Jump to content
uxon

WRX GD Cieknace zaciski tylne

Recommended Posts

Okazalo sie, ze oba tylne zaciski w moim wrxie popuszczaja plyn hamulcowy (chodzi o zaciski z wersji europejskiej 2004, czyli z zestawu gdzie z przodu jest czterotloczek). Czy przy cieknieciu te zaciski da sie skutecznie regenerowac? Jesli tak, to co trzeba wymienic i jaki jest tego koszt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, można regenerować i to nawet samemu pod warunkiem, że posiadasz zestaw naprawczy.. Sa dwie opcje : wymienić same uszczelniacze w obudowie zacisku w miejscu gdzie pracuje tłoczek pod warunkiem, że tłoczki nie są wytarte , nie noszą śladów głębokich rys i że uda Ci się bezpiecznie bez uszkodzenia wyjąc gumki ochronne. Druga opcja ta droższa wymiana uszczelniaczy gumek ochronnych i tłoczków. Koszty: w zależności czy na zamiennikach czy  oryginałach możesz sprawdzić u przedstawicieli oferujących części do tego typu aut. Dla przykładu do STI same uszczelniacze tłoczków+osłony gumowe tłoczków na oś tylna to koszt: 359,47 nr zestawu 26697FE000. Przy demontażu osłonek gumowych nie wyrywaj ich na siłę tylko użyj specjalnie do tego celu zrobionego otworu technologicznego przy gnieździe osłonki w który włóż cienki twardy szpikulec i delikatnie podważ osłonkę.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto także obejrzeć same zaciski. Też mogą mieć wżery, lub rzadziej "progi". Jeżeli zdarzy się, że tłoczysko z uszczelką pracują w pewnym stałym miejscu, to może dojść do wyrobienia cylindra. Mało prawdopodobne, ale jak się żongluje tarczami i klockami, może się zdarzyć. Raz tak miałem w zacisku fiatowskim. Oring przechodząc przez próg popuszcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie gadalem wlasnie z gosciem z warsztatu i powiedzial mi, ze wyglada jakby zacisk ciekl nie na tloczkach, tylko na "polowkach" - cokolwiek to znaczy, i ze zaden zestaw reperaturek nie ma w sobie elementow ktore tam by mialy wejsc. Ma zaciski wyciagnac na stol, zeby to jeszcze potwierdzic. Co o tym myslicie? Rzeczywiscie moga tam byc jakies uszczelnieniea nie do dostania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam raczej będą zwykłe oringi. Nie rozbierałem zacisków na pół aleraczej tak będzie.  Dopasować nowy oring i będzie działać. Przypadłość bardzo rzadka bo jeśli nie były rozkręcane kiedyś to powinny trzymać dożywotnio no ale różnie bywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...