Jump to content

Mało miejsca za kierownicą Forester Sh


Recommended Posts

41 minut temu, Aga napisał:

Dzięki, niestety mam tzw. skórzaną tapicerkę i muszę pozostać przy swojej prowizorce 

A może po prostu taborecik z obiciem i przykręcić do podłogi :P  a jak się zmieni kierowca to otwory montażowe w inne miejsce jakby nie pasował ;) 

Edited by kamul
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, emdzejek napisał:

 

Witajcie. Czy ktoś z Was przerabial szyny lub zmieniał fabryczne ustawienia foteli Forester sh 2012r? Mam 185 cm fotel odsunięty na maxa a i tak brakuje miejsca na nogi. Porównując z nowszymi juz modelami problemu nie ma.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Mam 187 i musze sie przysuwać.

Coś masz zrąbane...

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, benola napisał:

Mocowanie na rzepy do uda?;)

Myślałam o tym ;)

 

2 godziny temu, kamul napisał:

A może po prostu taborecik z obiciem i przykręcić do podłogi :P  a jak się zmieni kierowca to otwory montażowe w inne miejsce jakby nie pasował ;) 

Kierowca się zmieni dopiero jak właściciel się zmieni :P

 

 

Link to post
Share on other sites



Też mam 185 cm wzrostu i nie mam problemu z ustawieniem fotela. 
 
A fotkę twojego przerobionego  fotela chętnie zobaczę.
Możesz też wrzucić fotkę fotela odsuniętego na maks. z boku z widocznym słupkiem środkowym, żeby zobaczyć jak daleko się odsuwa.


I co o tym sądzisz? To max9207aa65fc84fd7e46e03ebc692491d3.jpgf93c8bf14e14100470b878092ec98d81.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Sprawdzę po weekendzie, bo mam auto na przeglądzie. 
Wiadomo cos?

Dzisiaj bylem w Aso subaru aby porównać ilosc miejsca dla kierowcy. W wersji z elektrycznym fotelem miejsca jest zauwazalnie więcej. Fotel cofa sie dalej. Natomiast w wersji klasycznej miejsca jest tyle samo co w moim czyli mało...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
U mnie cofa się dalej, tak na oko  >2 cm.IMG_0522.JPG.12d5612cb77b712ca81f436e4ce4e7b9.JPG
Wielkie dzięki. Wprowadza mi to wiekszy zamęt. Oznacza to ze juz znam 3 rozne ustawienia.
1.elektryczne- ok 4 cm najdalsze
2. Kolegi Giresse ok 2cm dalsze
3. Mojego kolegi i moje

Jak to rozumieć.
Ja chcę wieeeeeecej miejscaaaaa. Pomocy

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

A może kluczowa informacja jak wysoko macie ustawione fotele do tego "porównania" ????

 

Jak masz siedzisko do góry to fotel idzie do przodu

Jak kuper max w podłogę cofnie się do tyłu

 

Ale to tak dla uściślenia warunków doświadczenia, bo jak zawsze można prawie wszystko wszystkim udowodnić...

 

Ja mając zwykle 182 cm mam zbyt ciasno w foresterach gdy fotel w górze, a od jesieni do zimy to już mnie te plastikowe pudełka przytłaczają, więc coś wiem na ten temat.

Projekt pod japończyka letnią porą. Przecież naszywka jest made in japan i wszystko jasne.

 

Aga jak chcesz "ulżyć" prawej nodze to próbuj małej yogi - mi przed laty pokazał pewien trik kierowca = prawe kolano odchyla bardziej na prawo tak aby piszczel/udo lekko oparło się o środkowy tunel i konsolę, niepozorne ale pomaga, no oczywiście tempomat co jakiś czas choć na chwilę pstrykam aby rozluźnić prawą nogę = staram się nią robić prawie wszystko, no może tylko nie zakładam na głowę = ani swoją ani pasażera - chodzi aby rozluźnić ustalony i zastany mięsień iścięgno.

p.s.

mini musi być bardzo mini lub dłuższa zwiewna kreacja - ale i tak prawie wszyscy będą lansowali dla Ciebie te mini mini.

 

Edited by 4444
Link to post
Share on other sites

@Giresse i to właśnie sporo tłumaczy w Waszych porównaniach.

Gdy w Twoim przypadku podniesiesz fotel w górę na max i zrobisz fotkę jak za pierwszym razem będziesz miał porównanie które umieść dla wątpiących i potomnych.

I stanie się jasność ... 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites



[mention=27798]Giresse[/mention] i to właśnie sporo tłumaczy w Waszych porównaniach.
Gdy w Twoim przypadku podniesiesz fotel w górę na max i zrobisz fotkę jak za pierwszym razem będziesz miał porównanie które umieść dla wątpiących i potomnych.
I stanie się jasność ... 


Jak wyzej to jeszcze blizej..!!!. Czekam zatem ma odpowiedź i fotografie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.02.2018 o 18:44, 4444 napisał:

Aga jak chcesz "ulżyć" prawej nodze to próbuj małej yogi - mi przed laty pokazał pewien trik kierowca = prawe kolano odchyla bardziej na prawo tak aby piszczel/udo lekko oparło się o środkowy tunel i konsolę, niepozorne ale pomaga, no oczywiście tempomat co jakiś czas choć na chwilę pstrykam aby rozluźnić prawą nogę = staram się nią robić prawie wszystko, no może tylko nie zakładam na głowę = ani swoją ani pasażera - chodzi aby rozluźnić ustalony i zastany mięsień iścięgno.

p.s.

mini musi być bardzo mini lub dłuższa zwiewna kreacja - ale i tak prawie wszyscy będą lansowali dla Ciebie te mini mini.

 

To już dawno stosuję. U mnie problem jest taki, że siedzę chyba dość nisko jak na OBK, wyżej nie lubię. Krótkie i płaskie siedzisko powoduje, że nie mam podparcia tak że noga opiera się na pięcie. Tempomat mam, ale po wymianie skrzyni nie działa ... chociaż nie lubię go używać, to teraz i tak nie mogę.

Fotel mam ustawiony dobrze, byłam na SJS i innych szkoleniach ;)

Teraz jechałam do Austrii z poduszką profilowaną pod udami i było super :)

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.02.2018 o 16:01, Aga napisał:

To już dawno stosuję. U mnie problem jest taki, że siedzę chyba dość nisko jak na OBK, wyżej nie lubię. Krótkie i płaskie siedzisko powoduje, że nie mam podparcia tak że noga opiera się na pięcie. Tempomat mam, ale po wymianie skrzyni nie działa ... chociaż nie lubię go używać, to teraz i tak nie mogę.

Fotel mam ustawiony dobrze, byłam na SJS i innych szkoleniach ;)

Teraz jechałam do Austrii z poduszką profilowaną pod udami i było super :)

Czyli klasyka gatunku = długie nogi mam, a do tego siedzi pupa na niskim fotelu, a kierownica nie ma regulacji na długości !!! więc rączki za krótkie żeby nóżki się wyprostowały co by mogły na foteliku uda się podpierać...

Na szkoleniach skupiają się na ustawieniach oparcia fotela tak aby ręce nadgarstkami się oparły na kole kierownicy a tu trzeba od podstaw czyli od ustawienia fotela dla nóg, a dopiero później budujemy górę fotela i sylwetki.

Co by nie pisać brak wysuwanej kolumny ogranicza ustawienia i tak małoustawnego siedziska.

 

Więc pozostają półśrodki:

poduszeczki, tempomacik, fitness za kółkiem i na kółku, itp...

Link to post
Share on other sites

No niestety nie. Z żonką mamy podobny wzrost, tyle, że ona ma długie nogi krótszy tułów a ja na odwrót. Dla mnie siedzisko jest ok, ale plecy są za krótkie, dla żonki odwrotnie.

Jedynie co pomogło to założenie w forku fotela ala kubeł z WRX, w Imprezie jest kubełek seryjnie i wydaje się, ze ma dłuższe siedzisko. Fotele ala kubły z imprezy SH powinny pasować Aga do Twojego OBK ale musiałabyś się najpierw przymierzyć. Generalnie azjaci nie potrafią skumać tego, że Europejczycy nie są tacy drobni jak oni. Jak wlazłem w BRZ to wydostać się nie mogłem :) Dla nich te fotele to chyba uniwersalne również pod okrągłych azjatów ale mimo wszystko...

 

P.S.

Ostatnio jak wiozłem z lotniska Japońca do firmy, to w kuble na prawym miał tyle luzu, że te trzymania boczne traktowały go jak bandy na torze saneczkarskim. O samochodach nie dało się z nim pogadać bo to nie jego "bajka" a na co dzień jeździ Daihatsu Tanto z silnikiem 0,7L w automacie :blink::blink::blink::facepalm::facepalm::facepalm:. Na obwodnicy jechałem 120km/h to był przerażony tym, że dużo osób nas z ogromną prędkością wyprzedza i nie był pewny, czy jego "fura" tyle pojedzie. W Japoni na autostradzie max predkość to 100km/h a poza obszarem zabudowanym 60. Nie wiem czy to możliwe, bo to Tokijczyk ale jeżeli tak to mają przerąbane. Był wdzięczy, że jeszcze przed przylotem go namawiałem, żeby nie wynajmował auta bo to nie takie łatwe przesiąść się z prawego na lewy dodając, że w PL jeździ się stosunkowo szybko traktując znaki z ograniczeniami prędkości jako sugestie dla ekstremalnych warunków. po tym jak dojechaliśmy do firmy zapytał, po co są te znaki, skoro nikt na nie nie patrzy :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, AdaSch napisał:

zapytał, po co są te znaki, skoro nikt na nie nie patrzy :)

Patrzy, patrzy - tylko pytanie jak je interpretuje ???  Jak wspominałeś najczęściej jako sugestie i to ekstremalnych nieprzyczepności...

....lub niegościnności drogówki na służbie.

Polska to taki dziwny kraj.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Ja w tym temacie chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Was ma doświadczenie - organoleptyczne porównanie subiektywnego poczucia ilości miejsca dla kierowcy pomiędzy Legacy IV a Forkiem III. Obecnie jeżdżę Legacy, mam 189cm wzrostu i lubię "krzesłową" pozycję (fotel podniesiony do góry). Jest mi najzwyczajniej ciasno - odsunięty jestem na maxa, ręce mam długie więc brak regulacji kierownicy w poziomie aż tak mi nie doskwiera, ale nogi mam zgięte, a lewe kolano mam oparte o boczek na wysokości gdzie zaczyna się szyba....(stopa na spoczniku, skrzynia automat). Za mną jeździ żona 175cm i "jakoś" się mieści. Obok niej dziecko w foteliku. Zamienić ich miejscami nie mogę, bo będę kopany po plecach przez dziecko.

No i mam zamiar przesiąść się do Forka III (z racji wyższej budy, łatwości wsiadania). Niestety nie siedziałem nigdy w Forku.

Pytanie, czy ktoś z Was dokonał takiej zmiany auta i przesiadł się z Legacy IV do Forka III? Czy dla ludzi jest więcej miejsca (zarówno z przodu jak i z tyłu)? Chodzi o odczucia doświadczalne, a nie tabelaryczne, suche dane.

Link to post
Share on other sites

@tratchnoxx : Nie siedziałem nigdy w Legacy IV (ani żadnym innym), za to bardzo długo w Foresterze III. Mam 183 cm i stosunkowo długie ręce. Też preferuję pozycję zawodową (krzesłową) - zresztą zalecaną w SJS. W Foresterze III i IV nie ma z nią żadnego problemu, jest bardzo dużo miejsca na ręce i na nogi. Przy tym mogę swobodnie usiąść "za sobą", bez kolizji z przednim fotelem - jest tam naprawdę dużo miejsca, a więc Twoja żona zmieści się nie jakoś, lecz w 100% wygodnie, nawet jeśli cofniesz fotel jeszcze o parę cm.

 

W razie wątpliwości możesz udać się do jakiegoś komisu, gdzie mają takiego Forestera, i przymierzyć.

 

Edited by subarutux
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, subarutux napisał:

W razie wątpliwości możesz udać się do jakiegoś komisu, gdzie mają takiego Forestera, i przymierzyć.

 

Dzięki za odpowiedź, oczywiście to będzie jedna z pierwszych czynności przed wyszukaniem tego właściwego egzemplarza Forka. Niebawem będę musiał wozić dwa foteliki i tu temat się również komplikuje za sprawą niewyłączalnej poduszki pasażera (starsze dziecko chciałbym przewozić obok siebie). Co do ilości miejsca, to po prostu słyszałem tylko opinie, że Forester ma nieco obszerniejszą dla ludzi kabinę niż Legacy. Bagażnik jest mniej istotny, bo posiadam dużego boxa.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, tratchnoxx napisał:

(starsze dziecko chciałbym przewozić obok siebie)

Jeśli już przodem do kierunku jazdy to poduszka powinna być i tak włączona - wyłącza się ją gdy dziecko jeździ tyłem do kierunku jazdy. 

Z autopsji jeśli chodzi o przestrzeń i 2foteliki  w samochodzie + moje 184cm wzrostu + dwa foteliki na tylnej kanapie mieszczą się bez problemów (nie byłem kopany) - testowane na krótkiej trasie 20km - po środku z tyłu nawet zmieściła się moja żona...ale na nadmiar wygody nie narzekała...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...