Jump to content

Sprowadzenie i naprawa OBK MY2017 z USA - relacja :-)


Recommended Posts

6 minut temu, Piskoor napisał:

gdyby była wymagana homologacja to w tym kraju nie było by całkiem pokaźnej ilości samochodów :-)

 

Ale co innego import indywidualny a co innego przez oficjalnego importera. Myślę, żę SIP nie może ściągnąć i sprzedawać nowego samochodu bez homologacji.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Outback zrobiony i już testowany. Tak więc pora kończyć ten wątek.. Niebawem postaram się otworzyć nowy dotyczący już eksploatacji tego samochodu... A tak się prezentuje już w naturalnym Outbackowym

Jak nie zagazuje to co tankowanie Pb małżonka urwie widząc ile z karty schodzi :-)   a zbiornik w USA to chyba 72 l pozatym ;-) niekoniecznie non stop muszę na lpg jeździć...    Ale naj

Wystarczy klik manetką w dół i jest miło.. Zawsze mi się wydawało że zarówno S-Turbo jak i OBK 2.5 2008 chodzą bez wibracji.. Ale 3.6 to inna liga. Gdyby nie włączone zegary można pomyśleć że samochód

Posted Images

3 godziny temu, Piskoor napisał:

gdyby była wymagana homologacja to w tym kraju nie było by całkiem pokaźnej ilości samochodów :-)

 

Jest na rynku sporo OBK ze Stanów już gotowych do kupienia, już po rejestracji... Nie wydaje mi się by to był głównym problem

A jak ktoś mocno chce to chyba można wystąpić do MT o odstępstwo - ale nie wiem czy jest sens

 

Poziomowanie

Jest automatyczne...

Rozmawiałem i pisałem z kilkoma właścicielami OBK US

żaden nie miał problemów na stacji diagnostycznej...

 

Pokaźnej ilości samochodów by nie było, gdyby były uczciwe stacje diagnostyczne i uczciwi diagności...

Przy okazji może byłoby bezpieczniej...

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, spawalniczy napisał:

Myślę, żę SIP nie może ściągnąć i sprzedawać nowego samochodu bez homologacji

dokładnie tak .

W Polsce do ruchu dopuszcza badanie techniczne. Od tego roku podobno bardziej rygorystyczne. Jeżeli auto przeszło badanie tzn że zostało dopuszczone do ruchu na terenie Polski czyli też EU. Na tej podstawie ważnego badania technicznego ubezpieczasz auto - w bazie ubezpieczycieli są wersje aut z USA i  nie  ma z tym najmniejszego problemu. Jeżeli policjant zatrzyma Ci  dowód bo stwierdzi że auto jest niesprawne badz nie ma poziomowania  itp jedziesz na  badanie techniczne  :) Więc  kwestiami homologacji  bym się  wogole  nie  przejmował. 

Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem już zrobionego i zarejestrowanego. Byłem na przeglądzie i żadnych problemów a stacja z tych bardziej rygorystycznych/czepialskich.

Natomiast chętnie bym sobie założył spryskiwacze reflektorów bo strasznie się syfią. Gdzie można je dostać? No i jak z pompką w zbiorniku? Jest miejsce na dodatkową, trzeba zmienić zbiornik czy podpina się pod istniejącą? W innym aucie mam 3 pompki, reflektory, przód, tył.

Link to post
Share on other sites
W dniu 13.01.2018 o 14:53, jareki007 napisał:

Tak z ciekawości jeśli to nie jest tajemnicą, jaki koszt samochodu i na ile szacujesz naprawę? 

 

Tłumiki bym dorobił i przy okazji jakieś fajne końcówki założył bo aż żal, że mamy rury jak w starych dieslach... 

Jeśli to nie problem też proszę o info za ile wylicytowałeś go w US...

Pozdrawiam i powodzenia;)

Link to post
Share on other sites



A ja teraz bardziej prozaicznie... Jaki grill.
Mam oryginalny ale do wyboru jest.
A.) zostawić tak jak jest
B.) przelakierować na czarno ale zostawić chromowaną ramkę
C.) przelakierować cały na czarno
D.) zamienić na JDM129d2d3f5b19b8e0b4b23ab06fa4b50a.jpg10570382_10152445541637963_1797604873008352258_n.jpgScreenshot_20180119-080900~01.jpgScreenshot_20180118-213510~01.jpgScreenshot_20180119-080818~01.jpgScreenshot_20180119-080838~01.jpgScreenshot_20180119-080958~01.jpgScreenshot_20180119-081009~01.jpg

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Przy okazji felgi możesz przelakierować. Widziałem gdzieś fotki w całości w jednym kolorze i złapały taka głębię wizualną. Ja to pewnie kiedyś zrobię jak przyjdzie do renowacji. Fajny jest kolor taki opal jak w Maździe 6 nowej. Przynajmniej mi się podoba.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
jeśli to nie tajemnica, to na jakim serwisie dokonałeś zakupu? copart.com, iaai.com czy jeszcze cos innego?
IAA

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Piskoor napisał:

C.) przelakierować cały na czarno

 

Chyba najlepsza opcja, bo będzie pasował do innych elementów nadwozia i ogólnie robi dobre wrażenia na białym samochodzie. Inne opcje też OK poza siatką - tu ewidentnie nie pasuje

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

czarny plaster fortepianowy :yahoo:

Link to post
Share on other sites

Kupiłbyś tzw. ćwiartkę (kompletną, blacharz miałby mniej dłubaniny bo wstawiłby jeden cały element), w odpowiednim kolorze, z wersji USA ( w okolicach warszawy nie brakuje tego) i cała naprawa wyszłaby 5-6 tyś i po temacie.

Link to post
Share on other sites

Mówisz nie brakuje?

2 mies szukałem..(zanim kupiłem części)

Do dzisiaj nic nigdzie nie ma...(czyli już prawie 3.5mies)

 

Jest sporo części do poprzedniej wersji

 

P. S.

Oczywiście że było by łatwiej... I taniej

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Update

 

Czas oczekiwania na części - od 8 do 16 tygodni 

Klasycznie już najważniejsze elementy przyjdą po 16 więc

obecny termin dostawy to 9-10 tydzień 2018

co oznacza że przy idealnych wiatrach auto będzie gotowe w połowie marca

a to oznacza że... od kupna minie..pół roku..

 

Sprowadzając - trzeba mieć to również na uwadze 

co prawda dramatu nie ma bo mam czym jeżdzić

ale mogę zirytować blacharza bo mu plac zajmuję :-)

Link to post
Share on other sites

Jestem pod wrażeniem, cierpliwość wymagana przy takim zabiegu.

Ja osobiście stoję też przed dylematem, szukam Subaru WRX, zostaje właśnie tylko import lub już zrobionego na allegro.

Na szybko jak liczę to różnicy w cenie zbyt dużej nie ma, jedynie samemu importując i naprawiając wie się co się ma.

Czy mógłbyś polecić firmę która pomagała w ściągnięciu auta.(może byc priv).  Widziałem kilka ale opinii nie mam.

 

 

Link to post
Share on other sites

Update :

 

Dzisiaj odebrane i dostarczone :

Szyba tył ( oczekiwanie 12 tyg )

wszystkie elementy podłogi ( oczekiwanie 12 tyg )

parę drobiazgów typu nakładka na zderzak, lampa ( cześć na klapie )

 

niestety aby roboty ruszyły niezbędny jest zestaw ćwiartki wewnętrznej który to właśnie się przesunął na koniec lutego..

 

Tak więc sobie myślę że skoro 3 tygodnie postoi jeszcze nie dłubany to :

- może przejadę po miedzy do Jako żeby założył instalację LPG - co prawda nie ma gdzie wstawić zbiornika ale wszystko co w silniku można zrobić już..

- ponieważ zdjęta jest tapicerka tyłu i podsufitka może zainstaluję zasilacze z ochroną przed rozładowaniem akumulatora do kamerek rejestrujących na przód i tył

- trzeba będzie przerobić lewe światło cofania na przeciwmgielne czyli zmienić żarówkę - w związku z tym pewnie również przydałoby się jakiś kabelek wrzucić żeby elektryk nie demontował tapicerki - ktoś wie co powinienem nabyć ? ( coś takiego ? KABEL FLRY-B 0,35mm2 ) zostawię zapas z przodu i z tyłu...

- myślę też nad dołożeniem gniazda USB dla tylnej kanapy - można je zainstalować tak jak proponują na subaruoutback.org  ( załączone zdjęcie ) - pytanie czy lepiej brać zasilanie gdzieś z bagażnika ( tam jest gniazdo zapalniczki ) czy z portów USB z przodu

- przy okazji zastanawiam się też jak wcisnąć kabel USB do uchwytu telefonicznego tak by był jak najmniej widoczny ( najchętniej zrobiłbym gniazdo USB na górze deski rozdzielczej i połączył uchwyt kabelkiem 10 cm , ale to sporo roboty ), być może rozwiązaniem jest wypuszczenie go gdzieś od strony szyby ( ale kabel będzie musiał mieć ze 2 m więc mogą być spore straty ),   z drugiej strony zamówiłem na Ali matę indukcyjna ( zdj.) do ładowania telefonu która idealnie wchodzi w schowek na konsoli centralnej. Telefon sparowany jest z radiem, navi też działa - teoretycznie nie muszę mieć nic przyczepionego do szyby..

 

Z gadżetów

- zamówione listwy boczne na drzwi

- listwy na szyby 

- i wydane 500 na kosmetyki do samochodu :-)

 

 

 

HTB1K047df6H8KJjy0Fjq6yXepXab.jpg

3 - installed.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Piskoor napisał:

pytanie czy lepiej brać zasilanie gdzieś z bagażnika ( tam jest gniazdo zapalniczki ) czy z portów USB z przodu

 

moim zdaniem zdecydowanie lepiej z gniazda zapalniczki w bagażniku. Ze względu na pobór prądu do gniazd USB nie dołączałbym się do już istniejących. Obecne urządzenia potrafią w trybie fast-charge pobierać po kilka amperów każde. Żeby się nie okazało że pasażer z tyłu po podłączeniu do ładowania swojego super smartfona wywalił bezpiecznik i nie naładujesz się też z przodu wtedy.

Za to dałbym z tyłu podwójne gniazdo USB, tego nigdy zbyt wiele.

Aha i są bardzo eleganckie podwójne ładowarki USB wkładane w gniazdo zapalniczki właśnie.

 

Link to post
Share on other sites

Piskoor, na twoim miejscu skoncentrowałbym się na naprawie "głównej".

Dopieszczenie zrobisz sobie później.

13 godzin temu, Piskoor napisał:

trzeba będzie przerobić lewe światło cofania na przeciwmgielne czyli zmienić żarówkę - w związku z tym pewnie również przydałoby się jakiś kabelek wrzucić żeby elektryk nie demontował tapicerki - ktoś wie co powinienem nabyć ? ( coś takiego ? KABEL FLRY-B 0,35mm2 )

W teorii wystarczy do 96 Watów.

W praktyce dałbym większy przekrój  min. 0,50mm2

i zostawiłbym sobie obudwa światła cofania, czasami się przydają.

A gdzie jest przeciwmgłowe w EU ?  Nie ma tam miejsca w kloszu ?

 

Edited by rombu
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...