Skocz do zawartości

Dziedzictwo Subaru


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

1950

 

Fuji jidosha Kogyo, Co., Ltd.


Fuji Sangyo zostało podzielone na 12 firm zgodnie z prawem reorganizacji kredytu korporacyjnego w 1950 roku. Fuji Jidosha zajmowała się głównie nadwoziami autobusów i rozwojem małego samochodu koncepcyjnego P-1.

 

 

 

 

1953

 

Fuji Heavy Industries Ltd.


W 1953 roku firma Fuji Heavy Industries Ltd. została utworzona jako firma zajmująca się produkcją samolotów, sprzedażą i ich konserwacją poprzez kooperację pięciu firm: Fuji Kogyo, Fuji Jidosha, Omiya Fuji Kogyo, Utsunomiya Sharyo i Tokyo Fuji Sangyo.

 

Dwa lata później tych pięciu inwestorów połączyło się z FHI i rozpoczęło działalność biznesową FHI na pełną skalę, którą znamy dzisiaj.

 

 

1954  - Luty

 

Ukończono prototypowy samochód osobowy P-1.

 

do budowy P-1, nazwanego rok później Subaru 1500, użyto pierwszego japońskiego korpusu monocoque. Subaru 1500 zapewniał doskonały komfort i stabilność jazdy.

 

003.jpg

 

 

1957 - kwiecień

 

Wykonano prototyp K-10 (Subaru 360).

 

Główne założenia związane z prototypem K-10 obejmowały osiągnięcie jak najlżejszego nadwozia, łatwiejszą produkcję, optymalną przestrzeń dla pasażerów, tak aby pomieścić cztery osoby dorosłe, zapewnić im doskonały komfort jazdy.  Na potrzeby modelu opracowano lekki i mocny silnik o wysokiej wytrzymałości. Oprócz korpusu monocoque użytego do uzyskania jak najlżejszego nadwozia. Aby jednak dodatkowo zaoszczędzić na wadze, główki nitów spalających nadwozie zostały możliwie jak najbardziej odchudzone. Technologia ta, wcześniej znana w branży lotniczej, została szeroko stosowana w całym prototypie Subaru 360. 

 

 

004.jpg

 

 

1958 - marzec

 

Premiera Subaru 360 


3 marca 1958 roku został zaprezentowany światu wyjątkowy samochód osobowy: Subaru 360. W tym czasie japońscy producenci samochodów pracowali nad rozwojem małych samochodów "ludowych", jak to sugerował rząd Japonii. Z powodu swoich korzeni w produkcji samolotów, Subaru podjął wyzwanie zbudowania małego, niedrogiego samochodu, który mógłby dobrze się spisywać, a czteroosobowy, czterokołowy Subaru 360 stał się kamieniem milowym w historii japońskiego przemysłu samochodowego. Nazywany Biedronką ze względu na swój wyraźny kształt, Subaru 360 cieszył się ogromną popularnością przez ponad dekadę, zanim ostatecznie zaprzestał produkcji w maju 1970 roku.

 

 

 

 

005e.jpg

005c.jpg

005i.jpg

005j.jpg

 

 

 

1961 - luty

Subaru Sambar - pierwszy samochód dostawczy

 


W lutym 1961 r. zadebiutował Subaru Sambar. Sambar, oparty na Subaru 360, był samochodem dostawczym, wyjątkowo przyjemnym do jazdy i stabilnym w prowadzeniu. W porównaniu z innymi miniciężarówkami z napędem na cztery koła dostępnymi na rynku, Subaru Sambar miał najniżej umieszczoną i najpojemniejszą skrzynie załadowczą.  Dzięki swojej zdolności do sprawnego pokonywania wąskich zakrętów, ta miniciężarówka była jak powiew świeżego powietrza w świecie lokalnego transportu. Kolejnym krokiem było przygotowanie na bazie Subaru Sambar samochodu do celów rekreacyjnych. 

 

 

Sambor 2.jpg

Sambor 3.jpg

Sambor.jpg

 

 

1966 - styczeń

Zmiana siedziby firmy

 

“Biurowiec Subaru" został zlokalizowany w Shinjuku. Biura zarządu zostały przeniesione do nowej siedziby a biura wcześniej różnie rozlokowane działy scentralizowane w jednym budynku. 

 

 

 

 

nowa siedziba.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...