Skocz do zawartości

Wrx 2015+


maati

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.09.2019 o 08:40, mRoZiOo napisał:

Jpipe (downPipe) w wykonaniu RWD Motorsport.

Koszty- łącznie z pomiarami, montażem i nowymi śrubami przy turbinie - 700 zł brutto

(+ 120 zł Ori uszczelka pomiędzy turbo a flanszą DP)

 

Przyrosty ( od strojenia do strojenia )

23-25 KM i około 45-50 Nm

 

Ten przyrost to jest po samym montażu Jpipe i wyrzuceniu kata bez strojenia?

Jak szybko pojawia się błąd związany z brakiem kata? Rozumiem że teraz go nie masz, bo zapewne został wyłączony podczas strojenia.

A jak z głośnością? Robi się znacznie głośniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2019 o 17:10, lutek34 napisał:

 

Ten przyrost to jest po samym montażu Jpipe i wyrzuceniu kata bez strojenia?

Jak szybko pojawia się błąd związany z brakiem kata? Rozumiem że teraz go nie masz, bo zapewne został wyłączony podczas strojenia.

A jak z głośnością? Robi się znacznie głośniej?

 

Wrzucenie jPipe jest równoznaczne z wyrzuceniem kata. Samochód miałem strojony przed JPipem i po jPipe i taka wyszła różnica właśnie. Cały wykres na niskich obrotach mocno się podnosi. 

Różnica w dźwięku jest ogromna . Jak dl mnie jest za głośno w okolicach 3 tys km. ( Mam cały CatBack Subaru SPT ) 

 

Mam pytanie - czy jakbym wrzucił teraz sportowy katalizator, to byłoby ciszej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą, zdradzam trochę szczegółów, gdzie można znaleźć, w mojej opinii dużo lepsze niż z USA czy Kanady, fajne WRXy. Długo już badałem temat ale w końcu rodzinnie zadziałaliśmy i ściągneliśmy używanego WRXa z krajów GCC, a konkretnie z Kuwejtu. Auto jest dla brata, a konkretniej WRX 2015 WR Blue Pearl, 6MT, z przebiegiem 44k km, w podstawowej wersji, serwisowany w ASO. Trochę mieliśmy obaw czy wszystko się uda, gdyż tam trzeba na przedpłaty i słowo honoru ale auto jest, od kilku miesięcy już, jeździ, nie ma żadnych problemów i aktualnie przechodzi "modyfikacje pod klienta". Tak wyglądało po rejestracji:IMG_2544.thumb.JPG.22e37cf277ac47b0baf25121cca0fa7c.JPG

 

Niestety, pomimo całkiem dobrych znajomości angielskiego po drugiej stronie komputera, nie dało się wyciągnąć wielu informacji, których potrzebowałem. Trzeba było zaryzykować i sprawdzić je dopiero na miejscu. Przede wszystkim, rodzilo się pytanie czy to auto będzie grzać w zimie i czy są jakieś inne, konstrukcyjne zmiany. Otóż okazalo się, że nie. Samochód jeśli chodzi o technikę, jest taki sam jak na rynki USA czy Rosji. Wersja na kraje GCC, różni się jedynie tym, że serwisy w ASO są co 5k km, a nie jak u nas co 15k km. Auto grzeje i chłodzi tak samo jak mój FXT z SIPu. Najważniejsze jednak dla nas jest to, że auto nie jest bite ani podtopione i można z czystym sumieniem jeździć i pewnie kiedyś sprzedać. Dodatkowo, auto jest fabrycznie wyposażone w tylne światło przeciwmgłowe, 3-ci kierunkowskaz oraz przednie (i wszystkie pozostałe) lampy z dopuszczeniem "e" na europejskie drogi. Układ spryskiwaczy przednich reflektorów to już ponoć tylko kwestia estetyczna, co nie zmienia faktu, że auto wygląda jak z europejskiego salonu. Przy kontroli, Policja nie ma się do czego przyczepić. Auto sprawdziliśmy też w ASO Subaru, przy pomocy programu "przeglądu przedzakupowego" i nie było żadnych zastrzeżeń. Co prawda, wyposażenie jest delikatnie inne ale o tym zaraz.

Jest to podstawowa wersja z 2015 roku, gdzie m.in. nie ma rynienek do mocowania bagażnika dachowego, nie ma czujnika zmierchu ale są dzienne, nie ma kamery cofania (są dołożone w Kuwejcie czujniki z tyłu), nie ma podłokietnika z tyłu, nie ma dwustrefowej klimatyzacji, nie ma ogrzewania przednich foteli, lusterek i miejsca spoczynku piór wycieraczek. Jest za to TPMS, polski język w stacji multimedialnej ale sam samochód już tylko po angielsku. Auto przyjechało z uszkodzoną przednią szybą, która poszła do wymiany i okazało się, że jeśli chodzi o ogrzewanie miejsca spoczynku piór wycieraczek, była oryginalna kostka, więc zamówiliśmy szybę z ogrzewaniem i działa. W lusterkach ani drzwiach niestety nie znaleźliśmy kostek, tak samo jak pod ogrzewanie przednich foteli. Nie jest to na szczeście skóra, więc nie ma aż takiego problemu. Dla niewtajemniczonych WRX to to samo auto co Levorg, tyle że WRX to sedan a Levorg to jego kombi. Do słupka B części są takie sam (poza silinkiem oczywiście).

 

Auto samo w sobie jest genialne. Jest bardzo praktyczne, wygodne, łatwo się wsiada, a równocześnie jest zwinne, szybkie i daje podobne odczucia jak GT-R. Przy tym wszystkim pali ok. 10l/100km w trybie mieszanym, jednakże cięzko nam to precyzyjniej określić, gdyż spalanie w wersjach GCC jest "po japońsku" czyli km/l. Ponoć ASO w Polsce dostały już sprzęt do legalnej zmiany jednostek w komputerze ale ciągle nie mamy czasu się umówić. Potrafi też pójść bokiem, nawet na asfalcie. Nie chciałem wcześniej rzucać słów na wiatr i wolałem się upewnić, że wszystko jest w porządku, dlatego czekałem aż przyszły kolejne dwa kontenery z Kuwejtu, tym razem już aby uszczęśliwić kogoś innego. Nie będę tutaj uprawiał handlu, kto jest zainteresowany, znajdzie ogłoszenie lub zawsze może napisać na PW lub zadzwonić. Srebrny pojawi się za jakiś czas (PCC) ale jest to dokładnie ten sam rocznik i to samo wyposażenie co nasz niebieski. Czerwony to perełka, gdyż jest prawie nowy (faktura). Na zachętę trochę zdjęć, chociaż jazda w kolumnie tych 3-ech WRXów po BB musiała robić większe wrażenie:

PS Folia na szybach nie jest fabryczna i jest do zdjęcia.

IMG_3189.thumb.JPG.de1b693bbd5ac26ee45977d6666f9a8d.JPG

 

IMG_3192.thumb.JPG.e6b78a2efa024951ebc891877391d1a5.JPG

 

IMG_3196.thumb.JPG.21e1683528867b55a38e22716d9f60f4.JPG

 

IMG_3199.thumb.JPG.7e903fe031474c76de39671b5a0e347f.JPG

 

IMG_3204.thumb.JPG.5befd9cbb9e462196771c72d69855820.JPG

 

IMG_3206.thumb.JPG.381b329de08de725f8ba48b1e83dc36f.JPG

 

IMG_3215.thumb.JPG.6efcf523be5a269e5e11b99dbc19b818.JPG

 

Na koniec, taka wisienka albo jak kto woli, truskawka na torcie. Wiem, że to nie ten temat ale udało nam się przez przypadek, wpakować do tego samego kontenera, Legacy H6 z produkcji pod koniec 2018 roku, czyli już poliftowe. Wcześniej myślałem tylko o WRXach, głównie przez akcyzę, jednakże Legacy/Outback H6 to jest Subaru idealne. Kultura pracy tego silnika, jego moc i charakterystyka są po prostu idealne na polskie drogi i dla osób lubiących motoryzację. Auto również miało znaleźć nowego właściciela w Polsce ale cała rodzina tak zakochała się w tym silniku , że na razie zostaje ale prędzej czy później na pewno pojawi się na forum. Czyhajcie bo na prawdę warto, szczególnie, że na fakturę. Ten Legacy ma takie samo wyposażenie (czyli wszystko) jak Outbacki 2.5i z SIPu (oprócz ogrzewania przednich i tylnich foteli oraz nawigacji). W Legacy nawet komputer pokladowy obsługuje język polski:

IMG_3220.thumb.JPG.dc6fb3abcdf7802f3c4aced5ad688a66.JPG

 

Na koniec, koniec trochę przyjemności dla uszu:

 

Edytowane przez FilipBB
  • Super! 5
  • Dzięki! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany pytanie, czy u Was rozrusznik też tak ciężkawo kręci, bez znaczenia czy zimny, ciepły? U mnie akumulator 18-to miesięczny, 62Ah i raczej wygląda na zdrowy, kontrolki nawet nie przygasają podczas rozruchu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mRoZiOo napisał:

jak się filmik wstawia w treść wiadomości ????

ja normalnie dodaję jak zdjęcia do postów, oczywiście z kompa

 

w międzyczasie popełniłem następny modzik, biegi faktycznie jakby precyzyjniej wchodziły.

81005194_554969345352650_5887727527987773440_n.thumb.jpg.a164526263fea97bd24eef43af3a3a40.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lutek34 napisał:

to jak u Ciebie z tym rozruchem?

 

mam b.podobnie jak na Twoim filmiku - jakos niegdy nie zwrocilem na to szczegolnej uwagi, ale po obejrzeniu nagrania stwierdzam, ze u mnie tez rozrusznik kreci dosc leniwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, polak900 napisał:

Panowie głupie pytanie co to jest? Shortshifter?

 

blokada / ogranicznik poprzecznego luzu drazka zmiany biegow + metalowa tulejka (zamiast ori gumowej), montaz ktorej ponoc usprawnia zmiane biegow, szczegolnie z 2 na 3'ke

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2019 o 23:46, FilipBB napisał:

Dla niewtajemniczonych WRX to to samo auto co Levorg, tyle że WRX to sedan a Levorg to jego kombi. Do słupka B części są takie sam (poza silinkiem oczywiście).

Zderzak jest inny ;)

Masz tam reflektory halogenowe ze spryskiwaczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kambol napisał:

Zderzak jest inny ;)

Masz tam reflektory halogenowe ze spryskiwaczami?

Zderzak inny ale można sobie zamontować w WRXie z Levorga i na odwrót. W USA lubią tą zabawę. Spryskiwacze są zawsze ale w jednym jest LED a w drugim bi-LED. Identyczne lampy są w STI z EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kambol napisał:

Też planuje takiego moda, podpowiedzcie jakiej firmy zestaw warto kupić.

 

a czym to się może różnić pomiędzy brandami?

ja kupiłem tutaj

https://www.aliexpress.com/item/4000469278935.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.71b35c0fLAftd7

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2020 o 22:28, lutek34 napisał:

 

a czym to się może różnić pomiędzy brandami?

ja kupiłem tutaj

https://www.aliexpress.com/item/4000469278935.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.71b35c0fLAftd7

Dzięki. Nie wiem czy i czym się różnią, ale może właśnie precyzją wykonania i efektem jaki można uzyskać. Np. Ty napisałeś, że biegi "jakby precyzyjniej wchodziły", a @mRoZiOo  na filmie mówi, że jest "mega różnica" ;).

A Ty @mRoZiOo jaki kupiłeś zestaw?

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2020 o 16:38, Kambol napisał:

Zderzak jest inny ;)

i błotniki są inne ;)

Zderzak od WRX/STI nie będzie pasował do Levorga bez zmiany całych błotników i wnęk nadkoli.

Edytowane przez MDsuperstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Kambol napisał:

U mnie tak (zimny start):

 

czyli bardzo podobnie jak u mnie.

 

13 godzin temu, Kambol napisał:

Nie wiem czy i czym się różnią, ale może właśnie precyzją wykonania i efektem jaki można uzyskać.

 

jedyna różnica jaką ja widzę to taka że na moim ograniczniku jest napis, tuleja linki wybieraka wygląda identycznie i podczas zakładania była bardzo pasowna, zarówno na trzpień wystający ze skrzyni jak i na kolucho linki. Luz boczny na samym drążku regulujesz podczas montażu ogranicznika. 

 

21 godzin temu, 0Zero napisał:

Zabieram się za pierwsze mody. Macie jakieś doświadczenia z Accessportem

 

gdzie kupiłeś Accesport?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...