Jump to content

Recommended Posts

3 godziny temu, mRoZiOo napisał:

I bardzo dobrze, że jest zmiana podejscia:) czasem mniej znaczy więcej...

 

czytając ten wątek, to ludziska kręcą te silniki do podobnych wartości jak Twoje a niektórzy nawet większych, z tym że modzą z dolotami, wydechami, EGRami, TGV i nie znalazłem wpisu o wykorbieniu się silnika.

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2675766&page=52

Link to post
Share on other sites
  • Replies 653
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Piszę tu bo zacząłem tu. Jednak kupiłem Sti 2015 pochodzenie PL. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. No i chyba muszę się przenieść do tematu STI. A będę miał kilka pytań ale narazie Muszę się nacieszy

Zgodnie z obietnicą, zdradzam trochę szczegółów, gdzie można znaleźć, w mojej opinii dużo lepsze niż z USA czy Kanady, fajne WRXy. Długo już badałem temat ale w końcu rodzinnie zadziałaliśmy i ściągne

Panowie - na chwilkę wrócę do mojego tematu. Pana Mateusza coś ruszyło, pokazał mi WRXy, które na seryjnych gratach jeżdżą z takimi mapami, ale mimo wszystko jak twierdzi jest mu przykro że tak s

Posted Images

Temat szeroko opisywany za oceanem. Zrób search po WRX FA connecting rods.

 

Generalnie wszystko powyżej stage 2, czyli ok. 450Nm, bez kucia jest ryzykowne. Poczytaj choćby tu:

 

http://blog.jepistons.com/inside-subarus-fa20dit-engine-for-bigger-boost

 

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2894184

 

Wiele też zależy od kultury użytkowania np. stopa w podłodze przy niskach obrotach silnika, itp.

 

Jakim olejem byłeś zalany? Lepkość większa od zalecanych 5w30 nie każdemu wychodziła na zdrowie. To co sprawdzało się w EJ, w przypadku FA już niekoniecznie.

 

Tutaj ciekawe zestawienia raportów olejowych:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/15axNf04S9hatJ497qHD6H8UPCZrkqzcSbjcQatGl9Cg/pubhtml#

 

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Na forum z tego co pamietam były opisywane chyba ze 3 przypadki wykorbienia Forka DIT przy fabrycznych gratach . Silnik ponoć ten sam, kwestia oprogramowania, może jakaś zależność jest między tymi przypadkami.

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.10.2019 o 18:05, mRoZiOo napisał:

I bardzo dobrze, że jest zmiana podejscia:) czasem mniej znaczy więcej...

 

A skoro już zabrałem głos to w końcu w dniu dzisiejszym dotarł do mnie nowy silnik. Myślę, że w tym tygodniu uda się odpalić samochód po tak długiej przerwie! normalnie czuje tremę i ekscytację, ale też niestety strach. 

 

Bedzie MB robił.remap.? :)

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Maverick napisał:

 

Jakim olejem byłeś zalany? Lepkość większa od zalecanych 5w30 nie każdemu wychodziła na zdrowie.

5w30 millersa - pierwsza wymiana po 10 tys,  druga po 8 tys i po kilku dniach strojenie i booom

Link to post
Share on other sites

@Acik, No zdecydowanie musi to obciachać, na pewno ten peak momentu przy 2900 RPM . A jak się szybciutko odgrzebie z wydatków to pewnie odwiedzę Nowy Sącz dla czystości sumienia 

 

Edited by mRoZiOo
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie powoli decyduje się na Imprezę ale do końca nie wiem czy Sti czy Wrx (2015+) . Jeżeli Wrx to zastanawiam się nad skrzynia CVT dobrze to jeździ warto się w to pchać. Czy warto wogóle Wrx czy lepiej Sti wybrać? Budżet 85 tyś. 

Edited by DanPlut
Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, DanPlut napisał:

Panowie i Panie powoli decyduje się na Imprezę ale do końca nie wiem czy Sti czy Wrx (2015+) . Jeżeli Wrx to zastanawiam się nad skrzynia CVT dobrze to jeździ warto się w to pchać. Czy warto wogóle Wrx czy lepiej Sti wybrać? Budżet 85 tyś. 

Ja bym brał sti, ale za 85k nie wiem czy wyrwiesz coś. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jeśli to ma być auto na codzień, to ja bym brał WRX. Rzuć okiem na mój temat - masz tam w pierwszym poście linki do dwóch filmów na YT - może pomogą Ci podjąć decyzję ;)

 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Pany wracam do pytania o tylny spoiler, ktoś z Was sprawdzał czy spoiler sprzed 2015 da się zamontować na klapę z rocznika po 2015? Patrząc na zdjęcia to wyglądają one niemal identycznie.

 

2013 Subaru Impreza Special Edition WRX STI - Rear

 

Znalezione obrazy dla zapytania 2015 sti rear

2013_subaru_wrx_and_wrx_sti_7_1600x1200.jpg

Edited by lutek34
Link to post
Share on other sites

Kurcze, musiałbyś pewnie na YT albo NASIOC szukać. Nie wiem czy ktoś tu robił taki przeszczep. 

Poproś kogoś z wersji <14 niech pomierzy wszystko i skonfrontujesz  z naszymi wymiarami >14

Edited by mRoZiOo
Link to post
Share on other sites

@Kambol dziękuję przeczytałem ale nadal się waham przy skrzyni CVT. Fajnie się to czytało ja mam podobne doświadczenia bo w czerwcu ściągałem Wranglera 2017r. Ostatnio sprzedałem Focusa RS i chyba chce Imprezę. Narazie szukam u nas ze względu na czas jaki to wszystko trwa. Znalazłem jednego czerwonego z CVT który nie wygląda źle i się zastanawiam. 

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że WRX z CVT może być bardzo fajnym autem na co dzień. Zobacz tego czerwonego, może będzie szansa się przejechać.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Przez przypadek nabylem dosc rzadkie w naszych stronach rosyjskie felgi VSMPO (juz nie produkowane) w rozmiarze 7×16 ET45, ktore pasuja na seryjne przednie hamulce

 

Widok bez dystansu (jest na styk, nie ma miejsca na odwazniki, ale felga sie obraca)

 

20191029_222532.jpg

 

Widok z dystansem 15mm

 

20191029_222545.jpg

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites

A czy ktoś się orientuje jak jest z remapem w Wrx z CVT? Szukam trochę po internetach i jest różnie. Czy MT ma dużą przewagę w podniesieniu moc względem CVT? 

Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. 

Edited by DanPlut
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, DanPlut napisał:

A czy ktoś się orientuje jak jest z remapem w Wrx z CVT? Szukam trochę po internetach i jest różnie. Czy MT ma dużą przewagę w podniesieniu moc względem CVT? 

Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. 

 

remap w WRXie z CVT powinien byc podobny do tego w FXT z 2.0 DiT (firma z Poznania troche pracowala nad tym tematem, warto z nimi pogadac)

jezeli jezdziles obecnym FXT, to masz wyobrazenia, jak jezdzi WRX CVT (choc tu jest torque-vectoring oraz VTD)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, DanPlut napisał:

(...) Nie wiem czy sie rzucać na Wrxa czy dołożyć ok 20 i kupić Sti. 

 

WRX - zza wielkiej wody, czyli po wiekszych czy mniejszych przygodach... z innej strony, dla mnie sporym plusem WRX'a jest to, ze bez problemu jezdzi na 95'ej benzynie, nie ma slawetnego 2.5T pod maska i ma mniejszego lag'a, co w codziennym uzytkowaniu jest dosc istotna kwestia, imho (pamietam gdzies byly testy, pokazujace ze (edit) z zatrzymanego startu z rolki do ok. 100-120 km/h WRX jest nawet szybszy od STI)

 

edit: oto link - https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-comparison-tests/reviews/a6306/2015-subaru-wrx-vs-sti/

 

 

Edited by eddie_gt4
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dziękuję poczytam. Wrx byłby z US ale jest w miarę ok Sti mam na oku krajowego po wymianie silnika i skrzyni w ASO. Musiałbym dołożyć 17tyś. Z tym że Wrx dopasiony a Sti bida. Dawno nie miałem takiego dylematu. 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, DanPlut napisał:

Dziękuję poczytam. Wrx byłby z US ale jest w miarę ok Sti mam na oku krajowego po wymianie silnika i skrzyni w ASO. Musiałbym dołożyć 17tyś. Z tym że Wrx dopasiony a Sti bida. Dawno nie miałem takiego dylematu. 

A rocznikowo?

Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę wszystkie argumenty za i przeciw tylko w jeden sposób możesz podjąć decyzję. 

Zrób jazdę testową jednym i drugim. 

Zobaczysz w którym lepiej się czujesz , który ma lepsze właściwości, dźwięk itp w skrócie - który po prostu jest skrojony pod Ciebie.

Myślę, że to jedyna sensowną podpowiedź 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Oczywiście. To są tylko podobne samochody. Różnic w napędzie, ukł. kierowniczym, zawieszeniu, hamulcach jest sporo. Przejażdżka sti powinna Ci rozwiać wątpliwości - albo uznasz, że się nie nadaje na codzień, albo przepadniesz i już nawet nie będziesz chciał próbować WRX (tylko przekalkuluj wtedy koszty użytkowania ;)).

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

 

remap w WRXie z CVT powinien byc podobny do tego w FXT z 2.0 DiT (firma z Poznania troche pracowala nad tym tematem, warto z nimi pogadac)

jezeli jezdziles obecnym FXT, to masz wyobrazenia, jak jezdzi WRX CVT (choc tu jest torque-vectoring oraz VTD)

 

Mam nowego FXT oraz WRX MT i jeździłem WRX CVT. Uważam, że to są totalnie 3 odmienne samochody. FXT z WRXem łączy tylko kod silnika FA20. WRXa CVT z FXT łączy jeszcze dodatkowo skrzynia ale jeździ to zupełnie inaczej, dużo przyjemniej. Jeszcze tylko spalanie jest podobne w tych 3 modelach. :D

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...