Karas Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 Sprawdzenie oleju to procedura rodem z NASA wymagająca specjalistycznych zabiegów i trzymania się ścisłe instrukcji producenta - czyli wyjmujemy patyk jak auto jest na równym po dłuższym postoju i patrzymy czy stan oleju na owym patyku jest pomiędzy dwoma kropkami Niestety mam wrażenie że jest to za trudna operacja dla pracowników ASO lub/albo muszą mieć odgórne polecenie od szefostwa żeby lać tak dużo jak się da - innej opcji nie widzę. Niby co to jest te 0,5 litra w jednym aucie ale jak zalejesz 0,5l więcej do 100 czy 200 samochodów to już różnica się robi co nie? 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 3 godziny temu, spawalniczy napisał: Różnica jest symboliczna - na pewno nie 8 mm. U mnie zawsze było około 4-5 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 50 minut temu, Karas napisał: albo muszą mieć odgórne polecenie od szefostwa żeby lać tak dużo jak się da - innej opcji nie widzę. Niby co to jest te 0,5 litra w jednym aucie ale jak zalejesz 0,5l więcej do 100 czy 200 samochodów to już różnica się robi co nie? ... a to już jest teoria spiskowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 6 minut temu, Blixten napisał: ... a to już jest teoria spiskowa... Nie, to czysta ekonomia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 Czysta dlatego, że mowa o czystym oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 (edytowane) Większość użytkowników Subaru to użytkownicy świadomi którzy dbają o swoje auta dla indywidualistów Być może użytkownik skody by nie zauważył a jakby zauważył to nie dociekał dlaczego, tutaj jest inaczej Edytowane 16 Marca 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 Witam, będę robił przegląd na 120000 km. SBD, cenę usłyszałem 2600 . Wiecie może dlaczego taka wysoka cena I co wchodzi w skład tego przeglądu?? Wcześniej płaciłem zawsze około 1200. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 To jest zrzutka na gest handlowy, jak SBD zmieli panewki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 olej , olej w skrzyni olej w dyfrze, płyn hamulcowy, filtr paliwa, filtry nie wiem czy nie chłodziwo. To jest duży przegląd w benzynowych FB według rozpiski powinno się wymienić jeszcze świece i filtr paliwa w baku ( w SBD jest chyba w innym miejscu ) . No i pamiętaj mamy inflację teraz ceny wszystkiego powariowały 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 (edytowane) Pamiętacie jak zachwalałem serwis Mazdy BMG w Gdyni, i jak opowiadałem, że w mojej CX-5 nawet żarówki nie wymieniłem ? Niestety, przy 118000 km przebiegu, tym razem czeka mnie wymiana kilku elementów, ale bardziej chciałem Wam pokazać czym mnie mój serwis dzisiaj pozytywnie zaskoczył. Rano odstawiłem auto do ASO, pojechałem do pracy taxi, a chwilę potem otrzymuję link do strony z filmami z weryfikacji, wyceną i pytaniem serwisu czy mają robić czy nie. Zobaczcie i oceńcie sami przykład jak robi to Mazda: 1.mp4 2.mp4 3.mp4 Edytowane 20 Grudnia 2021 przez Blixten 3 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 (edytowane) I to jest serwis! Edytowane 20 Grudnia 2021 przez Karas 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 Godzinę temu, Blixten napisał: Zobaczcie i oceńcie sami przykład jak robi to Mazda Bardzo fajny pomysł. Tak samo mam w BMW. Ma to ten plus, że jak zgłasza się jakąś usterkę, to ma się pewność, że mechanik o tym wie i od razu się do tego odnosi. Nie tak jak w Subaru, gdzie człowiek odbijał się od lady i słysząc, że usterki nie stwierdzono lub nie podlega naprawie gwarancyjnej 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 (edytowane) 2 godziny temu, spawalniczy napisał: Nie tak jak w Subaru, gdzie człowiek odbijał się od lady i słysząc, że usterki nie stwierdzono lub nie podlega naprawie gwarancyjnej I nawet nie dało się pogadać z mechanikiem, który przegląd robił bo... już skończył pracę i sobie poszedł a pozostali w warsztacie nie wiedzieli nic po za tym co mechanik wykonujący przegląd odfajkował na liście kontrolnej. No ale to było, minęło, a kochać trzeba nadal. Edytowane 20 Grudnia 2021 przez Szürkebarát 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 @Blixten mega podejście serwisu! Dziwi mnie tylko to, że serwisant określił wahacze jako kwalifikujące się do wymiany, kiedy tylko sworzen i tuleja były uszkodzone. Jest na to jakiś argument? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 33 minuty temu, rosaskc napisał: Dziwi mnie tylko to, że serwisant określił wahacze jako kwalifikujące się do wymiany, kiedy tylko sworzen i tuleja były uszkodzone. Jest na to jakiś argument? Pewnie procedura producenta nie przewiduje możliwości wymiany samych tylnych tulei. To jest jedna część serwisowa, być może są jakieś zamienniki aftermarket, ale w ASO cały wahacz: Gdyby to była przednia tuleja, to jak widać jest to osobna część. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 4 godziny temu, Blixten napisał: Zobaczcie i oceńcie sami przykład jak robi to Mazda: Mechanik-youtuber normalnie Pięknie, ale i tak najważniejsze jest czy umyli auto na koniec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 11 minut temu, TOMA52 napisał: Pewnie procedura producenta nie przewiduje możliwości wymiany samych tylnych tulei. To jest jedna część serwisowa, być może są jakieś zamienniki aftermarket, ale w ASO cały wahacz: Gdyby to była przednia tuleja, to jak widać jest to osobna część. Sworzeń też niewymienny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, rosaskc napisał: Sworzeń też niewymienny Ja się tam nie znam, jestem informatykiem, ale jak dla mnie to też. Nie tyle może niewymienny (Polak potrafi) co nie ma osobnego numeru części OE. Edytowane 20 Grudnia 2021 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 2 godziny temu, keyman napisał: Mechanik-youtuber normalnie Pięknie, ale i tak najważniejsze jest czy umyli auto na koniec? Na zewnątrz jak i w środku- odkurzony i umyte dywaniki. 2 godziny temu, rosaskc napisał: Sworzeń też niewymienny? Wg ASO wahacze są z tulejami i sworzniem. Nie weryfikowałem jeszcze tego, ale niedługo wrócę do tematu - na pewno nie będę tak jeździł do momentu wymiany auta (najprędzej w kwietniu). 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 3 godziny temu, rosaskc napisał: @Blixten mega podejście serwisu! Dziwi mnie tylko to, że serwisant określił wahacze jako kwalifikujące się do wymiany, kiedy tylko sworzen i tuleja były uszkodzone. Jest na to jakiś argument? Czasami koszt części i robocizny wymiany sworznia i tulei jest tylko niewiele mniejszy, lub co gorsza większy, niż koszt wymiany całego wahacza. Być może tutaj też tak jest. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 No jestem ciekaw. Jeśli to nie tajemnica, to ile sobie Mazda za jeden wahacz życzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 8 minut temu, rosaskc napisał: No jestem ciekaw. Jeśli to nie tajemnica, to ile sobie Mazda za jeden wahacz życzy? Nie zapytałem ... ale możliwe, że do nich wrócę Przez lata uzbierałem rabaty na robociznę i materiały i szczerze mówiąc.. nie wiem czy potrafię zaufać trochę tańszemu warsztatowi "u Mariana" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 Wycena miała być dołączona A tak poważnie, to obstawiam czterocyfrową kwotę za jeden wahacz (bez rabatów). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 49 minut temu, rosaskc napisał: A tak poważnie, to obstawiam czterocyfrową kwotę za jeden wahacz czterocyfrowa z 1 na przedzie Jeżeli serwis sprawdzony nie ma co szukać gdzie indziej bo pożniej kończy się w sposób jak w tym wątku : 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 (edytowane) 2 godziny temu, rosaskc napisał: Wycena miała być dołączona A tak poważnie, to obstawiam czterocyfrową kwotę za jeden wahacz (bez rabatów). Cennikowo okrągłe 2800 pln / 2 szt. bez rabatów (25% na robociźnie i 10% na materiałach) i przed negocjacjami Edytowane 20 Grudnia 2021 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się