saimon863 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 (edytowane) Witam jeszcze raz wszystkich forumowiczów, mimo że w temacie mechaniki nie jestem laikiem chciałem sie poradzić osób którzy w temacie subaru siedzą od wielu lat i dobrze orientują sie dobrze w temacie remoncie tej jednostki. A mianowicie, jestem szczęśliwym posiadaczem wspomnianego wcześniej wrxa type ra z 2000 roku 280 koni w serii. W zawiązku z tym że nie planuje z autem rozstać sie w najbliższym czasie a przyszedł czas na remont silnika, chciałem zapytać o parę spraw, temat wiele razy poruszany ale może ja sięgnę trochę głębiej, pierwsze myśl była kupienie nowego całego bloku i przełożenie osprzętu i głowic z mojego oczywiście głowice przed założeniem były by odpowiednia przygotowane, później chwila refleksji i myśl czy taki seryjny nowy blok od wrxa wytrzyma 360 koni bo tyle mój wrx ma obecnie i przy tym chciał bym zostać (układ wydechowy z kolektorem włącznie większy, głowice obrobione i wypolerowane, ostre wałki rozrządu, duży IC, pompa paliwa walbro i parę innych rzeczy), druga myśl była czy nie lepiej remontować mój stary blok (przebieg 120 tys km) na mocniejszych komponentach, nie ukrywam żę autem nie jeżdżę delikatnie a nie chce go za rok z powrotem rozbierać. Dodam żę auta nie jest rajdówką ale zdarza mi się wyskoczyć na tor raz w miesiącu, proszę tylko o merytoryczne wypowiedzi która opcja według was w moim przypadku będzie rozsądniejsza, pozdrawiam Edytowane 21 Stycznia 2018 przez saimon863 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Oczywiście, że opcja druga, kute tłoki, korby, lepsze panewki, pompa spec, pasowanie tłoka to już Twoja indywidualna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Chcesz merytoryczną odpowiedź? Proszę: rozsądne jest najpierw rozbiórka silnika, ocena stanu i zakresu prac, kalkulacja kosztów a na samym końcu podjęcie decyzji o wykonanym remoncie. A najrozsądniej jest znaleźć renomowany warsztat i zlecić im rewizję silnika i w takim warsztacie radzić się co do modyfikacji, a nie pytać się na forum gdzie 95% osób na wymianę żarówki jadzie do mechanika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAYCO Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Święte słowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Oraz robi remap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saimon863 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 dlatego pierwsza myśl była kupno całkowicie nowego oryginalnego bloku z bebechami, wtedy można uniknąć problemów takich jakie wiele osób miało że złym złożeniem silnika i niech mówi kto co chce wpadki zdarzają sie nawet najlepszym warsztatom a taki nowy blok wyklucza to że może później być coś nie tak z blokiem, i wcale nie wychodzi wiele drożej niż taki kompleksowy remont i ku takiemu rozwiązaniu skłaniałem sie najbardziej jedynie co mnie zastanawiało czy przeniesie bez problemu taką moc jaka planuje. Co mam do wymianę w silniki dobrze wiem, poza tym ja starych gratów drugi raz do silnika nie planuje wkładać żeby za rok sie coś innego wysrało, a tak jak mówiłem delikatnie autem nie jeżdżę, więc od pompy oleju po wał i korbowód na pewno wkładał bym nowy, jedynie blok był bym skłonny wykorzystać ponownie. Reasumując zakres prac w moim przypadku to remont całościowy na wszystkich nowych częściach lub całkowicie nowy słupek poza głowicami i innych możliwości zakładania starych części nie biorę pod uwaga gdyż nawet gdy by trzymały parametry w granicach dopuszczalnych przez serwis, to dalej to to już stara rzecz i wytrzymałością nigdy nie dorówna nowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saimon863 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 dodam że pisząc nowy blok mam na myśli kompletnie nowy blok który można kupić na salonie subaru wraz z panewkami, korbowodem, wałem i tłokami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się