Jump to content
Sign in to follow this  
uxon

WRX GD Wymiana przewodow odmy/podcisnienia - na jakie

Recommended Posts

Przy okazji szukania zapachu benzyny pod maska, okazało sie, ze musze sciagnac kolektor dolotowy. Jak juz kolektor jest na stole, to warsztat zaleca wymienic wszystkie przewody odmy (i moze podcisnienia), ktore sa twarde jak kamien.

Czy polecacie jakies konkretne wezyki, tak zeby spelnialy dobrze swoja role? Co myslicie o wezach silikonowych w zestawach, jakis polecsny producent? Jakies gumowe zamienniki? Czy tylko oem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie mam troszkę silikonów i jest ok.

Brałem w zeszłym roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąd brałeś i po ile? Jaki producent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brałem lekko używane od jakiegoś koleszki z forum. 200 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, uxon napisał:

Czy taki zestaw jest wart zastanaowienia:

http://allegro.pl/przewody-silikonowe-wody-subaru-impreza-wrx-sti-i6712231700.html

I czy sa w nim wezyki, ktore wchodza w sklad odmy? Ktos kto to montowal, moglby napisac, ktory wezyk od czego dokladnie?

Mam ten zestaw. Generalnie nie mam do niego uwag, ale dwóch przewodów z zestawu nie wykorzystasz. Jeden jest za wąski (ten najmniejszy pod kątem 90st) a drugi od serwa nie ma w środku tej pastylki (chyba, że uda Ci się przełożyć). reszta jest spoko są grube i porządne.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SOpEL

Sam to zakladales? Moglbys zaznaczyc na diagramie, ktore wezyki z diagramu whodza w sklad tego zestawu?

571494908202.png

Edited by uxon

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.02.2018 o 15:49, uxon napisał:

@SOpEL

Sam to zakladales? Moglbys zaznaczyc na diagramie, ktore wezyki z diagramu whodza w sklad tego zestawu?

Tak, sam zakładałem. Muszę zerknąć w samochodzie to Ci potem to rozpiszę. Zrobię Ci też fotę jak to wygląda pod maską u mnie, ale to pod wieczór będę mógł dopiero wysłać tu. 

 

EDIT:

Obawiam się, że z tego rysunku tylko 3 przewody są wymieniane. Reszta jak widzisz na zdjęciach.

przewody.jpg

27990517_10213792566080622_1939775327_o.jpg

28034688_10213792566400630_1663171854_o.jpg

27990169_10213792566640636_1795222536_o.jpg

Edited by SOpEL
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Sopel za info.

 

Dostalem wskazowke, od jednego z uzytkownikow forum, ze przewodow tych nie wadto wymieniac, dopoki nie zaczynaja pekac/rozpadac sie w rekach. A twarde miekna na cieplym silniku.

 O o tym myslicie? Jakie u was byly powody wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, uxon napisał:

Dzieki Sopel za info.

 

Dostalem wskazowke, od jednego z uzytkownikow forum, ze przewodow tych nie wadto wymieniac, dopoki nie zaczynaja pekac/rozpadac sie w rekach. A twarde miekna na cieplym silniku.

 O o tym myslicie? Jakie u was byly powody wymiany?

ja musiałem wymienić główny wody i po prostu po doświadczeniach z tym zestawem z WRX'a postanowiłem kupić i od razu wymienić co się da bo większość to straszna skamielina była. Te przewody są grube, dobrej jakości dostępne normalnie na stronie "producenta" a raczej importera :P nie kosztują majątku, więc od razu pozamieniałem. Jak nic Tobie nie padło to możesz na razie odpuścić. Na pewno nic Ci to nie poprawi poza wyglądem :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie, tyle że w turbodziadku założyłem Samco (układ chłodzenia i przewody podciśnienia). Auto ma już 25 lat i nie chciałem czekać, aż po kolei zaczną pękać :)

Kupiłem markowe, bo bałem się chińczyków, chociaż sporo osób na forum chwali sobie te tanie, wybór zależy od fantazji właściciela i zasobności portfela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SOpEL a czy 10 i 5 to nie sa te elementy:

 

s-l1600.jpg

 

oraz czy ten element:

 

27990169_10213792566640636_1795222536_o.thumb.jpg.451cf62cd25adfec1ba0de941971bb74.jpg

 

to nie jest 6?

Edited by uxon

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 - jest od serwa i nie ma w sobie pastylki, więc albo ją wyjmiesz z poprzedniego przewodu albo bardzo się zdziwisz przy rozpędzeniu się i braku możliwości zahamowania :D 

5 - według mnie jest przewodem od zbiorniczka cieczy chłodzącej (pod tym zbiornikiem jest taki przewód wychodzacy) ale on jest za wąski, więc jak możesz go wykorzystać gdzie indziej to śmiało ;) 

10 - nie wiem czy to nie był ten przy turbinie co widać niebieski 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie interesują węże, które idą do i od turbiny od wody. Ten dolny w pancerzu termicznym.

 

Z tego co widzę to te zestawy to takie ozdobniki tylko ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem że podciśnień od turbo nie ruszasz? Bo jeśli tak to w jednym z przewodów jest pastylka wyrównawcza i trzeba ją przełożyć do silikonowego (bierz tylko dobry zestaw  oplotem),pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...