Jump to content
BeQuiet

Legacy III 2.0 bulgot

Recommended Posts

Witam, wiem, że już jest temat zbiorczy odnośnie bulgotu jednak chciałem zapytać, w moim legacy mam zamontowany kolektor różnoodległościowy oraz wydech końcowy MG motorsport i słychać bulgot jednak nie jest to, to samo co np. tutaj: 

 

 

Czy da się w Legacy osiągnąć taki dźwięk? U mnie w środku nie słychać zabardzo bulgotu chyba, że przy otwartym oknie. W załączniku przesyłam jak to brzmi przed zrobieniem kolektora i po tej operacji. Czy przy takim kolektorze bulgot byłby wyraźniejszy? https://www.olx.pl/oferta/kolektor-wydechowy-roznoodleglosciowy-subaru-impreza-forester-borla-CID5-IDlHeHE.html#711402cce7

 

Dźwięk przed zrobienie kolektora:video-1518306981.mp4

Oraz po przeróbce:video-1501522618.mp4 , video-1501522618.mp4

 

20107615_10209787398429618_2064522878_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli to zdjecie przedstawia Twoj kolektor, to nie jest przerobka na roznoodleglosciowy, tylko pozbycie sie katalizatora ;)

Musi to byc zrobione tak, aby do miejsca polaczenia sie ramion kolektora byla co najmniej 2 krotna roznica w ich dlugosci.

Chodzi o to zeby spaliny w jednym z ramion, mialy 2 razy dluzsza droge do miejsca spotkania sie ze spalinami z drugiego ramienia.

Bulgotu identycznego jak w turbo nie uzyskasz nigdy, ale tak, ten typ kolektora z olx da efekt bulgotu.

Edited by pajac_am

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym, że wbrew opisowi z OLX kolektor różnoodległościowy nie poprawia osiągów... w zasadzie to nawet powinien je nieco pogorszyć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam róznoodległościowy tylko nie taki borla 

received_10209802100517161.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nie chodzi o to czy borla, czy nie. Tylko o to, ze w Twoim kolektorze nie ma znaczacej roznicy w dlugosci ramion i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale po tej przeróbce pojawił sie bulgot, na filmikach słychać różnice. Tylko nasuwa mi sie pytanie czy jesli ta roznica miedzy ramionami bylaby wieksza to efekt bylby lepszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulgot będzie, ja mam kolektor z legacy I na którym jest mała różnica ramion i bulgocze, teraz kupiłem taki jak ten z olx, jak się trochę pogoda poprawi będę go montował ciekawy jestem czy zmieni się dźwięk a może trochę się osiągi poprawią bo ten z legacy zamula trochę w porównaniu do oryginału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie o takie coś mi chodzi bo u mnie też jest mała różnica ramion, daj znać Jak założysz u siebie jakie są efekty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zamontuje to napisze napewno tylko to może chwile potrwać bo nie mam garażu i czekam na lepszą pogode.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Maniek95 napisał:

a może trochę się osiągi poprawią

Nie poprawią, inaczej by nie montowali teraz o równej długości ramion.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, aflinta napisał:

Nie poprawią, inaczej by nie montowali teraz o równej długości ramion.

Licze  że na tym na wzór borli będzie lepiej niż na tym od legacy I. Jak zamontuje to się dowiem.

Edited by Maniek95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam zupełnie inaczej kolektor zbudowany i wg opinii kolegów z forum brzmi prawie jak Sti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, thomson0073 napisał:

Ja mam zupełnie inaczej kolektor zbudowany i wg opinii kolegów z forum brzmi prawie jak Sti. :)

Wyślesz fotkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tylko musze mieć wolny dzień i odkręcić płytę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ładnie troche się rózni od mojego, a masz cos jeszcze oprocz koncowko wydechu i kolektora? Ja mam wycięty katalizator 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W materii katalizatorów to są dwie sprzeczne szkoły: otwocka i falenicka. Ta pierwsza mówi (poniekąd logicznie), że każda restrykcja na wydechu obniża osiągi. To się sprawdza w silnikach z turbo. W NA już nie koniecznie. I tu do głosu dochodzą nauki szkoły falenickiej (na których ja jestem wychowany), mówiące że "ktoś to policzył żeby działało dobrze". Często jest tak, że silnik wolnossący po usunięciu kata zamula. Szczególnie w niskich i średnich zakresach. Pomijam tu wszelkie błędy ECU i tryby awaryjne, które mogą się uaktywnić po tym jak sonda (sondy?) stwierdzą "za duży przeciąg" w układzie wydechowym. Wrażenie jest, że wóz jest szybszy, bo staje się z reguły głośniejszy. Czasem nawet bardzo. Sam kiedyś wywaliłem kata w Daihatsu i dosłownie na drugi dzień wstawiłem go na powrót. I poprzysiągłem sobie, że nigdy więcej tego nie zrobię w aucie NA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.02.2018 o 10:25, BeQuiet napisał:

No ładnie troche się rózni od mojego, a masz cos jeszcze oprocz koncowko wydechu i kolektora? Ja mam wycięty katalizator 

Schylę się jutro pod gablote i fotkę cykne. Ale nie robiłem tzw. "przelotu" właśnie z tego powodu o którym napisał @DETT. Druga sprawa jest taka, że dźwięk Subaru jest przyjemny, co nie podlega dyskusji. Ale wg mnie jak jest za głośno to też zacznie drażnić. Siostra ma w Imprezie 1.6 przelot i końcowy podobny do mojego, kolektor ori i owszem jest fajnie ale dużo głośniej niż u mnie. Dłuższa trasa i migrena gwarantowana, na krótkich dystansach fajnie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...