Jump to content

ECU V9


prezespolski
 Share

Recommended Posts

Cześć i czołem!

jestem posiadaczem Forestera sturbo 99r produkcji. Kiedyś podczas grzebania pod wykładziną zrobiłem fotkę sterownika silnika i dzisiaj naszło mnie na poszukanie info o tym ustrojstwie...
Z tego co znalazłem w internecie, to SF5 miały ECU o oznaczeniu 4W(MT) i 5W(AT). U mnie siedzi oznaczenie V9, które niby były montowane do wrx gf8. I teraz moje dwa pytania:
1. czy ECU można podmieniać i nic się ze sobą nie będzie gryzło(chodzi mi głównie o różnice w mechanice WRX a SF5)? 
2. czy jest jakaś opcja sprawdzenia, czy silnik nie był zmieniany?
Obecnie ładuje mi 0,6 w peak'u do 0,7. Na hamowni wykulało 184HP.

Pozdrawiam ;)

IMG_3272.JPG

Edited by prezespolski
Link to comment
Share on other sites

4W i 5W to sterowniki z mocniejszych wersji japońskich, a V9 to seryjny komputer z s-turbo i nie ma nic wspólnego z tym gc8. Fabrycznie podaje 0,55 bara ale jak masz np. odetkany wydech i średnio dokładny zegar to może pokazywać 0,6 do 0,7 w piku. Ten komp odcina przy realnych 0,8 bara.

 

Po wyglądzie silnika można mniej więcej określić czy pod maską jest to co ma być. Pokrywy głowic gładkie na 8 śrub? Turbinka TF035? IC prosty z przykręcanym do niego DV? Cewka zapłonowa bliżej lewej strony?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mirasek napisał:

4W i 5W to sterowniki z mocniejszych wersji japońskich, a V9 to seryjny komputer z s-turbo i nie ma nic wspólnego z tym gc8. Fabrycznie podaje 0,55 bara ale jak masz np. odetkany wydech i średnio dokładny zegar to może pokazywać 0,6 do 0,7 w piku. Ten komp odcina przy realnych 0,8 bara.

 

Po wyglądzie silnika można mniej więcej określić czy pod maską jest to co ma być. Pokrywy głowic gładkie na 8 śrub? Turbinka TF035? IC prosty z przykręcanym do niego DV? Cewka zapłonowa bliżej lewej strony?

Dzięki za obszerną wypowiedź. Zegar mam cyfrowy Depo. Pokrywy gładkie na 8 śrub, turbina mała, raczej seria. DV do IC bezpośrednio przykręcany. A cewka tak jak na zdjęciu poniżej:

20180131_113112.jpg

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, mirasek napisał:

Wygląda to po prostu na zdrową serię. Katalizatory posiadasz czy jest przelot? Masz może gdzieś ten wykres z hamowni, chętnie bym zobaczył.

Mam tylko jeden katalizator zaraz za turbiną, na środku wszystko wycięte. Niestety nie mogę znaleźć na szybko, wrzucę jak odkopię. 

 

 

4 godziny temu, respect napisał:

hamownie nieraz są optymistyczne , Jakiś blow off tam masz.

ano właśnie, ale nawet jak zdrowa seria to i tak jest dobrze :). BOV muszę wypiep***ć, większe spalanie to jedno ale i szarpie często przy gwałtownym odpuszczeniu gazu i jego dodaniu po pięknym "pssss" , no cóż... coś za coś :P

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, prezespolski napisał:

szarpie często przy gwałtownym odpuszczeniu gazu

 

Sprawdź czujnik biegu jałowego w skrzyni ;) 

 

Co do hamowni, może być optymistyczna ale +15hp to nie jest nic nadzwyczajnego w sprawnym s-turbo z udrożnionym wydechem.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, mirasek napisał:

 

Sprawdź czujnik biegu jałowego w skrzyni ;) 

 

Co do hamowni, może być optymistyczna ale +15hp to nie jest nic nadzwyczajnego w sprawnym s-turbo z udrożnionym wydechem.

Jest jakiś trop, sprawdzę na dniach i dam znać! Ponowne dzięki ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...