Jump to content

Sprowadzenie i naprawa OBK MY2017 z USA - relacja :-)


Recommended Posts

  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Outback zrobiony i już testowany. Tak więc pora kończyć ten wątek.. Niebawem postaram się otworzyć nowy dotyczący już eksploatacji tego samochodu... A tak się prezentuje już w naturalnym Outbackowym

Jak nie zagazuje to co tankowanie Pb małżonka urwie widząc ile z karty schodzi :-)   a zbiornik w USA to chyba 72 l pozatym ;-) niekoniecznie non stop muszę na lpg jeździć...    Ale naj

Wystarczy klik manetką w dół i jest miło.. Zawsze mi się wydawało że zarówno S-Turbo jak i OBK 2.5 2008 chodzą bez wibracji.. Ale 3.6 to inna liga. Gdyby nie włączone zegary można pomyśleć że samochód

Posted Images

31 minut temu, rombu napisał:

Na zdjęciu błotnik / drzwi słabo wygląda.

Raczej wszystko ok - nie zauważyłem różnicy stojąc obok.

to chyba kąt padania światła, no i drzwi lekko przybrudzone :-)

dobrze to widać tutaj..

na dolnej części drzwi i błotnika światło pada podobnie i nie widać różnicy..

 

Blacharsko są w porządku, lakierniczo tez nigdy nie słyszałem narzekań - a raczej pochwały :-)

Słabi są terminowo :-D

20180607_161955 1.jpg

28 minut temu, Xawery1939 napisał:

Zdjęcia widoczne...spokojnie wnętrze doprowadzisz do ładu....

a z tym lakiernikiem to masz jak u Barei

 

Nosz kurde - wypisz wymaluj...

Panie Krzysiu....spokojnie... dla siebie Pan robi... to ma być dobrze a nie szybko... jeden dzień ( miesiąc ) w tą czy w tą co za różnica :-) 

Edited by Piskoor
Link to post
Share on other sites

Jednak na zdjęciach widać różnicę. Masz naklejona próbkę na drzwiach - jest jasniejsza

Może w realu nie będzie widać.

Bałly to chyba najgorszy kolor dla lakiernika.

 

A co dawałeś do środka - to wygłuszenie to jest ta kremowa substancja ?

Nie klei się, nie śmierdzi, nie rozpływa pod wpływem temperatury ?

 

Link to post
Share on other sites

Może i różnica jest, wczoraj jednak nic nie widziałem. Zobaczymy na zewnątrz po umyciu i nałożeniu ceramiki.
Wg mnie zdjęcia nie oddają rzeczywistości. Próbka jest na papierze, światło było z zewnątrz i od tyłu więc mogą być zupełnie inne odbicia. Tak jak napisałem - do drzwi wydaje się być identyczny.
Później zrobię lepsze zdjęcia

To w środku to Noxudol 3100 - masa do wygluszania. Ta warstwa co jest nałożona odpowiada grubości przeciętnej maty butylowej a waży w sumie 3kg. Nic się nie łuszczy, nie pyli. Jest też dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym.
Zrobiłem to bo skoro rozbebeszony to może warto.

Jeśli zdążę to bym jeszcze sufit wykleił wygłuszeniem



Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Piskoor napisał:

Próbka jest na papierze, światło było z zewnątrz i od tyłu więc mogą być zupełnie inne odbicia.

Jest tak jak piszesz....wystarczy zrobić kadr. na styku elementów w tej samej płaszczyźnie..nawet ręką.....i bez sugerowania na to co było malowane a co nie ...różnicy nie widać....trzeba jeszcze pamiętać, że dojdzie jeszcze "biel"niezamontowanych elementów. 

1 godzinę temu, Piskoor napisał:

Panie Krzysiu....spokojnie... dla siebie Pan robi... to ma być dobrze a nie szybko...

Coś w tym jest....jak ktoś przychodzi po projekt chałupy i chce jednocześnie "tanio szybko i dobrze"...to odpowiadam, że na cholerę mu dwa projekty.....albo żeby wybrał sobie dwa z trzech wspomnianych priorytetów

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Xawery1939 napisał:

Jest tak jak piszesz....wystarczy zrobić kadr. na styku elementów w tej samej płaszczyźnie..nawet ręką.....i bez sugerowania na to co było malowane a co nie ...różnicy nie widać....trzeba jeszcze pamiętać, że dojdzie jeszcze "biel"niezamontowanych elementów. 

Może tak być - kolor różni się nawet na taśmie którą próbka jest przyklejona - ma inny odcień na blachach inny na próbce.

Wszystko zweryfikuje porządna myjnia :-)

 

Link to post
Share on other sites

jest i kolejny update :

Urwana była oprawka od prawego kierunkowskazu a przy okazji była ukruszona więc w piątek szybkie poszukiwania zwieńczone powodzeniem za jedyne 20 pln..

Wpadłem wczoraj do warsztatu - dałem tą oprawkę i przy okazji .... miły widok - pracują przy moim samochodzie.

Pracują to trochę za duże słowo - bo pracuje jedna osoba, 4 poszły na urlop :-) ale ważne że składa.

Jak widać składanie dosyć zaawansowane. Pozostało:

siedzisko tylnej kanapy, tapicerka klapy, wkleić szyby

no i zamontować zderzaki. W tylnym trzeba jednak wywiercić otwory pod czujniki parkowania bo akurat w zderzaku który kupiłem ich nie ma.

 

Nie sprawdziłem czy zlali mi z niego benzynę czy nie. Jak przyjechał miał 3/4 baku ale nie wiem jak paliwo się zachowuje po prawie roku ( od dzwona )

Pewnie lepiej było by zlać - przepłukać układ - zalać nowym.

 

 

obk10.jpg

obk11.jpg

obk12.jpg

obk14.jpg

Link to post
Share on other sites

Zajmuje się podobny tematem i w kontekście tylnego przeciwmiglenego, zastanawiam się czy jak zmienić manetkę na europejską to nie będzie to działać? W kablach znalazłem złącze opisane rear fog light (a mam wersje US). Pozostaje tylko kabel do tyłu przerzucić i zrobić patent jak twój :)

 

Robiles.cos z.radiem? Zastanawiam się nad kupnem radia z rozbitka z DE.

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.06.2018 o 06:23, Tomasz Pa napisał:

Zajmuje się podobny tematem i w kontekście tylnego przeciwmiglenego, zastanawiam się czy jak zmienić manetkę na europejską to nie będzie to działać? W kablach znalazłem złącze opisane rear fog light (a mam wersje US). Pozostaje tylko kabel do tyłu przerzucić i zrobić patent jak twój :)

 

Robiles.cos z.radiem? Zastanawiam się nad kupnem radia z rozbitka z DE.

Manetka - ciekawy pomysł - trzeba sprawdzić :-)   ja póki co mam kupiony włącznik podblatowy - jak go przykleję nie będzie go widać bo będzie po wewnętrznej stronie konsoli. zapalenie będzie się odbywało poprzez dotknięcie miejsca gdzie włącznik się znajduje .

Kable przeciągnięte :-)

 

Radio - nie nie myślałem - w zasadzie jedynym problemem jest chyba skok częstotliwości co 0,2.   Jak popatrzyłem to w np. w Warszawie odbiera 60 % stacji tj chyba 16 czy 17... Wystarczy :-)

Jeżeli już to bardziej szedłbym w stronę stacji na Androidzie typu Seicane z modulem GSM więc np Waze by śmigało.

 

Co do auta...

Zadzwonił majster i powiedział że w zasadzie skończone, jest jakiś drobny problem z otwieraniem tylnej klapy z pilota bo czasem się otwiera a czasem nie ale jak poczytałem to jest szansa że to po prostu dosyć specyficzna obsługa z pilota. Przy okazji ma ktos instrukcję PL do tego modelu ???.   W zależności z której strony się podejdzie do samochodu to chyba klapa się odblokowywuje, albo i nie..  Do sprawdzenia.

 

Komplet papierów pojechał już na południe bo tam jest auto rejestrowane no i jutro ojciec idzie bo twardy dowód - podobno czas oczekiwania to max 2 tyg... i tutaj zonk bo tego nie przewidziałem i nie bardzo wiem jak wyjadę z warsztatu. Przejechać przez miedzę do mechanika mogę bo to za płotem a chciałem przed ostatecznym odbiorem wymienić olej i resztę płynów, no i Jako ma zamontować zbiornik od lpg.

W przyszły poniedziałek umówiony na pranie, czyszczenie, drobną korektę lakieru jeśli potrzebna no i ceramika..

A jakoś w drugim tygodniu lipca trasa do Aosty więc 1600 km w jedną stronę to i posprawdzać będzie wszystko można :-D

 

 

 

Update 20.06 :)

Blisko coraz bliżej..

 

W zasadzie cały zmontowany - pozostało 

przykręcić obudowę ES

wpiąć tapicerkę tylnej klapy

założyć osłony na nadkola z tyłu

zamontować wycieraczkę z tyłu

wpiąć lampy z tyłu

.. w sumie pewnie jakieś 2-3 h pracy

 

UMYĆ, UMYĆ i na dodatek UMYĆ

 

 

Zabawne bo problem z nieotwierająca się klapą rozwiązałem dzisiaj...ja :-)  w sumie nie było problemu - po prostu nie zamontowali mocowania klapy z siłownikiem więc oczywiste że klapa się nie podniosła. Czasem zamek puszczał i klapa się uchylała ale nie podnosiła

Przy okazji zagadałem z lakiernikiem i za drobną oplatą zostanie w robocie 30 minut dłużej jak już szef wyjdzie i polakieruje mi emblematy na czarny mat.  Potem okleję chromy wokół szyb czarną folią i będzie B&W

Zobaczymy też jak będą się wtedy komponować dolne osłony zderzaków, które są srebrne. Z jednej strony to fajne z drugiej fajnie tez jakby były całe czarne, ale zastanawiam się czy wtedy "nie znikną" będąc na czarnym fragmencie zderzaka.

 

Zaginęła zaślepka zderzaka z przodu ale akurat się trafiła na znanym portalu - trzeba będzie tylko polakierować, może uda się dorobić puszkę farby - nie powinno to być specjalnie widoczne.

Wydaje mi się że brakuje też czegoś za dolnym grillem w zderzaku - generalnie stojąc przodem widać blachy i mocowania do chłodnicy - nie wiem czy tam powinna być jakaś gąbka ? Czy cokolwiek innego.  Może ktoś w łaskawości swojej zrobić zdjęcie w Legacy lub OBK ?  ( chodzi o ten grill pod tablicą rejestracyjną )

JUŻ NIEAKTUALNE - znalazłem że powinnien tam być aktywny grill - jutro wizyta celem sprawdzenia czy zgubili czy zapomnieli :-D

 

 

Aha - zamontowany też rejestrator z przodu - jak widać na zdjęciach kabel się nie pałęta ( widać dwa, jeden będzie zupełnie schowany bo to kabel backupowy ) choć oczywiście przymocuję go jeszcze do tej czarnej obudowy mocowania lusterka więc stanie się praktycznie niewidoczny.

 

Będzie mnie słychać jak wyjadę bo trzeba przejechać jakieś 500 m do zakładu zajmującego się tłumikami - okazało się że te dwa które zamówiłem są fajne, pasują rozmiarem puszek, ale mają mocowania w odwrotna stronę i trzeba je przespawać :-).  Cóż przez chwilę będę się czuł jak w Outbacku STI zrobionym na 500 KM

 

aha - radio jednak nadal ma częstotliwości co 0,2 chociaż mi to nie przeszkadza. Przeskanowałem zakres, znalazło 16 czy 17 stacji - jak dla mnie wystarczająco. W trasie pewnie też coś się znajdzie, a jak nie to zawsze jest Spotify.

 

No i świnki czekają już w szufladzie by pochrumkać na lusterkach

 

obk1.jpg

obk2.jpg

obk3.jpg

obk4.jpg

obk5.jpg

Edited by Piskoor
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

No i fajnie :thumbup:

Ten kolor chyba ok, bo teraz na zdjęciach widać różnicę błotnik/klapa.

A przecież "z jednej puszki" farba.

 

ps.

Za zagazowanie urywam jaja. :P

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, rombu napisał:

No i fajnie :thumbup:

Ten kolor chyba ok, bo teraz na zdjęciach widać różnicę błotnik/klapa.

A przecież "z jednej puszki" farba.

 

ps.

Za zagazowanie urywam jaja. :P

Jak nie zagazuje to co tankowanie Pb małżonka urwie widząc ile z karty schodzi :-)   a zbiornik w USA to chyba 72 l

pozatym ;-) niekoniecznie non stop muszę na lpg jeździć... 

 

Ale najważniejsze ...

 

Taaaaadaaaaa

Odebrany...

 

aczkolwiek nie można powiedzieć ukończony :-)

 

Odebrany z prac blacharsko-lakierniczych i przejechałem z jednym tłumikiem do warsztatu km dalej w celu zamontowania obu nowych tłumików ..

Po drodze miałem wrażenie że gdzieś blacharz komplet kluczy zgubił pod wewnątrz karosterii bo coś tak łomotało ( wydawało mi się że z przodu )

Więc na 16 do Zbyszka na wizję :-)  albo łomotała rura od wydechu ta przy której brakowało tłumika, albo coś w przednim zawieszeniu ( być może po szarpaniu na ramie popuszczały gumy stabilizatora itd... )

Oczywiście na desce rozdzielczej choinka bo pali się CE i są znaczki wszystkich systemów ( że wyłączone )... Nie spodziewam się jednak tutaj jakiejś drastycznej awarii bo do tej pory chodził ok.

Mam nadzieję ze może to być związany z tymi wydechami.   Wczoraj gasł na rozgrzanym silniku ale Zbyszek przez miedze wpadł i powiedział że jakiś wężyk czy coś było zsunięte więc to tez może być przyczyna CE.

 

Aha - nie świecą postojowe z tyłu i obrysówki i z przodu i z tyłu oraz i nie działa tylna wycieraczka...  Nie mam pojęcia jak tutaj jest ze światłami więc tez muszę to jakoś ogarnąć.

 

W poniedziałek na 3 dni do korekty lakieru + ceramika

potem zostanie ogarnięcie elektryka w celu podłączenia kabelków od rejestratora + instalacja jakiegokolwiek autoalarmu bo wymagany do AC

 

Tak więc pomimo tego że odebrany jeszcze parę dni pozmienia warsztaty :-), ale jeśli uda się dzisiaj ogarnąć ten łomot to w niedzielę chyba uda się pyknąć pierwsze 100 km i przy okazji wypalić starą benzynę do końca bo nie zlali 

 

a tak wyglądają czarne emblematy :-)

oraz pierwszy "tuning" :D by aliexpress :-)

 

 

 

obk15.jpg

obk16.jpg

Update :

 

no i po pierwszej jeździe :-)

 

a. miałem pół baku benzyny jeszcze ze Stanów wiec pomyślałem że zatankuję shella 100 oktanów to w sam raz po zmieszaniu wyjdzie 95 :-).. Nie wiem jaki tam zbiornik ale było ciut ponizej połowy i zamiast planowanych 30 litrów weszło 44 po 5.87.... ała...

b. stuki z przodu pochodziły z luźno wiszącego stabilizatora bo zapomnieli go przykręcić :-)

c. światła z tyłu już działają - bezpiecznik 

d. wycieraczka z tyłu nie działa - jeszcze nie zlokalizowałem który to bezpiecznik :-)

e. Check Engine - wykasowany, jeden błąd był zapamietany w historii - przecięty kabelek od zewnętrznego czujnika temperatury. pozostałem wynikały na 99% ze zsuniętej jakiejś rury do przepustnicy.

 

f. ES zadziałał raz - pojawiło się info że ruszył samochód przedemną. natomiast dwa razy się wyłączył informując że cyt " No camera view"   Zjechałem wtedy z głównej drogi i jechałem trochę pod słońce po bocznej drodze.. bez pasów, bez widocznego pobocza itd - czy to ma wpływ na działanie ?

 

g. Ja pitole jaki to cichy samochód... 

 

h. z nudów pod domem wyczyściłem wszystkie plastiki w silniku :-D

 

za dwa tygodnie mam nadzieję przestane się pocić z emocji jak będe wsiadał i zacznę normalnie jeździć :-)

Edited by Piskoor
  • Like 2
  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites

Powolutku  a może całkiem szybko zbliżamy się do końca tej relacji.

Detailing zrobił robotę - w sumie nie wiem czy z salonu odebrałbym w takim stanie :-)

Świnie naklejone :-) Mogę machać

Mało co przejechałem więc nie ma się jeszcze co wypowiadać. Aczkolwiek przyśpieszenie w 3.6

to dosyć dziwna rzecz. Wciskam gaz i wydaje się że niespecjalnie się coś dzieje. Ani nie wyje, ani nie mruczy

Jest całkiem cicho. Nie wgniata w fotel... tylko prędkościomierz jakoś szybko wartości zmienia.

Odczucie przyśpieszenia względem S-Turbo kompletnie inne.

To raczej taka... aksamitna jazda :-)

 

Został mi już tylko elektryk ( ma ktoś kogoś godnego polecenia w Warszawie ? ) trzeba podłączyć rejestratory

Pewnie czeka też wymiana akumulatora bo po 3 dniach stania spada do 10,03 V

 

I cieszymy się jazdą :-)

A czy warto - powiem coś więcej za 3 tyg - czekam mnie 4 tys km więc będzie co testować ( łącznie ze stacjami benzynowymi )

 

A na jednym zdjęciu - pod robotą z Legacy kolegi forumowicza :-)

 

 

obk18.jpg

obk 19.jpg

obk 20.jpg

obk 21.jpg

obk 17.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Piskoor napisał:

Nie wgniata w fotel... tylko prędkościomierz jakoś szybko wartości zmienia.

Odczucie przyśpieszenia względem S-Turbo kompletnie inne.

To raczej taka... aksamitna jazda :-)

 

No niestety 3.6 z CVT nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale mozna nim szybko pojechac. W zakretach jest podobnie - przechyly itp.  Wieksza moc przydaje sie w czasie wypadow rodzinnych, kiedy auto jest zaladowane - wtedy jednak czuc ze 6 cylindrow robi roznice w porownaniu z czterema... zycze przyjemnosci z jazdy, i gratuluje wytrwalosci.

Link to post
Share on other sites

USA nie ma SI :-)

 

Ale to nie tak ze nie przyśpiesza. Robi to tylko zupełnie inaczej niż z turbo. Co nie znaczy że źle.. Wręcz przeciwnie - jest fajnie.

 

I przypuszczam że będzie coraz fajniej :-)

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Wiem, że 5EAT nie miały, czyli to się nie zmieniło. Trochę szkoda, bo z si-drive da się H6 pobudzić mocno do życia w razie potrzeby ;) Oczywiście i bez tego będzie sprawnie jechał

Link to post
Share on other sites

Z Kalifornii więc przyjechał bez rdzy :-)
A ile kosztował.. W wątku podawałem.. Wyszedł mniej więcej tyle co XV 1.6 :-) (tyle że nowy) :-D

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 29.06.2018 o 13:00, Piskoor napisał:

USA nie ma SI :-)

 

Ale to nie tak ze nie przyśpiesza. Robi to tylko zupełnie inaczej niż z turbo. Co nie znaczy że źle.. Wręcz przeciwnie - jest fajnie.

 

I przypuszczam że będzie coraz fajniej :-)

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

Niestety 3.6 z CVT tak ma, do 2k RPM nie ciągnie :p Jezeli chodzi o przyspieszenie do 100km/h to jest słabiej niż np. w golf Alltrack 180km z DSG :/ Ale tego auta nie kupuje się dla przyspieszenia do setki

Link to post
Share on other sites
 
 
 
Niestety 3.6 z CVT tak ma, do 2k RPM nie ciągnie Jezeli chodzi o przyspieszenie do 100km/h to jest słabiej niż np. w golf Alltrack 180km z DSG :/ Ale tego auta nie kupuje się dla przyspieszenia do setki
Wystarczy klik manetką w dół i jest miło..
Zawsze mi się wydawało że zarówno S-Turbo jak i OBK 2.5 2008 chodzą bez wibracji.. Ale 3.6 to inna liga. Gdyby nie włączone zegary można pomyśleć że samochód jest niezapalony.
I po pierwszych 500km - przyspiesza co najmniej zadowalająco :-)

Podsumowanie - z grubsza bo nie będę rozpisywał każdej śrubki (choć akurat mam to w Excelu).. Nie liczę też dodatkowego doposażenia i detailingu

Zakup - mniej więcej 40 tys
Sprowadzenie plus opłaty - 30 tys
Części - 18 tys
Naprawa - 8 tys
----------
Suma 96 tys

Realnie wyszedł oczywiście mniej bo 95% części było z fakturą no i oczywiście odliczenie amortyzacji też wpłynie na całkowity koszt.









Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • Thanks 4
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...