Jump to content
rydzada

Chłodnica / ogrzewanie / UPG

Recommended Posts

W dniu 8.04.2018 o 08:42, Artur Wróbel napisał:

Troche się podepne w  temacie chlodzienia... nie chce zakladac nowego tematu.

W piatek po powrocie z pracy zatrzymalem auto i odczekiwalem chwile jak zwykle zeby forek pochodzil chwilke na wolnych obrotach....

Wylaczylem silnik i jebuuut! z pod maski duzo pary! otworzylem maske i dosyc szybko zlokalizowalem, ze pekl gorny gruby przewod wody co idzie od chlodnicy. Byl mocno rozerwany i zastanawiam sie dlaczegi i jaka mogla byc przyczyna.

Sam z siebie (starosc zuzycie mmaterialu) czy stanal termostat lub moze korek sie przywiesil?

ma ktos jakis pomysl?

mam nadzieje ze to nie upg

Obstawiam UPG w 99%, rozerwało przewód gumowy przez spaliny dostające się do ukł chłodzenia.

Subaru nie zawodzi, prędzej czy później upg, nie wspominając o dieslu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na pewno wiesz co mówisz bo doświadczyłeś UPG i wybuch SBD?

41 minut temu, coolczak napisał:

Obstawiam UPG w 99%, rozerwało przewód gumowy przez spaliny dostające się do ukł chłodzenia.

Subaru nie zawodzi, prędzej czy później upg, nie wspominając o dieslu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doświadczyłem to wiem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj bede zakladal nowego weza.... i odpowietrzal uklad.... jak inaczej poznac ze to uszczelka? robiac rozrzad rok temu bede musial paski same czy reszte gratow rowniez?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Artur Wróbel napisał:

jak inaczej poznac ze to uszczelka

 

Test CO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Artur Wróbel napisał:

robiac rozrzad rok temu bede musial paski same czy reszte gratow rowniez?

 

Tylko pasek o ile graty były porządne

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, rydzada napisał:

Tylko pasek o ile graty były porządne

graty porzadne ... kur....a bylo dolozyc i zrobic porzadek z ta uszczelka... w sobote bede wiedzial; co jest narazie stoi i denerwuje jak na niego patrze

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Artur Wróbel napisał:

graty porzadne ... kur....a bylo dolozyc i zrobic porzadek z ta uszczelka... w sobote bede wiedzial; co jest narazie stoi i denerwuje jak na niego patrze

Napisz co było/będzie i koniecznie przeczytaj ten wątek od początku, żeby nie okazało się jeszcze coś innego, jak przykładowo u mnie się stało (brrrrr). Pisałeś w końcu, że UPG była robiona 4 lata temu. Tylko nie wiadomo, na jakich gratach, czy np. szpilki ARP były wkręcone?

Przy okazji - kup sobie te dwa korki i wkład termostatu. Dziś zamówisz, do jutra zdążą kurierem dotrzeć. Razem to wyjdzie niecałe 200zł, a będziesz spokojniejszy jak wymienisz, bez względu na to jaka by była dalsza diagnoza/naprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Artur Wróbel napisał:

dzisiaj bede zakladal nowego weza.... i odpowietrzal uklad....

 

U mnie wąż zrobił się nabrzmiały jakiś czas przed UPG. Przy UPG chciano mi go wymienić, ponoć zawsze tak robili, ale powiedziałem, że był niedawno wymieniany. Wymieniałem właśnie przy jakichś 150-160kkm.

Tak więc jeżeli w warsztacie nie wymienili Ci tego węża przy UPG, to być może sama wymiana wystarczy.

Nie każda awaria pod maską to UPG ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bednarcm napisał:

Nie każda awaria pod maską to UPG ;)

 

obys miar racje Przyjacielu... waz ten rozerwany wyglada na bardzo zmeczony materialowo wiec moze starosc go zniszczyla

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 MPa to nie tak dużo. Jeśli po długości Ci go rozerwało to nie miej złudzeń. Upg. Obym się mylił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, coolczak napisał:

1 MPa to nie tak dużo. Jeśli po długości Ci go rozerwało to nie miej złudzeń. Upg. Obym się mylił.

0,13 MPa - przy około takim ciśnieniu powinien puścić korek na chłodnicy.

I tak trzeba wymienić wąż, dolać płynu, rozgrzać auto i na spokojnie zrobić test na CO2

Edited by rydzada

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalozylem weza, rozgrzalem silnik, dolalem plyny, zrobilem test Co2 i zrobilem okolo 20 km jezdzac na przemian ostroznie i troche z pedalem w podlodze...

temp. w normie, ogrzewanie pieknie grzeje, narazie cisza spokoj :)

przy okazji pozdrawiam pana z czarnego forka po licie na WRA ktory podjechal ramie w ramie by uprzedzic mni o braku tylnego praego stopu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i prawidłowo :) Jak widać nie wszystkie awarie układu chłodzenia muszą być związane z UPG albo z pokrzywionym blokiem.

Przy okazji: jakie masz temperatury płynu? Na jałowych obrotach po nagrzaniu silnika i podczas jazdy? Czy to temperatury z OBD, czy "odczytane" ze wskazówki na desce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, rydzada napisał:

 "odczytane" ze wskazówki na desce?

 dokladnie - z obserwacji wskaznika temp. jest OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Artur Wróbel napisał:

 dokladnie - z obserwacji wskaznika temp. jest OK

OK. Pytam, bo ja już mam "skrzywienie" w głowie po tym moim remoncie i prawie cały czas jeżdżę z odczytem temp. z OBD. Pomiar jest u mnie na poziomie ok. 83-88 C przy spokojnej jeździe, do 92 przy mocniejszej i do 95-97 w korkach. Co ciekawe, wskazówka na blacie porusza się przy tym jedynie o dwa-trzy mm albo i wcale :)  Podobno dopiero powyżej około 105 C idzie zauważalnie w górę. Tak właśnie było, jak mi UPG wydmuchało rok temu. Równie dobrze mogły by wskazówki wcale nie być, tylko sama czerwona ostrzegawcza "żarówa" jak w wielu nowoczesnych autach nie najwyższych lotów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Artur Wróbel napisał:

ile koszt wyniosl subaraka?

?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja natomiast jeśli chodzi o grzanie się Forka też zauważyłem pewną nieprawidłowość,a stało się to po spaleniu przez emnie głównego bezpiecznika120A,podczas wymiany czujnika ciśnienia oleju, jak jechałem pow.200km/h temperatura delikatnie wzrosła na blacie przestałem szybko jechać i dopiero się wychodził po 15km,korekty na gazie coś się nie zgadzają długoterminowe -14,krótko -8,na Pb korekty w normie i jakiegoś takiego mała miał,potem niby się przepustnica zaadaptowała i dobrze zapierdziela,ale jakoś nie raz jest tak że ja turbo zaczyna mocniej dmuchać to takie szrpnięcie czuć, ale to raz na 100 przyśpieszeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba najdłuższe polskie zdanie jakie czytałem... :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czepiasz się, po prostu napisane na jednym wdechu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, irek200 napisał:

Chyba najdłuższe polskie zdanie jakie czytałem... :(

No sorry ale taki byłem podjarany jak to pisałem że tak mi się napisało, a pisałem posta jak jechałem Subaryną. Polonistą nie jestem Pardones,a może odpowiecie,coś w z wiązki z postem a nie od razu hejtt.Na tym forum to jakaś plaga...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites



No sorry ale taki byłem podjarany jak to pisałem że tak mi się napisało, a pisałem posta jak jechałem Subaryną.


Mam nadzieję, że jako pasażer!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tia... Już nawet dyskretne apele o poprawną polszczyznę to "hejt". O czasy, o obyczaje... :(

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc irek200... no bo od razu się czepiasz jak moja nauczycielka z technikum, nie znamy się, nie znasz sytuacji w której pisałem a musiałeś skomentować to co nie było ważne w poście....to są dopiero obyczaje :((.Pisałem jako kierowca.Jeszcze raz dzięki Panowie za pomoc pozdrawiam Adaśko :/

Edited by Adaśko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...