Jump to content
Piskoor

Sprowadzenie i naprawa OBK MY2017 z USA - relacja :-)

Recommended Posts

W dniu 22.04.2018 o 17:53, rombu napisał:

Lubię robotę tego blacharza

To nie blacharz ....tylko artysta plastyk....kowalstwo artystyczne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kibicuję.

Ale zastanawia mnie sens finansowy całej operacji... Wiem, że marzeniem był 3,6 i z tym nie dyskutuję, bo marzenia trzeba spełniać. Ciekaw jestem ile kasy w sumie wydasz. Zakładając, że przy sprzedaży cena będzie odpowiednio niższa z 2 powodów - bo wersja USA i powypadkowy - podejrzewam, że utrata wartości i koszty eksploatacji, czyli faktyczny koszt posiadania auta będzie zbliżony do nowego 2,5 z PL. Do kosztów eksploatacji trzeba zaliczyć również ew. naprawy, które w nowym samochodzie przez 3 lata nie występują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszty..

nie będę dużo się rozpisywał

ale 2017 3,6 z dobrym wyposażeniem wyjdzie mnie

grubo poniżej 100k pln czyli zdecydowanie poniżej nowego z salonu

czy To dużo ???

 

A sprzedawać w perspektywie ładnych paru lat nie zamierzam

 

oczywiście - powypadkowy - niemniej jednak naprawiony w całości na oryginalnych częściach, ani jeden element nie był cięty wszystko na fabrycznych zgrzewach - co więcej został nawet lekko dogadżetowany 

a koszty naprawy ? ryzyk fizyk... 3,6 nie ma jednak opinii specjalnie awaryjnej jednostki. Pozatym mogę go spokojnie serwisować w nieASO tylko w jednym z polecanych niezależnych.

 

S-Turbo był i jest absolutnie bezawaryjny

OBK 2,5 przez 5 lat jak go miałem także

teraz jeżdżę ojca Foresterem 2,5 także z USA i ten samochód także jest raczej bezawaryjny

Nie jestem pesymistą - będzie dobrze :-)

 

tylko he he .... zastanawiam się czy to moje 3 Subaru czy z racji że ponad pół roku jeżdżę Forkiem ojca to mogę liczyć je jako 4 te :-D

Edited by Piskoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

mysle, ze nie bedzie najmniejszego problemu z ew. odsprzedaza tego auta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.01.2018 o 20:22, Piskoor napisał:

nakładka na przycisk awaryjnych + nakładka na przyciski podgrzewania tylnej kanapy )

Co to za nakładki?

 

W dniu 13.01.2018 o 20:22, Piskoor napisał:

Dzisiaj zakupione mapy do navi.. Co ciekawe w niektórych wersjach karta MicroSD z mapami EU powoduje odblokowanie pełnego zakresu częstotliwości radia.
W przyszłym tyg dam znać czy tak jest u mnie ( zadziałało w Foresterze 2016).

Zadziałało?

 

W dniu 11.01.2018 o 21:12, Piskoor napisał:

Uświadomiłem człowieka, iż zmiana mil na km jest raczej darmowa bo robi się ją za poziomu kierownicy. Trochę był zaskoczony i ma dzwonić czy można przeprogramować samą klimatyzację

Udało się?

 

W dniu 13.01.2018 o 20:22, Piskoor napisał:

Koszty części - mniej więcej 15k (oryginalne z VAT). Naprawa z lakierowaniem 8-10k.
Zakup.. Prv.

Bardzo proszę jeśli można o cenę zakupu na PW.

 

14 godzin temu, Piskoor napisał:

Ściągając auto samemu płaci się jednak frycowe - generalnie po tych doświadczeniach wiem że jeśli wszystko odpowiednio się zorganizuje to można auto kupić - sprowadzić - naprawić - w około 3 miesiące

Naprawdę myślisz, że to realne? Pisałeś, że od zakupu do otrzymania auta pod dom minęły 3 miesiące, a w naszych realiach oczekiwanie w kolejce do fachowców, a później oczekiwanie aż wyleczą "złamane ręce" i naprawią "zepsute pompy" (co jest wszędzie na porządku dziennym i czego sam doświadczyłeś), to w najlepszym wypadku kilka tygodni + czas samej naprawy (przerywanej kolejnymi katastroficznymi wydarzeniami w warsztacie). Rozumiem, że w Twoim przypadku brak doświadczenia i w związku z tym dobrej logistyki pozyskania części spowodował dużą obsuwę, ale chyba nawet profesjonalny "sprowadzacz" nie wyrobi się w 3 miesiące (zakładając oczywiście tak sumienną naprawę, jak w Twoim przypadku).

 

Dzięki za wszystkie dotychczasowe informacje. Z zazdrością obserwuję i trzymam kciuki za szybki finisz tego przedsięwzięcia. Sam rozważam sprowadzenie fury z USA, ale nie wiem, czy Twój szczegółowy opis i naświetlenie skali problemów (głównie czasowych i logistycznych) bardziej mnie przekonuje, czy przeraża i odwodzi od tego pomysłu... :P

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Kambol napisał:

Co to za nakładki?

https://subaruonlineparts.com/subaru-outback-interior-trim-center-console-piano-black-p-4355.html

 

Zadziałało?

 

Nie wiem :-)  wtedy sprawdziłem tylko mapy i byłem podekscytowany na tyle że zapomniałem sprawdzic radio :-)

 

Udało się?

Nie zadzwonił :-)

 

Bardzo proszę jeśli można o cenę zakupu na PW.

Pójdzie :-)

 

Naprawdę myślisz, że to realne? Pisałeś, że od zakupu do otrzymania auta pod dom minęły 3 miesiące, a w naszych realiach oczekiwanie w kolejce do fachowców, a później oczekiwanie aż wyleczą "złamane ręce" i naprawią "zepsute pompy" (co jest wszędzie na porządku dziennym i czego sam doświadczyłeś), to w najlepszym wypadku kilka tygodni + czas samej naprawy (przerywanej kolejnymi katastroficznymi wydarzeniami w warsztacie). Rozumiem, że w Twoim przypadku brak doświadczenia i w związku z tym dobrej logistyki pozyskania części spowodował dużą obsuwę, ale chyba nawet profesjonalny "sprowadzacz" nie wyrobi się w 3 miesiące (zakładając oczywiście tak sumienną naprawę, jak w Twoim przypadku).

 

Dzięki za wszystkie dotychczasowe informacje. Z zazdrością obserwuję i trzymam kciuki za szybki finisz tego przedsięwzięcia. Sam rozważam sprowadzenie fury z USA, ale nie wiem, czy Twój szczegółowy opis i naświetlenie skali problemów (głównie czasowych i logistycznych) bardziej mnie przekonuje, czy przeraża i odwodzi od tego pomysłu... :P

Co do terminów - tak - myślę że to realne

Ja kupiłem auto na zachodnim wybrzeżu - zakup 4 X z portu wypłynął chyba w połowie listopada . Jeśli kupisz na wschodnim masz szansę na wysyłkę z portu w 2 tygodnie.

Statek będzie płynął 5-10 dni a mój płynął półtora miesiąca bo po drodze 4 porty w stanach + kanał panamski + porty w Wenezueli, Kolumbii, na Dominikanie i w dwóch portach na wschodnim wybrzeżu

Tak więc od kupna do sprowadzenia można czas skrócić do mniej więcej miesiąca - półtora

Części - to jest najbardziej problematyczne - jeśli będą w systemie duża szansa że dojdą do 8 tygodni. Jeśli trzeba je do systemu ( mówię o systemie zakupowym Emil Frey ) czas oczekiwania może wynieść do 12 tygodni .

Naprawa...

Po zakupie samochodu i zamówieniu części będzie info kiedy części dojdą - u mnie obsuwa była 2 tygodniowa ( ale część dopisywana do systemu ). Na tej podstawie możesz blacharza umówić. Tutaj już loteria - sama naprawa blacharska mojego samochodu zajęła tydzień. do tego dzień na rozmontowanie tyłu i pewnie dzień na złożenie .Lakiernia zakładam 2-3 dni.   Niestety w międzyczasie okazałem się mało kłótliwym i kłopotliwym klientem więc pierwszeństwo mieli Ci którzy pewnie darli mordy i dzwonili 30 razy dziennie. :-)

Tak więc sumując... przy dobrych wiatrach to rzeczywiście 3 miesiące.

przy przeciętnych myślę że 4-4,5 miesiąca

przy słabych  - pół roku - tak jak mój :-D

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piskoorwrzuć fotki jak auto będzie gotowe. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to nie są fotki które pokazują zbyt wiele, ale są..
Tyle mi wysłał blacharz (szef). Dzisiaj byłem w warsztacie i jutro samochód przyjeżdża z ramy (jest w innym miejscu). Oczywiście obfotografuję go wszerz i wzdłuż :-).
Przy okazji wyszło że choć części mają od 2 miesięcy auto zaczeli robić w ub tygodniu.
Wyszło kilka kwiatków (trzeba przespawać uchwyty od tłumików i flansze - ale to drobiazg)

Generalnie blacharz powiedział że z samą naprawą nie było problemów choć wg niego amerykańska wersja ma "twardsze" nadwozie i więcej wzmocnień.
Ani jeden element nie był cięty - wszystko ładnie pasowało.
Pewnie dwa dni teraz pójdą na kosmetykę i oklejenia przed lakierowaniem. No i najpierw lakierowanie środka.

bbc84adb1bd0e46639011d71f8b31312.jpg2edb0daa156bd321ed0394edffdbf879.jpg

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Dzisiaj odwiedziny :-). Rzeczywiście go przywieźli.
Oczywiście mało co widać bo zakryty choć spojler z drewna robi wrażenie.

Można tylko zerknąć jak pasują felgi po zmianie koloru.
Wszystko wydaje się ładnie spasowane.
Czyli sumując - jeszcze lakierowanie środka (przy okazji - pomaluję środkiem wygłuszającym), lakierowanie z zewnątrz, wstawienie szyb. No i złożenie tapicerki.

Potem ceramika. I gotowy.

Tylko drobny zonk dzisiaj. Zamówiłem w Łodzi klapkę od wlewu paliwa wraz z tym plastikowym środkiem i korkiem. Przyszło.. Z napisem Diesel only :-D. Tak więc będzie to Diesel 3.6 z lpg. :-D
Mam nadzieję że korek jest taki sam w każdej wersji.
50bbd4d4a379f2cd482c756c23eef7ef.jpg6b9a38df13c977d7d0004ec64fb9a2ef.jpg

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny update :

wjazd na lakiernię 

Chyba zaczyna się ostatnie szlifowanie spawów.

Guma którą pokrywa się miejsca spawów schnie minimum 24 godziny więc pewnie do poniedziałku niewiele się wydarzy.

Przy okazji podrzuciłem do warsztatu Noxudol 3100 więc od razu zrobią dodatkowe wygłuszenie tylnych nadkoli i podłogi w bagażniku ( no i dodatkowa warstwa antykorozji będzie )

 

no i można zobaczyć jak czarne felgi komponują się z czarnym, oliwkowym i białym :-D

 

20180518_083458.jpg

20180518_083703.jpg

20180518_083444.jpg

20180518_083417.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze wszystkimi dodatkami i Twoimi modami, śmiem twierdzić, będzie lepszy jak z fabryki.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawości, ile @Piskoor będzie Cię kosztował ten OBK na gotowo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, msi napisał:

Tak z ciekawości, ile @Piskoor będzie Cię kosztował ten OBK na gotowo? 

będę wiedział jak będzie gotowy :-)

umawiałem się z blacharzem na pewną kwotę, ale zobaczymy czy będzie chciał więcej bo jest 1 element więcej do lakierowania czy ja starguję mniej bo się 2 mies spóźnił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze ze nakladki na blotniki sa USDM, a te europejskie sa lepsze bo wiecej zakrywaja i sa wieo czesciowe co ulatwia demontaz pokrywy zderzaka, a procz tego fakturka jest bardziej zblizona do reszty plastikow. Mam tak u siebie, i z 2 dzieci nie zaluje, bo jus rowerem mala udezyla i normalnie byloby zadrapanie lakieru - a tak nic wielkiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szacun Stary, mimo że zleciłeś wszystko komuś, naprawdę to jest kawał dobrej roboty. GRATULUJĘ !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś się dzieje.. Choć oczywiście nadal nie jestem priorytetem :-)
Dzisiaj wpadłem zobaczyć - jakiś postęp jest bo już jest pokryty podkładem. Wygląda obecnie jak w zimowym kamuflażu :-D

Kolejny termin to przyszły tydzień, ale chyba się nie nastawiam :-D :-D
4a087f2b5c6f14018535b4725c30d7cc.jpg79a38c584b50917ff7330ad07b23e86c.jpgb7723b35248b4679459314e32bbf243e.jpg2a2a412614163c97ad5e022c268ede18.jpg

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest podkład i zapyłka do szlifowania. Odpowiedni czas na doschnięcie podkładu. Wszystko książkowo. Miodzio ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, mironig napisał:

jest podkład i zapyłka do szlifowania. Odpowiedni czas na doschnięcie podkładu. Wszystko książkowo. Miodzio ;)

 

 

Mówisz że dobrze i zgodnie z sztuką ?

Ochhhh wlałeś nieco słów otuchy :-) :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniewaz fabryczne reilingi i podsufitka sa zdjete z auta, bardzo bym polecal wymine na inne reilingi - albo wersje EU albo z wersji Touring USDM.  Fabryczne reilingi Outbacka USDM sa beznadziejne - nie dosc ze limituja rozstaw poprzecznych belek do 3 pozycji, to jeszcze utrudniaja instalacje systemow innych producentow.  Teraz masz idealny moment by naprawic fabryke - i gwarantuje ze nie bedziesz zalowal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Eryk napisał:

Poniewaz fabryczne reilingi i podsufitka sa zdjete z auta, bardzo bym polecal wymine na inne reilingi - albo wersje EU albo z wersji Touring USDM.  Fabryczne reilingi Outbacka USDM sa beznadziejne - nie dosc ze limituja rozstaw poprzecznych belek do 3 pozycji, to jeszcze utrudniaja instalacje systemow innych producentow.  Teraz masz idealny moment by naprawic fabryke - i gwarantuje ze nie bedziesz zalowal.

Niestety relingi są obecnie nigdzie niedostępne - można zamówić w Emil Frey - ale czekać trzeba 8-10 tygodni i ponad 1400 pln ..   Jedyne czego używam to box Thule Motion , więc regulowanym rozstawem szczęk. Jeśli będzie pasował - to niczego więcej mi nie trzeba.  Rowery pójdą na bagażnik montowany na haku ( jak dojdzie hak ). 

Jeśli natomiast będzie problem z boksem - trudno trzeba będzie relingi zmienić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda... ale jak nie ma to nie ma.  U mnie wystapil taki problem ze majac na dachu pudlo Yakima Skybox nie moglem juz przewiezc dwoch rowerow, co na naszym 2007 OBK jest dziecinnie latwe. Docelowo kupie bagaznik rowerowy na hak, ale to na rowery dla dzieci.  Na razie radze sobie z reilingami Yakimy, ktore sa zamontowane w sposob nie fabryczny, i wprawdzie dzialaja to jednak denerwuje mnie brak regulacji oraz limitowane opcje mocowania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update statusu

 

Dzwonił wczoraj blacharz że cytuję ( proszę się nie śmiać ) - robota idzie migiem ( jutro mija 14 tygodni od czasu jak powiedział że w 3 tygodnie skończy ) :yahoo: i dzisiaj samochód ma wyjechać z pieca..   Grzecznie podziękowałem że nie robi mojego samochodu powoli ( nie wyczuł sarkazmu ).

Dzisiaj oczekuję na telefon ze samochód w piecu postał za długo i lakier się spalił :-D  

Pewnie jednak chodzi o wygrzewanie promiennikami podczerwieni.

 

Zadzwonił tez przemiły człowiek z Emil Frey że doszedł ostatni element ( jeden z czujników parkowania z tyłu ) tak więc zdążę go dostarczyć zanim zmontują zderzaki, które zresztą chyba dzisiaj są lakierowane..

Ponieważ Jako pracuje za płotem - pewnie jutro zamontuje zbiornik gazu ( 75l :D - będę tankował chyba 15 minut :biglol: )

Jest szansa zatem na odbiór w piątek - chociaż ja się nie nastawiam 

 

W międzyczasie poszperałem trochę w sprawie zamiany F na C no i niestety - zamiana panelu klimy z wersji kanadyjskiej czy EU chociaż możliwa i działająca nic nie zmienia.  Jednostki są przekazywane przez komputer centralny.

Jedyną szansą jest flash oprogramowania na wersję kanadyjską, wykonalny.... u każdego dealera w Kanadzie. Efektem ubocznym pewnie będzie pojawienie się w kilkunastu miejscach liścia klonowego bo wiadomo że są na tym punkcie zboczeni ale tak czy inaczej w EU może być z tym ciężka sprawa, szczególnie ze po prostu nie ma softu EU do tej wersji bo jej najzwyczajniej w świecie nie sprzedają.

 

Pozostaje - albo swoimi sposobami ( być może przez zaprzyjaźniony serwis ) - ściągać soft z Kanady

albo nauczyć się że 68 F = 20 C 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestii jednostek. Gra niewarta zachodu póki co. Koszt 2tys pln a w bonusie problemy z ES + różnica w wyświetlanej prędkości w km pomiędzy zegarem a wyświetlaczem pomiędzy zegarami. Robi to jeden facet w Zduńskiej Woli i sam tego nie poleca.

 

Klime i tak ustawiam na zasadzie - za zimno klik w górę, za ciepło klik w dół .

 

Dzwoniłem do Katamarana w Łodzi - potwierdzili to co napisałem. Podsunąłem im rozwiązanie z softem z Kanady - może spróbują go zdobyć.

 

 

Update statusu

 

Trudno w to uwierzyć ale jest polakierowany. 🤩

Obecnie zaczyna się etap składania w całość. Pewnie 1-2 dni.

Patrzeć na to jak wygląda środek to ze 2 dni mycia dojdą :-)

 

Jak widać pomalowali środkiem wygłuszającym nadkola i podłogę w bagażniku. Wnęki na koło nie ruszyli bo Jako zabronił. Zbiornik podobno wchodzi na styk.

 

Widać również dodatkowe kable które dzisiaj włożyłem:

Kabel USB do rejestratora przód i tył jako backup.

Kabel USB do rejestratora z ochroną przed rozładowaniem - przód i tył

Dwa przewody z okolic lewego tylnego nadkola w okolice podłokietnika jako przyszłe zasilanie do dodatkowego gniazda USB, które będzie z czasem

Przewód 7 żył (od gniazda bezpieczników do tylnego lewego nadkola) z czego dwie pójdą do zasilania lampy przeciwmgielnej a reszta zostanie do wykorzystania w przyszłości

 

 

Dzisiaj okazało się że w dowodzie tymczasowym mam wpisaną pojemność 2457 cm3 więc zobaczymy jak będzie na stacji :-)

Dzwoniłem do Urzędu Komunikacji - kobita powiedziała że to nie problem bo diagnosta na wpisać prawidłowe wartości i będzie ok w twardym dowodzie.

 

Cdn...

 

 

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

6f73f5dde33a0cb17a3500605ec32487.jpg&key=c127d4a674844e77668c379f6080a1dc97b984091a91efd5e75f8e7b94f14730724d12a15e6ff8fa57e1e5d1d4a172fc.jpg&key=680861201aea0858b1557e82df5eb749b127af818b2e31ae3d6113f43b9d78d53ac31a409f98d53c680635dab47474c9.jpg&key=9a1627063e8cd8039c985058fa9f672d3e749fe411ce6230c74414481b66d6871c531935b4b67901a2185a24d08f1104.jpg&key=5346c0028e1404da218d2ae03d563d20281b3dcbde057edb32061936067d38b976882bba822a8be9ae67104d4e4a0134.jpg&key=86965ef9ea67cdcf62580d6614103b95c870d6160718a983a695705c47b84609

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Piskoor napisał:

 

6f73f5dde33a0cb17a3500605ec32487.jpg&key=c127d4a674844e77668c379f6080a1dc97b984091a91efd5e75f8e7b94f14730724d12a15e6ff8fa57e1e5d1d4a172fc.jpg&key=680861201aea0858b1557e82df5eb749b127af818b2e31ae3d6113f43b9d78d53ac31a409f98d53c680635dab47474c9.jpg&key=9a1627063e8cd8039c985058fa9f672d3e749fe411ce6230c74414481b66d6871c531935b4b67901a2185a24d08f1104.jpg&key=5346c0028e1404da218d2ae03d563d20281b3dcbde057edb32061936067d38b976882bba822a8be9ae67104d4e4a0134.jpg&key=86965ef9ea67cdcf62580d6614103b95c870d6160718a983a695705c47b84609

 

Coś się kiepsko zdjęcia załączyły...

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Kambol napisał:

Coś się kiepsko zdjęcia załączyły...

ja je widzę... próbowałem wyedytować post i dodać na nowo ale coś nie zadziałało i nadal widzę te które wklejałem wczoraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...