Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem Outback h6 2005rok LPG


coolczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z ogrzewaniem kabiny mojego Outbacka. Problem jest tego typu, że płyn chłodniczy, nie przelewa się przez nagrzewnicę na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu jest lepiej, ale szału nie ma, wg mnie za wolno wypływa nawet po odcięciu dogrzewania parownika. Powietrze sprężone swobodnie przechodzi przez nagrzewnicę, tak samo woda grawitacyjnie. Nagrzewnica czyszczona, obydwa termostaty wymienione na oryginalne nowe, pompa wody sprawdzona, uszczelki pod głowicami wymienione, nie mam pomysłu. Może któryś z szanownych forumowiczów coś takiego przerabiał?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzieś poza nagrzewnica sprawdzałeś przepływy? Może poprostu pompa pada/ zaszlamiona albo zakamieniona? Może łożysko stroi fochy?
Ja bym zaczął od sprawdzenia przepływu na wyjściu z bloku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice były zdejmowane, wszystko było na błysk czyszczone, płyn w układzie klarowny czysty. Pompa napędzana łańcuchem nowa.

No i jest lepiej tzn. grzeje trochę, ale tylko po lewej stronie, a klima jednostrefowa:(

Koledzy podrzućcie proszę info, którym króćcem jest zasilana nagrzewnica w moim obku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lewa strona tunelu środkowego do rozebrania i trzeba opuścić kolumnę kierownicy, bo inaczej nie ma szans na wysunięcie nagrzewnicy. Odciecie rurek kątówką i podłączenie nowej nagrzewnicy wężami 17 mm, zaciśnięcie cybantami i by było. Grzeje aż parzy:D, no i jaka satysfakcja z udanej przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, coolczak napisał:

Lewa strona tunelu środkowego do rozebrania i trzeba opuścić kolumnę kierownicy, bo inaczej nie ma szans na wysunięcie nagrzewnicy. Odciecie rurek kątówką i podłączenie nowej nagrzewnicy wężami 17 mm, zaciśnięcie cybantami i by było. Grzeje aż parzy:D, no i jaka satysfakcja z udanej przeróbki.

Nie próbowałeś czyścić oryginalnej ciśnieniowo lub chemicznie?

Jaki jest koszt nowej 72130AG010?

Węże ciśnieniowe?

Całe życie jeżdżę z niedogrzanym wnętrzem. Oczywiście rozumiem, że kiedy silnik jest zimny, to i Salomon... Ale po pewnym czasie silnik ma normalną temperaturę pracy, a ja dalej marznę i jestem dodatkowo katowany warkotem wentylatora ogrzewania ustawionego przez automatykę na maksymalne obroty (bo czujnik temperatury ma wciąż zimno). Nie bardzo chce mi się wierzyć, że to wina oprogramowania sterującego. Serducho 2.0L powinno się długo nagrzewać, ale i długo ciepełko oddawać, tymczasem w taką pogodę jak obecnie wolę żonowozem pojechać, bo aż miło się w ciepełku siedzi mimo popierdułki 1.4L. :D

Zastanawiam się czy przypadkiem się za to nie zabrać. Miałem zamiar zacząć od przepłukania nagrzewnicy po odłączeniu oryginalnych przewodów jakąś chemią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, WOJO napisał:

W jaki sposób się do niej dobierałeś? Jest jakiś prosty sposób, czy deskę rozdzielcza trzeba wyciągać

 

Kolega Coolczak skorzystał z tego opisu.

 

 

Edytowane przez lutek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, lutek34 napisał:

 

Kolega Coolczak skorzystał z tego opisu.

 

 

O widzisz, całkiem zgrabny opis tego, czego się domyślałem. Zastanawiało m nie jedynie, czy nie da się pominąć kątówki i wstawek z gumowego węża. W przytoczonym wątku jest film z YT, na którym człowiek wymienia samą nagrzewnicę i potem (zaciska, lutuje twardym lutem, klei?) aluminiowe węże w gniazdach nagrzewnicy? Nie mam do czynienia z wykorzystaniem technologii grzewczych, więc ostatecznie pewnie zostaną wykorzystane do połączenia węże gumowe, ale jakby się dało zrobić dobrze w inny sposób...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa strona tunelu środkowego do rozebrania i trzeba opuścić kolumnę kierownicy, bo inaczej nie ma szans na wysunięcie nagrzewnicy. Odciecie rurek kątówką i podłączenie nowej nagrzewnicy wężami 17 mm, zaciśnięcie cybantami i by było. Grzeje aż parzy:D, no i jaka satysfakcja z udanej przeróbki.

Lutek34 nie jest to kopiuj wklej z opisu powyżej, bo w Tribece jest dużo więcej miejsca, a w outbacku mogło się to nie udać. Kolumnę trzeba opuścić a i tak ciasno było jak chol....ewka... Jednak operacja jak najbardziej do zrobienia. Wojo u mnie nie pomógł nawet kwas fosforowy z azotowym, łącznie ze sprężonym powietrzem, taka sytuacja.

Edytowane przez coolczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem  czy temperatura ogrzewania jest w nim sterowana wodą czy powietrzem ,ale jeśli powietrzem to wystarczy podłączyć ogrzewanie reduktora szeregowo za nagrzewnica i będziesz miał zawsze ciepło.

Możesz tez zostawić połączenie równoległe ( po to powoduje takie objawy jak u Ciebie) ale zdławi delikatnie wąż z doprowadzeniem do reduktora.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, coolczak napisał:

Tylko przy zamkniętej nagrzewnicy latem, nie będzie ogrzewany reduktor.

 

przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnice jest non stop, bez znaczenia czy masz włączone ogrzewanie  czy klimatyzacje, regulacja temperatury jest sterowana klapami.

 

5 godzin temu, RAV napisał:

Nie wiem  czy temperatura ogrzewania jest w nim sterowana wodą czy powietrzem ,ale jeśli powietrzem to wystarczy podłączyć ogrzewanie reduktora szeregowo za nagrzewnica i będziesz miał zawsze ciepło.

Możesz tez zostawić połączenie równoległe ( po to powoduje takie objawy jak u Ciebie) ale zdławi delikatnie wąż z doprowadzeniem do reduktora.

 

 

Ogólnie wpina się reduktor LPG równolegle w obieg nagrzewnicy,  przy sprawnym układzie chłodzenia silnika i ogrzewania nie powinno być problemu ze słabym ogrzewaniem. Wpięcie reduktora szeregowo w układ ogrzewania, może powodować że reduktor swoim ograniczonym przepływem będzie spowalniał przepływ przez nagrzewnice i to może powodować znaczny spadek wydajności ogrzewania wewnątrz. Dodatkowo wpięcie reduktora szeregowo za nagrzewnicą może powodować jego niedogrzanie a co za tym idzie przy większym zapotrzebowaniu na LPG jego zamarzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, lutek34 napisał:

przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnice jest non stop, bez znaczenia czy masz włączone ogrzewanie  czy klimatyzacje, regulacja temperatury jest sterowana klapami.

Mylisz się. W Legacy/OBK 2004-2006 jest zawór odcinający obieg płynu przez nagrzewnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, house_1 napisał:

Mylisz się. W Legacy/OBK 2004-2006 jest zawór odcinający obieg płynu przez nagrzewnicę.

 Zawór jest napewno, bo go wyrzuciłem coby wyeliminować jego awarię, niedługo wróci na swoje miejsce. Samochód grzeje już jak trzeba.

Jest też termostat nagrzewnicy:huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, coolczak napisał:

 Zawór jest napewno, bo go wyrzuciłem coby wyeliminować jego awarię, niedługo wróci na swoje miejsce. Samochód grzeje już jak trzeba.

 

ok, jeśli faktycznie w waszych rocznikach jest zawór sterujący przepływ płynu przez nagrzewnicę, to tym bardzie wpięcie reduktora tylko równolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, coolczak napisał:

a ten zawór jest zero jedynkowy, albo otwarty, albo całkowicie zamknięty, nie steruje przepływem.

 

czyli steruje przepływem ;) ale nie o to chodzi żeby się czepiać, najważniejsze jest że uporałeś się z problemem , ciepełko wróciło do Subarynki i połowica nie narzeka że chłodek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...