Skocz do zawartości

Sprowadzenie i naprawa OBK MY2017 z USA - relacja :-)


Piskoor

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Tomasz Pa napisał:

Jezeli chodzi o przyspieszenie do 100km/h to jest słabiej niż np. w golf Alltrack 180km z DSG :/ 

Nieprawda

http://www.motortrend.com/cars/volkswagen/golf-alltrack/2018/2018-volkswagen-golf-alltrack-4motion-first-test-review/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

 

Prawda Pozatym sprawdzałem samemu :)

 

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Pozatym popatrz na różnice mocy tych silników :) Outback naprawdę mało wyciska z tego 3.6 co nie znaczy że jest gorszy od VW. Ja bym w życiu nie zamienił na golfa :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2018 o 22:04, Tomasz Pa napisał:

Prawda Pozatym sprawdzałem samemu :)

Ten film... już był w innym wątku...o żetelności niniejszego porównania może świadczyć podana w nim cena VW...podpowiem że Alltrack wyposażony podobnie jak Outback kosztuje ponad 37.000$

Zresztą już widzę... statystycznego mieszkańca USA.. rezygnujacego z CVT na rzecz MT...:D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Ten film... już był w innym wątku...o żetelności niniejszego porównania może świadczyć podana w nim cena VW...podpowiem że Alltrack wyposażony podobnie jak Outback kosztuje ponad 37.000$

Zresztą już widzę... statystycznego mieszkańca USA.. rezygnujacego z CVT na rzecz MT...:D

 

 

Najtańsze 3.6 to też okolice $37000. Pozatym Alltrack z DSG też przegania 3.6. co nie znaczy że VW jest lepszym autem, ma po prostu lepsza skrzynie biegów. Jak już pisałem nigdy bym nie wybrał Golfa zamiast OBK.

Edytowane przez Tomasz Pa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tomasz Pa napisał:

Najtańsze 3.6 to też okolice $37000. Pozatym Alltrack z DSG też przegania 3.6. co nie znaczy że VW jest lepszym autem, ma po prostu lepsza skrzynie biegów

Outback 39.000$ vs Alltrack 37.000$ zatem... zakup auta klasę niższego w podobnym budżecie w USA mija się z celem....podałem powyżej link z porównaniem osiągów aut... i lepiej wypada Subaru... a z racji nienajlepszej reputacji VW za oceanem filmy promujące produkty niemieckiego koncernu są kolokwialnie ujmując "na czasie"... to tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze generalnie porownywanie VW z Subaru na rynku USA jest bez sensu, bo VW naprawde nie ma pomysku na ten rynek.  Produkuja fajne GTI i R20 - i tyle.  Wszystkie modele sa bardzo awaryjne a siec obslugi jest tragiczna - nie dlatego ze jest mala a dlatego ze jakosc ich pracy pozostawia wiele do zyczenie.  Subaru wyrobilo sobie w US swietna nisze i niesamowicie wierna rzesze uzytkownikow, ktorzy kupuja Subaru model po modelu.  Nie znaczy to jednak ze Subaru nie popelnie bledow - takich jak brak Forka XT w nadchodzacych latach. 

 

Alltrack i Outback to kompletnie inne auta - alltrak to bardziej cos jak levorg, na pewno prowadzi sie lepiej od Outbacka - ale ma mniejszy przeswit.  Obecna wersja OBK bije rekordy sprzedazy w USA, tak samo jak i sama marka Subaru... VW - nie bije rekordow, bo ich auta nie wnosza nic nowego na rynek US, brak im stylu, praktycznosci, niezawodnosci, no i maja nadszarpnieta reputacje.

 

Dodam ze gdy w 2004 kupowalem WRX'a kombi, przesiadlem sie z VW Passat VR6 GLX Kombi - bylo to super praktyczne auto do jazdy - z niesamowitym prowadzeniem - ale koszty i jakosc napraw w ASO byly poprostu tragiczne.  Od tamtego czasu minelo 14 lat w sumie kupilem 5 aut Subaru, nigdy nie mialem z nimi problemow (poza tymi spowodawanymi przez uzytkownika).

 

Przez te kilka lat uzytkowania 2015 OBK 3.6R - moge powiedzec ze nie jest to rajdowka - bo nie ma nia byc - jest to auto rodzinne - i tutaj spisuje sie na 6-tke.  Podobnoe po 2015 roku zawieszenie zminiono na bardziej komfortowe, i ludzie dodaja staby 19-20mm by to poprawic.  Osobiscie bede sie prawdopodobnie decydowan na twardsze sprezyny, bo jednak po zaladowaniu auto siedzi troche z tylu...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2018 o 08:59, Piskoor napisał:

Z Kalifornii więc przyjechał bez rdzy :-)
A ile kosztował.. W wątku podawałem.. Wyszedł mniej więcej tyle co XV 1.6 :-) (tyle że nowy) :-D

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

 

Cali to stan wielki. Dlugi jest i dużo różnych klimatow sie tam znajduje: i nie koniecznie znaczy ze nie ma tam śniegu. Najwyższa góra w kontynentalnym USA znajduje się w California także naprawdę zależy gdzie był zakupiony. Chodzi mi o zabezpieczenie podwozie przed korozją. Jak auto pochodzi z miejsca gdzie nigdy (jak mówię nigdy to naprawdę to znaczy nigdy) śnieg nie pada jak np. LA to napewno ma tylko fabryczne zabezpieczenie przed korozją. Upewnij się, a najlepiej zabierz Subi na konserwacje dodatkowe jeżeli jeszcze to nie zrobiłeś. Auto z takich miejsc jak Phoenix, LA, ABQ, Texas lub cały „South” długo nie pociągnie po słonych Polskich zimach...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, adas312 napisał:

 

Cali to stan wielki. Dlugi jest i dużo różnych klimatow sie tam znajduje: i nie koniecznie znaczy ze nie ma tam śniegu. Najwyższa góra w kontynentalnym USA znajduje się w California także naprawdę zależy gdzie był zakupiony. Chodzi mi o zabezpieczenie podwozie przed korozją. Jak auto pochodzi z miejsca gdzie nigdy (jak mówię nigdy to naprawdę to znaczy nigdy) śnieg nie pada jak np. LA to napewno ma tylko fabryczne zabezpieczenie przed korozją. Upewnij się, a najlepiej zabierz Subi na konserwacje dodatkowe jeżeli jeszcze to nie zrobiłeś. Auto z takich miejsc jak Phoenix, LA, ABQ, Texas lub cały „South” długo nie pociągnie po słonych Polskich zimach...

 

San Diego :-)

ale na konserwację jestem umówiony w sierpniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outback zrobiony i już testowany. Tak więc pora kończyć ten wątek.. Niebawem postaram się otworzyć nowy dotyczący już eksploatacji tego samochodu...

A tak się prezentuje już w naturalnym Outbackowym środowisku :-) 047a648832a99ff92cb083d14f567eed.jpg

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Super! 5
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już nie bądź taki skromny.  Bez filtrów i zapędów artystycznych takiego efektu by nie było...
Oj tam oj tam..
Tutaj bez niczego :-)
d945146e563d5cfa2fe5cf7cb08dd731.jpg

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie to zdjęcie robione ?
Bo mam podobne widoki za oknem.
 
Passo Sella

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechane jak na razie 2800.. Raz pokropiło więc pewnie ceramika trochę pomogła spłukać brud

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę to dokladnie po powrocie, ale były na razie wychodzi tak (średnie z 3 tankowań)
Autostrada tempomat 140km/h - 13l LPG
Autostrada Szwajcaria :-) czyli średnia 100km/h plus trochę gór - 11,3 l LPG
Góry - 12,5 l LPG

Zakładając że LPG pali 20% więcej niż benzyny różnica w cenie pomiędzy Pb95 a LPG wychodzi w Niemczech i Włoszech mniej więcej tak
LPG - 34 pln na 100 km
Pb95 - 75 pln na 100 km
Na 4 tys km robi się już porządna różnica.



Najtaniej gaz kupiony po 0.58 eur ( Włochy) Najdrozej 0.78 eur (autostrada Niemcy)
Pb95 wszędzie drożej niż 1.7 eur a są miejsca po prawie 2 eur


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety 3.6 z CVT nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale mozna nim szybko pojechac. W zakretach jest podobnie - przechyly itp.  Wieksza moc przydaje sie w czasie wypadow rodzinnych, kiedy auto jest zaladowane - wtedy jednak czuc ze 6 cylindrow robi roznice w porownaniu z czterema... zycze przyjemnosci z jazdy, i gratuluje wytrwalosci.
Na pewno 3,6 ma CVT ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę to dokladnie po powrocie, ale były na razie wychodzi tak (średnie z 3 tankowań)

Autostrada tempomat 140km/h - 13l LPG

Autostrada Szwajcaria :-) czyli średnia 100km/h plus trochę gór - 11,3 l LPG

Góry - 12,5 l LPG

 

Zakładając że LPG pali 20% więcej niż benzyny różnica w cenie pomiędzy Pb95 a LPG wychodzi w Niemczech i Włoszech mniej więcej tak

LPG - 34 pln na 100 km

Pb95 - 75 pln na 100 km

Na 4 tys km robi się już porządna różnica.

 

 

 

Najtaniej gaz kupiony po 0.58 eur ( Włochy) Najdrozej 0.78 eur (autostrada Niemcy)

Pb95 wszędzie drożej niż 1.7 eur a są miejsca po prawie 2 eur

 

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Hmm, jak masz ustawioną instalacje? U mnie do 3k rpm dotryskuje 3% Pb, powyżej 7%. Spalanie mam trochę większe ale 5 osób (3 dzieci) + box albo rowery. Bez znaczenia w zasadzie czy jechałem do IT przez Tarvisio czy Brenner.

 

Mi po 40k km instalacja zwróciła się 3 razy:)

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...