Skocz do zawartości

Montaż TPMS w MY2010


havoc888

Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatniej awarii opony i jej nieodwracalnym zużyciu - nasuwa mi się pytanie - czy można zamontować oryginalny moduł TPMS do Forestera III 2.0. Z tego co widzę to są moduły do wersji US, tylko czy to będzie działało i jakie czujniki do tego, bo powinny być chyba nowe. Czy warto sobie zawracać tym głowę, czy lepiej zakupić cały komplet z modułem? Czy może ktoś przerabiał już taki temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie  wiem jak u  innych ale u mnie  TMPS w Subaru nie działa  tak jak w  innych markach tzn nie działa od  razu tylko z  dużym opóźnieniem. Przebijesz koło, zejdzie Ci z niego powietrze a Subarowskie TPMS  o  braku ciśnienia w oponie poinformuje Cie za 20km  z  chęcią bym wyłączył bo jest zwyczajnie nie przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu pchać sie w rozwiązania subaru 

są na rynku czujniki radiowe uniwersalne które może obsłużyć apka na telefonie. Nie rozumiem tylko po co to koledze skoro wprawny kierowca od  razu wyczuje i usłyszy spadek ciśnienia w oponie.

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujmę to tak - niektórzy uważają że pasy bezpieczeństwa też są niepotrzebne. Ja ostatnio miałem taką sytuację że powietrze uszło mi do zera na postoju, jak doszło do powrotu - noc, radio, droga polna - i po przejechaniu kilkuset metrów dopiero usłyszałem inne dźwieki niż wydają pasażerowie ;). Dopiero kolejnego dnia okazało się że opona na straty bo producent zastosował bardzo miękką gumę. Podsumowując koszt nowej opony porównywamny z kosztem systemu tpms. 

Znalazłem coś takiego Steelmate TP-05. Czy ktoś może używa lub używał? Podpina się to do wejścia AV w radio, zakładam że można podpiąć równolegle do kamerki, bo ona działa tylko na wstecznym, więc raczej sygnały nie będą się nakładały. Nie wiem jak z trwałością - zakładam że 3lata wytrzyma, a jak baterie się wyczerpią to chyba jakieś programowalne czujniki się montuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś miał oryginalny TPMS Subaru to nic by to nie pomogło. Ja też na flaku ruszyłem, jadę coś hałasuje ale to na asfalcie było, tpms nie zapalił się ale zatrzymałem się i zobaczyłem flaka. Po zmianie na dojazdówkę tpms poinformował mnie dopiero po jakiś 10 lub więcej kilometrach.

Jak masz zamiar coś montować to najpierw zapoznaj się jak to działa. Chciałbyś by po przekręceniu kluczyka mieć odczyt ciśnienia kół od razu, czyli czujniki w kołach by musiały 24h/na dobę wysyłać sygnał radiowy - jak długo bateria w czujnikach wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to komunikacja w TPMS jest dwukierunkowa, więc czujnik będzie w stanie uśpienia do momentu wysłania zapytania przez moduł. Nie wiem czy tak jest we wszystkich. Skoro każdy TPMS reagowałby po 10km to mijałoby się to celem. Oczywiście że chciałbym po przekręceniu kluczyka mieć ocztyt - to chyba jest oczywiste. Niech mnie ktoś oświeci że tak nie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W związku z tym że udało mi się zamontować czujniki ciśnienia w kołach, przesyłam zdjęcie jak to powinno się prezentować. Niestety prosta instrukcja podłączenia do radia fabrycznego z opcją kamerki nie sprawdza się. Generalnie Próba podłączenia pod Wtyczkę J901 kończy się na dylemacie podłączenia pod piny cam-det lub cam-sw, jeśli ktoś ma możliwość to prosiłbym o wyjaśnienie za co odpowiadają. Prawdopodobnie podłączę się pod wtyczkę video - P903, myslęże powinno automatycznie wykrywać sygnał. Tylko pewnie trzeba będzie zamówić tą wtyczkę z chin :). Czy ktoś ma podłaczone pod wejście video jakieś urzadzenie - chodzi mi czy automatycznie radio wykrywa sygnał?

IMG_20180418_164742.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2018 o 20:27, Karas napisał:

Nie  wiem jak u  innych ale u mnie  TMPS w Subaru nie działa  tak jak w  innych markach tzn nie działa od  razu tylko z  dużym opóźnieniem. Przebijesz koło, zejdzie Ci z niego powietrze a Subarowskie TPMS  o  braku ciśnienia w oponie poinformuje Cie za 20km  z  chęcią bym wyłączył bo jest zwyczajnie nie przydatne.

W zeszłym roku na Plejadach podczas oczekiwania na próbę sportowa zapaliła mi się kontrolka TPMS. Szlag szlag szlag! Wysiadam obczaić koła i zonk. Nie wiem z którego uchodzi, bo wszystkie wyglądają Ok. Syczenia nie słychać bo auto za autem na zderzaku, do tego załączające się kompresory od klimy itp. Z uwagi na to ze byliśmy na wąskiej leśnej dróżce nie było opcji zatrzymania się, bo bym wszystkich zablokował. Doturlalismy się (z 10 minut) do jakiegoś placyku. Wysiadam i cholera dalej nie wiem z którego koła mi uchodzi. Najbadziej podejrzane było lewe tylne. Już zacząłem wyciągać zapas po czym moja żona stwierdziła ze jej zdaniem syczenie dochodzi z lewego przedniego. Zorganizowałem jakaś wodę w butelce i polewając każde z kół rzeczywiście udało się zlokalizować dziurę w lewym przednim. Wniosek? U mnie w MY15 czujnik reaguje sprawnie. Z uwagi na to ze dziura nie byla duża, a my nie chcieliśmy się poddać, cały dzień pompowaliśmy oponę co jakieś 10 minut. Za każdym razem TPMS dawał znać w momencie, w którym dało jeszcze radę jechać. 

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa tak jak chciałem, ponieważ nie wiem jak zmusić radio do współpracy jednocześnie z kam na tej samej wtyczce J901. Obecnie zamówiłem wtyczkę  P903 12-pinową  i zamierzam podpiąć przez to wejście. A stan ciśnienia wywołuje się przyciskiem bezprzewodowym, . Poza tym jest w pełni programowalne - ustawia się ciśnienie minimalne i maksymalne, po przekroczeniu którego jest sygnał dźwiękowy (jest głośniczek). A i z tego co zaobserwowałem to czujniki są programowalne poprzez zmianę ciśnienia, więc można to zrobić samodzielnie. Jak mi się uda odpalić całość to z pewnością podzielę się tym ;). Jakby kogoś interesowało koszt to czujnik ok 473, wtyczka 34zł, więc koszt 1szt. opony.

Edytowane przez havoc888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kabelek doszedł wreszcie. Po podpięciu pojawiło się w menu dodatkowe źródło sygnału VTR. Aby wyświetkić obraz z TPMS, należy przełączyć na VTR. Nie działa to w 100% tak jak chciałem, ale uważam że i tak warte polecenia.

kabelek_subaru.png

Kabelek wpinamy w wolne wejście wideo 12-pinowe i łączymy zwykłym chinchem z komputerkiem tpmsu.  

Edytowane przez havoc888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeję kotleta żeby nie zakładać nowego tematu. Czy w forku 2010 us jest opcja wyłączenia TPMS? Nie mam czujników i irytuje mnie rażąca kontrolka na zegarach.

Edytowane przez ajarski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w wersji 2010, ale w wersji 2016 było już opisywane, wystarczy z czarnej taśmy do izolacji przewodów wyciąć kwadracik ok 1cm x 1cm i nakleić w miejsce świecącej się kontrolki, efekt taki, że jakby tej kontrolki TPMS nigdy tam nie było.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...