nyndz Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Panie i Panowie, Pytanie brzmi dość kuriozalnie - czy 4 tłoki mogą się różnić szerokością/osadzeniem? Spotkała mnie w piątek totalnie zaskakująca i nie ukrywam irytująca sytuacja. Trzecie subaru, na które zakładam te same felgi (nie wzór, komplet), każde wcześniej miało założonego 4 tłoka. Ostatnie, kupione na forum zaciski z WRX hawk (gładkie, bez wystającego napisu "subaru") jak się okazało, się od siebie różnią - jeden z nich jest o około 2mm szerszy od drugiego (mierząc od środka zacisku do jego brzegu co ciągnie za sobą pewne konsekwencje. Ewidentnie, optycznie to takie same dwa zaciski, klocki tak samo pasują itd. - do tej pory żyłem przekonany, że 4 tłoki wszystkie są taki same. Jak widać się myliłem, pytanie czy jest na to racjonalne uzasadnienie (bo to, że mam pieprzonego pecha to nie ulega wątpliwości, skoro dwa zaciski są różne). Ta drobna anomalia sprawiła oczywiście, że zacisk nie wchodzi mi pod felgę... Będę bardzo wdzięczny za rozwikłanie tej tajemnicy, bo chwilowo mnie krew zalała. Mechanik założył jako pierwszy oczywiście ten dobry, a że zakręcił kołem i nie było problemu to naturalnie przy drugim założył, że skoro to to samo, to się nie pofatygował i już nie sprawdzał. Co się stało, jak chciał zjechać z podnośnika mówić nie muszę... Edytowane 16 Stycznia 2018 przez nyndz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Właśnie te moje są na pewno żeliwne, ale z płaskim napisem/naklejką (czyli zakładam, że WRX hawk). Z tego wynika, że aluminiowe były chyba tylko tylne 2 tłoki z WRX (i one faktycznie są leciutkie). Edytowane 16 Stycznia 2018 przez nyndz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) a nie moze byc felga skrzywiona? p.s. tez mialem felgi, ktore haczyly o wystajacy napis "SUBARU" - najpierw uzywalem dystansu, potem zfrezowalem te napisy... moze warto pojsc tym tropem? Edytowane 16 Stycznia 2018 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Nie, felgi są proste. Zmierzyli dziś zaciski po zdjęciu z auta. 46 minut temu, gorion napisał: może każdy był z innej parafii i ktoś usunął z jednego szlifierką te wystające literki aby wyglądały podobnie? Też mi to przez myśl przeszło, ale to nie rozwiązuje zagadki - na starszym modelu zacisków (wystające napisy) te felgi jeździły bez problemu, a jeżeli ktoś spiłował zacisk to powinien tym bardziej się mieścić a jest odwrotnie. Edytowane 16 Stycznia 2018 przez nyndz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Legacy GT ma chyba 4 tloka i to takiego ,ze wchodzą na niego tylko felgi 17 cali. Nieraz ludzie przekładają zaciski WRX hawk/Legacy GT bo są bardzo podobne. Właśnie legacy ma, jeśli dobrze pamiętam, minimalnie szersze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 To by brzmiało rozsądnie - nie różnią się optycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 16 godzin temu, maciek323 napisał: Legacy GT ma chyba 4 tloka i to takiego ,ze wchodzą na niego tylko felgi 17 cali. Nieraz ludzie przekładają zaciski WRX hawk/Legacy GT bo są bardzo podobne. Właśnie legacy ma, jeśli dobrze pamiętam, minimalnie szersze. no no... ktore to LGT ma fabryczne 4-tloczki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Te po 2010, czyli piąta generacja. czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Tak mylisz się , żadne LGT nie miało 4-tłoczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Właśnie przeglądałem wczoraj internet i na tych zdjęciach gdzie cokolwiek widać nie widać było tego czterotłoczka. Czyli wracamy do punktu wyjścia - i całkowitym braku racjonalnego wytłumaczenia - wczoraj byłem w warsztacie, czterotłoczek jest skręcany z dwóch części, ta zewnętrzna w jednym z nich jest 2mm szersza niż w drugim, bez żadnych wątpliwości. Szukam teraz na cito dystansów 4mm, które są na ten moment najrozsądniejszym rozwiązaniem. Ech, człowiek chce świętego spokoju, zostaje przy OEM co by nie było problemów, a potem takie "cuda" się dzieją... ach to Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 A to nie są może te z tych podróbek chińskich, co jako nowe są w cenie oryginalnych używek? Wtedy być może chińczykowi jeden z zacisków wyszedł inny Wiadomo jak to z ich produktami. Aha jedno wiem na pewno, czterotłoczki z GC8 są identyczne jak w Hawku WRX. Wiem bo robiłem konwersje na takie świeże z Hawka i wszytko jest to samo... zwrotnica, tarcza, zacisk, klocek... I obydwa chodziły na oem 16stce i 17tce wrx gdzie jak wiadomo jest mały odstęp miedzy zaciskiem a felgą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Te nowe mają napis wrx chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) A może masz zwrotnice krzywą albo było wymieniane łożysko w niej? Może uszy mocujące zacisk są minimalnie krzywe i dlatego haczy zacisk o felgę. Jeśli masz zaciski oryginalne SUBARU oba to powinny być takie same. Z tego co wiem to chyba każdy 4tlok z WRXa miał wystający napis SUBARU a naklejki są na tylne zaciski. Kupowałem zaciski z WRXa Hawka MY07 i właśnie napisy były wystające, po pewnym czasie zeszlifowałem napisy i nakleiłem naklejkę SUBARU. Często tak się robi gdy ktoś chce założyć felgi z grupy VAG a felga o napisy obciera. Ja je starłem bo mi się nie podobały i malowanie liter było pracochłonne a efekt mizerny stąd naklejka Edytowane 17 Stycznia 2018 przez ADK90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiedro Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Albo może masz jeden z Nissana. Te zaciski były też montowane w 300ZX i 240SX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) 7 godzin temu, Gaceq napisał: A to nie są może te z tych podróbek chińskich, co jako nowe są w cenie oryginalnych używek? Wtedy być może chińczykowi jeden z zacisków wyszedł inny Wiadomo jak to z ich produktami. Aha jedno wiem na pewno, czterotłoczki z GC8 są identyczne jak w Hawku WRX. Wiem bo robiłem konwersje na takie świeże z Hawka i wszytko jest to samo... zwrotnica, tarcza, zacisk, klocek... I obydwa chodziły na oem 16stce i 17tce wrx gdzie jak wiadomo jest mały odstęp miedzy zaciskiem a felgą. Kupione tu na forum od dość rozpoznawalnego forumowicza - z tego co mówi zdjął je sam z WRX'a, a nie mam powodów by mu nie wierzyć. Gdyby nie to, że moje Kosei na normalny 4tłok wchodzą na styk (1-1.5mm od felgi) to bym pewnie nawet nie zauważył, że coś jest nie halo. Na OEM felgach z WRX śmigało normalnie. 4 godziny temu, ADK90 napisał: A może masz zwrotnice krzywą albo było wymieniane łożysko w niej? Może uszy mocujące zacisk są minimalnie krzywe i dlatego haczy zacisk o felgę. Jeśli masz zaciski oryginalne SUBARU oba to powinny być takie same. Z tego co wiem to chyba każdy 4tlok z WRXa miał wystający napis SUBARU a naklejki są na tylne zaciski. Kupowałem zaciski z WRXa Hawka MY07 i właśnie napisy były wystające, po pewnym czasie zeszlifowałem napisy i nakleiłem naklejkę SUBARU. Często tak się robi gdy ktoś chce założyć felgi z grupy VAG a felga o napisy obciera. Ja je starłem bo mi się nie podobały i malowanie liter było pracochłonne a efekt mizerny stąd naklejka Odpada - mierzyliśmy zewnętrzną część zacisku (składa się z dwóch), i ta zewnętrzna jest 2mm szersza niż w drugim. Jeśli chodzi o sam zacisk, Hawk miał od razu naklejki: https://www.ebay.com/itm/2006-2007-Subaru-Impreza-WRX-Front-L-R-Brake-4-Piston-Caliper-SET-RED-OEM-NEW-/321968519548 4 godziny temu, kiedro napisał: Albo może masz jeden z Nissana. Te zaciski były też montowane w 300ZX i 240SX. Znam temat, ale z tego co wygooglowałem to się różnią przetłoczeniem (zakładając, że ktoś spiłował napis "nissan"): Mój nieszczęsny: Nissanowski: Edytowane 17 Stycznia 2018 przez nyndz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 20 godzin temu, nyndz napisał: Odpada - mierzyliśmy zewnętrzną część zacisku (składa się z dwóch), i ta zewnętrzna jest 2mm szersza niż w drugim. To zeszlifuj zacisk w miejscu styku z zwrotnicą o te 2mm, zacisk się przesunie od tarczy i będzie odstęp między zaciskiem i felgą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 A co nie jest ryzykowne? Tak na poważnie to sądzę że nie ponieważ gwint i tak będzie trzymał a jeśli tarcza nie będzie obcierać o zacisk w środku po zeszlifowaniu to jest to najprostsze rozwiązanie tego problemu. Lepsze to niż stosowanie podkładek między tarczą a felgą Można też kupić zacisk SUBARU i znów go regenerować, malować, założyć i jest oryginalnie albo bawić się w dystanse tylko na wszystkie 4 koła! Wszystko zależy kto co woli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 19 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 (edytowane) Tu nie bardzo jest wybór, ile można sobie kosztów robić i czasu tracić? To je daily, nie chce jeździć z ciągłą myślą z tyłu głowy, czy mi się zaraz zacisk nie urwie przy hamowaniu w trasie. Tyle dobrze, że kumpla z pracy rodzina ma pod ręką laser, dzisiaj zrobiliśmy rysunek techniczny, jutro może będą już dystanse wycięte. Edytowane 19 Stycznia 2018 przez nyndz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się