Skocz do zawartości
_ONE_

Wymiana samego klosza reflektora SG przed liftem...

Rekomendowane odpowiedzi

Klosz reflektora, jak zdecydowana większość,  mam plastykowy. Widzę zaczepy, czyli teoretycznie da się zdemontować i wymienić.

Od jakiegoś czasu jeżdżę z pękniętym dookoła kloszem, praktycznie nie przeszkadza w snopie światła, ale lampa bardziej paruje.

Na alledrogo widzę sporo dawców, reflektorów z UK... Czy ktoś już przerabiał ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. U mnie lekko matowieją, ale chyba dzieje się to wewnątrz w strukturze tworzywa, bo szlif nic nie pomógł :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W

Cześć. Można podmienić w angliku sam odblask na europejski. Robiłem to u siebie Forek 2.0X 2004. Kilka zaczepów i wkrętów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.02.2018 o 10:47, marekmok napisał:

Podpinam się pod temat. U mnie lekko matowieją, ale chyba dzieje się to wewnątrz w strukturze tworzywa, bo szlif nic nie pomógł :(

Można wypolerować od środka. Są firmy które się tym zajmują. Daje to efekt nowych reflektorów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Wujekkoko napisał:

W

Cześć. Można podmienić w angliku sam odblask na europejski. Robiłem to u siebie Forek 2.0X 2004. Kilka zaczepów i wkrętów.

 

Znaczy klosz od lampy można odkręcić, żeby wypolerować od środka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktos ma manuala jak wyciagnac lampe ? mi tez lewy troche zmatowiał i wypadalo by sie tym zajac....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można oddzielić sam klosz przy rozkręconej  lampie. Żeby wymiotować lampę trzeba zdjąć grila i listę pod nią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się odkręcić klosza od lampy. Te dwa elementy są klejone i można je rozkleić samodzielnie - np poprzez nagrzanie ich w piekarniku. Ja tego nigdy nie robiłem i uznałem że jest to zbyt ryzykowne więc oddałem to w ręce specjalistów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się udało rozdzielić w mojej rozbitej lampie i w drugiej angielskiej w której podmieniłem odbłyśnik. Trzeba to zrobić ostrożnie tam jest taka lepka uszczelka, nie podgrzewałem ale ten zabieg może pomóc. Cały czas mówimy o Foresterze druga generacja przed liftem:). Tak to wygląda;

IMG_20180217_132904.jpg

IMG_20180218_173529.jpg

IMG_20180218_173621.jpg

IMG_20180218_173634.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój pierwszy wpis,więc pozdrawiam wszystkich serdecznie. Temat przerabiałem w moim SG 2003r.- opowiem. Lampę da się całkiem łatwo rozdzielić podgrzewając klej suszarką do włosów lub opalarką (ostrożnie!) i krok za krokiem oddzielając klosz od obudowy. Klosz można wypolerować,mój był całkiem zmatowiały i porysowany. Używałem papieru ściernego o gradacji 2500 a potem Lampdoctor (taki zestaw do polerowania lamp),nie pamiętam jakiej marki. Trzy dni cierpliwej pracy i klosz (prawie) jak nowy :rolleyes:. Za pierwszym razem skleiłem na silikon i...porażka-nieszczelny reflektor,wiecznie zaparowany. Potem kupiłem klej "Sikalastomer 710" (na allegro)-specjalny klej używany również do klejenia reflektorów właśnie-działa. Reflektor wygląda bardzo dobrze. Można! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mój pierwszy wpis,więc pozdrawiam wszystkich serdecznie. Temat przerabiałem w moim SG 2003r.- opowiem. Lampę da się całkiem łatwo rozdzielić podgrzewając klej suszarką do włosów lub opalarką (ostrożnie!) i krok za krokiem oddzielając klosz od obudowy. Klosz można wypolerować,mój był całkiem zmatowiały i porysowany. Używałem papieru ściernego o gradacji 2500 a potem Lampdoctor (taki zestaw do polerowania lamp),nie pamiętam jakiej marki. Trzy dni cierpliwej pracy i klosz (prawie) jak nowy :rolleyes:. Za pierwszym razem skleiłem na silikon i...porażka-nieszczelny reflektor,wiecznie zaparowany. Potem kupiłem klej "Sikalastomer 710" (na allegro)-specjalny klej używany również do klejenia reflektorów właśnie-działa. Reflektor wygląda bardzo dobrze. Można!
Potwierdzam suszarka i sikalastometr 710. Kiedys przerabialem lampy w yarisie i super skleiło po uprzednim wyczyszczeniu ze starego kleju i odtłuszczeniu. :)

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klosze można polerować od wewnątrz i od zewnątrz. Po takim zabiegu należy je zabezpieczyć odpowiednim specyfikiem. Ogólnie po pełnej regeneracji lampy wyglądają jak z pudełka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klosze można polerować od wewnątrz i od zewnątrz. Po takim zabiegu należy je zabezpieczyć odpowiednim specyfikiem. Ogólnie po pełnej regeneracji lampy wyglądają jak z pudełka
Na alledrogo jest gotowy klar-spray specjalnie do lamp lakier + utwardzacz.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oooo, i o takie odpowiedzi mi chodziło, dziękuję, kupuję z RHD :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat w Forku MY 06. koszt zakupu klosza to 360 zł + 100 zł klejenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, diamond napisał:

Przerabiałem temat w Forku MY 06. koszt zakupu klosza to 360 zł + 100 zł klejenie

Gdzie kupileś klosz? Bo w aso tylko cała lampa, ale do forka III

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, owad napisał:

 

Gdzie kupileś klosz? Bo w aso tylko cała lampa, ale do forka III

Kupiłem w ASO. Pisz na priva 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Polecam pomalowanie klosza zarówno od srodka jak i zewnątrz lakierem. przetestowałem u siebie około 2 lata temu jak i kolegi w sg po lift. Efekty takie ze klosz jak nowy. Kolega miał w stanie takim, że nadawał się tylko na śmietnik. Całkowie matowy, żółty. Oczywiście papier o gradacji 800 przed malowaniem, tak by usunąć warstwę utlenioną. Na początku miałem obawy co do pomalowania od środka i sam tego nie zrobiłem. Kolega i tak spisał lampy na straty, wiec był królikiem doświadczalnym i o dziwo juz od roku nic nie odpada pęka załamuje sie.

 

https://jaktozrobilemwgarazu.pl/regeneracja-lamp-samochodowych/

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, jestem po robocie...

1. Zakup lampy UK, polerowanie jej klosza, demontaż klosza... kilka wkrętów, dwie sprężyste blaszki, kilka zaczepów, i rozklejenie na siłę i na zimno, przez systematyczne podważanie wkrętakiem, dokładne umycie klosza z usunięciem resztek masy uszczelniającej (tylko na kloszu) i odtłuszczenie.

2. Demontaż z auta lampy z uszkodzonym kloszem... odbicie atrapy, listwy pod reflektorem i trzech wkrętów reflektora (nasadka 10).

3. Demontaż klosza jak pkt.1, pęknięty klosz na śmietnik.

4. Montaż klosza UK w odwrotnej kolejności NA STARĄ MASĘ uszczelniającą do mojej dotychczasowej lampy. BTW Zastanawiałem się nad dokładnym oczyszczeniem obudowy lampy ze starej masy i montaż na butyl, ale po obejrzeniu stanu tej masy uznałem, że nie warto. Uchwyty i wkręty trzymają, choć jeden przy demontażu stracił gwintowaną tulejkę, masa też dała radę - delikatnie ją przemieściłem w obudowie, aby nowy klosz nie wchodził w kształt odciśnięty po starym kloszu. Lampa jest szczelna i od razu gotowa do montażu. 

5. Montaż w aucie i porównanie z lampą obok... trzeba polerować drugą!

6. Szlifierka kątowa oscylacyjna, benzyna ekstrakcyjna,woda, papiery 800 -> 1500 -> 2000 -> gąbka do polerowania z pastą.

7. Obie lampy jak nowe, prawie, bo w obu kloszach widać zmiany w strukturze tworzywa spowodowane wysoką temperaturą i kamykami, ale to widać tylko z bliska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×