Skocz do zawartości

Pompa wspomagania kierownicy - wyrzuca olej


akel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś miesiąc temu po dłuższym postoju samochodu (ok dwa tygodnie) po odpaleniu silnika zauważyłem dziwny dźwięk, jakby szum płynu w jakiejś instalacji, po przejechaniu kilku zakrętów stwierdziłem, że ewidentnie coś nie jest w porządku z układem wspomagania kierownicy. Kiera ciężko chodziła, odgłosy przybierały na sile w trakcie kręcenia kółkiem - ciężko kręciło się do maksymalnego położenia, strasznie przy tym hałasując. Jednak "odkręcając" w drugą strone, znacznie łatwiej było osiągnąć skrajne położenie, by za chwile ponownie wywołaś głośny jęk pompy. Problem nie ustępuje w miare rozgrzewania się płynu w układzie (po przejechaniu 100km sytuacja wygląda praktycznie tak samo, jak na zimnym silniku). Pierwsza myśl - luźny pasek nic nie wniosła - pasek dobrze napięty, drugi pomysł - zbyt mała ilość płynu - również nie trafił. Natomiast przez ostatni tydzień po otworzeniu maski ukazują się wycieki oleju ze wspomagania przez górny dekielek zbiorniczka, teraz pojawia się pytanie: oznaki padającej pompy, czy jakaś mniejsza awaria?

2949.jpg

2947.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził na początek szczelność zasysającego węża. Nie wiem czy tak jest u ciebie ale na niektórych pompach  nawala oring który jest na złączce węża ssawnego. Może powietrze zasysa zamiast płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... teraz przez tydzień nie mam dostępu do samochodu, więc za jakiś czas będe mógł sprawdzić. Myślisz, że "lewe" powietrze mogłoby być powodem wyrzucania oleju? Kiedyś spotkałem się z taką bolączką w audi, gdy koła osiągały maksymalny skręt przy wysokich obrotach, tutaj jednak pompa poci się nawet na wolnych, przy wykonywaniu małego skrętu na postoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeszlej zimy moj legas stal 3,doby na maks mrozie (zdrowo ponizej 30 st, jak wsiadlem o 14 bylo 28 pod zerem). Zaraz po odpaleniu wlewka wyplul jakies 2-3 setki. Wiecej mu sie to nie zdarzylo nigdy. Stawiam ze gdzies w przewodach hytlo. Mode to jakis trop?

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2018 o 01:52, akel napisał:

Hmm... teraz przez tydzień nie mam dostępu do samochodu, więc za jakiś czas będe mógł sprawdzić. Myślisz, że "lewe" powietrze mogłoby być powodem wyrzucania oleju? Kiedyś spotkałem się z taką bolączką w audi, gdy koła osiągały maksymalny skręt przy wysokich obrotach, tutaj jednak pompa poci się nawet na wolnych, przy wykonywaniu małego skrętu na postoju...

Wydaje mi się ze moze tak być jak pompa zassie powietrze. Ten oring czesto pada.

 

Ale jak chcesz to zaczynaj od ceramizera ..... :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze magnetyzer doloz!

A na serio- co ma tam pomoc ceramizer poza zaklejeniem pompy?

Szedł bym raczej w stronę wymiany płynu na świeży i przedewszystkim zgodny że specyfikacja

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...