Skocz do zawartości

ECU V9


prezespolski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem!

jestem posiadaczem Forestera sturbo 99r produkcji. Kiedyś podczas grzebania pod wykładziną zrobiłem fotkę sterownika silnika i dzisiaj naszło mnie na poszukanie info o tym ustrojstwie...
Z tego co znalazłem w internecie, to SF5 miały ECU o oznaczeniu 4W(MT) i 5W(AT). U mnie siedzi oznaczenie V9, które niby były montowane do wrx gf8. I teraz moje dwa pytania:
1. czy ECU można podmieniać i nic się ze sobą nie będzie gryzło(chodzi mi głównie o różnice w mechanice WRX a SF5)? 
2. czy jest jakaś opcja sprawdzenia, czy silnik nie był zmieniany?
Obecnie ładuje mi 0,6 w peak'u do 0,7. Na hamowni wykulało 184HP.

Pozdrawiam ;)

IMG_3272.JPG

Edytowane przez prezespolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4W i 5W to sterowniki z mocniejszych wersji japońskich, a V9 to seryjny komputer z s-turbo i nie ma nic wspólnego z tym gc8. Fabrycznie podaje 0,55 bara ale jak masz np. odetkany wydech i średnio dokładny zegar to może pokazywać 0,6 do 0,7 w piku. Ten komp odcina przy realnych 0,8 bara.

 

Po wyglądzie silnika można mniej więcej określić czy pod maską jest to co ma być. Pokrywy głowic gładkie na 8 śrub? Turbinka TF035? IC prosty z przykręcanym do niego DV? Cewka zapłonowa bliżej lewej strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirasek napisał:

4W i 5W to sterowniki z mocniejszych wersji japońskich, a V9 to seryjny komputer z s-turbo i nie ma nic wspólnego z tym gc8. Fabrycznie podaje 0,55 bara ale jak masz np. odetkany wydech i średnio dokładny zegar to może pokazywać 0,6 do 0,7 w piku. Ten komp odcina przy realnych 0,8 bara.

 

Po wyglądzie silnika można mniej więcej określić czy pod maską jest to co ma być. Pokrywy głowic gładkie na 8 śrub? Turbinka TF035? IC prosty z przykręcanym do niego DV? Cewka zapłonowa bliżej lewej strony?

Dzięki za obszerną wypowiedź. Zegar mam cyfrowy Depo. Pokrywy gładkie na 8 śrub, turbina mała, raczej seria. DV do IC bezpośrednio przykręcany. A cewka tak jak na zdjęciu poniżej:

20180131_113112.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mirasek napisał:

Wygląda to po prostu na zdrową serię. Katalizatory posiadasz czy jest przelot? Masz może gdzieś ten wykres z hamowni, chętnie bym zobaczył.

Mam tylko jeden katalizator zaraz za turbiną, na środku wszystko wycięte. Niestety nie mogę znaleźć na szybko, wrzucę jak odkopię. 

 

 

4 godziny temu, respect napisał:

hamownie nieraz są optymistyczne , Jakiś blow off tam masz.

ano właśnie, ale nawet jak zdrowa seria to i tak jest dobrze :). BOV muszę wypiep***ć, większe spalanie to jedno ale i szarpie często przy gwałtownym odpuszczeniu gazu i jego dodaniu po pięknym "pssss" , no cóż... coś za coś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, prezespolski napisał:

szarpie często przy gwałtownym odpuszczeniu gazu

 

Sprawdź czujnik biegu jałowego w skrzyni ;) 

 

Co do hamowni, może być optymistyczna ale +15hp to nie jest nic nadzwyczajnego w sprawnym s-turbo z udrożnionym wydechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mirasek napisał:

 

Sprawdź czujnik biegu jałowego w skrzyni ;) 

 

Co do hamowni, może być optymistyczna ale +15hp to nie jest nic nadzwyczajnego w sprawnym s-turbo z udrożnionym wydechem.

Jest jakiś trop, sprawdzę na dniach i dam znać! Ponowne dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...