Jump to content

Subaru Impreza wrx Type Ra WRC limited remont


saimon863
 Share

Recommended Posts

Witam jeszcze raz wszystkich forumowiczów, mimo że w temacie mechaniki nie jestem laikiem chciałem sie poradzić osób którzy w temacie subaru siedzą od wielu lat i dobrze orientują sie dobrze w  temacie remoncie tej jednostki. A mianowicie, jestem szczęśliwym posiadaczem wspomnianego wcześniej wrxa type ra z 2000 roku 280 koni w serii. W zawiązku z tym że nie planuje z autem rozstać sie w najbliższym czasie a przyszedł czas na remont silnika, chciałem zapytać o parę spraw, temat wiele razy poruszany ale może ja sięgnę trochę głębiej, pierwsze myśl była kupienie nowego całego bloku i przełożenie osprzętu i głowic z mojego oczywiście głowice przed założeniem były by odpowiednia przygotowane, później chwila refleksji i myśl czy taki seryjny nowy blok od wrxa wytrzyma 360 koni bo tyle mój wrx ma obecnie i przy tym chciał bym zostać (układ wydechowy z kolektorem włącznie większy, głowice obrobione i wypolerowane, ostre wałki rozrządu, duży IC, pompa paliwa walbro i parę innych rzeczy), druga myśl była czy nie lepiej remontować mój stary blok (przebieg 120 tys km) na mocniejszych komponentach, nie ukrywam żę autem nie jeżdżę delikatnie a nie chce go za rok z powrotem rozbierać. Dodam żę auta nie jest rajdówką ale zdarza mi się wyskoczyć na tor raz w miesiącu, proszę tylko o merytoryczne wypowiedzi która opcja według was w moim przypadku będzie rozsądniejsza, pozdrawiam

I1.jpg

I30.jpg

Edited by saimon863
Link to comment
Share on other sites

Chcesz merytoryczną odpowiedź? Proszę: rozsądne jest najpierw rozbiórka silnika, ocena stanu i zakresu prac, kalkulacja kosztów a na samym końcu podjęcie decyzji o wykonanym remoncie. A najrozsądniej jest znaleźć renomowany warsztat i zlecić im rewizję silnika i w takim warsztacie radzić się co do modyfikacji, a nie pytać się na forum gdzie 95% osób na wymianę żarówki jadzie do mechanika.

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

dlatego pierwsza myśl była kupno całkowicie nowego oryginalnego bloku z bebechami, wtedy można uniknąć problemów takich jakie wiele osób miało że złym złożeniem silnika i niech mówi kto co chce wpadki zdarzają sie nawet najlepszym warsztatom a taki nowy blok wyklucza to że może później być coś nie tak z blokiem, i wcale nie wychodzi wiele drożej niż taki kompleksowy remont i ku takiemu rozwiązaniu skłaniałem sie najbardziej jedynie co mnie zastanawiało czy przeniesie bez problemu taką moc jaka planuje. Co mam do wymianę w silniki dobrze wiem, poza tym ja starych gratów drugi raz do silnika nie planuje wkładać żeby za rok sie coś innego wysrało, a tak jak mówiłem delikatnie autem nie jeżdżę, więc od pompy oleju po wał i korbowód na pewno wkładał bym nowy, jedynie blok był bym skłonny wykorzystać ponownie. Reasumując zakres prac w moim przypadku to remont całościowy na wszystkich nowych częściach lub całkowicie nowy słupek poza głowicami i innych możliwości zakładania starych części nie biorę pod uwaga gdyż nawet gdy by trzymały parametry w granicach dopuszczalnych przez serwis, to dalej to to już stara rzecz i wytrzymałością nigdy nie dorówna nowej

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...