_ONE_ Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Klosz reflektora, jak zdecydowana większość, mam plastykowy. Widzę zaczepy, czyli teoretycznie da się zdemontować i wymienić. Od jakiegoś czasu jeżdżę z pękniętym dookoła kloszem, praktycznie nie przeszkadza w snopie światła, ale lampa bardziej paruje. Na alledrogo widzę sporo dawców, reflektorów z UK... Czy ktoś już przerabiał ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekmok Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Podpinam się pod temat. U mnie lekko matowieją, ale chyba dzieje się to wewnątrz w strukturze tworzywa, bo szlif nic nie pomógł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wujekkoko Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 W Cześć. Można podmienić w angliku sam odblask na europejski. Robiłem to u siebie Forek 2.0X 2004. Kilka zaczepów i wkrętów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 W dniu 15.02.2018 o 10:47, marekmok napisał: Podpinam się pod temat. U mnie lekko matowieją, ale chyba dzieje się to wewnątrz w strukturze tworzywa, bo szlif nic nie pomógł Można wypolerować od środka. Są firmy które się tym zajmują. Daje to efekt nowych reflektorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavca Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 15 godzin temu, Wujekkoko napisał: W Cześć. Można podmienić w angliku sam odblask na europejski. Robiłem to u siebie Forek 2.0X 2004. Kilka zaczepów i wkrętów. Znaczy klosz od lampy można odkręcić, żeby wypolerować od środka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siidu Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Ktos ma manuala jak wyciagnac lampe ? mi tez lewy troche zmatowiał i wypadalo by sie tym zajac.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wujekkoko Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Można oddzielić sam klosz przy rozkręconej lampie. Żeby wymiotować lampę trzeba zdjąć grila i listę pod nią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Nie da się odkręcić klosza od lampy. Te dwa elementy są klejone i można je rozkleić samodzielnie - np poprzez nagrzanie ich w piekarniku. Ja tego nigdy nie robiłem i uznałem że jest to zbyt ryzykowne więc oddałem to w ręce specjalistów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wujekkoko Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Mnie się udało rozdzielić w mojej rozbitej lampie i w drugiej angielskiej w której podmieniłem odbłyśnik. Trzeba to zrobić ostrożnie tam jest taka lepka uszczelka, nie podgrzewałem ale ten zabieg może pomóc. Cały czas mówimy o Foresterze druga generacja przed liftem. Tak to wygląda; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gr_bass Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Witam. Mój pierwszy wpis,więc pozdrawiam wszystkich serdecznie. Temat przerabiałem w moim SG 2003r.- opowiem. Lampę da się całkiem łatwo rozdzielić podgrzewając klej suszarką do włosów lub opalarką (ostrożnie!) i krok za krokiem oddzielając klosz od obudowy. Klosz można wypolerować,mój był całkiem zmatowiały i porysowany. Używałem papieru ściernego o gradacji 2500 a potem Lampdoctor (taki zestaw do polerowania lamp),nie pamiętam jakiej marki. Trzy dni cierpliwej pracy i klosz (prawie) jak nowy . Za pierwszym razem skleiłem na silikon i...porażka-nieszczelny reflektor,wiecznie zaparowany. Potem kupiłem klej "Sikalastomer 710" (na allegro)-specjalny klej używany również do klejenia reflektorów właśnie-działa. Reflektor wygląda bardzo dobrze. Można! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rześki Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Witam. Mój pierwszy wpis,więc pozdrawiam wszystkich serdecznie. Temat przerabiałem w moim SG 2003r.- opowiem. Lampę da się całkiem łatwo rozdzielić podgrzewając klej suszarką do włosów lub opalarką (ostrożnie!) i krok za krokiem oddzielając klosz od obudowy. Klosz można wypolerować,mój był całkiem zmatowiały i porysowany. Używałem papieru ściernego o gradacji 2500 a potem Lampdoctor (taki zestaw do polerowania lamp),nie pamiętam jakiej marki. Trzy dni cierpliwej pracy i klosz (prawie) jak nowy . Za pierwszym razem skleiłem na silikon i...porażka-nieszczelny reflektor,wiecznie zaparowany. Potem kupiłem klej "Sikalastomer 710" (na allegro)-specjalny klej używany również do klejenia reflektorów właśnie-działa. Reflektor wygląda bardzo dobrze. Można! Potwierdzam suszarka i sikalastometr 710. Kiedys przerabialem lampy w yarisie i super skleiło po uprzednim wyczyszczeniu ze starego kleju i odtłuszczeniu. Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Klosze można polerować od wewnątrz i od zewnątrz. Po takim zabiegu należy je zabezpieczyć odpowiednim specyfikiem. Ogólnie po pełnej regeneracji lampy wyglądają jak z pudełka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rześki Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Klosze można polerować od wewnątrz i od zewnątrz. Po takim zabiegu należy je zabezpieczyć odpowiednim specyfikiem. Ogólnie po pełnej regeneracji lampy wyglądają jak z pudełka Na alledrogo jest gotowy klar-spray specjalnie do lamp lakier + utwardzacz. Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Oooo, i o takie odpowiedzi mi chodziło, dziękuję, kupuję z RHD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Przerabiałem temat w Forku MY 06. koszt zakupu klosza to 360 zł + 100 zł klejenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Godzinę temu, diamond napisał: Przerabiałem temat w Forku MY 06. koszt zakupu klosza to 360 zł + 100 zł klejenie Gdzie kupileś klosz? Bo w aso tylko cała lampa, ale do forka III Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 1 godzinę temu, owad napisał: Gdzie kupileś klosz? Bo w aso tylko cała lampa, ale do forka III Kupiłem w ASO. Pisz na priva Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 hej Polecam pomalowanie klosza zarówno od srodka jak i zewnątrz lakierem. przetestowałem u siebie około 2 lata temu jak i kolegi w sg po lift. Efekty takie ze klosz jak nowy. Kolega miał w stanie takim, że nadawał się tylko na śmietnik. Całkowie matowy, żółty. Oczywiście papier o gradacji 800 przed malowaniem, tak by usunąć warstwę utlenioną. Na początku miałem obawy co do pomalowania od środka i sam tego nie zrobiłem. Kolega i tak spisał lampy na straty, wiec był królikiem doświadczalnym i o dziwo juz od roku nic nie odpada pęka załamuje sie. https://jaktozrobilemwgarazu.pl/regeneracja-lamp-samochodowych/ Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 No dobra, jestem po robocie... 1. Zakup lampy UK, polerowanie jej klosza, demontaż klosza... kilka wkrętów, dwie sprężyste blaszki, kilka zaczepów, i rozklejenie na siłę i na zimno, przez systematyczne podważanie wkrętakiem, dokładne umycie klosza z usunięciem resztek masy uszczelniającej (tylko na kloszu) i odtłuszczenie. 2. Demontaż z auta lampy z uszkodzonym kloszem... odbicie atrapy, listwy pod reflektorem i trzech wkrętów reflektora (nasadka 10). 3. Demontaż klosza jak pkt.1, pęknięty klosz na śmietnik. 4. Montaż klosza UK w odwrotnej kolejności NA STARĄ MASĘ uszczelniającą do mojej dotychczasowej lampy. BTW Zastanawiałem się nad dokładnym oczyszczeniem obudowy lampy ze starej masy i montaż na butyl, ale po obejrzeniu stanu tej masy uznałem, że nie warto. Uchwyty i wkręty trzymają, choć jeden przy demontażu stracił gwintowaną tulejkę, masa też dała radę - delikatnie ją przemieściłem w obudowie, aby nowy klosz nie wchodził w kształt odciśnięty po starym kloszu. Lampa jest szczelna i od razu gotowa do montażu. 5. Montaż w aucie i porównanie z lampą obok... trzeba polerować drugą! 6. Szlifierka kątowa oscylacyjna, benzyna ekstrakcyjna,woda, papiery 800 -> 1500 -> 2000 -> gąbka do polerowania z pastą. 7. Obie lampy jak nowe, prawie, bo w obu kloszach widać zmiany w strukturze tworzywa spowodowane wysoką temperaturą i kamykami, ale to widać tylko z bliska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmeal91 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Czy ktoś jeszcze może potwierdzić, że przełożenie głównego odbłyśnika z wersji EU do lampy UK sprawi, że lampa dobrze zaświeci na europejskim przeglądzie. Mam rozbitą lampę w Forku SG 2003 EU, w której przetrwał główny odbłyśnik. Zamierzam kupić UK i przełożyć odbłyśnik. Dostanie zamiennika lub używki lampy EU jest praktycznie niemożliwe. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 W dniu 11.02.2020 o 08:15, Kmeal91 napisał: przełożenie głównego odbłyśnika z wersji EU do lampy UK sprawi, że lampa dobrze zaświeci na europejskim przeglądzie Jeżeli nie pomylisz prawego z lewym to wszystko będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmeal91 Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Dzięki. To szukam od Anglika i przekładam. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_zxcq Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 W dniu 16.02.2018 o 21:08, Zachar napisał: Można wypolerować od środka. Są firmy które się tym zajmują. Daje to efekt nowych reflektorów W dniu 17.02.2018 o 11:54, pavca napisał: Znaczy klosz od lampy można odkręcić, żeby wypolerować od środka ? Przerabiałem temat reflektorów w moim SG, wypolerowanie zadziała tylko na krótko bo promienie UV niszczą strukturę plastiku (również wewnątrz) i problem powraca po około 6 miesiącach. Najlepiej zetrzeć papierem ściernym żółtą uszkodzoną warstwę klosza od wewnątrz i zewnątrz (papier 1500 -> 2000 -> 2500). Plastik będzie całkowicie mleczny i zmatowiony. Następnie stosujemy spray z lakierem bezbarwnym koniecznie z utwardzaczem. „Magic happens” w momencie malowania, plastik staje się przezroczysty jak woda. Reflektory wyglądają jak nowe, malowanie wystarcza na 3-4 lata spokojnie. Załączam fotkę. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Kordonski Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 W dniu 19.02.2020 o 23:29, Robert_zxcq napisał(a): Przerabiałem temat reflektorów w moim SG, wypolerowanie zadziała tylko na krótko bo promienie UV niszczą strukturę plastiku (również wewnątrz) i problem powraca po około 6 miesiącach. Najlepiej zetrzeć papierem ściernym żółtą uszkodzoną warstwę klosza od wewnątrz i zewnątrz (papier 1500 -> 2000 -> 2500). Plastik będzie całkowicie mleczny i zmatowiony. Następnie stosujemy spray z lakierem bezbarwnym koniecznie z utwardzaczem. „Magic happens” w momencie malowania, plastik staje się przezroczysty jak woda. Reflektory wyglądają jak nowe, malowanie wystarcza na 3-4 lata spokojnie. Załączam fotkę. Hej, odgrzewam temat po latach ;-) Mam do Ciebie pytanie jak przeprowadziłeś szlifowanie wewnątrz? Lampy w moim przedlifcie nie są gładkie w środku, mają takie wytłoczone linie biegnące poziomo, więc teoretycznie mogę szlifować tylko w płaszczyźnie poziomej lewa - prawa. Tak jak na tym zdjęciu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się