Jump to content

Pomoc przy zakupie Legacy


shepard
 Share

Recommended Posts

Cześć, jednym z samochodów, które biorę pod uwagę jest Subaru Legacy IV. Koniecznie sedan, 3.0, obojętnie automat czy manual, lift czy przedlift. Ile muszę przygotować +/- $$$? Nie licząc pakietu startowego. 20-23 wystarczy czy odpuścić w takiej kwocie. Wiadomo, że mogę kupić drogo i będzie gruzem, ale pytam tak orientacyjnie 1f603.png:D 
Jak wygląda regulacja zaworów w tym silniku? Rozumiem, że trzeba wyciągać silnik, tak? Jakie są +/- koszta, razem z robocizną? Na ile to starcza km? Nie będę montować LPG.

Jest coś szczególnego na co powinienem zwrócić uwagę w tym modelu, z tym silnikiem?
Jak wygląda sprawa z rdza?
Jak z dostępnością części typowo ekloatacyjne? Nie chciałbym czekać tygodni na części. Rozrząd jest na łańcuchu. Ile kosztuje jego wymiana, jeżeli poprzedni właściciel nie wymieniał?
To chyba tyle, liczę na Waszą pomoc!

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, shepard napisał:

Cześć, jednym z samochodów, które biorę pod uwagę jest Subaru Legacy IV. Koniecznie sedan, 3.0, obojętnie automat czy manual, lift czy przedlift. Ile muszę przygotować +/- $$$? Nie licząc pakietu startowego. 20-23 wystarczy czy odpuścić w takiej kwocie. Wiadomo, że mogę kupić drogo i będzie gruzem, ale pytam tak orientacyjnie 1f603.png:D 
Jak wygląda regulacja zaworów w tym silniku? Rozumiem, że trzeba wyciągać silnik, tak? Jakie są +/- koszta, razem z robocizną? Na ile to starcza km? Nie będę montować LPG.

Jest coś szczególnego na co powinienem zwrócić uwagę w tym modelu, z tym silnikiem?
Jak wygląda sprawa z rdza?
Jak z dostępnością części typowo ekloatacyjne? Nie chciałbym czekać tygodni na części. Rozrząd jest na łańcuchu. Ile kosztuje jego wymiana, jeżeli poprzedni właściciel nie wymieniał?
To chyba tyle, liczę na Waszą pomoc!

 Na początek polecam wątek chyba w miarę aktualny, na pewno sporo odpowiedzi na swoje pytania w nim znajdziesz, a później dopytasz o to, czego tam nie znalazłeś :)

 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, shepard napisał:

Jak wygląda regulacja zaworów w tym silniku? Rozumiem, że trzeba wyciągać silnik, tak?

Regulacja zaworów przy 200-250 kkm. Trzeba wyjąć silnik.

 

20 godzin temu, shepard napisał:

Jest coś szczególnego na co powinienem zwrócić uwagę w tym modelu, z tym silnikiem?

Przy zakupie sprawdzić czy nie ma bąbelków w zbiorniku wyrównawczym, czy się nie grzeje po szybszej jeździe,czy nie ma "mojonezu" bądź też "kawy z mlekiem" na korku od oleju. Może to oznaczać padniętą uszczelkę pod głowicą. UPG w tym silniku to koszt od 6k zł do nawet ponad 10k zł.

 

20 godzin temu, shepard napisał:

Jak wygląda sprawa z rdza?

Problemów raczej nie ma, przy zakupie zobaczyć czy nie ma jej przy uszczelce przedniej szyby u góry.

 

20 godzin temu, shepard napisał:

Jak z dostępnością części typowo ekloatacyjne?

Jest kilka sklepów zajmujących się sprzedażą części do Subaru. Warto wiedzieć że części nie należą do najtańszych.

 

20 godzin temu, shepard napisał:

Rozrząd jest na łańcuchu. Ile kosztuje jego wymiana, jeżeli poprzedni właściciel nie wymieniał?

Wymienia się go przy około 200-250 kkm choć zdarzają się przypadki przy 170 kkm.Koszt to około 3000 zł w nie ASO.

20 godzin temu, shepard napisał:

Nie licząc pakietu startowego. 20-23 wystarczy czy odpuścić w takiej kwocie. Wiadomo, że mogę kupić drogo i będzie gruzem, ale pytam tak orientacyjnie 

Za 23 możesz spróbować szukać H6 w automacie. Pamiętaj że kupując auto taniej najprawdopodobniej będziesz musiał więcej dołożyć w części:oczęści.Najlepiej szukać z polskiego salonu.

Edited by Oczkoo15
Link to comment
Share on other sites

Od czego zależy wywalenie UPG? Jest to powszechne w H6 czy spowodowane zaniedbaniem ze strony użytkownika? 
Jak się spisuje automat w tym aucie? Osiągi nawet z automatem mnie zadowolą, ale jak z awaryjnością? 
Ogólnie UPG ponoć coś koło 180000 km się może pojawić, generalnie problem powodują ponoć pozatykane brudem żeberka chłodnic. Ja w MTS usłyszałem, że UPG przy moich 250000 przebiegu to i tak dobry wynik.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.02.2018 o 11:00, raci napisał:

Ogólnie UPG ponoć coś koło 180000 km się może pojawić, generalnie problem powodują ponoć pozatykane brudem żeberka chłodnic. Ja w MTS usłyszałem, że UPG przy moich 250000 przebiegu to i tak dobry wynik.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
 

Strasznie szybko, nie spodziewałem się. Robiąc to lub mając papier po poprzednim właścicielu że UPG było robione, to mam spokój na kolejne +/- 180K? Rocznie robię jakieś 15k. 

Nie ukrywam, że kupując auto i w międzyczasie wyłożyć 6-10 tys na UPG to dla mnie po prostu za dużo, a gdzie jeszcze inne rzeczy. 

Coś czuję, że jeżeli wybiorę Subaru to wybór sercem, nie rozumem :D

 

Każdy silnik oprócz h6 oraz 2.5 Turbo ma ponad 9s do setki? Naprawdę są takie małe różnice między wszystkimi benzynami? Oprócz H6 oraz 2.5 Turbo, które jest najbardziej dynamiczny? 
Znalezienie h6 jednak nie będzie chyba proste :D

Edited by shepard
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...