Jump to content
rydzada

Chłodnica / ogrzewanie / UPG

Recommended Posts

To niemal pewne że to upg. Test na co2 nie musi być pozytywny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, coolczak napisał:

To niemal pewne że to upg. Test na co2 nie musi być pozytywny.

Zgadza sie - ogólnie nie musi, jeżeli do płynu przedostaje się niewielka ilość spalin. Ale na filmiku który kolega wrzucił na początku widać że to jest istne jacuzzi. Jeżeli są to spaliny to test powinien to na pewno przy tej ilości wykazać, a jeżeli nie spaliny to co ?  Bo ja nie mam pomysłu co "gazowanego" oprócz spalin i LPG może się dostawać do układu chłodzenia. Bo zakładam że w ramach przedniego żartu ktoś nie podmienił płynu na jakiś napój gazowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, recki napisał:

Zgadza sie - ogólnie nie musi, jeżeli do płynu przedostaje się niewielka ilość spalin. Ale na filmiku który kolega wrzucił na początku widać że to jest istne jacuzzi. Jeżeli są to spaliny to test powinien to na pewno przy tej ilości wykazać, a jeżeli nie spaliny to co ?  Bo ja nie mam pomysłu co "gazowanego" oprócz spalin i LPG może się dostawać do układu chłodzenia. Bo zakładam że w ramach przedniego żartu ktoś nie podmienił płynu na jakiś napój gazowany.

Nie no, płyn sam wlewałem z mechanikiem i sam go kupowałem :) Zaraz po tym bąblowaniu pojechałem zrobić test na CO2 i wtedy zmienił kolor, tak po minucie-dwóch na zielony. Teraz nie zmienia koloru i nie bąbluje, ale nadal się grzeje i "zapowietrza". I bądź tu mądry. Dziś zanim silnik pójdzie na stół, poproszę jeszcze o sprawdzenie dla pewności, czy reduktor nie wywala gazu w układ chłodzenia, ale  ...wątpię niestety. Znam oczywiście relację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyeliminowanie instalacji LPG to prosto, zakręcić zawór i tyle. Co do UPG to rzeczywiście nie każdy test daje jednoznaczne wyniki. Przyczyn może być wiele, od lewego powietrza w układzie chłodzenia, poprzez awarię samej nagrzewnicy, pompy wody. Wyciągnięcie silnika na stół to ostateczność, ale jak się okaże że to nie UPG to tylko zmarnowany czas i kasa.  Wiem jakie jest to wkurzające, sam walczyłem z układem chłodzenia, i u mnie okazało się to na tyle banalne że nie brałem tego pod uwagę, oczyma już widziałem silnik na stole, a okazało się że wszystkiemu winien był korek. Tak też bywa :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojeździj na benzynie najlepiej wyjeździj gaz do zera, bo ci zawory mogą nie trzymać jakkolwiek to brzmi:P, ale 2.5 XT i wszystko jasne jak mawiał Siara Siarzewski... Tam uszczelki to kwestia czasu, nawet jeśli je niedawno robiłes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i klops :( Głowice OK, ale jedna z tulei się "przekrzywiła", zapadła i z jednej strony jest o 0,15mm niżej, dlatego po rozgrzaniu silnika dmucha spalinami przez UPG. To oczywiście wersja warsztatu, ja silnika jeszcze nie widziałem. Jednak już po samym przyłożeniu liniału na powierzchnię bloku podobno widać, że jest niżej z jednej strony, zresztą zmierzone jest te około 15 setek. Co Wy na to ??? Moim zdaniem ten blok do niczego się już nie nadaje. New Sącz odradza tulejowanie, ja też nie jestem za tym, bo jeśli nawet, to nie chcę sprzedawać takiej ulepionej na sztukę "miny". Poza tym tuleje trochę jednak porysowane, przebieg robi swoje. Forek pił ostatnio 0,35litra Motula na 1000km.

DRAMAT !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz racje dramat, ale jeśli nie chcesz nikogo ożenić z ulepem to nie masz innego wyjścia jak szukać używanego bloku bez głowic jeśli twoje w porządku.Ja mam, ale ej25 z 2002r. Trzymaj się bracie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleja tak może się zapaść? One są wprasowywane czy to jest całość z blokiem? Wrzuć zdjęcia jeśli będziesz miał.

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, owad napisał:

Tuleja tak może się zapaść? One są wprasowywane czy to jest całość z blokiem? Wrzuć zdjęcia jeśli będziesz miał.

Powodzenia.

Widać może :( Z tego co mi wiadomo tuleje są wciskane. Nie mam nawet ochoty ani czasu jechać do Gdyni go oglądać. Bardziej ochoty. Jestem wkur... i tyle. Dbasz, chuchasz, nie upalasz, lejesz drogi olej, pilnujesz płynów a i tak ch... Dobrze że AC na kolejny rok nie kupiłem. Awaria wyprzedziła termin o dosłownie kilka dni. 

Jak będą fotki podzielę się, dla potomnych. I jako przestrogę dla chętnych na 2,5XT

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w czasie UPG też tak się zrobiło, tzn. tuleje opadły. Prawdopodobnie dlatego, że silnik się przegrzewał. Połówki bloku zostały splanowane i - odpukać - od 50kkm wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Bednarcm napisał:

U mnie w czasie UPG też tak się zrobiło, tzn. tuleje opadły. Prawdopodobnie dlatego, że silnik się przegrzewał. Połówki bloku zostały splanowane i - odpukać - od 50kkm wszystko jest ok.

Pewnie się da. Wpadłem też na to. Problem to kasa. Blok do planowania i tak trzeba rozebrać. Przy okazji wymienić panewki tłoki pierscienie. Do tego szlif. Do tego koszt roboty za remont. Jak nic z sześć kawałków plus wyjęcie włożenie plus kpl uszczelek, paski, płyny, parę dupereli = dycha.  A jak silnik jest mocno zmęczony, załóżmy przegrzaniem, nie ma gwarancji, że ten numer z planowaniem przejdzie. Inna opcja to nówka fabryczny blok za 10,5 tzł, ale czy warto ?????  Brak słów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co teraz wystawić go na sprzedaż jako uszkodzony, to już kompletnie w plecy. Może jakąś używkę kupić, a tego pomału składać?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, gorion napisał:

 Teraz spora zagwozdka, jeśli faktycznie ta tuleja tak szybko opadła to planowanie nie ma sensu, gdyż nie wiadomo gdzie to się zatrzyma.

Dokładnie. W tą stronę nie pójdę

2 minuty temu, Piowoj napisał:

To co teraz wystawić go na sprzedaż jako uszkodzony, to już kompletnie w plecy. Może jakąś używkę kupić, a tego pomału składać?

 

To jest jakaś  metoda.  Tzn sprzedać jako uszkodzony :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli tuleja siadla czy to znaczy ze juz miales silnik tulejowany? Poprawcie mnie jesli sie myle ale czy oryginalne cylindry w EJ nie sa jednym odlewem z blokiem? Bo jezeli tak to tylko jakies straszne rzeczy (w sensie bezmyslne uzytkowanie) albo wada materialu mogla spowodowac takie uszkodzenia. Tulejowanie raczej nie ma sensu bo jezeli ma byc dobrze to pewnie przekroczy koszt short blocka-u amerykancow do sportu to od 4k usd sie zaczyna... Przykro, ale jedyne sensowne rozwiazanie to nowy blok w moim rozumieniu-pomijam szczegoly ekonomiczne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy do forka zmieściłby się H6

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Filip Cz napisał:

Ciekawe czy do forka zmieściłby się H6

Trzeba by chyba trochę kątówką gródź porzeźbić i odsunąć do tyłu fotel kierowcy :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, rydzada napisał:

Koledzy Fachowcy, czy to:

http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-sti-2-5-silnik-ej255le8jb-07r-i7119137897.html

podejdzie do mojego Forka? Tak sobie rozważam różne opcje. 

Już ze zmeczenia nie zauważyłem że to STI. ....... Zmylił mnie symbol. EJ255 na tabliczce. Myślałem, że  STI ma 257

Edited by rydzada

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trzeba by chyba trochę kątówką gródź porzeźbić i odsunąć do tyłu fotel kierowcy

Aż tak? Myślałem że to podobne gabaryty skoro do Legacy i Outbacka wchodzi ten i ten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Filip Cz napisał:


Aż tak? Myślałem że to podobne gabaryty skoro do Legacy i Outbacka wchodzi ten i ten.

Żartowałem. Niemniej byłby to mega swap z niebotyczną ilością przeróbek do wykonania. Ale jak by Forek pięknie pracował z H6, do tego 3,6 , aj

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Żartowałem. Niemniej byłby to mega swap z niebotyczną ilością przeróbek do wykonania. Ale jak by Forek pięknie pracował z H6, do tego 3,6 , aj

Byłbyś prekursorem. ;) Może nie aż tak dużo roboty gdyby z silnikiem wziąć wiązkę elektryczną. Może nie do końca wiem o czym piszę, ale w moim Legacy do diesla poszło wszystko ze spec B. Cała elektryka. Z dizla została buda, skrzynia biegów i ta frustrująca skody w tedeiku plakietka z tyłu (Boxer diesel).

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, gorion napisał:

Bo to z aukcji to pewnie było WRX pakiet tuningowo-spoilerowy STi ;) STI z podobnych roczników miały raczej 257

hmm. a bardziej niezawodne 3.0 ? może nawet by się zmieściło :)

Więc  ....to zwykły WRX ej255 230 koni? 

Spójrzcie proszę na tabliczkę silnika w aukcji. 

Edited by rydzada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...