Skocz do zawartości

Spalanie stukowe?


mly96

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, 555marcin napisał:

Nagar?

to czarne to wydaje mi się, że normalka, tyle że taka powinna chyba być cała powierzchnia tłoka, a tutaj środek jest jakby wypalony. Chyba, że faktycznie nie zdążyło go zasyfić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, 555marcin napisał:

A czego niby doszukujesz na zdjęciach? Wg mnie wygląda to zupełnie normalnie.

Nie powinny wyglądać mniej więcej tak? 

post-14377-0-31501300-1394907466.thumb.jpg.397ede2e05b87342e0bf713224cc6ab6.jpg

 

A wyglądają chyba bardziej tak:

5a68f3e4a8c70_InkedHuskyPistonCrown_zpsc03df062(1)_LI.thumb.jpg.95a9674b1778efb76f4ec34eb59c10ea.jpg

 

Tak podobno wyglądają tłoki przy spalaniu stukowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo Ci bierze oleju?

Kiedy wymieniałeś świece i czy były to takie jakie zaleca producent?

Na jakim paliwie jeździsz?

Nie miałeś spalania stukowego (nie wyskakiwał jakiś check engine)?

Nie grzebał ktoś przy czujniku spalania stukowego? (musi być dokręcony pod odpowiednim kątem z odpowiednim Nm.)

Edytowane przez _scooby_
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wretched napisał:

Na moje też nie wygląda to jakoś drastycznie, konkretne spalanie stukowe robi dziurę w tłoku albo ślady jakby ktoś w niego punktakiem napieprzał.

Konkretne stukowe pewnie by zrobiło dziurę tak jak piszesz po pewnym czasie, tak czy inaczej wystąpiło i musi być jakaś przyczyna, tłoki wyglądają jeszcze ok, bo póki co to wypaliło tylko nagar i nie ma takich typowych dziurek.

 

6 godzin temu, owad napisał:

fajny filmik:

 

No filmik fajny, tylko nie do końca wyjaśnia zaistniałą sytuację :)

 

3 godziny temu, _scooby_ napisał:

Dużo Ci bierze oleju?

Kiedy wymieniałeś świece i czy były to takie jakie zaleca producent?

Na jakim paliwie jeździsz?

Nie miałeś spalania stukowego (nie wyskakiwał jakiś check engine)?

Nie grzebał ktoś przy czujniku spalania stukowego? (musi być dokręcony pod odpowiednim kątem z odpowiednim Nm.)

Przy normalnej jeździe nie zauważam żeby znikał olej, przy upalaniu wydaje mi się, że znika (wydaje mi się, że turbo zaczyna brać olej), przy odpaleniu po długim postoju jest lekki niebieskawy dymek, ale tylko przez sekundę potem znika.
Silnik jest około 7000km po złożeniu, więc pewnie tyle też mają świece, jakie dokładnie są włożone nie wiem, nie patrzyłem.
Silnik wystrojony na 98 i na takim też jeżdżę, pytanie tylko czy na naszych wspaniałych stacjach zawsze uda się zatankować  to za co się płaci...
W ecu mam jakiś program Carbery, jest nawet dioda, która sygnalizuje spalanie stukowe, jeżdżąc ostatnio po Kielcach migał mi CE, ale nie przez cały czasy, zapalił się np. 3 razy, a potem nic, potem raz mignął, nie migał ciągiem. Od razu zjechałem z toru i sprawdzałem czy wszystko pod maską podpięte jak trzeba, ale wszystko było ok. Po dodaniu gazu na luzie też potrafił się zapalić CE na ułamek sekundy i zniknąć. Nie miałem pewności co to, nie miałem kompa żeby podpiąć i sprawdzić co się dzieje, odpiąłem aku na chwilę i jeździłem dalej, zapaliło się może jeszcze z 3 razy, a potem kompletnie nic, ale w międzyczasie zatankowałem. CE migał nie tylko podczas ostrego przyspieszania (wtedy to chyba nawet w ogóle nie migał, ale pewny nie jestem) ale przy jeździe z obrotami rzędu 3000-4500. Zastanawiam się czy jechać na remap, czy to mogła być tylko wina paliwa... 
Przy czujniki nikt nie grzebał od czasu złożenia silnika.

Jak migał CE to miałem około 1/4 paliwa, jeśli ma to znaczenie.\

Jeśli to by była wina mapy to chyba stukowe występowałoby podczas przyspieszania, gdy turbo pompuje, a nie przy schodzeniu z obrotów lub wkręcaniu się na obroty? Przed remapem, podczas ostrego przyspieszania też występowało stukowe, ale po mapie wszystko było ok.

 

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia z endoskopu nie są najlepszej jakości ale tłok nie wygląda najgorzej.

Denko tłoka nie ma idealnie płaskiej powierzchni i być może przyczyną tego stanu było spalanie stukowe.

Kolejnym razem zrób odczyt CE. Zobaczymy co pokaże.

 

Ps. W nawiązaniu do zamieszczonego powyżej filmiku oraz przedstawionej pracy tłoka zauważyłem, że pierścień kompresyjny powinien chyba być obrócony względem pierścienia kompresyjno-zgarniającego o 180 ° B)

Edytowane przez _scooby_
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, _scooby_ napisał:

Zdjęcia z endoskopu nie są najlepszej jakości ale tłok nie wygląda najgorzej.

Denko tłoka nie ma idealnie płaskiej powierzchni i być może przyczyną tego stanu było spalanie stukowe.

Kolejnym razem zrób odczyt CE. Zobaczymy co pokaże.

 

Ps. W nawiązaniu do zamieszczonego powyżej filmiku oraz pracy tłoka zauważyłem, że pierścień kompresyjny powinien chyba być obrócony względem pierścienia kompresyjno-zgarniającego o 180 ° B)

Biorąc pod uwagę jak jest ustawione ECU to na 100% było stukowe. No nic, pojeżdżę na tym paliwie co mam i zobaczę czy znów się pojawi, jeśli się pojawi to zatankuję lepsze paliwo, jak problem nie zniknie to będę wymieniał świece, filtr, pompę, listwy paliwowe, na remapie kończąc, o ile tłoki do tego czasu dożyją. Jeśli byłoby już ok to po jakim czasie mogę się spodziewać nagaru na całej powierzchni tłoka? Czy jeśli stukowe nie wystąpi przez np. następne 500km to powinny już być czarne lub bardziej okopcone czy to trwa dłużej zanim nagar się na nich osadzi? 

5a6a38a28d2c5_180124_1315361.jpg.4265aed4a7b9c5a0fff96e68ce1adc9f.jpg5a6a389300c10_180124_1316561.jpg.1af5af24634687782770f5fe07d8334d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...