Skocz do zawartości

Wrx 2015+


maati

Rekomendowane odpowiedzi

Pany mam pytanie odnośnie naszych silników DIT, czyli z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nikt z Was nie miał jeszcze problemów z zasyfionymi zaworami ssącymi od strony dolotu? Jednym z objawów poza spadkiem mocy są niestabilne wolne obroty.

Takie kwiatki mogą się tam nagromadzić :(

137-IMG_1862a.jpg?v=1-0

Edytowane przez lutek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na NASIOC temat szeroko opisywany gdzie zalecane rozwiązanie to wywalić EGR. Tylko wówczas jednocześnie wywalenie klap TGV i strojenie.
Osobiście problemów nie miałem (20tyś. km przebiegu) ale profilaktycznie poszedłem tą drogą. Ponadto stosuję olej low SAPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maverick napisał:

Na NASIOC temat szeroko opisywany gdzie zalecane rozwiązanie to wywalić EGR.

 

Czytałem kilka wątków na tym forum odnośnie tego problemu. Na tą chwile przepłukałem dolot mieszaniną ON, benzyny i spirytusu poprzez otwór MAPa, co pomogło w ustabilizowaniu wolnych obrotów. Zamówiłem dwa "łapacze" oleju i zamontuje je na wężach PCV i CCV. Patrząc na zdjęcia tych oleistych skwar na zaworach i zaraz nad nimi, nie wydaje mi się że powracające spaliny poprzez EGR są głównym sprawcą powstawania tego nagaru a opary oleju, które dostają się do dolotu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadłość chyba typowa dla wszystkich konstrukcji z bezpośrednim wtryskiem.  Jak byłem jakiś czas temu w pewnym ASO, to dowiedziałem się, że w związku z rosnącą ilością aut z DIT planują wprowadzenie usługi okresowego, profilaktycznego czyszczenia kolektorów dolotowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Maverick napisał:

Na NASIOC temat szeroko opisywany gdzie zalecane rozwiązanie to wywalić EGR. Tylko wówczas jednocześnie wywalenie klap TGV i strojenie.
Osobiście problemów nie miałem (20tyś. km przebiegu) ale profilaktycznie poszedłem tą drogą. Ponadto stosuję olej low SAPS.

A przy tej operacji można coś ciekawszego a wciąż bezpiecznego wystroić? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy otwartej klapie, sam sworzeń do której jest mocowana stanowi pewien opór. Nie mały zresztą bo średnica (nie mylić z obwodem ;)) to jakieś 9mm co przy 27mm ogółem stanowi 30%.
Z drugiej strony, koledzy bez tego moda osiągają wyniki przekraczające wytrzymałość korbowodów, więc odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie - to zależy.

U mnie 300KM, 420Nm - bez zbędnych przygód.2b85a45fdb16a8bd5af240439ebf95c8.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kambol napisał:

w pewnym ASO, to dowiedziałem się, że w związku z rosnącą ilością aut z DIT planują wprowadzenie usługi okresowego, profilaktycznego czyszczenia kolektorów dolotowych.

 

i na czym to profilaktyczne oczyszczenie miało by polegać? Zapodanie jakiegoś magicznego spraya do kolektora, czy śrutowanie zmielonymi łupinami orzecha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maverick napisał:

Nawet przy otwartej klapie, sam sworzeń do której jest mocowana stanowi pewien opór. Nie mały zresztą bo średnica (nie mylić z obwodem ;)) to jakieś 9mm co przy 27mm ogółem stanowi 30%.
Z drugiej strony, koledzy bez tego moda osiągają wyniki przekraczające wytrzymałość korbowodów, więc odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie - to zależy.

U mnie 300KM, 420Nm - bez zbędnych przygód.

to ja się odezwę za 2 miesiące ;-)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2020 o 18:55, Maverick napisał:

wywalić EGR. Tylko wówczas jednocześnie wywalenie klap TGV i strojenie.

 

kupowałeś dedykowane zaślepki EGR, czy inny patent?

podstawki pod kolektor w miejsce TGV kupowałeś w PL czy sprowadzałeś z US?

Gdzie stroiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
kupowałeś dedykowane zaślepki EGR, czy inny patent?
podstawki pod kolektor w miejsce TGV kupowałeś w PL czy sprowadzałeś z US?
Gdzie stroiłeś?
Kupiłem w Kanadzie w Touge Tuning. Być może wysyłają też do PL. Perrin TGV delete kit i IAG EGR. W sumie 200CAD. Strojenie u Mateusza RR Tuning.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goście wywalają też skrzydełka całe z TGV i zostaje tylko ten bolec po środku
 
Ktoś to już testował? 
To chyba bez sensu bo nie wiem jaką funkcję wówczas spełnia bolec poza dodatkowym oporem. Nie wiem też czy jest jakaś istotna różnica pomiędzy seryjnym tgv z otwartymi skrzydełkami a ich całkowitym wyeliminowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maverick napisał:
37 minut temu, mRoZiOo napisał:
Goście wywalają też skrzydełka całe z TGV i zostaje tylko ten bolec po środku emoji4.png
 
Ktoś to już testował?  emoji4.png

To chyba bez sensu bo nie wiem jaką funkcję wówczas spełnia bolec poza dodatkowym oporem. Nie wiem też czy jest jakaś istotna różnica pomiędzy seryjnym tgv z otwartymi skrzydełkami a ich całkowitym wyeliminowaniem.

 

można też wyrzucić klapy, bolec i zaspawać niepotrzebne otwory, ale wtedy nie mamy powrotu.

 

Powiedz jakie masz teraz spalanie przy jeździe po mieście z cięższą nogą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2020 o 08:28, lutek34 napisał:

 

można też wyrzucić klapy, bolec i zaspawać niepotrzebne otwory, ale wtedy nie mamy powrotu.

 

Powiedz jakie masz teraz spalanie przy jeździe po mieście z cięższą nogą?

Nie odczułem zmiany w spalaniu ale też nie dokonywałem jakiś aptecznych pomiarów pod tym kątem (do użytku codziennego mam inne auto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich na watku, jestem nowym uzytkownikiem forum. Stworzylem watek o sprowadznie wlasnego WRXa (MY17 6MT) do polski, i ktos polecil ten watek na 2015+ WRX.

 

Mam kilka pytan: 

Czy sa w PL renomowani tunerzy specjalizujac sie w FA20 silnikach? W tej chwili moje auto jest z tunowane profesjonalnie, pelny wydech bez kata, egr i tgv usuniente, elektroniczny sterownik cisnienia i cobb accessport.

 

Planuje przed powrotem do kraju (podczas nastepnego roku, nie spieszy sie jeszcze) jeszcze go podkrencic, i zastanawiam sie jaki jest w polsce dostep do paliw alternatywnych? Tuner tutaj poleca przejscie na etanol, duze zyski sa ale troszke to kosztuje, i jak by w polsce nie bylo dostepu do paliwa 85% etanolu to raczej bez sensu. Z tego co czytalem i sam widze, to nie ma takiego paliwa dostepnego na stacjach.

 

Jest jeszcze opcja wtrysk metanolu ale nie rozeznalem sie jeszcze z tym, i jak narazie w USA mi sie nie oplaca, bo mam stacje z E85 paliwem pod domem. W stanach kazdy z FA20 silniczkiem smiga na etanolu, bo sporo mocy daje i mniejsze ryzyko niz same paliwo 98.

 

Dziekuje za wszytkie porady/info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się czymś pochwale. WRX MT to na prawdę genialne auto w Polsce. Oprócz niższej akcyzy, ten silnik potrafi spalić bardzo przyzwoite wartości jak i dać dużo radości. Spokojna jazda w okolicach 70-90 km/h po drogach wojewódzkich daje wartość 5,9 l/100km i 900 km zasięgu, co po przejechaniu 20 km, dodatkowo zwiększyło się do 910 km.
99fc62a12b535ca543fc180676df2a2c.jpg

Kilka dni później było już ok. 20 l/100 km ale za to było trochę śliskiej polany, żwiru i błota. WRX lata bokiem aż miło. Kwarantanna ma jakieś plusy. Szkoda, że droga po bułki ma asfalt, bo umiejętności jeszcze nie te.
498bd85dd375e34a54acac225dba532c.jpg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2020 o 22:43, FilipBB napisał:

To i ja się czymś pochwale. WRX MT to na prawdę genialne auto w Polsce. Oprócz niższej akcyzy, ten silnik potrafi spalić bardzo przyzwoite wartości jak i dać dużo radości. Spokojna jazda w okolicach 70-90 km/h po drogach wojewódzkich daje wartość 5,9 l/100km i 900 km zasięgu, co po przejechaniu 20 km, dodatkowo zwiększyło się do 910 km.
99fc62a12b535ca543fc180676df2a2c.jpg

Kilka dni później było już ok. 20 l/100 km ale za to było trochę śliskiej polany, żwiru i błota. WRX lata bokiem aż miło. Kwarantanna ma jakieś plusy. Szkoda, że droga po bułki ma asfalt, bo umiejętności jeszcze nie te.
498bd85dd375e34a54acac225dba532c.jpg

 

Polecam zamontowanie chlapaczy, nie trzeba tak często odwiedzać myjni. Jeśli chodzi o spalanie to też się pochwalę. Z trasy ok 3500km po Europie średnie spalanie wyszło 8,5 l/100km co według mnie jest fenomenalnym wynikiem :)

IMG_20200418_084621.jpg

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, 0Zero napisał:

Polecam zamontowanie chlapaczy, nie trzeba tak często odwiedzać myjni (...)

 

Tak male chlapacze za bardzo nie ochronia auta od syfu, szczegolnie przy felgach z agresywniejszym ET... imho to bardziej zabieg wizualny niz praktyczny ;)

 

 

P.S. tez mam zakupione chlapaki i nijak nie moge zdecydowac sie zakladac czy nie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

 

Tak male chlapacze za bardzo nie ochronia auta od syfu, szczegolnie przy felgach z agresywniejszym ET... imho to bardziej zabieg wizualny niz praktyczny ;)

 

 

P.S. tez mam zakupione chlapaki i nijak nie moge zdecydowac sie zakladac czy nie 

 

Przyznam, że przed założeniem też tak myślałem. Po założeniu widzę jednak różnicę. Wcześniej nawet 50m przejazd po mokrej drodze gruntowej zostawiał ślady (nawet przy fabrycznym ET +55).   

Wizualnie wydaje mi się, że wcześniejszym generacjom chlapacze bardziej pasują :mellow:  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...