Skocz do zawartości

Wrx 2015+


maati

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Postanowiłem się zarejestrować, bo to chyba jedyne miejsce gdzie mogę uzyskać info. 

Poszukuje jak w temacie wrx 2015 lub 2016. W Polsce model niedostępny. Pozostaje import z usa. Czy ktoś z forum ma dostęp do opisów, danych techn w języku polskim? Niestety na Youtube wszystko angielkski. A może ktoś posiada takowy  i mógłbym podpytac to i owo.

Jeszcze mam pytanie.

Czy po zakupie takiego auta będzie można wykonać  czynności serwisowe, wymiana oleju, filtry, rozrząd w autoryzowanym serwisie, czy raczej serwis boi się aut z USA.

Edytowane przez maati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 19.1.2018 o 19:21, maati napisał:

W Polsce model niedostępny.

Nie tyle w Polsce, co w Europie

W dniu 19.1.2018 o 19:21, maati napisał:

Pozostaje import z usa

Albo z Kanady lub ... Rosji

W dniu 19.1.2018 o 19:21, maati napisał:

Czy ktoś z forum ma dostęp do opisów, danych techn w języku polskim?

Wielkość karoserii etc jest prawie identyczna z STI

Silnik 2.0DiT ( taki jak w Foresterze XT, lecz nieco inne oprogramowanie).

W/g danych rosyjskich 0-100 w 6.0 ( 6.3 automat) s

Prędkość maksymalna M/T - 215, A/T -240.

W dniu 19.1.2018 o 19:21, maati napisał:

czy raczej serwis boi się aut z USA

większość ASO nie boi się aut z USA ( szczególnie tych wyprodukowanych w Japonii - tak jak WRX).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przyśpieszeniem to różnie piszą, często w testach Amerykańscy użytkownicy na YouTube piszą od 5,4 do 5,9
Ale nie o to mi chodzi tak naprawdę, chciałem szybkie auto z napędem na cztery koła, a WRX będzie ok.

Wiem są inne np. STI ale...., no właśnie zacznę jednak od WRX

 

 

Jeszcze jedno pytanie, co ile wymiana rozrządu, i jaki koszt mniej więcej w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, maati napisał:

Z tym przyśpieszeniem to różnie piszą, często w testach Amerykańscy użytkownicy na YouTube piszą od 5,4 do 5,9
Ale nie o to mi chodzi tak naprawdę, chciałem szybkie auto z napędem na cztery koła, a WRX będzie ok.

Wiem są inne np. STI ale...., no właśnie zacznę jednak od WRX

 

 

Jeszcze jedno pytanie, co ile wymiana rozrządu, i jaki koszt mniej więcej w ASO

ponad 7s z cvt tez widzialem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
49 minut temu, maati napisał:

co ile wymiana rozrządu

W 2.0 DiT naped rozrządu jest łańcuchem. Czyli nie ma przewidzianego przebiegu ( przy ew. zużyciu słychać ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, nie wiedziałem, a jeszcze idąc za ciosem:

1. ile wchodzi ltr oleju, bo rozumiem, że wymiana co 10 tyś dla bezpieczeństwa silnika?(chyba, że to przesada)

2. czy jest jakaś pigułka na zmianę systemu z mil na km i stopni na Celsjusze?

3. czy układ hamulcowy jest dużo "gorszy" niż w STI

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
3 godziny temu, maati napisał:

ile wchodzi ltr oleju, bo rozumiem, że wymiana co 10 tyś dla bezpieczeństwa silnika?(chyba, że to przesada)

Oleje są w różnych cenach. Nie da się więc odpowiedzieć jednoznacznie.
 

 

3 godziny temu, maati napisał:

czy jest jakaś pigułka na zmianę systemu z mil na km i stopni na Celsjusze?

O ile wiem - nie.

3 godziny temu, maati napisał:

czy układ hamulcowy jest dużo "gorszy" niż w STI

Ponieważ nie mamy tego samochodu w ofercie, nie potrafię z własnego doświadczenia ocenić. Być może są jakieś testy w internecie ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, a czy wiecie może co by trzeba było wymienić, coby WRX Z USA  (z lat 2012-2016) dostosowac do przepisów w naszej ojczyźnie?.

 

Szukam na forum ale nie widzę nic na ten temat, w większości posty dotyczą aut z roczników 2000-2010, nie widzę nic za bardzo w kontekście okresu, w którym WRX w EU nie było ;( 

 

Pozdrowienia!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy wiecie może co by trzeba było wymienić, coby WRX Z USA  (z lat 2012-2016) dostosowac do przepisów w naszej ojczyźnie?.
 
Szukam na forum ale nie widzę nic na ten temat, w większości posty dotyczą aut z roczników 2000-2010, nie widzę nic za bardzo w kontekście okresu, w którym WRX w EU nie było ;( 
 
Pozdrowienia!
 
 
Nikt, nic, zero informacji?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2018 o 11:54, Dyrekcja napisał:

Prędkość maksymalna M/T - 215, A/T -240.

 

Kilka razy się zastanawiałem skąd tak niska oficjalna prędkość maksymalna wersji MT WRXa (podobnie "dziwnie" było również w WRX "Lanosie").

Czy ona jest jakoś ograniczona elektronicznie?

Bo przecież parametry silnika spokojnie wystarczą na 240-250 (licznikowe pewnie nawet 260), a przełożenia ostatnich biegów z uwagi na zużycie paliwa też na pewno są na tyle długie, żeby nie odcinało przy 215....

W dniu 24.01.2018 o 13:56, maati napisał:

3. czy układ hamulcowy jest dużo "gorszy" niż w STI

 

Do jazdy po zwykłych drogach na pewno spokojnie wystarczy.

Na torze pewnie znacznie szybciej się zagrzeje niż ten w STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Godzinę temu, Qóba napisał:

Czy ktoś z Was orientuje się czy Subaru WRX 2.0 (roczniki 2014-2016) był również oferowany na Litwie? @eddie_gt4? Na mobile.de widzę kilka sztuk, ale nie jest wskazane czy to import USA czy rodzimy rynek.

 

nie

 

z najblizszych krajow tylko Rosja, Ukraina, Kazachstan (i chyba tez Bialorus, ale trzeba by sprawdzic)

 

 

p.s. WRX CVT - idealny daily

Edytowane przez eddie_gt4
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie (bardzo egzotyczny kierunek, auta od nas raczej wedruja w tamtym kierunku)

edit: w BY WRX'y tez sa dostepne

 

btw, w Kaliningradzie dotychczas sprzedal sie 1 (slownie - jeden :biglol: ) WRX i to akurat w tym tygodniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 24.01.2018 o 13:56, maati napisał:

1. ile wchodzi ltr oleju, bo rozumiem, że wymiana co 10 tyś dla bezpieczeństwa silnika?(chyba, że to przesada)

2. czy jest jakaś pigułka na zmianę systemu z mil na km i stopni na Celsjusze?

3. czy układ hamulcowy jest dużo "gorszy" niż w STI

 

1.

Tak. Najlepiej wymieniać olej co 10 tys. km (przy standardowym użytkowaniu),

oleje WRX.jpg

 

2.

Tak. Wytwórnia nielegalnych pigułek znajduje się w Zduńskiej Woli.

 

3.

Nie zagłębiając się w szczegóły - na pewno jest istotnie mniej wydajny niż w STi, ale wystarczający do "normalnej" jazdy WRX.

 

 

W dniu 19.02.2018 o 19:23, Tapicefor napisał:

Panowie, a czy wiecie może co by trzeba było wymienić, coby WRX Z USA  (z lat 2012-2016) dostosowac do przepisów w naszej ojczyźnie?.

To jak widać jest temat o WRX 2015+, ale właściwie wszystkie samochody z USA wymagają podobnych zmian w celu przystosowania do przepisów UE:

-światła przednie na homologowane, asymetryczne, a jeśli emitują strumień świetlny powyżej 2000 lumenów (ksenon lub LED), to należy wyposażyć samochód w układ oczyszczania i poziomowania reflektorów,

-światła tylne na homologowane, kierunkowskazy w barwie "żółtej samochodowej", dołożenie światła przeciwmgielnego i jego kontrolki barwy żółtej.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

nie wiedzialem, gdzie to wrzucic, wiec zamieszczam tutaj (info dosc stare, ale moze komus sie przyda)

 

https://www.cobbtuning.com/addressing-subarus-dit-ecu-recall/

 

Subaru has recently issued a recall for some 2014 and 2015 2.0L DIT WRX and Forester XT vehicles. The recall, titled ‘WQW58 2.0 DIT Pre-Ignition Service Program’, updates older DIT ECUs to Subaru’s latest tuning and engine logic strategies. Enter your VIN into Subaru’s Online Tool to see if your vehicle is eligible for the recall.  Subaru is requesting all DIT owners upgrade immediately to avoid possible engine damage or failure.

 

Sprawdzilem swego MY'15 WRX'a i wyskoczylo, ze mojego autka to nie dotyczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2019 o 22:56, Kambol napisał:

 

W dniu 19.02.2018 o 19:23, Tapicefor napisał:

Panowie, a czy wiecie może co by trzeba było wymienić, coby WRX Z USA  (z lat 2012-2016) dostosowac do przepisów w naszej ojczyźnie?.

To jak widać jest temat o WRX 2015+, ale właściwie wszystkie samochody z USA wymagają podobnych zmian w celu przystosowania do przepisów UE:

-światła przednie na homologowane, asymetryczne, a jeśli emitują strumień świetlny powyżej 2000 lumenów (ksenon lub LED), to należy wyposażyć samochód w układ oczyszczania i poziomowania reflektorów,

-światła tylne na homologowane, kierunkowskazy w barwie "żółtej samochodowej", dołożenie światła przeciwmgielnego i jego kontrolki barwy żółtej.

No i jeszcze kierunkowskazy po bokach na karoserii albo w lusterkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do forumowiczów, którzy posiadają lub mieli przyjemność jeździć trochę tą wersją WRX o trochę wrażeń lub porównanie do konkurencji jak ten wóz sobie radzi.

Od razu uprzedzę, że nie miałem niestety okazji przejechać się STI 2015+, ale kilka słów co Wam się podoba a co nie bardzo mnie ciekawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2019 o 19:49, Houdini napisał:

Mam prośbę do forumowiczów, którzy posiadają lub mieli przyjemność jeździć trochę tą wersją WRX o trochę wrażeń lub porównanie do konkurencji jak ten wóz sobie radzi.

Od razu uprzedzę, że nie miałem niestety okazji przejechać się STI 2015+, ale kilka słów co Wam się podoba a co nie bardzo mnie ciekawi.

No ja jestem zakochany. Jeździłem WRXami w MT i CVT w USA i Kanadzie oraz STi w Polsce. To są dwa totalnie odmienne auta. WRX jest świetnym daily carem z fajnymi osiągami, akceptowalnym spalaniem oraz dobra cena przez akcyzę. STi natomiast to brutal dla na prawdę zaawansowanych kierowców, którzy potrafią tym jeździć i chcą tak jeździć. To jest na tej samej zasadzie jakbyś kupował Audi A6 lub RS6. Niestety WRX jest w Europie niedostępny. Import z Rosji lub Ukrainy to cena większa niż STI w salonach EU. Natomiast importu gówna z Kanady i USA, który tam jest praktycznie skazany na złom a u nas dostają drugie życie, nigdy nie wesprę. Nie chce ryzykować własnego i innych życia. Dodatkowo nie będę się dokładał do popierania „tumiwisizmu” w sprawie olewania przepisów poprzez jeżdżenie autem bez tylnego przeciwmgielnego, bocznych kierunkowskazów, asymetrycznych świateł z przodu czy braku układu zmywania reflektorów. Przepisy są od tego aby się do nich stosować, bo to jest bezpieczeństwo wszystkich. Nieprzypadkowo Kanada i USA maja inne wymagania co do aut. W Europie jeździ się szybciej (140km/h), są ciaśniejsze zakręty oraz są piesi w terenach niezabudowanych.

 

W kilku słowach, nie ma na razie sensownego rozwiązania. Na razie ...

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś się z tobą nie zgodzę do końca. Bardzo dużo samochodów jeździ z Kanady czy USA i nie koniecznie są po wypadkach - dzwonach - zalaniach czy innych przygodach. Sprowadzając samochód da siebie godzisz się na to co chcesz i jeśli chcesz brzytwę to musisz wydać odpowiednio więcej a takich aut nie brakuje. Akurat jeśli chodzi o światła to na dzień dzisiejszy nie ma problemu bo na naszym  rynku jest Sti oraz Levorg więc światła jak najbardziej możesz wymienić - twoja decyzja. Nie ma problemu  z częściami dostępem do autoryzowanego serwisu, i nie wiem co mają  do tego piesi w terenach niezabudowanych i ciasne zakręty??  Szanuję twoje zdanie ale mam zupełnie inne i twierdzę że na dzień dzisiejszy Wrx My15-19  CVT lub Mt to idealne daily car dlatego wiele osób decyduje się na import.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...