Jump to content
rydzada

Chłodnica / ogrzewanie / UPG

Recommended Posts

Godzinę temu, dr.elich napisał:

Wiesz ja to odnoszę do Imprezy gdzie działa to jak trzeba. Ale lokalizacja czujnika jest sensowniejsza - na centralnej konsoli a nie przy stacyjce. Spróbuję go przeczyścić.

Co do temp. nawiewu u Ciebie, moim zdanie jest OK, tak powinno być. Ma grzać na maksa, aż osiągnie mniej więcej temp zadaną na pokrętle. Jak termostat na kaloryferze w domu. Jak jest zimno na dworze i w aucie, sporo czasu upływa, zanim czujnik powie "dość" i wtedy temp. nawiewu stopniowo spada.

 

Co do mojego Forka - dolałem na zimno do zbiorniczka i chłodnicy razem około 0,3 litra płynu. Niemało. Odpaliłem i temp. ładnie wzrosła, ale objaw niepokojący zaraz po odpaleniu - bąble w wyrównawczym jakbym szamponu nalał i dużo bąbli wydostających się ku górze. Zbiorniczek zakręciłem, pojeździłem i temp. jednak dziwnie się zachowuje, bąbluje przy mocnym rozgrzaniu też z wężyka przelewowego w miejscu, gdzie wychodzi on z korka na chłodnicy. Jakby ciśnienie było bardzo duże. Po prostu puszcza bokiem. O dziwo nic się nie dzieje z poziomem płynu w plastikowym wyrównawczym, gdzie się płyn sprawdza. Nic się nie zmienia, nawet po schłodzeniu. Spróbuję dziś dorwać się do testera CO2. Przy okazji pytanie o kogoś ogarniętego w pobliżu, kto potrafi zdiagnozować UPG i cały ten bałagan w układzie chłodzenia. Poza firmami które znam, czyli tą w Gdyni na literę T. i poza chłopakami z Kartuskiej. Słyszałem, że ktoś na Kokoszkach jest w temacie naszych silników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Częsta jest awaria korka. Kup dwa nowe korki i zobacz co się będzie działo. Jeśli na nowych korkach będzie bąblować do zbiorniczka wyrównawczego (tego przy chłodnicy), UPG. Co więcej, jeśli UPG i to po 10tkm, prawdopodobna jest wada montażu.

Czasem zdarza się, że puści gwint w bloku, w który wkręca się szpilkę od głowicy.

Edited by house_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poratuje ktoś  z Was tymi korkami w 3-mieście? Gdzie na szybko w Sobotę to kupić? 

Fakt. Test w pierwszej kolejności.  UPG ma 30kkm

Edited by rydzada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostro bąbluje. Jak chcesz to możemy się spotkać i podmienić korki. Tylko nie wiem czy 2,5 ma takie same.

Co do LPG - raczej niemożliwe. Po pierwsze gdyby puszczał gaz do płynu smierdzialo by gazem po odkreceniu korka. Po 2gie ten reduktor takich problemów z tego co wiem nie miewał.

Można wypiąć reduktor z obwodu płynu na próbę. Wzglednie zakręcić butlę.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W SG XT 2,0 i 2,5 są takie same korki, podobnie jak w WRX-ie.

Edited by house_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to powietrze to niby skąd ma się brać że jak korek zmienisz to będzie inaczej ? Zakrec zawór na butli LPG, test CO2 i .... mocno kciuki trzymac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tak mocno bąbluje to powąchaj to. może wyczujesz spaliny. 

Albo spróbuj zapalić zapalniczką - jeśli to gaz to powinien się palić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, owad napisał:

Jak tak mocno bąbluje to powąchaj to. może wyczujesz spaliny. 

Albo spróbuj zapalić zapalniczką - jeśli to gaz to powinien się palić ;)

Hardcore :) Już wolę z ogniem z daleka od silnika. Za godzinę robię test. Wcześniej zakręcę butlę i pojadę na benzynie do warsztatu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaz by śmierdział. Względnie wykrywaczem gazu.
W zasadzie jak przełączysz na benzynę i elektrozawory się pozamykają to już powinno przestać bąblować.
Daj koniecznie znać co wyszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji: ARP-y to jednorazówki, czy można je powtórnie skręcać? Niedawno już pytałem, ale może inne opinie macie? W razie czego to kolejne 1100-1200 zł !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy wyłączyć gaz na guziku lub wyjąć bezpiecznik zasilający instalację gazową. Do tego odkręć obejmę filtra gazowego (fazy lotnej). Co uwolni ciśnienie z reduktora. 

W tym momencie nie będziesz miał ciśnienia w instalacji. Jeśli będziesz miał dalej taki sam objaw to zły objaw.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ARP można użyć ponownie. Podobno kilka razy, do końca nie wiem co to znaczy 2 czy 5?

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, rydzada napisał:

ARP-y to jednorazówki, czy można je powtórnie skręcać?

W znanym warsztacie w NS powiedziano mi, że można je powtórnie użyć. U mnie wleciały UPG Cosworth i podobno po temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko czy użyjesz ponownie jeśli upg wystąpiło niepokojąco szybko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli owy warsztat powie, że tak, to jak najbardziej użyję. Przy mnie chłopaki włożyli nieuzbrojony silnik w niecałe 3 godziny. W międzyczasie montując filtr paliwa i nowy smok olejowy. Opalili o pierwszego strzała. Normalnie jak na filmie. I tak 25kkm przejechane. Ufam im.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, dr.elich napisał:

Tylko czy użyjesz ponownie jeśli upg wystąpiło niepokojąco szybko?

Jeżeli to faktycznie UPG to gdzieś popełniono błąd , coś przeoczono lub kiepskie uszczelki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, tedimy99 napisał:

Jeżeli to faktycznie UPG to gdzieś popełniono błąd , coś przeoczono lub kiepskie uszczelki.

Uszczelki ORI, przebieg na nich to jedynie 23 kkm - teraz sprawdziłem. Coś spaprane albo poszło co innego, oby nie dół, np. tuleje. Może głowica pękła? Nie wiadomo. Albo gaz wyżarł głowicę, jak w wątku z wczoraj (tam to nie gaz, wiem). W każdym razie test na CO2 pozytywny - płyn całkiem zzieleniał w 1-2 minuty na 2 tys.obrotów.

Wstępnie umówiłem się z p.K. w firmie na T. w Gdyni, tej co robiła mi UPG. Niestety silnik w środę-czwartek na stół i tyle. Jak to nawet "tylko" UPG , to  ....porządnie, z głową naprawiam, wejdą Coswothy (ARPy na szczęście można skręcać ponoć 3 razy) i szukam kupca na Forka. No way !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale lipa, szkoda, szkoda.

Ciekawe czemu tak, pewnie sie nie dowiesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, owad napisał:

Ale lipa, szkoda, szkoda.

Ciekawe czemu tak, pewnie sie nie dowiesz...

Chociaż sobie obejrzę rupiecie po zdjęciu głowic ;)

W lipcu i tak miało być sprawdzenie / regulacja zaworów i silnik na stole, więc "trochę" przyspieszymy temat. Tylko skąd tą kasę ciągle czerpać ?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie posprawdzaj drożność chłodnicy ,czystość, korki ,LPG  ,potem termostat, pompę, na końcu upg.

A przy robocie płaszczyznowość bloku i głowicy sprawdzali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru life - co poradzisz...
Ważne, że w porę wychwyciłeś. Naprawisz i miejmy nadzieję będzie spokój na lata. Może jeszcze nie przesądzaj z tą sprzedażą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, gorion napisał:

z tego co pamiętam przy poprzednim UPG miałeś grubszą robotę z głowicami? czy blok był planowany?

Nie był planowany. Była sprawdzana płaskość. Głowice były od dawcy, odwiedziły szlifiernię na kompleksowy przegląd i doszlifowanie wszystkiego.

Czuję, że nie obędzie się bez przynajmniej zabielenia na szlifierni również bloku silnika. To było by jeszcze najmniej bolesne. Gorzej, jak coś porządnie dupnęło. Niemniej auto jeździ i przy spokojnym traktowaniu temperatura się trzyma 88 do 92. Dojechałem powolutku do warsztatu parę km celem sprawdzenia CO2. Tragedii nie ma, ale też na dworze minus, więc ma łatwiej odprowadzić ciepło.

Szlif bloku EJ255 przy robieniu UPG to rutynowe działanie? Czy tylko szlif głowic?

Edited by rydzada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...