Skocz do zawartości

Pukanie przy zmianie biegów! impreza wrx 2.0t GD


ziulotomek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! temat już był lecz nic nie wywnioskowaliśmy ani my ani mój mechanik.

Przy zmianie biegów (zwłaszcza z 1 na 2, czasem z 2 na 3) słychać lekkie pukanie z tyłu samochodu. Powiedziałem to mechanikowi i powiedział, że wszystko ok i nic nie zauważył, nie dziwie mu się bo mi sie to zdarza rzadko ale jednak się zdarza, doszedłem do wniosku czy to nie jest czasem tuleja wachacza tylnego albo jakaś guma podtrzymująca dyfer? Nie znam się aż tak bardzo na mechanice dlatego pytam, czy to możliwe. Miał ktoś podobny problem? 

my car: subaru impreza wrx 225km 2.0t gd 2003r.

pozdrawiam ziomeczki!

Edytowane przez ziulotomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Turbo napisał:

Nie jest tak jak przeciągniesz na sprzęgle zmianę biegu z jakiegoś powodu i po prostu jest takie szarpnięcie jak już odpuścisz to sprzęgło? 

to pukanie słyszę na niskich obrotach 1,7 do 2,6tyś gdy wrzuce juz kolejny bieg i puszczam sprzęgo to wtedy jest " puk" tylko jak pisałem nie zawsze. pieron to wie od czego to zależy. możliwe, że na wyzszych obrotach również słychać ale dzwięk boxera to zagłusza tego juz nie wiem... 

Czasem mi szarpnie ale to przez moją głupote, (za szybko puszczę sprzęgło,) ale to normalne jeśli sie tak zrobi i szarpnie jak w kazdym innym aucie ale nie o tym mowa... 

słychać to z 1 na 2 oraz czasem z 2 na 3 zwłaszcza na niskich obrotach. tak jak mówiłem na wyższych może też to słychac ale wydech zagłusza ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz :)

 

Trochę już aut przerobiłem i co prawda nie jest to objaw który mi wystąpił w subaru, ale w Hondzie jak miałem przegub wewnętrzny wytrzaskany to właśnie tak samo się to objawiało. Do końca nie wiem czy to był przegub bo wymieniłem komplet półoś z przegubami używkę i przestało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gawinyo napisał: