Jump to content

Przegląd techniczny


Mixer555
 Share

Recommended Posts

Witam,

nie wiem czy dobry dział, jak coś to kosz.

Skończył mi się przegląd tech. w aucie, w tzw. międzyczasie po zakupie wskoczyła inst. LPG a auto nie przerejestrowałem na siebie bo nie chciało mi się 2 razu jeździć do WK.

Pojechałem na stacje diagnostyczną i tu zonk zmieniły się przepisy odnośnie LPG i bez wbitego gazu w dowód, nie zrobi przeglądu (wcześniej tj do 13.11.2017 dostawało się przegląd na kartce i ,można było jechać żeby wbili w WK).

Pytanie miał ktoś taką sytuację? bo teraz chyba WK nie wbije LPG do dowodu bez przeglądu i to jeszcze nie przerejestrowane a SD nie zrobi przeglądu bez wbitego LPG :) kosmos :) Czy na sali jest jakiś wujek dobra rada? będę wdzięczny za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Proponuję jechać lub zadzwonić i zapytać się u źródła, czyli w WK, tak nieoficjalnie. Życie nauczyło mnie, że co WK to inne interpretacje przepisów, więc to, co sprawdza się w jednym mieście wcale nie musi w innym. Smutne, ale prawdziwe.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Mixer555 napisał:

Pojechałem na stacje diagnostyczną i tu zonk zmieniły się przepisy odnośnie LPG i bez wbitego gazu w dowód, nie zrobi przeglądu

z tego co wiem to w tej materii nic się nie zmieniło, diagnosta sprawdza dane w DR i stan faktyczny, masz istotną rozbieżność i gość odmawia wykonania przeglądu.

Przegląd ''na kartce'' to się dostaje jak skończą się miejsca w DR, nie ma tu znaczenia na kogo jest auto zarejestrowane i gdzie, ani kto nim przyjedzie na przegląd.

Link to comment
Share on other sites

Procedura jest taka: faktura lub rachunek za założenie instalacji LPG, protokół dopuszczenia butli gazowej przez dozór do użytkowania ( z numerem butli oraz datą ) plus co tam jeszcze masz. Z tym wszystkim do WK, który robi wpis w dowodzie o instalacji LPG. I dopiero teraz na SKP na przegląd okresowy pojazdu.

Zgodnie z przepisami tak to powinno wyglądać. Warto jednak porozmawiać ze swoim WK, jak oni to widzą :)

L.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, adamski napisał:

Może się mylę, ale po założeniu LPG jedzie się na stacje diagnostyczną z fakturą montażu gazu i homologacją butli, diagnosta robi przegląd i daje karteczkę, że się wszystko zgadza. Potem jedziemy do WK i tam wbijają gaz do dowodu rejestracyjnego. WK chyba "fizycznie" nie sprawdza gazu, bo nie od tego są. Oni opierają się na dokumentach i tyle ich obchodzi!

Ja bym pierwsze przerejestrował samochód na siebie, nic nie wspominając o gazie, a następnie jw.!

mylisz się, nigdy takiej procedury nie było.

Z FV i świadectwem homologacji wystawianym przez warsztat montujący idziesz do WK, tam robią adnotację w DR.

Potem na przeglądzie diagnosta mając wpis w DR wykonuje przegląd dodatkowego elementu.

 

17 minut temu, stankiew62 napisał:

protokół dopuszczenia butli gazowej przez dozór do użytkowania ( z numerem butli oraz datą ) plus co tam jeszcze masz.

po co? WK interesuje TYLKO faktura i świadectwo homologacji, na nim są wszystkie istotne dane dotyczące całej instalacji.

Papier do butli potrzebny jest dopiero na przeglądach, diagnosta wrzuca to w system i niejako wiąże butlę z autem. (chyba, że w CEPiK 2.0 ten element przejął WK)

Link to comment
Share on other sites

Czyli pomyliłem kolejność - mój błąd! Wydawało mi się, że taka była procedura a jednak na odwrót..!

p.s- poprzedni post usunięty żeby nie siać zamętu.

Edited by adamski
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ozarek napisał:

Z FV i świadectwem homologacji wystawianym przez warsztat montujący idziesz do WK, tam robią adnotację w DR

KOledzy,

1 Jeśli bym kupił instalację w częściach lub w całości-to co ona ma mieć w papierach.

2. Czy warsztat montujacy musi mieć uprawnienia? (kto je wydaje)

3. Czy po montażu wymagane jest badanie  na SKP?

Link to comment
Share on other sites

@respect

ad1 każdy element ma swoje papiery i homologację, warsztat wystawia świadectwo montażu konkretnych elementów w konkretnym aucie.

ad2 naturalnie, że musi bo wystawia papiery na instalację.

ad3 obowiązuje normalna data badania, chyba że auto jest nowe i termin badania jest dalej niż rok od montażu wtedy powinieneś pojechać przed upływem roku od montażu

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, ozarek napisał:

ad1 każdy element ma swoje papiery i homologację, warsztat wystawia świadectwo montażu konkretnych elementów w konkretnym aucie.

Czyli przy zakupie  używanych gratów od róznych sprzedawców trzeba na każdy element mieć papier? :  przewody ,parownik itd ?

(to pewnie teoria, bo zakład nie będzie chciał montować składaka),

 

A jak to robicie że w postach tytułujecie nick z małpą na niebiesko? Od czasu zmian wyglądu forum nie wiem jak to działa?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, respect napisał:

Czyli przy zakupie  używanych gratów od róznych sprzedawców trzeba na każdy element mieć papier? :  przewody ,parownik itd ?

(to pewnie teoria, bo zakład nie będzie chciał montować składaka),

formalnie używanych gratów zakład montować nie powinien. Po to w świadectwie są numery i VIN auta żeby to było zablokowane.

W praktyce ta blokada działa na zbiornikach, a reszta jest obchodzona i są warsztaty, które nawet montują kompletne używane instalacje.

Link to comment
Share on other sites

Ozarek z tą kartką to chodziło mi że dostawało się coś w stylu "usterka drobna" ale dostawało się przegląd i można było wbić później gaz w WK. A teraz stacja diagnostyczna nie zrobi przeglądu bez wbitego LPG w dowód. Podobno to się zmieniło jeśli dobrze pamiętam to 13.11.2017 przynajmniej tak mi powiedziano.

Tylko teraz temat jest tego typu bo to mnie najbardziej zastanawia, przegląd skończył się w sobotę 27.01 czy WK wbije w dowód gaz (auto nie przerejestrowana na mnie)?

Najchętniej zrobiłbym przerejestrowanie z wbiciem LPG w nowy dowód ale czy WK wyrobi dowód bez przeglądu ?(chyba nie bardzo)

Link to comment
Share on other sites

tak jak Ci na samym początku zasugerowano zapytaj w WK bo mają różne podejścia.

Niezgodność stanu technicznego z DR to nie jest usterka drobna i z tego co wiem, stacje u mnie w okolicy takich rzeczy przestrzegają od dawna. Bez wbitego w DR haka czy instalacji LPG przeglądu z tymi dodatkami nie zrobisz.

To o czym piszesz, czyli stwierdzenie usterki to jest inna sprawa, tyczy się usterek mechanicznych wykrytych podczas badania. Jak dane z DR nie zgadzają się ze stanem faktycznym to diagnosta do badania nawet nie przystępuje.

W listopadzie 2017 zmieniły się zasady związane z płatnościami i ewidencją usterek (tak w wielkim skrócie pisząc), ale IMVHO w Twojej sytuacji to wpływu nie miało.

 

Najrozsądniejsze wydaje się przerejestrowanie auta, z tymczasowym DR, gdzie będzie już LPG, zrobić przegląd i dostarczyć zaświadczenie do WK żeby w nowym DR wbili aktualne badanie już.

Link to comment
Share on other sites

Brak wpisu w dowodzie o LPG ( podobnie jak brak adnotacji w DR o przystosowaniu pojazdu do ciągnięcia przyczepy  ) to po 13 listopada usterka istotna skutkująca negatywem na OBT.

Jeszcze raz: f-ra bądź rachunek za założenie instalacji LPG od upoważnionego gazownika, butla z dopuszczeniem do użytkowania ( protokół badź decyzja dozoru ) itd. Z tym do WK, który robi wpis do DR i dopiero teraz na SKP. Tak to powinno się odbywać.

L.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cześć,

Mam głupią sytuację w rodzinie i poproszono mnie o radę. Z grubsza sytuacja wygląda na typowy Paragraf 22, a w dużym skrócie przedstawia się tak:

 

1) Samochód miał założoną we wrześniu 2018 (czyli rok i 2 miesiące temu) instalację gazową.

2) Właścicielka zapomniała, czy nawet nie wiedziała o konieczności wpisania tej instalacji do dowodu rejestracyjnego.

3) Wczoraj okazało się, że ostatnie badanie techniczne (do dowodu rej.) było przed wakacjami (5 miesięcy temu).

 

Wiem, idiotyczna sytuacja. Pytanie jak to teraz załatwić. Samochód jest całkowicie sprawny technicznie, serwisowany w ASO, na wszystko ma papiery.

 

Stacja diagnostyczna nie wbije przeglądu bez adnotacji o LPG w dowodzie rejestracyjnym. Wydział Komunikacji nie wpisze adnotacji o LPG bez ważnego badania technicznego (chyba?).

 

Co radzicie? Jak to rozwiązać? Z góry dzięki za rady!

K.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Arcteryx napisał:

Co radzicie? Jak to rozwiązać? Z góry dzięki za rady!

trzeba jechać do firmy LPG o homologację butli , potem stacja diagnostyczna , i z papierem do  Urzędu . koniec kropka :) 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

masz papier i homologację na instalację?

 

2 godziny temu, carfit napisał:

trzeba jechać do firmy LPG o homologację butli ,

 

Papiery i homologacja są w porządku. Przekażę - mam nadzieję, że się uda! 

 

Rozumiem, że kolejność jednak: diagnosta -> wydział komunikacji, a nie odwrotnie?

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc!! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...