Skocz do zawartości

Wymiana samego klosza reflektora SG przed liftem...


_ONE_

Rekomendowane odpowiedzi

Klosz reflektora, jak zdecydowana większość,  mam plastykowy. Widzę zaczepy, czyli teoretycznie da się zdemontować i wymienić.

Od jakiegoś czasu jeżdżę z pękniętym dookoła kloszem, praktycznie nie przeszkadza w snopie światła, ale lampa bardziej paruje.

Na alledrogo widzę sporo dawców, reflektorów z UK... Czy ktoś już przerabiał ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2018 o 10:47, marekmok napisał:

Podpinam się pod temat. U mnie lekko matowieją, ale chyba dzieje się to wewnątrz w strukturze tworzywa, bo szlif nic nie pomógł :(

Można wypolerować od środka. Są firmy które się tym zajmują. Daje to efekt nowych reflektorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Wujekkoko napisał:

W

Cześć. Można podmienić w angliku sam odblask na europejski. Robiłem to u siebie Forek 2.0X 2004. Kilka zaczepów i wkrętów.

 

Znaczy klosz od lampy można odkręcić, żeby wypolerować od środka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się odkręcić klosza od lampy. Te dwa elementy są klejone i można je rozkleić samodzielnie - np poprzez nagrzanie ich w piekarniku. Ja tego nigdy nie robiłem i uznałem że jest to zbyt ryzykowne więc oddałem to w ręce specjalistów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się udało rozdzielić w mojej rozbitej lampie i w drugiej angielskiej w której podmieniłem odbłyśnik. Trzeba to zrobić ostrożnie tam jest taka lepka uszczelka, nie podgrzewałem ale ten zabieg może pomóc. Cały czas mówimy o Foresterze druga generacja przed liftem:). Tak to wygląda;

IMG_20180217_132904.jpg

IMG_20180218_173529.jpg

IMG_20180218_173621.jpg

IMG_20180218_173634.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój pierwszy wpis,więc pozdrawiam wszystkich serdecznie. Temat przerabiałem w moim SG 2003r.- opowiem. Lampę da się całkiem łatwo rozdzielić podgrzewając klej suszarką do włosów lub opalarką (ostrożnie!) i krok za krokiem oddzielając klosz od obudowy. Klosz można wypolerować,mój był całkiem zmatowiały i porysowany. Używałem papieru ściernego o gradacji 2500 a potem Lampdoctor (taki zestaw do polerowania lamp),nie pamiętam jakiej marki. Trzy dni cierpliwej pracy i klosz (prawie) jak nowy :rolleyes:. Za pierwszym razem skleiłem na silikon i...porażka-nieszczelny reflektor,wiecznie zaparowany. Potem kupiłem klej "Sikalastomer 710" (na allegro)-specjalny klej używany również do klejenia reflektorów właśnie-działa. Reflektor wygląda bardzo dobrze. Można! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój pierwszy wpis,więc pozdrawiam wszystkich serdecznie. Temat przerabiałem w moim SG 2003r.- opowiem. Lampę da się całkiem łatwo rozdzielić podgrzewając klej suszarką do włosów lub opalarką (ostrożnie!) i krok za krokiem oddzielając klosz od obudowy. Klosz można wypolerować,mój był całkiem zmatowiały i porysowany. Używałem papieru ściernego o gradacji 2500 a potem Lampdoctor (taki zestaw do polerowania lamp),nie pamiętam jakiej marki. Trzy dni cierpliwej pracy i klosz (prawie) jak nowy :rolleyes:. Za pierwszym razem skleiłem na silikon i...porażka-nieszczelny reflektor,wiecznie zaparowany. Potem kupiłem klej "Sikalastomer 710" (na allegro)-specjalny klej używany również do klejenia reflektorów właśnie-działa. Reflektor wygląda bardzo dobrze. Można!
Potwierdzam suszarka i sikalastometr 710. Kiedys przerabialem lampy w yarisie i super skleiło po uprzednim wyczyszczeniu ze starego kleju i odtłuszczeniu. :)

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klosze można polerować od wewnątrz i od zewnątrz. Po takim zabiegu należy je zabezpieczyć odpowiednim specyfikiem. Ogólnie po pełnej regeneracji lampy wyglądają jak z pudełka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klosze można polerować od wewnątrz i od zewnątrz. Po takim zabiegu należy je zabezpieczyć odpowiednim specyfikiem. Ogólnie po pełnej regeneracji lampy wyglądają jak z pudełka
Na alledrogo jest gotowy klar-spray specjalnie do lamp lakier + utwardzacz.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Polecam pomalowanie klosza zarówno od srodka jak i zewnątrz lakierem. przetestowałem u siebie około 2 lata temu jak i kolegi w sg po lift. Efekty takie ze klosz jak nowy. Kolega miał w stanie takim, że nadawał się tylko na śmietnik. Całkowie matowy, żółty. Oczywiście papier o gradacji 800 przed malowaniem, tak by usunąć warstwę utlenioną. Na początku miałem obawy co do pomalowania od środka i sam tego nie zrobiłem. Kolega i tak spisał lampy na straty, wiec był królikiem doświadczalnym i o dziwo juz od roku nic nie odpada pęka załamuje sie.

 

https://jaktozrobilemwgarazu.pl/regeneracja-lamp-samochodowych/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobra, jestem po robocie...

1. Zakup lampy UK, polerowanie jej klosza, demontaż klosza... kilka wkrętów, dwie sprężyste blaszki, kilka zaczepów, i rozklejenie na siłę i na zimno, przez systematyczne podważanie wkrętakiem, dokładne umycie klosza z usunięciem resztek masy uszczelniającej (tylko na kloszu) i odtłuszczenie.

2. Demontaż z auta lampy z uszkodzonym kloszem... odbicie atrapy, listwy pod reflektorem i trzech wkrętów reflektora (nasadka 10).

3. Demontaż klosza jak pkt.1, pęknięty klosz na śmietnik.

4. Montaż klosza UK w odwrotnej kolejności NA STARĄ MASĘ uszczelniającą do mojej dotychczasowej lampy. BTW Zastanawiałem się nad dokładnym oczyszczeniem obudowy lampy ze starej masy i montaż na butyl, ale po obejrzeniu stanu tej masy uznałem, że nie warto. Uchwyty i wkręty trzymają, choć jeden przy demontażu stracił gwintowaną tulejkę, masa też dała radę - delikatnie ją przemieściłem w obudowie, aby nowy klosz nie wchodził w kształt odciśnięty po starym kloszu. Lampa jest szczelna i od razu gotowa do montażu. 

5. Montaż w aucie i porównanie z lampą obok... trzeba polerować drugą!

6. Szlifierka kątowa oscylacyjna, benzyna ekstrakcyjna,woda, papiery 800 -> 1500 -> 2000 -> gąbka do polerowania z pastą.

7. Obie lampy jak nowe, prawie, bo w obu kloszach widać zmiany w strukturze tworzywa spowodowane wysoką temperaturą i kamykami, ale to widać tylko z bliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ktoś jeszcze może potwierdzić, że przełożenie głównego odbłyśnika z wersji EU do lampy UK sprawi, że lampa dobrze zaświeci na europejskim przeglądzie. Mam rozbitą lampę w Forku SG 2003 EU, w której przetrwał główny odbłyśnik. Zamierzam kupić UK i przełożyć odbłyśnik. Dostanie zamiennika lub używki lampy EU jest praktycznie niemożliwe. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2018 o 21:08, Zachar napisał:

Można wypolerować od środka. Są firmy które się tym zajmują. Daje to efekt nowych reflektorów

 

W dniu 17.02.2018 o 11:54, pavca napisał:

 

Znaczy klosz od lampy można odkręcić, żeby wypolerować od środka ?

 

Przerabiałem temat reflektorów w moim SG, wypolerowanie zadziała tylko na krótko bo promienie UV niszczą strukturę plastiku (również wewnątrz) i problem powraca po około 6 miesiącach. Najlepiej zetrzeć papierem ściernym żółtą uszkodzoną warstwę klosza od wewnątrz i zewnątrz (papier 1500 -> 2000 -> 2500). Plastik będzie całkowicie mleczny i zmatowiony. Następnie stosujemy spray z lakierem bezbarwnym koniecznie z utwardzaczem. „Magic happens” w momencie malowania, plastik staje się przezroczysty jak woda. Reflektory wyglądają jak nowe, malowanie wystarcza na 3-4 lata spokojnie.

Załączam fotkę.

69EE596D-C737-40EA-927A-6F8E083D676C.jpeg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 19.02.2020 o 23:29, Robert_zxcq napisał(a):

 

 

Przerabiałem temat reflektorów w moim SG, wypolerowanie zadziała tylko na krótko bo promienie UV niszczą strukturę plastiku (również wewnątrz) i problem powraca po około 6 miesiącach. Najlepiej zetrzeć papierem ściernym żółtą uszkodzoną warstwę klosza od wewnątrz i zewnątrz (papier 1500 -> 2000 -> 2500). Plastik będzie całkowicie mleczny i zmatowiony. Następnie stosujemy spray z lakierem bezbarwnym koniecznie z utwardzaczem. „Magic happens” w momencie malowania, plastik staje się przezroczysty jak woda. Reflektory wyglądają jak nowe, malowanie wystarcza na 3-4 lata spokojnie.

Załączam fotkę.

69EE596D-C737-40EA-927A-6F8E083D676C.jpeg

Hej, odgrzewam temat po latach ;-) Mam do Ciebie pytanie jak przeprowadziłeś szlifowanie wewnątrz? Lampy w moim przedlifcie nie są gładkie w środku, mają takie wytłoczone linie biegnące poziomo, więc teoretycznie mogę szlifować tylko w płaszczyźnie poziomej lewa - prawa. Tak jak na tym zdjęciu: 

Screenshot 2023-11-06 at 18.03.01.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...