Jump to content
saimon863

Subaru Impreza wrx Type Ra WRC limited remont

Recommended Posts

Witam jeszcze raz wszystkich forumowiczów, mimo że w temacie mechaniki nie jestem laikiem chciałem sie poradzić osób którzy w temacie subaru siedzą od wielu lat i dobrze orientują sie dobrze w  temacie remoncie tej jednostki. A mianowicie, jestem szczęśliwym posiadaczem wspomnianego wcześniej wrxa type ra z 2000 roku 280 koni w serii. W zawiązku z tym że nie planuje z autem rozstać sie w najbliższym czasie a przyszedł czas na remont silnika, chciałem zapytać o parę spraw, temat wiele razy poruszany ale może ja sięgnę trochę głębiej, pierwsze myśl była kupienie nowego całego bloku i przełożenie osprzętu i głowic z mojego oczywiście głowice przed założeniem były by odpowiednia przygotowane, później chwila refleksji i myśl czy taki seryjny nowy blok od wrxa wytrzyma 360 koni bo tyle mój wrx ma obecnie i przy tym chciał bym zostać (układ wydechowy z kolektorem włącznie większy, głowice obrobione i wypolerowane, ostre wałki rozrządu, duży IC, pompa paliwa walbro i parę innych rzeczy), druga myśl była czy nie lepiej remontować mój stary blok (przebieg 120 tys km) na mocniejszych komponentach, nie ukrywam żę autem nie jeżdżę delikatnie a nie chce go za rok z powrotem rozbierać. Dodam żę auta nie jest rajdówką ale zdarza mi się wyskoczyć na tor raz w miesiącu, proszę tylko o merytoryczne wypowiedzi która opcja według was w moim przypadku będzie rozsądniejsza, pozdrawiam

I1.jpg

I30.jpg

Edited by saimon863

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że opcja druga, kute tłoki, korby, lepsze panewki, pompa spec, pasowanie tłoka to już Twoja indywidualna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz merytoryczną odpowiedź? Proszę: rozsądne jest najpierw rozbiórka silnika, ocena stanu i zakresu prac, kalkulacja kosztów a na samym końcu podjęcie decyzji o wykonanym remoncie. A najrozsądniej jest znaleźć renomowany warsztat i zlecić im rewizję silnika i w takim warsztacie radzić się co do modyfikacji, a nie pytać się na forum gdzie 95% osób na wymianę żarówki jadzie do mechanika.

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oraz robi remap :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego pierwsza myśl była kupno całkowicie nowego oryginalnego bloku z bebechami, wtedy można uniknąć problemów takich jakie wiele osób miało że złym złożeniem silnika i niech mówi kto co chce wpadki zdarzają sie nawet najlepszym warsztatom a taki nowy blok wyklucza to że może później być coś nie tak z blokiem, i wcale nie wychodzi wiele drożej niż taki kompleksowy remont i ku takiemu rozwiązaniu skłaniałem sie najbardziej jedynie co mnie zastanawiało czy przeniesie bez problemu taką moc jaka planuje. Co mam do wymianę w silniki dobrze wiem, poza tym ja starych gratów drugi raz do silnika nie planuje wkładać żeby za rok sie coś innego wysrało, a tak jak mówiłem delikatnie autem nie jeżdżę, więc od pompy oleju po wał i korbowód na pewno wkładał bym nowy, jedynie blok był bym skłonny wykorzystać ponownie. Reasumując zakres prac w moim przypadku to remont całościowy na wszystkich nowych częściach lub całkowicie nowy słupek poza głowicami i innych możliwości zakładania starych części nie biorę pod uwaga gdyż nawet gdy by trzymały parametry w granicach dopuszczalnych przez serwis, to dalej to to już stara rzecz i wytrzymałością nigdy nie dorówna nowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodam że pisząc nowy blok mam na myśli kompletnie nowy blok który można kupić na salonie subaru wraz z panewkami, korbowodem, wałem i tłokami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...