akurat mam dwa wrx, lanosa i hawk-a i Lanos jest zajebistym autem. Dużo lepsza pozycja za kierownicą i większa sztywność nadwozia, powodują większą przyjemność z jazdy.

 

O ironio. Powielam po pierwsze celowo, po drugie cytując z dystansem, nie uznając tego za prawdę objawioną. Nikt nie powiedział że lanos prowadzi się jak stodoła, spokojnie. Temat dotyczył wyłącznie zmian konstrukcyjnych, działań marketingowych i przesłania marki które zmieniały się na przestrzeni tamtych lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Trojan86 napisał:

No kurde a dla mnie głupotą jest mówienie że Subaru musi palić , bo tak !!! Sam nie mam gazu bo jezdze wolnossakiem i nie uwazam zeby palił jakos strasznie duzo patrzac na to ze jednak naped na 4 zjada no i 160 koni takze nie jest mało z 2 litrów. Jednak w przyszlosci bede chcial prawdopodobnie 2.5 XT ktory juz spalaniem odstrasza na maksa i pewnie go zagazuje. Czemu? Bo jesli mozna zaoszczedzic to czemu nie? Utarło sie w głupich rozumach Polaków że"Jak Cie STać to powinieneś wydawać wiecej". Czemu mam sie godzic na to ze jak kupuje subaru to zgadzam sie z duzym spalaniem skoro jest tańsza alternatywa?
 

Kolego,  Ostrożnie ze słowami, zanim nazwiesz coś głupotą. Piszesz jak anytyszczepionkowiec który myśli że znalazł sposób na system, a reszta to nieświadoma ciemnota. Świat jest barwny a rynek jest bogaty w różne rozwiązania. Chcesz tanio, są auta tanie w użytkowaniu, chcesz emocji i czegoś dużo ponad standard płacisz dużo ponad standard. Proste. Tak jest od lat, ze wszystkim poczynając od jedzenia, poprzez telefony, elektronikę, ubrania, wakacje, samochody, mieszkania, domy. Każdy znajdzie coś dla siebie, podstawa by szukał tam gdzie sięga.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, dirkdiggler napisał:

Chcesz tanio, są auta tanie w użytkowaniu, chcesz emocji i czegoś dużo ponad standard płacisz dużo ponad standard.

 

Nie odbierz tego jako atak, ale skoro jest zaawansowana technologia LPG, to czemu z niej nie korzystac? Moze porownanie glupie, ale skoro jest uber i licencjonowane taxi, to wybierasz taxi bo to 'standard'? Mimo, ze i to i to dowiezie Cie do celu? Uber i LPG maja pewne cechy wspolne, robia dokladnie to samo co ich odpowiedniki, ale taniej.

Ps. Nie mam lpg w Subaru ani nie jezdze uberem ani taxi, po prostu logicznie mysle i nie zagladam nikomu do portfela :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, 555marcin napisał:

 

Nie odbierz tego jako atak, ale skoro jest zaawansowana technologia LPG, to czemu z niej nie korzystac? Moze porownanie glupie, ale skoro jest uber i licencjonowane taxi, to wybierasz taxi bo to 'standard'? Mimo, ze i to i to dowiezie Cie do celu? Uber i LPG maja pewne cechy wspolne, robia dokladnie to samo co ich odpowiedniki, ale taniej.

Ps. Nie mam lpg w Subaru ani nie jezdze uberem ani taxi, po prostu logicznie mysle i nie zagladam nikomu do portfela :)

Również podzielam zdanie :) Po co przepłacać jeżdżąc załóżmy WRX jako daily na Pb98 a latając na LPG można bardzo szybko zaoszczędzić na jakieś fajne wakacje czy nawet na drugi silnik... Więc po co przepłacać, jeszcze mając aktualnie pod ręką taką technologię LPG. Naprawdę nie mam nic do tego niech każdy jeździ na czym chce, ale śmieszy mnie taka krytyka czy nawet żałosne WYŚMIEWANIE że Subaru w gazie... To ja tankuje na stacji, i to właśnie mnie boli jak wyrzucam załóżmy tygodniowo 250 czy nawet 300 zł w komin... :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Trojan86 napisał:

Sam nie mam gazu bo jezdze wolnossakiem i nie uwazam zeby palił jakos strasznie duzo patrzac na to ze jednak naped na 4 zjada no i 160 koni takze nie jest mało z 2 litrów. Jednak w przyszlosci bede chcial prawdopodobnie 2.5 XT ktory juz spalaniem odstrasza na maksa i pewnie go zagazuje.

 

Na twoim miejscu pominąłbym temat różnicy spalania między silnikami wolnossącymi a turbo w Subaru. Z mojego doświadczenia wynika, że różnica w spalaniu między 2.0 150 KM (miałem forka przez 3,5 roku), 2.0 123 KM(miałem legacy przez 3 lata a 2.5 turbo (mam WRX od 9 lat) wynosiła około 1 litr na 100km. Co nie oznacza, że pozostałe koszty związane z utrzymaniem i serwisowaniem auta są zbliżone. Zaturbione auta są zwykle dużo szybsze a ich części eksploatacyjne muszą być trwalsze i bardziej wytrzymałe a więc ich wymiana jest kosztowniejsza i częstsza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.03.2018 o 22:31, dirkdiggler napisał:

Kolego,  Ostrożnie ze słowami, zanim nazwiesz coś głupotą. Piszesz jak anytyszczepionkowiec który myśli że znalazł sposób na system, a reszta to nieświadoma ciemnota. Świat jest barwny a rynek jest bogaty w różne rozwiązania. Chcesz tanio, są auta tanie w użytkowaniu, chcesz emocji i czegoś dużo ponad standard płacisz dużo ponad standard. Proste. Tak jest od lat, ze wszystkim poczynając od jedzenia, poprzez telefony, elektronikę, ubrania, wakacje, samochody, mieszkania, domy. Każdy znajdzie coś dla siebie, podstawa by szukał tam gdzie sięga.

Ja mam być ostrożny ze słowami i pisze jak antyszczepionkowiec? Zupełnie nietrafiona analogia kolego.  To raczej ty piszesz jak antysystemowiec . Coś w stylu " Tak ma być i już" . Rozumiem że piwo też jak idziesz to kupujesz najdrozsze i wódke tak samo? Bo powiem Ci że prawdziwe piwo to nie takie za 4 zł tylko takie za 20 zł. Wódka także taka za 70-80 zł jest prawdziwsza niż ten niby Bols za 20 zł. Hmm a może jednak idziesz i kupujesz te w miare tanie bo są równie dobre i nie chcesz przepłacać ?

Zreszta w sumie o czym my dyskutujemy? Tobie sie nie podoba LPG to nie instaluj i po problemie a ludzie śmigający na LPG pod twoją opinią sie nie ugną i dalej bedą oszczedzali :)
Żarcik pasujący do sytucaji " Z punktu widzenia fizyki trzmiel ma zbyt małą powierzchnie skrzydeł by latać. Dobrze że trzmiel o tym nie wie" 

Teraz kwestia wersji GD bo ktoś napisał że Hawk strasznie zamulony jest. Nie wiem Panowie ja tak nie uważam. Mam porównanie z Saabem 1.9 TDI 150KM oraz z Hondą Accord 2.2 iVtec 150 KM.
Subaru zeby jechało trzeba krecic dosc wysoko. Diesel wiadomo lepszy ma moment ale mieli jak oszalały na pierwszym i drugim biegu. Accorda fajnie szła do dołu do samej góry ale tez z kapci nie wyrywało. Wiec jesli robicie porownanie WRX do Wolnossaka to zupelnie bezsens. 
Ja kupilem wolnossaka z kilku wzgledów. PRzede wszystkim nie bylo mnie stac na wrx tym bardziej w hawku. Uwazam że hawk nie jest ostatnią prawdziwą imprezą ale uwazam ze jest najladniejszy. JHak na poczatek tez cena czesci jest sporo mniejsza niz w WRX. 
Zreszta jakie są fajniejsze samochody w tej gamie i w tej cenie? Co że Passat ? Golf? Honda ? 
Akurat jesli chodzi o wolnossaka to ani on drogi nie jest jak na swój wiek , ani nie jest jakis strasznie niewygodny czy drogi w eksploatacji , ani nie ma z nim jakiegos problemu. Uwazam ze jest to jedno z fajniejszych aut w swojej gamie i przede wszystkim wyglada świetnie.  Moim zdaniem jedyną alternatywą był SAAB 9-3 2.0T.

Hammond sobie zrobił mieszkanie w GD !!! Najpraktyczniejszy samochód ever

85fa7978b225903824fda14df37c13db.jpg

Edited by Trojan86
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.03.2018 o 21:45, Ericsson napisał:

słowa Kuzaja to głos jednostki, na forum powielane są mity i nie tylko przez spore grona osób gdzie każdy ma swoje zdanie :P 

:facepalm: No tak, bo czterokrotny mistrz Polski, w tym 3 razy w Subaru kompletnie nie ma pojęcia jak te auta się prowadzą, za to szerokie grono specjalistów forumowych upalających pod Lidlem zna się na tym jak nikt :biglol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Trojan86 napisał:

Zreszta w sumie o czym my dyskutujemy?

Ta dyskusja już od początku nie miała sensu, odwieczna wojna pomiędzy zwolennikami taniej jazdy a tymi, których nie obchodzi przepłacanie za paliwo - prawdopodobnie nie skończy się dopóki rynku samochodowego nie zapełnią samochody elektryczne.

 

3 godziny temu, Trojan86 napisał:

Teraz kwestia wersji GD bo ktoś napisał że Hawk strasznie zamulony jest.

Miej świadomość, że nt. zamulania silników wolnossących często wypowiadają się posiadacze mapowanych wrx/sti. Co za tym idzie przy jeździe 250-350konnym samochodem 160 to co najwyżej hulajnoga do odpychania się, kwestia gustu.

 

Nie wszyscy mają możliwość wyboru samochodu pod kątem wyłącznie koloru i wyposażenia, część musi zwrócić uwagę przede wszystkim na aspekt ekonomiczny czego niektórzy na tym forum nie rozumieją. Przykład? Średnia krajowa w Polsce wynosi ok. 3500 zł netto. Jak ktoś ma pod ręką, może podlinkować temat z kalkulacjami utrzymania Subar WRX i STI, gdzie przy STi roczny wkład w samochód wynosił więcej niż zarobiona średnia krajowa przez rok, a co z życiem. Stąd biorą się Subary w gazie, czy nieuturbione. 

 

"Jak Cie nie stać na paliwo to nie kupuj Subaru" - Na gazie w tych samych pieniądzach przejadę 2x więcej, czy odłożę na ciekawsze wakacje. Po co przepłacać? 

"Bez turba nie ma zabawy" - Niektórych cieszy sam znaczek na masce. Nie ma przyśpieszenia i większej frajdy, za to nie ma problemów z turbiną i podwyższonymi kosztami utrzymania. 

"Zarabiasz mniej, nie możesz sobie pozwolić na Subaru" - (wniosek @dirkdiggler) Bzdura. Po co różne marki sprzedają różne modele, po różnych cenach? W takim wypadku po co w gamie silników Subaru silniki 1.5, 2.0 n/a, wrx. sti? Przypominam że to nie odmiana STi była sprzedawana w największej ilości egzemplarzy. Utrzymanie Subar n/a jest na poziomie utrzymania przeciętnego vaga. Ale nie, nie stać Cie na lanie pod korek pb98 to nie masz prawa kupić Subaru. 

 

1 minutę temu, Simon WRC napisał:
W dniu 3/24/2018 o 21:45, Ericsson napisał:

słowa Kuzaja to głos jednostki, na forum powielane są mity i nie tylko przez spore grona osób gdzie każdy ma swoje zdanie :P 

:facepalm: No tak, bo czterokrotny mistrz Polski, w tym 3 razy w Subaru kompletnie nie ma pojęcia jak te auta się prowadzą

Czytaj ze zrozumieniem. Czy gdziekolwiek w wypowiedzi ująłem mistrzowi? NIE. Kuzaj patrzy z perspektywy rajdowca, niekoniecznie zwykłego posiadacza Subaru których jest zdecydowanie więcej. Czy każdy wykorzystuje swoje auto w 100%? Wątpię, bo już dawno byśmy się na ulicach pozabijali.

 

9 minut temu, Simon WRC napisał:

za to szerokie grono specjalistów forumowych upalających pod Lidlem zna się na tym jak nikt :biglol:

"na forum powielane są mity i nie tylko" - mity i prawdy, innymi słowy. 

Rozumiem, że jeśli nie zgadzasz się z powyższym to swoje komentarze również uznajesz za forumowe specjalności :biglol:

 

A teraz pozostaje czekać na hejt.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Ericsson napisał:

Czytaj ze zrozumieniem. Czy gdziekolwiek w wypowiedzi ująłem mistrzowi? NIE. Kuzaj patrzy z perspektywy rajdowca, niekoniecznie zwykłego posiadacza Subaru których jest zdecydowanie więcej. Czy każdy wykorzystuje swoje auto w 100%? Wątpię, bo już dawno byśmy się na ulicach pozabijali.

Czytaj ze zrozumieniem. Opinia Leszka, a testował cywila nie rajdówkę, opierana na jego umiejętnościach i doświadczeniu, ocenia nie możliwości rajdowe samochodu a normalne użytkowanie. Polecam zapoznanie się. 

Trochę gubisz się w swoim rozumowaniu. Auto, które prowadzi się wyraźnie lepiej, jest także bezpieczniejsze i nie trzeba go wcale wykorzystywać w 100% ;)

 

12 minut temu, Ericsson napisał:

"na forum powielane są mity i nie tylko" - mity i prawdy, innymi słowy. 

Nie żadne mity (polecam sprawdzić co to słowo dokładnie znaczy), prawdy (bo jest tylko jedna prawda) a głównie głupoty, bo pisać może każdy i co mu się podoba. Ludzie to później czytają i zamiast czerpać wiedzę z pewnych źródeł robią sobie sami krzywdę. 

 

16 minut temu, Ericsson napisał:

Rozumiem, że jeśli nie zgadzasz się z powyższym to swoje komentarze również uznajesz za forumowe specjalności :biglol:

Ja mam taką zasadę, że nie udzielam się w dyskusji jeżeli nie mam na dany temat pojęcia. Staram się mówić tylko o tym, czego sam doświadczyłem bądź po prostu to wiem, chcę pomóc a nie pisać żeby pisać.

 

8 minut temu, Ericsson napisał:

A teraz pozostaje czekać na hejt.

Uwielbiam to słowo - hejt, takie polskie :biglol:. To nie jest żaden hejt, tylko po prostu stwierdzenie faktu. O hejcie można mówić jak się czegoś/kogoś nie lubi czy się z tym/nim nie zgadza, ale bez rzeczowego uzasadnienia. A tu jest fakt, a z faktami się nie dyskutuje, bo one po prostu są.

Ja do Ciebie absolutnie nic nie mam, ani Cię nie darzę przesadną sympatią, ani odwrotnie. Po prostu jesteś w błędzie i próbuję Ci to wytłumaczyć ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Simon WRC napisał:
33 minuty temu, Ericsson napisał:

A teraz pozostaje czekać na hejt.

Uwielbiam to słowo - hejt, takie polskie :biglol:. To nie jest żaden hejt, tylko po prostu stwierdzenie faktu.

Zapożyczenia z angielskiego są już standardem, jeszcze nie przywykłeś? :P Swoją drogą, nie było to adresowane do Ciebie, tylko do ludzi którzy zamierzają się wykłócać nt. wyższości portfela nad przywiązaniem do marki ;) Dlatego tłumaczenia odnośnie tegoż słowa zbędne. 

 

7 minut temu, Simon WRC napisał:

Ja do Ciebie absolutnie nic nie mam, ani Cię nie darzę przesadną sympatią, ani odwrotnie. Po prostu jesteś w błędzie i próbuję Ci to wytłumaczyć ;).

Z wzajemnością oczywiście i nikt nie jest nieomylny, niektórzy mogą się nieświadomie nazbyt obnosić swoją omylnością ;) 

 

10 minut temu, Simon WRC napisał:

Nie żadne mity (polecam sprawdzić co to słowo dokładnie znaczy), prawdy (bo jest tylko jedna prawda)

Prawda jest tylko jedna, zebrałem "prawdy" różnych tematów, dziedzin, na forum sporo różności. Mity - wybacz, nie uznaję forumowych komentarzy jako język formalny, mogę wyrażać się niejasno choć pełno tu tego typu komentarzy bez nadinterpretowanych cytatów ;) 

 

15 minut temu, Simon WRC napisał:

Czytaj ze zrozumieniem. Opinia Leszka, a testował cywila nie rajdówkę, opierana na jego umiejętnościach i doświadczeniu, ocenia nie możliwości rajdowe samochodu a normalne użytkowanie. Polecam zapoznanie się. 

Trochę gubisz się w swoim rozumowaniu. Auto, które prowadzi się wyraźnie lepiej, jest także bezpieczniejsze i nie trzeba go wcale wykorzystywać w 100% 

Fakt, nie pozostaje mi nic innego jak się nie zgodzić. Jedyne co to nie widzę tu zagubienia w rozumowaniu, niczemu podobnemu nie przeczyłem, ale nie zamierzam ujmować komukolwiek z forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Ericsson napisał:

Zapożyczenia z angielskiego są już standardem, jeszcze nie przywykłeś? :P 

Nie i nie przywyknę. Pracuję w firmie, gdzie 90% komunikacji jest w j. angielskim, więc śmieszą mnie takie twory. Jakby j. polski nie miał bogatego słownictwa ;).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...