Jump to content

Wrx 2015+


maati

Recommended Posts

Witam znawców WRX 2015+ :D.

Wpadło mi takie oto ogłoszenie, czy może kojarzycie samochód :question:

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-wrx-subaru-wrx-ID6DJnKv.html#fba91aebd9

Jutro mam zamiar zadzwonić i popytać co i jak.

A czy ze zdjęć, możecie ocenić czy to szrot, czy może warty uwagi :question:

Jeśli dojdzie do czegoś, to właśnie chciałbym z CVT, bo i tak głównie żona będzie tym jeździć:D.

 

Edited by Pablito79
Link to comment
Share on other sites

Panowie, czy ktoś z Was zmieniał fabryczny "plastikowy" IC na coś poważniejszego?

Mój od dawna wyczekiwany remap w końcu dojdzie do skutku (w przyszłym tygodniu). Zastanawiam się, czy nie warto od razu zrobić mapy na jakiś większym ICku, jeśli za chwilę miałoby się okazać, że w upale na fabrycznym jest lipa.

 

Z dostępnych u nas za w miarę przyzwoitą cenę (bo w USA ceny podobne ale w dolarach) widzę coś takiego:

https://turboworks.pl/product-pol-4804-Intercooler-TurboWorks-SUBARU-WRX-Forester-XT-2-0T-15-17.html

ale nie wiem ile te TW są warte...

Patrząc na wielkość rdzenia, to różnica spora, bo OEM ma około 24x34,5x6,4cm =~5300cm3, a TW ma 28x28x9,5cm =7448cm3 (~140% OEM).

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.04.2021 o 02:36, Kambol napisał:

fabryczny "plastikowy" IC na coś poważniejszego?

tylko czy do "cywilnej" jazdy, jest to potrzebny mod?

Link to comment
Share on other sites

Panowie, takie szybkie pytanie, jakie filtry oleju zakładacie do swoich FA20 DIT? Swojego WRXa kupiłem z filtrem K&N, po kupnie wymiana na OEM. Teraz zbliża się następna wymiana oleju i zastanawiam się czy ponownie OEM a może Knecht?

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Kambol napisał:

Ja używam OEM 15208AA170 (czarny).

U mnie końcówka 160 i taki jest cały czas zakładany w serwisie do Forestera XT 2015

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Jacocz napisał:

U mnie końcówka 160 i taki jest cały czas zakładany w serwisie do Forestera XT 2015

 

i o to chodzi, że wg. katalogu do WRX i FXT idą różne filtry

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Jacocz napisał:

U mnie końcówka 160 i taki jest cały czas zakładany w serwisie do Forestera XT 2015

U mnie również filtr z końcówką 160.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Knecht OC 230. Nie ma sensu płacić 2x tyle za napis Subaru na filtrze.
Też nie lubię przepłacać i jak jest możliwość założenia dobrego zamiennika, to go zakładam. W tym przypadku OEM filter ma ciśnienie otwarcia zaworu 1.6bar a te wszystkie zamienniki 1bar i tutaj jest mój dylemat.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, lutek34 napisał:

Też nie lubię przepłacać i jak jest możliwość założenia dobrego zamiennika, to go zakładam. W tym przypadku OEM filter ma ciśnienie otwarcia zaworu 1.6bar a te wszystkie zamienniki 1bar i tutaj jest mój dylemat.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Czyli filtruje nadal podczas gdy zamiennik już dawno przestał ;)

Link to comment
Share on other sites

Panowie, wymieniając olej w silniku, zalewacie olej który w teorii "chroni" przed LSPI czy tylko zwracacie uwagę na parametry lepkościowe, podane przez producenta silnika?

Dla przykładu:

XF PREMIUM LSPI 5w30 | Millers Oils

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.04.2021 o 11:07, subbiefan napisał:

Ja mam Knecht OC 230. Nie ma sensu płacić 2x tyle za napis Subaru na filtrze.

To po ile kupujesz zamiennik jak oryginał kosztuje 41zł ? Nie wiem czy akurat w tym miejscu jest oszczędność . U mnie w Forku DIT zestaw polecony przez pewnie lepszych znawców  Subaru niż ja : filtr oleju OEM , olej Eneos Sustina 0W50 . 90tyś km i autko śmiga aż miło . 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Jacocz napisał:

To po ile kupujesz zamiennik jak oryginał kosztuje 41zł ? Nie wiem czy akurat w tym miejscu jest oszczędność . U mnie w Forku DIT zestaw polecony przez pewnie lepszych znawców  Subaru niż ja : filtr oleju OEM , olej Eneos Sustina 0W50 . 90tyś km i autko śmiga aż miło . 

a co ten sutina?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takie pytanie na ożywienie wątku: jaka jest różnica między zderzakiem przednim i maską z WRX 2015+ a tym z Levorga? Chodzi o same te elementy a nie o zaślepki, atrapki czy ramki.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
19 minut temu, julian napisał:

Takie pytanie na ożywienie wątku: jaka jest różnica między zderzakiem przednim i maską z WRX 2015+ a tym z Levorga? Chodzi o same te elementy a nie o zaślepki, atrapki czy ramki.

Maska jest taka sama, zderzaki są inne. W WRX zderzak tworzy całość z grillem, w Levorgu grill jest osobnym elementem. Plus, oczywiście, jest różnica w elementach zderzaka takich, jak halogeny/dzienne/kierunkowskazy (inny kształt). 

 

Edited by anakinsky
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, julian napisał:

Takie pytanie na ożywienie wątku: jaka jest różnica między zderzakiem przednim i maską z WRX 2015+ a tym z Levorga? Chodzi o same te elementy a nie o zaślepki, atrapki czy ramki.

Maski są takie same ale nie jestem pewien co do błotników i zderzaka. Levorg miał węższe opony i przez to chyba nadkola są trochę węższe i zderzak przedni przez to też. Może ktoś bardziej kompetentny potwierdzi.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, FilipBB napisał:

Maski są takie same ale nie jestem pewien co do błotników i zderzaka. Levorg miał węższe opony i przez to chyba nadkola są trochę węższe i zderzak przedni przez to też. Może ktoś bardziej kompetentny potwierdzi.

Błotniki na pewno są inne

 

16 minut temu, anakinsky napisał:

Maska jest taka sama, zderzaki są inne. W WRX zderzak tworzy całość z grillem, w Levorgu grill jest osobnym elementem. Plus, oczywiście, jest różnica w elementach zderzaka takich, jak halogeny/dzienne/kierunkowskazy (inny kształt). 

 

A widzisz, na ogłoszeniach pod hasłem grill/atrapa wrx wyświetla się sam ten element. Kolor ma właściwy bo Levorg ma chrom o ile dobrze pamiętam.

Tak,  plastiki pod halogeny, dzienne, kierunki. A gdyby zdemontować tą zaślepkę i z jednego i z drugiego to czy poszycie zderzaka będzie wspólne dla obu aut?

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, julian napisał:

A gdyby zdemontować tą zaślepkę i z jednego i z drugiego to czy poszycie zderzaka będzie wspólne dla obu aut?

Nie. Tak, jak napisałem wcześniej - są różnice w kształcie plastików, w których są osadzone dzienne/halogeny i kierunkowskazy.

34 minuty temu, julian napisał:

A widzisz, na ogłoszeniach pod hasłem grill/atrapa wrx wyświetla się sam ten element. Kolor ma właściwy bo Levorg ma chrom o ile dobrze pamiętam.

To są zupełnie różne elementy. Widziałem kiedyś na NASIOC adaptację zderzaka i grilla od Levorga do WRX, ale wyglądało to tak sobie... 

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, anakinsky napisał:

To są zupełnie różne elementy. Widziałem kiedyś na NASIOC adaptację zderzaka i grilla od Levorga do WRX, ale wyglądało to tak sobie... 

Ughhh,wyobraziłem sobie jak to mogło wyglądać ...

I jest jasność- maska taka sama a zderzak nie. Dzięki za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

To znaczy światła główne, kierunkowskazy i przeciwmgielne są te same i mają takie same typy montażu, tylko ramki zewnętrzne są troche inne i ewentualnie zestawy montażowe.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, julian napisał:

Ughhh,wyobraziłem sobie jak to mogło wyglądać ...

No słabo wyglądało, choć o gustach się nie dyskutuje ;-)

 

Tu masz odwrotną operację:

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...