Jump to content
maati

Wrx 2015+

Recommended Posts

3 godziny temu, mRoZiOo napisał:

I bardzo dobrze, że jest zmiana podejscia:) czasem mniej znaczy więcej...

 

czytając ten wątek, to ludziska kręcą te silniki do podobnych wartości jak Twoje a niektórzy nawet większych, z tym że modzą z dolotami, wydechami, EGRami, TGV i nie znalazłem wpisu o wykorbieniu się silnika.

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2675766&page=52

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat szeroko opisywany za oceanem. Zrób search po WRX FA connecting rods.

 

Generalnie wszystko powyżej stage 2, czyli ok. 450Nm, bez kucia jest ryzykowne. Poczytaj choćby tu:

 

http://blog.jepistons.com/inside-subarus-fa20dit-engine-for-bigger-boost

 

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2894184

 

Wiele też zależy od kultury użytkowania np. stopa w podłodze przy niskach obrotach silnika, itp.

 

Jakim olejem byłeś zalany? Lepkość większa od zalecanych 5w30 nie każdemu wychodziła na zdrowie. To co sprawdzało się w EJ, w przypadku FA już niekoniecznie.

 

Tutaj ciekawe zestawienia raportów olejowych:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/15axNf04S9hatJ497qHD6H8UPCZrkqzcSbjcQatGl9Cg/pubhtml#

 

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum z tego co pamietam były opisywane chyba ze 3 przypadki wykorbienia Forka DIT przy fabrycznych gratach . Silnik ponoć ten sam, kwestia oprogramowania, może jakaś zależność jest między tymi przypadkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.10.2019 o 18:05, mRoZiOo napisał:

I bardzo dobrze, że jest zmiana podejscia:) czasem mniej znaczy więcej...

 

A skoro już zabrałem głos to w końcu w dniu dzisiejszym dotarł do mnie nowy silnik. Myślę, że w tym tygodniu uda się odpalić samochód po tak długiej przerwie! normalnie czuje tremę i ekscytację, ale też niestety strach. 

 

Bedzie MB robił.remap.? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Maverick napisał:

 

Jakim olejem byłeś zalany? Lepkość większa od zalecanych 5w30 nie każdemu wychodziła na zdrowie.

5w30 millersa - pierwsza wymiana po 10 tys,  druga po 8 tys i po kilku dniach strojenie i booom

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Acik, No zdecydowanie musi to obciachać, na pewno ten peak momentu przy 2900 RPM . A jak się szybciutko odgrzebie z wydatków to pewnie odwiedzę Nowy Sącz dla czystości sumienia 

 

Edited by mRoZiOo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie powoli decyduje się na Imprezę ale do końca nie wiem czy Sti czy Wrx (2015+) . Jeżeli Wrx to zastanawiam się nad skrzynia CVT dobrze to jeździ warto się w to pchać. Czy warto wogóle Wrx czy lepiej Sti wybrać? Budżet 85 tyś. 

Edited by DanPlut

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, DanPlut napisał:

Panowie i Panie powoli decyduje się na Imprezę ale do końca nie wiem czy Sti czy Wrx (2015+) . Jeżeli Wrx to zastanawiam się nad skrzynia CVT dobrze to jeździ warto się w to pchać. Czy warto wogóle Wrx czy lepiej Sti wybrać? Budżet 85 tyś. 

Ja bym brał sti, ale za 85k nie wiem czy wyrwiesz coś. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest taka różnica to może budżet się pociągnie. A automat CVT w Imprezie dobrze się spisuje czy tylko manual? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to ma być auto na codzień, to ja bym brał WRX. Rzuć okiem na mój temat - masz tam w pierwszym poście linki do dwóch filmów na YT - może pomogą Ci podjąć decyzję ;)

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany wracam do pytania o tylny spoiler, ktoś z Was sprawdzał czy spoiler sprzed 2015 da się zamontować na klapę z rocznika po 2015? Patrząc na zdjęcia to wyglądają one niemal identycznie.

 

2013 Subaru Impreza Special Edition WRX STI - Rear

 

Znalezione obrazy dla zapytania 2015 sti rear

2013_subaru_wrx_and_wrx_sti_7_1600x1200.jpg

Edited by lutek34

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, musiałbyś pewnie na YT albo NASIOC szukać. Nie wiem czy ktoś tu robił taki przeszczep. 

Poproś kogoś z wersji <14 niech pomierzy wszystko i skonfrontujesz  z naszymi wymiarami >14

Edited by mRoZiOo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kambol dziękuję przeczytałem ale nadal się waham przy skrzyni CVT. Fajnie się to czytało ja mam podobne doświadczenia bo w czerwcu ściągałem Wranglera 2017r. Ostatnio sprzedałem Focusa RS i chyba chce Imprezę. Narazie szukam u nas ze względu na czas jaki to wszystko trwa. Znalazłem jednego czerwonego z CVT który nie wygląda źle i się zastanawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że WRX z CVT może być bardzo fajnym autem na co dzień. Zobacz tego czerwonego, może będzie szansa się przejechać.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez przypadek nabylem dosc rzadkie w naszych stronach rosyjskie felgi VSMPO (juz nie produkowane) w rozmiarze 7×16 ET45, ktore pasuja na seryjne przednie hamulce

 

Widok bez dystansu (jest na styk, nie ma miejsca na odwazniki, ale felga sie obraca)

 

20191029_222532.jpg

 

Widok z dystansem 15mm

 

20191029_222545.jpg

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś się orientuje jak jest z remapem w Wrx z CVT? Szukam trochę po internetach i jest różnie. Czy MT ma dużą przewagę w podniesieniu moc względem CVT? 

Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. 

Edited by DanPlut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, DanPlut napisał:

A czy ktoś się orientuje jak jest z remapem w Wrx z CVT? Szukam trochę po internetach i jest różnie. Czy MT ma dużą przewagę w podniesieniu moc względem CVT? 

Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. 

 

remap w WRXie z CVT powinien byc podobny do tego w FXT z 2.0 DiT (firma z Poznania troche pracowala nad tym tematem, warto z nimi pogadac)

jezeli jezdziles obecnym FXT, to masz wyobrazenia, jak jezdzi WRX CVT (choc tu jest torque-vectoring oraz VTD)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, DanPlut napisał:

(...) Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. 

 

WRX - zza wielkiej wody, czyli po wiekszych czy mniejszych przygodach... z innej strony, dla mnie sporym plusem WRX'a jest to, ze bez problemu jezdzi na 95'ej benzynie, nie ma slawetnego 2.5T pod maska i ma mniejszego lag'a, co w codziennym uzytkowaniu jest dosc istotna kwestia, imho (pamietam gdzies byly testy, pokazujace ze (edit) z zatrzymanego startu z rolki do ok. 100-120 km/h WRX jest nawet szybszy od STI)

 

edit: oto link - https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-comparison-tests/reviews/a6306/2015-subaru-wrx-vs-sti/

 

 

Edited by eddie_gt4
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję poczytam. Wrx byłby z US ale jest w miarę ok Sti mam na oku krajowego po wymianie silnika i skrzyni w ASO. Musiałbym dołożyć 17tyś. Z tym że Wrx dopasiony a Sti bida. Dawno nie miałem takiego dylematu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, DanPlut napisał:

Dziękuję poczytam. Wrx byłby z US ale jest w miarę ok Sti mam na oku krajowego po wymianie silnika i skrzyni w ASO. Musiałbym dołożyć 17tyś. Z tym że Wrx dopasiony a Sti bida. Dawno nie miałem takiego dylematu. 

A rocznikowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrx 2016 a Sti 2014 modelowo 15 polski salon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę wszystkie argumenty za i przeciw tylko w jeden sposób możesz podjąć decyzję. 

Zrób jazdę testową jednym i drugim. 

Zobaczysz w którym lepiej się czujesz , który ma lepsze właściwości, dźwięk itp w skrócie - który po prostu jest skrojony pod Ciebie.

Myślę, że to jedyna sensowną podpowiedź 

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście. To są tylko podobne samochody. Różnic w napędzie, ukł. kierowniczym, zawieszeniu, hamulcach jest sporo. Przejażdżka sti powinna Ci rozwiać wątpliwości - albo uznasz, że się nie nadaje na codzień, albo przepadniesz i już nawet nie będziesz chciał próbować WRX (tylko przekalkuluj wtedy koszty użytkowania ;)).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

 

remap w WRXie z CVT powinien byc podobny do tego w FXT z 2.0 DiT (firma z Poznania troche pracowala nad tym tematem, warto z nimi pogadac)

jezeli jezdziles obecnym FXT, to masz wyobrazenia, jak jezdzi WRX CVT (choc tu jest torque-vectoring oraz VTD)

 

Mam nowego FXT oraz WRX MT i jeździłem WRX CVT. Uważam, że to są totalnie 3 odmienne samochody. FXT z WRXem łączy tylko kod silnika FA20. WRXa CVT z FXT łączy jeszcze dodatkowo skrzynia ale jeździ to zupełnie inaczej, dużo przyjemniej. Jeszcze tylko spalanie jest podobne w tych 3 modelach. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...